روايات

رواية وجع روحي الفصل الحادي عشر 11 بقلم مريم حسني

رواية وجع روحي الفصل الحادي عشر 11 بقلم مريم حسني

رواية وجع روحي الجزء الحادي عشر

رواية وجع روحي البارت الحادي عشر

رواية وجع روحي الحلقة الحادية عشر

الفصل الحادي عشر
ايهاب انا مصدقك يا روح متخافيش
روح رفعت راسها و بصتله يعني انت مش مصدق رامي
ايهاب لا مش مصدقه و لو عليه هو هياخد اللي يستحقه متقلقيش بس عاوز اسالك علي حاجه هو انتي لسه بتحبيه روح سكتت و بصت الناحيه التانيه
ايهاب اتعصب و شدها من دراعها انا بكلمك ردي عليا لسه بتحبي الزفت ده
روح بوجع دراعي حاسب يا ايهاب
ايهاب زعق فيها ردي عليا متجننيش
روح بلعت ريقها بخوف اهدي طيب
ايهاب رووووح ردي انتي بجد لسه بتحبي الحيوان ده
روح عيطت ايوه بحبه ارتحت سيبني لو سمحت دراعي مش مستحمله
ايهاب رجع لورا زي ما يكون حد اداله بالقلم و ساب الاوضه و خرج
روح متعرفش هي قالت لايهاب كده ليه هي مش بتحب رامي ولا حاجه بس متعرفش ليه قالتله كده روح قعدت تعيط لحد ما الدكتور دخل
الدكتور مدام روح حمد الله عامله ايه دلوقت
روح ابتسمت ابتسامه باهته الحمدلله
الدكتور طيب يا مدام روح احنا هنتحتاج نمشي علي الادويه اللي هكتبهالك و نبعد عن اي مجهد يتعب الرحم فهماني لمده اسبوعين انتي اه حالتك كويسه ولحقنا نوقف النزي.ف بس ده ميمنعش انك محتاجه راحه و عشان الحمل الجاي ان شاءالله يبقي كويس
روح نزيف وحمل جاي ايه يا دكتور مش فاهمه حاجه
الدكتور نز.يف الاجها.ض اللي حصلك هو استاذ ايهاب مقالكيش
روح ردت عليه بصدمه لا مقليش حاجه يعني انا كنت حامل طب و سكتت و اتنهدت شكرا يا دكتور و حاضر همشي علي التعليمات هو ايهاب لسه بره
الدكتور لا مشوفتوش ممكن يكون في الكافتيريا
روح تمام شكرا جدا
…………
ايهاب كان قدام المستشفى مستني مني تيجي
مني وهي بتزعق ايه يا بني هو كل شويه تتنقل المستشفى انت ايه حكايتك انا مش هسكتلك المره دي انتي فاهم
ايهاب اتنهد بضيق اهدي يا امي بس من فضلك انا معملتش ليها حاجه اللي حصل اكبر من اللي في دماغك بس انا مضطر امشي دلوقتي لو سمحتي خليكي معها عن اذنك
مني ايهاب في ايه
ايهاب هشرحلك بعدين لازم امشي و ركب عربيته و مشي وراح عشان يشوف هيعمل ايه مع رامي حاسس بغل رهيب نحيته ان روح لسه بتحبه كان هيتجنن عاوز يعمل ايه حاجه بس الاحساس ده يروح من عنده كان بسال نفسه سؤال هو ازاي روح تبقي بتحب راني بعد كل اللي عمله فيها و لو كده هي ليه مش راضيه تتقبل منه هو اي حاجه من وجه نظره هو اذاها اقل من رامي بكتير ليه تبقي بتحب رامي و هو لا
………
مني روح حبيبتي عامله ايه حصل ايه انا مفهمتش من ايهاب حاجه
روح كانت بتعيط ماما مني انا انا و عيطت اكتر
مني حضنتها اهدي بس يا روح في ايه يا حبيبتي هو الواد ده عملك ايه
روح مش مش هو
مني استغرب امال مين في ايه
روح اتنهدت وحكتلها كل حاجه
روح انا مش بحبه انا بكر.هه بجد و معرفش قولت لايهاب كده ليه
مني اتكلمت بجدية بصي يا روح انتي غلطانه مفيش واحده تقول لجوزها انها بتحب واحد تاني خصوصا بعد اللي حصل ده ليه عملتي كده
روح عيطت اكتر والله معرف معرفش بجد انا مضايقه من نفسي اوي والله
مني طب هسالك سؤال انتي بتحبي ايهاب
روح سكتت و ودت وشها الناحيه التانيه مش عارفه
مني لفت وشها ليها مفيش حاجه اسمها مش عارف بتحبي جوزك ولا لا
روح هو مش بيحبني
مني انا بسالك عليكي انتي
روح بجد معرفش ايهاب عمل فيا حاجات كتير وحشه احبه ازاي
مني بس انا شايفه انه بيحبك لو و مش راضي يطلقك و ابني انا عارفه كونه مسك نفسه للدرجه دي يبقي بيحبك ايهاب عصبي جدا انه مسك نفسه بعد ما قولتيله انك بتحبي رامي وانه سايب رامي لحد دلوقتي عايش بعد اللي حصل ده فده برضو عشانك عشان ميعملش فضيحه و مشكله
……
ايهاب كان بيض.رب في رامي بكل غل بعد ما احمد اخده علي القسم
احمد بعده عنه خلاص يا ايهاب هي.موت في ايدك انا هاخده علي الحبس احمد فعلا اخد رامي وكان اتعمل محضر بمحاوله سرقه الشقه بتاعه ايهاب و مرديش يجيب سيره اللي حصل مع روح
احمد رجع لايهاب في ايه ايه اللي حصل مدام روح فاقت
ايهاب اه فاقت ماما عندها
احمد هي عرفت اللي حصل علي موضوع الحمل يعني
ايهاب انا مقولتلهاش حاجه بس اكيد الدكتور بلغها
احمد طب انت مش هتروح لها
ايهاب اه انا قايم اهو سلام
ايهاب خرج لقي نفسه بيكلم منه
ايهاب الو …….
…….
ايهاب رجع المستشفى
مني انا هخرج اجيب حاجه اشربها و بصت لروح بمعني قوليله
مني اول ما خرجت
روح ايهاب انا مش
ايهاب قاطعها انا هتجوز اخر الاسبوع ده
……
نهايه الفصل

يتبع……

لقراءة الفصل التالي :  اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية وجع روحي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!