رواية ورأيتك بقلبي الفصل السابع عشر 17 بقلم رنا أحمد التوني
رواية ورأيتك بقلبي الجزء السابع عشر
رواية ورأيتك بقلبي البارت السابع عشر
رواية ورأيتك بقلبي الحلقة السابعة عشر
يوسف بقلق قرب منها : طب اهدي وفهميني
حور بعياط: بابا تعب يا بوسف وهيعمل العمليه انا ازم اروحله وابقا جنبو
يوسف :اهدي حاضر هنسافر
حور حضنت يوسف :شكرآ وفضلت تعيط في حضنو
_____________
تحت الكل كان بيفطر معاده نور
بعد شويا لقو يوسف وحور نازلين ع السلم وباين ع حور العياط
الجد: مالك يابتي
حور : ماليش ياجدو
يوسف : احنا مسافرين النهارده
الجد ج: لي كده يايوسف نور هتروح بيت ابوها ومترجعش تاني
علي :خلاص يابني متكبرش الموضوع
يوسف : لا خلاص انا قررت وافتكر ان دنيا فاضل علي امتحان الملحق 4 ايام واه هاخد دنيا معايا
علي : خلاص نسافر كلنا بل مرا
يوسف : لا خليكم هسافر انا وحور ودنيا وبعدين نشوف هنرجع ولا انتو الي هتيجو
بعد الأكل طلعت دنيا وحور يجهزو الشنط وخلصوا وركبوا العربيه حور ركبت من قدام جنب يوسف ودنيا ورا
____________
الجد : عاجبك كدا. انتي وبتك
مهره: واني عملت ايه واكمن جوزي ميت وماليش حد غيركم هتزلوني
الجد: لا عاش ولا كان الي يزلك بسج بتك جليلت ربايه
عصام: خلاص يابا البت مفهماش حاجه عيله وبعدين يمكن سافر عشان شغلو
علي : لا كلمتو حماه تعبان
______________
الساعه 6
وصلت حور عن مامتها طلعت ع الشقه ويوسف ودنيا وراها خبطت حور
جميله ايوا حاضر وراحت تفتح لقت حور قدمها
جميله: حور حمدلله على السلامة يا حبيبتي سمر قلتلك صح كنت عارفه
حور حضنت مامتها : الله يسلمك بابا فين وعامل ايه
جميله : جوه بس متبينلهوش انها خطر
حور دخلت خبطت ع الاوضه محمد: ادخل
دخلت حور وجميله سلمت علي دنيا ويوسف ودخلتهم ودخلت تحضر الأكل
_________
حور : بابا
محمد بفرحه :حوري حبيبتي عامله ايه
حور : الحمدلله ياحبيبي انت عامل اي وحشتني
محمد: الحمدلله ياحبيبتي تعالي اقتدي معايا شويا دخلت حور قعدت مع باباها
سمر خرجت : أهلآ ازيك يا أبيه ازيك يادنيا
يوسف ودنيا:الحمدلله
يوسف : سمر اقعدي مع دنيا هدخل اشوف عمي محمد وجاي
سمر: تمام
______
يوسف خبط حور : ادخل
يوسف دخل: ازيك ياعمي عامل ايه
محمد بحنيه : الحمدلله ياولادي انت عامل اي
يوسف: الحمدلله
قعد بوسف مع حور ومحمد وفضلو يتكلمو
___________
علي: صحيح يابه هتدي الشركه ليوسف
الجد: لاه انا جلت اشغلو فيها مش ادهالوه
عصام : علي راحتك يابه العشاء جاهز يلا بينا
ع العشا
ملك: هيا حور سافرت ليه
سندس: بيجولو الوها تعبان
ملك : خالي عايزه رقم يوسف اطمن علي حور
علي : ومالو ياحبيبتي
داليا : ابجي ادهوني اطمن عليه
مهره : يوه من ميتا الحب داه كل. يا ختي
داليا : مهره جصري
هند: ايي هتتخانجو ولا اي
داليا :منتشي شايفه اختك بتجول ايه
هند : خلاص ياداليا اختك الكبيره عيب
الجد : اكتمو وجومو يلا كل واحده علي بيتها واطلعي يامهره خدي بناتك وروحي بيتك
حسن : جدي ممكن اتكلم معاك
الجد : تعالي ياحسن دخلو اوضه الجد: اتكلم ياحسن
حسن بتوتر : جدي اني اني بحب م ما مها وعايز اتجوزها
الجد : هفكر يلا امشي
حسن : امرك ياجدي
____________
جميله : يلا الأكل جاهز
خرج الكل قعد ع السفره ودنيا كل شويا تبص ع هشام من تحت لي تحت وحور خدت بالها
حور : كولي ياودود ولا مكسوفه
دنيا برقه : ها ابدا باكول
خلصو اكل
يوسف : طيب ياحور هتروحي معايا ولا اي النظام
محمد :روحي مع جوزك يابنتي وتعالو الصبح
حور : بس يابابا
محمد : مبسش وكمان اي رأيك تباتو في شقت الحج علي بدل ما تمشو
بعيد
يوسف: فعلآ كنت هعمل كدا
يلا بينا ياحور يلا يا دنيا
قامو روحو وحور ويوسف دخلو اوضت يوسف
حور بتفرش ع الارض
يوسف: وبعدين يابنت الناس غلط الي بتعملي دا
حور بصتلو : براحتي يا يوسف خلصنا
عدا يومين ع نفس الحال حور تروح بيت ابوها الصبح وترجع بليل ودنيا ويوسف بيروحوا يتعشو هناك ويروحي ينامو
يوم عمليت محمد
حور : بابا انت هتبقا كويس سدقني
محمد: متقلقوش يوسف بنتي امانه في رقبتك وانت ياهشام امك واختك امانه في رقبتك
الكل : بعد الشر عليك
يوسف: متقلقش بس انت قوملنا منها بل سلامه
دخل محمد العمليات والكل قاعد قلقان وحور بتعيط
يوسف : اهدي ان شاء الله هيبقا كويس
حور : يارب
بعد 6 ساعات خرج الدكتور
هشام جري عليه : ها يا دكتور طمنا
الدكتور بأسف : البقاء لله
يتبع…..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ورأيتك بقلبي)