روايات

رواية وردة وسط الشوك الفصل الرابع عشر 14 بقلم ريتاج محمد

رواية وردة وسط الشوك الفصل الرابع عشر 14 بقلم ريتاج محمد

رواية وردة وسط الشوك الجزء الرابع عشر

رواية وردة وسط الشوك البارت الرابع عشر

رواية وردة وسط الشوك الحلقة الرابعة عشر

مراد خرج من عند المحامي هو وبراء
وركبوا العربية وكان سرحان وبيفكر
ان مين هيكون خطف سمر ولية اصلا يخطفها
ولية زهرة مقالتش لسليم وبعدين قال لنفسة بسخرية
هو يعني لو كانت قالتلة كان هيعمل اي .يعني دا مبيكرهش في حياتة ادهم
وفاق من سرحانة على براء وهي بتقولة :يمرادددددد
انت يبني فينك .
مراد :ها
براء:ها اي بس بقالي ساعة عمالة بقولك أقف هنا عايزة انزل اشتري مناديل
مراد باستغراب لية :انت مش شايف مناخيري
مراد وخرج من سرحانة وركز لقى مناخيرها بدأت تنزل دم
مراد نزل بسرعة وجبلها المناديل
وقال باستغراب وبقلق كبير:انتي اي حكايتك كدة كل شوية مناخيرك تنزل دم
براء وهي بتحاول تطمنة:يبني عادي انت عارف اني ضعيفة وعندي انيميا وكدة وعادي
مراد :هروح اكشف عليكي
براء بحزن ودموع :لا يمراد انت عارف اني مبحبش المستشفيات وانب كنت بروح بالعافية عشان ماما ربنا يرحمها
مراد بحزن وإصرار:ربنا يرحمها بس بردك هخدك واكشف عليكي
براء عيطت لما افتكرت مامتها ومراد اخدها في حضنة وقال:انتي عايزاها تزعل منة
براء ببراءة :لا
مراد وهو بيبوس جبينها خلاص يبقى متعيطيش خالص مش دا كان اتفاقنا
براء :امم
مراد :خلاص يبقى اكسحي دموعك عشان هي كانت بتحبها تضحك عشان هي متزعلش
براء مسحت دموعها بسرعة وقالت :طيب مش هعيط عشانها بس هاتلي ايس كريم فانيلا
بلييز
مراد وهو بيحاول يغير موضوع مامتها عشان متعيطش تاني فبيضحك على شكلها:طيب خلاص هجبلك وبجدية :بس لو حصلت تاني ومناخيرك جابت دم هخدك واكشف عليكي ومش هتقدرى تقولي لا
براء :تمام
وجبلها ايس كريم
وروحوا عالبيت وهي طلعت اوضتها
ومراد راح كلم عدي …..
__________________________________
عند عدي
لقي فونة بيرن وكان مراد
عدي :الو
مراد:الو ياجحش
عدي باستغراب:في أي
مراد : انت ياض كنت عاوز اي لما كلمتني بتسألني على براء لية هو انا مش اتنقلت قولت للخلفوك متتصلش خالص عشان هنروح للزيت المحامي
عدي:واللة يبني مفي حاجة
كل الحكاية اني شوفت واخدة شبة براء بحد كبير اوي وافتكرتها هي ناديت عليها لاني عارف ان المفروض هي تبقى معاك معرفتنيش فاتصلت اشوفها معاك ولا لا. وطلعت مش هي في الاخر
مراد :اممم عادي يخلق من الشبة أربعين يبني
بس قولي انا حاسس انك بقالك كام يوم كل متبصلي
بتبلع ريقك كدة كانك عاوز تقول حاجة.
عدي بتوتر:هو الصراحة
مراد :اة كمل
عدي بتوتر اكبر :بصراحة
مراد باستغراب :يبني متتنيل تكمل
عدي بتوتر اكبر واكبر:هو بصرااااحة
مراد بستغراب وعصبية:متتزفت تتكلم هو انا هشحت منك الكلام ولا اي
عدي بسرعة في الكلام:……
مراد بعصبية :نعم ياخويا
_______________________________
عند حميدة ومنة كانوا فرحانين بمحمود جدا عشان بقالهم كتييير أوي مشافهوش
وسليم جة وسلم علية بابتسامة باهته
وهو سرحان لانة لحد الوقتي مش عارف يتخطي موضوع زهرة وحاسس بتانيب ضمير من نحيتها هي وبراء بس قال لنفسة لا مينفعش ازعل انا اصلا مبحبهاش
___________________
عند المجهولين
مجهول ١ :بقولك
مجهول٢:ايه
مجهول ١:انا بفكر اغير الخطة
مجهول ٢ بقلق :لأية
مجهول ١ بخبث:منا بدل ما موتة ما اتصل علية أسألة على راية الاخير في الموضوع وافق كان بها
موفقش هتبعت قناص يراقبه ويجيب اجلة .من بعيد لبعيد
مجهول ٢بتفكير:فكرة هروح اشتري خط جديد واجي بسرعة
مجهول١:طيب بس متتاخرش..

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية وردة وسط الشوك)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى