روايات

رواية وعد الفهد الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم سارة محمد

رواية وعد الفهد الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم سارة محمد

رواية وعد الفهد الجزء الثاني والعشرون

رواية وعد الفهد البارت الثاني والعشرون

رواية وعد الفهد
رواية وعد الفهد

رواية وعد الفهد الحلقة الثانية والعشرون

عند رائد ووعد
وعد: خير يا استاذ رائد عايز تكلمني في ايه
رائد بتوتر فهو قرر الاعتراف لها بحبه
رائد: احم احم كنت عايز اعترف لك بحاجه من زمان اوي نفسي اعترفلك بيها
وعد :من زمان ؟!
رائد: ايوا انا اعرفك من زمان يا وعد وعد انا بحبك
وعد بصدمه: انت بقول ايه
رائد :ايوا يا وعد بحبك من سبع سنين بس ولا مره قدرت اقف قدامك واقولك الكلام دا عارف ان كلامى دا متأخر ومتاخر جدا كمان خصوصا انك دلوقتى خطيبه صاحبى وعد تتجوزيني
كل هذا تحت مسامع نرجس
نرجس بخبث: ههههههههه أكده شكل الضاربه جايلك من اقرب الناس يا فهد ثم ذهبت
وعد بصدمه :اللي حضرتك بتقوله ميصحش انا مخطوبه لفهد وبحبه وعايزاه هو وبس مستحيل مستحيل ابعد عنه ثم تركته وذهبت
رائد: وعد وعد استني اسمعيني
عند يارا ومريم و وعد
يارا :مالك يا وعد

 

 

وعد: مفيش يا يارا
يارا :لا بقى مش هتبقى انتي وهى قالتها وهي تشاور علي مريم
وعد: مالك يا مريم
مريم :رائد قالي إنه بيحب واحده تانيه
وعد بصدمه: قالك مين
مريم: لا ههه انا وانتى اللي بنحبهم بيحبوا غيرنا
في اليوم التالي
في غرفه نرجس
رقيه :هنعمل ايه
نرجس :لازم نخلص من مريم الاول
رقيه: كيف دا
نرجس وهى تخرج زجاجه صغيره من ثيابها: بصي انتي هتحطى اللي في القزازه دى في الوكل بتاع مريم من غير من حد يشوفك سامعه
رقيه: سامعه سامعه
رقيه :طيب هتعملي مع فهد
نرجس :بعدين هتعرفي المهم نفذى اللي قولت عليه
رقيه :حاضر ثم خرجت من الغرف
بمجرد خروج رقيه تخرج نرجس هاتف وتهاتف عزمى
نرجس :عزمى عايزه اقابلك
عزمى: زين في المكان اللى كنت فيه اخر مره
نرجس: زين
في الاسفل
مريم :اومال فين فهد يا دودو
بدريه: سافر القاهره عنديه شغل هناك بكره الصبح هيكون امنه
مريم: ماشى يا دودو انا هقوم اروح شغلى بقى
بدريه :ماشي يا بتي خالي بالك من نفسك
مريم بابتسامه :حاضر يا دودو
ثم خرجت
اتت رقيه قائله: صباح الخير يا خاله
بدريه: صباح الخير يا رقيه
رقيه: هي مريم وفهد لسه مصحيوش ولا ايه
بدريه: فهد في القاهره ومريم راحت شغلها
رقيه: صوح
عند نرجس وعزمى
عزمى: عايزه ايه يا نرجس
نرجس: فهد نخلصوا من فهد
عزمى: وانى قولتلك قبل سابق انى مش معاكى في حاجه تانى
نرجس: هنعيدوه تاني يا عزمى مش طالبه منك حاجه غير تشوف كام راجل أكده من رجالتك نبعتوهم وراه يخلصوا عليه
عزمى: وايه اللى يخلينى اعمل أكده
نرجس :انت كومان كنت عايز تخلص من فهد مش أكده
عزمى :صوح كنت عايز اخلص منيه بس دلوقت لا

 

 

نرجس :وايه اللى جد
عزمى: موت ابوي فوقنى مش هحط يدى في يد شيطان زيك تاني
نرجس :ضميرك صحى ولا ايه المهم بيك من غيرك هنفذ اللى راسي سلام
عند خروج نرجس تفاجأت بدامر أمامها
عزمى بصدمه: دامر
نرجس :ههه كيفك يا ولد صفيه
دامر: بتعملى ايه أهنه يا خاله
نرجس :كنت طالبه من ابوك خدمه
عزمى متدخلا :اتفضلى انتى يا ست نرجس
ثم ذهبت نرجس
دامر :خدمه ايه اللى هتطلبها منك بنت السيوفى وليه منك انت
عزمى: وه هتحقق معايا ولا ايه
دامر: ايوا هحقق ايه اللى هخلى بت السيوفى تيجى اهنه
عزمى :ملكش صالح ثم تركه وذهب
بعد ذهاب عزمى أخرج دامر هاتفه يهاتف فهد ولكنه لم يرد حاول مره واثنين ولكنه لا يرد فلم يجد أمامه غير رائد
دامر :الو رائد انتى فين
رائد: في المندره مالك
دامر :تمام أنى جايلك
في القصر
نرجس :عملتي ايه
رقيه :ولا حاجه لما نزلت كانت راحت شغلها
نرجس: مش مشكله لما تيجى انتى عارفه هتعمل ايه
رقيه :زين هتعمل ايه مع فهد
نرجس :أنى عملت خلاص بعت وراه ناس وهما هيخلصوا عليه هانت
في المندره
رائد: خير يا دامر في ايه
دامر :فهد فين
رائد: في القاهره خير
دامر: مش خير واصل برن عليه مش بيرد
رائد :طيب فهمنى في ايه
إتى عصام من خلفهم قائلا: امى بعتت ناس ورا فهد هيقتلوه
رائد ودامر بصدمه: كيف
عصام: سمعتها دلوقت كانت بتتحدت مع رقيه لازم نلحقوه برن عليه مش بيرد ليه
رائد :انى لازم انزل القاهره
دامر :انى جاي معاك

 

 

عصام: وانى كومان
رائد لا انت خليك أهنه عشان خاله بدريه ومريم
رائد: يلا يا دامر
ثم ركبوا سيارتهم واتجهوا الى القاهره
فى سياره رائد ودامر وعصام
رائد :حاول تكلموا تانى يا دامر
دامر: مش بيرد
دامر :انى عايز افهم ايه دخل الست نرجس بكل ده وعايزه تقتل فهد ليه
رائد :مش وقته يا دامر لازم نلحق فهد الاول وبعدين نتكلم
في القاهره
خرج فهد من المحكمه ثم اخرج هاتفه وجد كم المكالمات الوارده من دامر وعصام ورائد
فهد وهو يركب سياره يهاتف رائد
فهد :ايوا يا رائد في ايه
رائد: ايوا يا فهد انت فين
فهد :لسه طالع من المحكمه هرجع البلد خير فى حاجه حوصلت
رائد :نرجس بعتت ناس وراك القاهره هيقتلوك اطلع علي بيتى واحنا جايين
فهد: انتو مين
رائد: انى ودامر
فهد: سيبت الحجه ومريم لوحدهم ليه
رائد :عصام هناك متقلقش المهم دلوقت اطلع علي بيتى وخليك هناك
فهد :زين
في منزل فهد
مريم :مساء الخير يادودو مساء الخير يا رقيه
بدريه :مساء الورد يا بتى
رقيه: مساء النور
مريم :جعانه اوى هنتغدى ايه بقى هااا
بدريه: ملوخيه
مريم :ايوا بقى هو دا الكلام
بدريه: اطلعى غيري خلجاتك وانى ورقيه هنجهز الوكل
مريم :ماشى يا دودو

 

 

ثم ذهبت
خرجت بدريه من المطبخ فستغلت رقيه الفرصه ووضعت من الزجاجه التي أعطاها لها نرجس في طبق مريم
علي الغداء
مريم: تسلم ايدك يا دودو
بدريه: بالهنا علي قلبك يا بتى
بعد الانتهاء من تناول الغداء
مريم :استنى يا رقيه هساعدك
وما كادت تقف حتى وقعت أرضا فاقده للوعى
بدريه: مرييييييم
ردى عليا مريم
ثم وجهت كلامها برقيه قائلا :كلمى وعد يا رقيه خليها تيجى بسرعه
رقيه :حاضر يا خاله
عصام :في ايه مالها مريم
بدريه :معرفش يا ولدى
بعد دقائق اتت وعد
وعد :خير يا خاله مريم مالها
بدريه بدموع :معرفش يا بتى كنا بنتغدى وفجاه وقعت من طولها
فحصت وعد مريم
ثم قالت بصدمه: دى حاله تسمم لازم ننقلها المستشفى فورا ثم اتصل عصام بالاسعاف
وتم نقل مريم إلى المستشفى
في المستشفى
عصام: خير يا دكتوره مريم كويسه
بدريه ببكاء: ردى علينا يا وعد مريم كويسه صوح
وعد بدموع: مريم دخلت في غيبوبه
بدريه ببكاء: بتي
اتت يارا عندما عملت بوجود مريم في المستشفى
يارا: مريم مالها يا وعد
وعد :حاله تسمم دخلت في غيبوبه
يارا: انتى بتقولى ايه وتسمم ازاى
وعد :حد حاول يقتل مريم
عصام: كيف يعنى
وعد: حد حاول يقتل مريم وحط سم في الاكل بتاعها
يارا: مين يعمل كده
وعد: مش عارفه بس لازم نبلغ البوليس
عصام يحدث نفسه :زوتيها قوى يا اما قوى
عصام :انى هكلم فهد عن اذنكم
عند فهد
فهد: ادخلوا ادخلوا
رائد: انت زين

 

 

فهد :زين اهو قدامك عرفت منين أن نرجس بعتت ورايا ناس
دامر :سمعتها هتتحدت مع ابوي وتطلب منه رجاله عشان تبعتهم وراك
واثناء حديثهم هاتف فهد يرن
فهد: الو ايوا يا عصام خير
عصام: امى حطت السم لمريم في الوكل مريم في المستشفى دخلت في غيبوبه
فهد بصدمه :انت بتقول ايه احنا جايين دلوقت
ثم اغلق الخط
دامر :في ايه
فهد: نرجس حاولت تقتل مريم
دامر ورائد :ايه

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية كاملة اضغط على : (رواية وعد الفهد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى