روايات

رواية ورأيتك بقلبي الفصل السادس عشر 16 بقلم رنا أحمد التوني

رواية ورأيتك بقلبي الفصل السادس عشر 16 بقلم رنا أحمد التوني

رواية ورأيتك بقلبي الجزء السادس عشر

رواية ورأيتك بقلبي البارت السادس عشر

رواية ورأيتك بقلبي الحلقة السادسة عشر

يوسف خد بالو انها فاقت قرب منها
يوسف: حور انتي كويسه
حور مردتش عليه يوسف خرج بحزن نده الدكتور ادهم تصريح خروج
خرجو راحو البيت حور طول الطريق متجهله يوسف تماما
وصلو اول ما دخلوه
نجلاء: حبيبتي الف سلامه عليكي
حور : الله يسلمك عن ازنكم
الجد : استني عندك هجول كلمه لل كل
يوم الخميس الجاي كتب كتاب نورا علي يوسف
حور بصت بحتقار لي يوسف ونور وسابتهم وطلعت
يوسف بصدمه: نعم اتجوز مستحيل
الجد بغضب: انا جلت الي عندي فاهم
يوسف : بص ياجدو انا بحترمك وكل حاجه إنما تجوزني علي مراتي وواحده كدابه زي دي مستحيل
طلع يوسف وساب الكل قاعد الي بحقد والي فرحان والي حزين
____________
يوسف دخل الاوضه لقي حور واقفه في الشباك دخل الاوضه
حور حست بيه بس تجاهلتو
يوسف : حوري عايز اتكلم معاكي
حور ابتسمت بسخريه: هه خير هتقلي انها كدابه بس انا شفت بعيني
يوسف لسه هيتكلم قاطعتو حور لسانك مايخطبش لساني ابدا فاهمه واول ما بابا يخف هطلقني ومش فارقه بقا تتجوز ولا لا براحتك
يوسف بحزن : ماشي ياحور
_______________
جميله : ها يادكتور طمني
الدكتور : مخابيش عليكي الوضع بيزيد سؤ عندو لزم تدخل جراحي
جميله بدموع: طب ودا خطير عليه
الدكتور : بصي الله اعلم احتمال يخف واحتمال.
جميله: قامت مشيت وهيا بتعيط جه هشام : مالك ياماما
جميله بحزن: ابوك هيروح مننا ياضنايه
هشام بحزن : اهدي ياماما الدكتور قلك ايه
جميله بعياط: قال ان واضعو صاعب ولزم يعمل العمليه
هشام دمع غصب عنو: طب اهدي ويلا نروح ومتبينلهوش حاجه
روحو لقو سمر الي ف البيت بس
جميله بخوف: ابوكي راح فين بابت
سمر : عمو جه خدو وخرجو وقال انو مش هيتأخر
هشام :طب روحي اعمل حاجه لماما تشربها وتعالي عايزك
دخلت سمر المطبخ وعملت لمون وخرجت
هشام : اقعدي انتي طبعآ كبيره وعاقله ومش هتعملي حاجه
سمر بقلق : اه
هشام : بابا محتاج عمليه لي قلبو
سمر : ايييه لا بتهزر بابا لي كان كويس
هشام : مش عايزين نحسسو ان الوضع خطير
شمر بعياط لأن باباها ديمآ سند ليها وصديق وأخ وحبيب ليها كل حاجه خايفه تخسرو
هشام : طبعآ مش هينفع نقول لي حور هيا في بلد تانيه وناخف عليها محدش يقلها سامعه يا سمر
سمر هزت دماغه ودخلت اوضتها تعيط
_____________
حور تعبت من الوقفه دخلت تنام
لقت يوسف قاعد حور بصت لي السرير بقرف وجابت مفرش وطيتو ع الارض
يوسف : بتعملي اي هتنامي في الأرض
حور بقرف: امال هنام ع دا
يوسف افتكر حاجه وشال. الغطه الي ع السرير وقال بصي اهوه لو فعلآ حصل الي قالت عليه فين ش.ر.ف.ه.ا
هيا كدابه محصلش حاجه بنا حور بتفكير بصت ع السرير فعلآ
يوسف 🙁 البسي هنزل انده جدي
نزل يوسف نده جدو ووراه السرير
الجد : يعني ايه
نور بتوتر : كداب يا جدي اكيد غير الملايه
حور : علي فكرا دي فعلآ نفس الملايه الي فر٠شتها النهارده
نور بتوتر : انتو هتسطعبتو
الجد مسك نور من شعرها وجرها وراه محدش طلع غير الجد ونور
حور رجعت تنام ع الارض
يوسف : برضو مش مصدقني
حور مردتش يوسف سكت غيظ
_________
الجد بعصبيه : شوفي بتك غ.لطت مع مين
مهره بخضه : مالها بتي يابوي منت عارف
الجد حكلها الي حصل
مهره بتوتر : لاه اكيد عمل حاجه انت فاهم يابوي
الجد بعصبيه : بتك انا هربيها
نزل الجد اتصل بحد
مهره ياخبتي فيكي عبيطه بوظتي كل حاجه
طلع الجد ومعاه دكتوره
الجد: خشي يادكتور شوفي شغلك تعالي يامهره
مهره : لاه محدش هيلمس بتي
الجد بزعيق : بجولك اطلعي
طلعو وجه البيت كلو ع صوت الزعيق
عصام : فيه اي يابه
مهره : شوف ابوك هيعمل ايه في بتي
الجد : اسكتو خالص معايزش اسمع حسكم
الكل سكت بعد عشر دقايق الدكتوره خرجت
الجد :جولي يادكتور
حور كانت بتسمع كأن الاجابه حياه او موت
الدكتور: هيا أن.سه محدش ل.م.س.ها.
حور فرحت اوي
الجد بغضب: مشكرين يادكتوره امشي دلوك مشيت لدكتور الجد لف ع مهره هعرفتيش تربي بتك راحت اتبلت عليه وخربت حياتو فتح الجد الباب بعنف وفضل يضرب فيها حور بطيبه: خلاص ياجدو حرام كدا ( مهما رتب العباد الكذبه صح فا رب العباد يراهم ويكشف واتقوا يوم ترجعون فيه إلى الله )
حور : خلاص ياجدو
الجد : اتأسفيله يابت الكلب انتي .
نور بعياط :حجك عليا
حور : خلاص ياجدي
[احلي حاجه ان قلبك يبقا طيب حتا بعد ما ازتها سمحتها بكل بساطه القلب الطيب🌚♥️]
رجع الكل ع اوضهم حور وهيا راجع اوضتها كانت مبسوطه اوي انو مخنهاش ♡- ‏عسىٰ أن يؤتىٰ كُل شخص منّا ما يُحبّ قريبًا، عسىٰ أن نحصل علىٰ كل ما تمنيناه وتجاب دعواتنا، عسىٰ أن تفتح كُل الأبواب المغلقة، عَسىٰ أن نؤتى مِن الجِبر ما يُنسينا كل ما فقدناه وما مررنا به، عسىٰ أن يعوِّضنا الله عن كل سوءٍ صادفناه، وأن يَهبنا الشُعور بالطمأنينة، وعسىٰ أن يَهبنا اللّه أعظم مما حَلِمنا به ] مها: حور
حور بصتلها : ايوه اي ياحبيبتي الي صاحكي لحد دلوقتي
مها: انا اسفه علي الي اختي عملتو
حور بابتسامه: انا كدا كدا سمحتها وكمان انتي ملكيش زنب
ابتسمت مها وقالت : طيب تصبحي علي خير
راحت حور اوضتها
دخلت غيرت عشان تنام
خرجت لقت يوسف مرتب السرير وفرش ملايه لونها لبني ابتسمت وراحت تنام ع الارض
يوسف : الله وبعدين مش عرفتي اني مظلوم لي بقا نوم الارض دا
حور : انا حره تصبح علي خير
نامو جميع ابطلنا
تاني يوم
_______________
صحيت حور ع تلفونها الي بيرن ردت بنوم
حور : السلام عليكم
سمر بتوتر : وعليكم السلام حور فوقي معايا هقلك حاجه
حور بقلق: خير قولي
سمر بعياط: بابا ياحور حالتو سأت وهيعمل عمليه بعد 3 ايام وانا خايفه عليه ومش عارفه اتصرف
حور الكلام نزل علي قلبها كسرو مقدرتش راحت عيطت
سمر : الو حور
حور بتمسك: سمعاكي ماشي سلام دلوقتي قفلت مع اختها فضلت عيط خايفه تخسر السوبر هيرو بطل احلهما بابها واخوها وصحبا وسندها فضلت تعيط يوسف صحي ع عياطه
يوسف بقلق ونوم : حور مالك في ايه
حور بعياط : بابا يا يوسف تعبان
يوسف : اهدي فهميني

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي :  اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ورأيتك بقلبي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى