روايات

رواية بنت الأسد الفصل السابع 7 بقلم شيماء

رواية بنت الأسد الفصل السابع 7 بقلم شيماء

رواية بنت الأسد الجزء السابع

رواية بنت الأسد البارت السابع

رواية بنت الأسد الحلقة السابعة

سالم : دينا جهزي نفسك مهمتك هتبدأ
دينا بخبث: انا دايما جاهزه
سالم: ودي اكتر حاجه عجباني فيكي
دينا: دي بس
سالم بعمزه: لا كله
دينا بضحكه : ماشي
سالم: المهم عوزك تاخدي بالك جدٱ
__________

 

 

يوسف: ها يا اسد
اسد بحيره: مش عارف يا جوه
يوسف: طب وبعدين كلنا عارفين ان انت وملاك اعند من بعض لا هي هتجي تقول ولا انت كمان هتقول
اسد: انا مش عوز اظلمها حبي ليها ده غلط انا ماكنش لازم احبها
يوسف: اسد الحب مش بمزجنا
اسد: احمد وصني عليها اني اسلمها لليستاهلها
يوسف: طب وانت مش تستاهلها
اسد: انت متخيل هي لسه بالنسبالي طفله
يوسف: اسد ملاك مش فله خلاص دي كبرت
اسد: كبرت اي هي لسه 18 سنه فاهم يعني اي 18 سنه
وانا 30سنه انت مستوعب فرق السن بنا
يوسف: مش يمكن هي موافقه
اسد: يوسف انت عارف ملاك اي ليا انا مش عاوز اظلمها
يوسف بحزن: بس انت كده بتظلم نفسك
اسد بوجع: انا مش مهم الاهم هي وبس
ملاك جت
ملاك بإبتسامة: هاي جوه
يوسف: امرتنا الجميله وصلت
ملاك بضحك: شكلكم كده جايبين في سرتي
يوسف: الصراحه اه واحنا ورانا غيرك
حنان: كويس انك جيتي ياملاك
ملاك: في حاجه ولا اي
حنان: ايوا الاجازه قربت اعملي حسابك اننا رايحين المزرعه
ملاك بتذمر: لا انا عوزه اطلع الرحله الي قولتلك عليها
حنان: اسد عندك اهو قوليله

 

 

ملاك خافت من اسد لانها عارفه انه هيتعصب ومش هيوافق
ملاك بخفوت: اسد
اسد بهدوء: تعالي نتكلم فوق
ملاك ليوسف: جوه لو ماسمعتش تكسير بلغ البوليس
يوسف بضحك: حاضر
ملاك: حنون ابقي وزعي رز بالبن عليا
حنان بضحك: ماتخفيش
ملاك طلعت ويوسف وحنان ضحكو عليها
__________
في الاوضه عند اسد
اسد: ها في اي
ملاك بتوتر: احم في رحله طلعه في الاجازه كنت عوزه اروح
اسد: فين الرحله دي
ملاك: شرم الشيخ
اسد: امممم وبنات بس ولا بنات وولاد
ملاك وهي تعض علي شفايفها: بنات وولاد
اسد بغضب: وانتي عوزه تطلعي مع ولاد
ملاك: اسد انا مش هكون لوحدي
اسد: انتي تخرسي خالص انتي فاكره اني هوافقو
ملاك: يوووووه كل حاجه لا لا لا انا زهقت
اسد: نعم انتي جبتي الكلام ده منين
ملاك: مش من حته وانا عوزه اطلع الراحله
اسد: وانا قولت لا
ملاك: وانا قولت لا هروح
اسد بغضب: ملاك بلاش تعندي معايا
ملاك بتحدي: انا مش هخليك تتحكم فيا
اسد: لا انا اتحكم فيكي ذي ما انا عوز

 

 

ملاك: بصفتك اي
اسد: جوزك
ملاك بتستفزاز: وهطلقني
اسد عند سماع هذه الكلمه انقض علي شفايف ملاك
كانه يثبت حبه لها ويعاقبها علي هذه الكلمه وكان يقبلها بكل غضب منها ولكن بعد ذالك تحولت القبله من غضب لاشتياق
(طبعٱ اول مره اكتب حاجه ذي كده)
__________
فريده: كده هتسيب ملاك تروح من ايدك
راجح بغضب: اسبها ده انا ابقا غبي البت الصراحه جامده وتستاهل
فريده بغيره: ايوا ولازم تجبها هنا عشان تعرف ان الله حق وبعدين انت ابن عمها واولا بيها
راجح: لو ابوي هسكت انا لا
___________
في الشركه
اسد: وانتي عندك خبره في الشغل
دينا: طبعٱ يافندم
اسد بإعجاب من الملف الشخصي: تمام خلاص اعتبري نفسك اشتغلتي هنا
دنيا بخبث: بجد شكرٱ وان شاءلله هكون عند حسن ظنك فيا
اسد: تمام اتفضلي يوسف: اسد انت خلصت اسد: لسه عندي كام مكالمه كده عوز اخلصهم يوسف: طيب خلص عشان نروح ماما كلمتني وقالت تعالا انت واسد علي الغدا
اسد: طيب اطلع بقا
اسد طلع فونه واتكلم
اسد ببرود: ماذا فعلت هل نفذت ماقولته
: نعم سيدي فعلت ماطلبته بالحرف
اسد بثقه: حسنٱ انتظر مني امر : امرك سيدي
_________

 

 

ملاك بزهق: وبعدين بقا في ام الملل ده ومسكت فونها. ملاك: الو ايوا يامريم.
مريم: ايوا ياملاك.
ملاك: بت يامريم تعالي نخرج
مريم: اشطا يلا انا زهقانه اصلٱ
ملاك: اشطا يلا هقوم البس وانزل اقبلك. اسد: مساء الخير
ملاك جريت عليه
اسد: خير عوزه اي المره دي
ملاك: فاهمني دايما
اسد: اخلصي ياملاك مش فايق دلوقتي ملاك: الصراحه انا قعده زهقانه وعوزه اخرج
اسد: انا مش قادر اخرج دلوقتي
ملاك: لا ما انا نش هخرج معاك انا هخرج مع واحده صحبتي اسد: انسي الموضوع
ملاك: بس يا اسد.
اسد قبل ماتكمل كلامها سابها وطلع
ملاك بعند: انا بقا هخرج مش كل حاجه لا لا بس وطلعت تلبس وخرجت
________

 

 

مريم: اتاخرتي كده ليه يابنتي ملاك:مش لما هربت من اسد
مريم: والله الله يكون في عونه
ملاك لسه هترد حد حط ايدو علي بؤقها عشان يكتم نفسها والتاني زق مريم علي الارض. ___________
عند اسد وصلت رساله
اسد فتح الرساله بصدمه وكان محتوي الرساله (ملاك معانا تنفذ المطلوب منك نرجعها تاني)

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية بنت الأسد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى