روايات

رواية وجع روحي الفصل السادس عشر 16 بقلم مريم حسني

رواية وجع روحي الفصل السادس عشر 16 بقلم مريم حسني

رواية وجع روحي الجزء السادس عشر

رواية وجع روحي البارت السادس عشر

رواية وجع روحي الحلقة السادسة عشر

الفصل السادس عشر
روح تسيب رامي
ايهاب ابتسم بوجع حاضر حاضر يا روح هعملك اللي انتي عاوزه
روح استغربت بجد
ايهاب بجد
روح انت هتسيبه عشاني يا ايهاب
ايهاب اتنهد هعمل اي حاجه عشانك يا روح هروح انده الدكتور
روح اول اما ايهاب خرج ابتسمت هو ممكن يكون بيحبني بجد ولا ايه
ايهاب مشي من عند روح وهو خلاص اتاكد انها بتحب رامي و معندهاش استعداد تعيش معه و برغم كل اللي ايهاب عمله فيها الا انه عمره ما شفها كده
…….
ايهاب كلم احمد في التليفون
ايهاب ايوه يا احمد
احمد ايه يا ايهاب
ايهاب خرج رامي من عندك
احمد ايه بتقول ايه
ايهاب خرج رامي من الحبس يا احمد سيبه يمشي خلاص و قطع المحضر
احمد انت متاكد يا ايهاب
ايهاب ايوه متاكد وانا مش جاي النهارده عشان تبقي عارف سلام
………
ايهاب رجع لروح
ايهاب ابتسم ابتسامه باهته عامله ايه دلوقتي
روح الحمدلله
ايهاب انا عملتلك اللي انتي عاوزه يا روح خلاص رامي هيخرج
روح ايهاب انا عاوزه افهمك حاجه
ايهاب اجلي اي كلام لبعدين يا روح انتي لسه تعبانه
روح بس
ايهاب قاطعها خلاص يا روح قولت لما تخرجي من هنا حاولي ترتاحي شويه ماشي
روح حاضر
………
رامي رجع البيت
مني اتكلمت بلهفه ابني حبيبي الحمد لله انك رجعت ليا بسلامه كنت هتجنن عليك يا حبيبي احكيلي حصلك ايه
رامي اتكلم بتعب هحكيلك كل حاجه يا امي بس اخد نفسي و اكل الاول
مني يا حبيبي يابني حاضر يا حبيبي هقوم اعملك حاجه تاكلها حالا مني دخلت المطبخ
رامي سند دماغه علي الكنبه و اتنهد بتعب وحشتيني يا روح
……..
احمد كلم ايهاب علي التليفون البيت
منه ردت الو
احمد سلام عليكم اكلم ايهاب لو سمحت
منه و عليكم ايهاب مش هنا بره
احمد طب متعرفيش هيرجع امتي تليفونه مقفول
منه لا والله مش عارفه
احمد طب يا ريت تبلغه ان رامي خرج تمام
منه ابتسمت بفرحه تمام شكرا اوي
احمد انا اسف هي مدام روح معايا
منه نفخت لا انا مراته التانيه منه سلام و قفلت السكه
احمد خبط علي دماغه ابو الغباء ايهاب هينفخني
…….
منه كلمت ناديه علي طول
ناديه اتكلمت بفرحه بجد بجد يا منه قالك ان رامي خرج
منه بثقه ايوه يا بنتي متاكد طبعا هو انا بعلب هنا ولا ايه
ناديه انتي ليكي عندي هديه كبيرة اوي اطمن بس علي رامي
منه ماشي يلا اجري روحي له سلام
………
رامي بس يا امي هو ده كل اللي حصل هو اتبلي عليا عشان عارف ان انا و روح لسه بنحب بعض
مني اتكلمت بغيظ يخربيت روح و زفت يابني بقي انا قولتلك ايه مليون مره
رامي امي من فضلك كفايه بقي انا مش هسيب روح مهما حصل
مني انت اللي بقولك ايه هي خلاص عملت اللي مطلوب منها انت تنسيها خالص فاهم
رامي يعني ايه عملت اللي عليها
مني يعني خلاص هي خرجتك من الحبس
رامي انا مش فاهم حاجه
مني اتكلمت بانفعال انا كلمت امها وهي قالتلها ان مفيش حاجه اسمها طلاق وانها لازم تقعد مع جوزها عشان انت تخرج هو الاتفاق كده هي تفضل مع جوزها و ميطلقهاش وانت تخرج
رامي زعق انتي بتقولي ايه يا امي انتي خليتيها تفضل معه عشان انا اخرج حرام عليكي يا امي انتي متعرفيش هو بيعمل فيها ايه
مني واحنا مالنا و مال اللي بعماه هو جوزها احرار مع بعض هما ملناش دعوه انت عندك خطيبتك و هتكمل معها فاهم ولا لا
في الوقت ده ناديه كانت بتخبط علي الباب
مني راحت فتحت
مني ابتسمت اهلا يا حبيبتي ادخلي
ناديه ابتسمت بفرحه ازيك يا طنط رامي فين
مني جوه يا حبيبتي ادخلي
ناديه دخلت و اول ما شافت رامي جريت عليه حضنته وحشتني اوي يا حبيبي عامل ايه
رامي زقها انتي ايه يا بت انتي مفيش عندك دم ايه اللي جابك هنا انا مش اخر مره قولتلك مش عاوز اشوف وشك تاني و اني بحب روح و مش طايق اشوف وشك
ناديه انت بتكلمني كده ليه يا رامي ده انا كنت هتجنن عليك و حاولت اعمل كل حاجه عشان تخرج ايه ايه شايف فيها ايه اوي كده ايه اللي فيها مخليك هتتجنن عليها اوي كده نفسي افهم
رامي ابتسم ببرود نضيفه هو ده اللي فيها عرفتي يا ناديه هي فيها ايه
……..
ايهاب دخل لروح الاوضه
ايهاب الدكتور قال انك ممكن تخرجي دلوقتي
روح يعني هنروح دلوقتي
ايهاب اه يلا بينا
ايهاب اخد روح و روحوا
روح احم هي منه فين
ايهاب مشيت انا مشيتها
روح بجد
ايهاب ايوه روح انا عارف انك خلاص مش قادره علي العيشه معايا وانا مش قادر اضغط عليكي اكتر من كده كفايه اوي اللي حصلك
روح ايهاب انت مش فاهم حاجه انا
ايهاب قاطعها روح انتي طالق
…….
نهايه الفصل

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية وجع روحي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى