روايات

رواية وجع الحب الفصل الثامن 8 بقلم إسراء محمد

رواية وجع الحب الفصل الثامن 8 بقلم إسراء محمد

رواية وجع الحب الجزء الثامن

رواية وجع الحب البارت الثامن

رواية وجع الحب
رواية وجع الحب

رواية وجع الحب الحلقة الثامنة

عشق جت قعدت جنب عدي
‏بس عدي قرب منها ولمسها وقال :انا حاسس ان انا اعرفك وابتدي يمسك دماغه وداي”خ وذاكرته مش”وشه
‏فاللحظه دي جت هنا بص’دمه عدي طلعت تجري عليه عشان هو كان مغمي عليه فالارض
‏Flash Back
‏عشق :ي لهو’ي انا لازم امشي بسرعه ده هيفتكر
‏وعشق طلعت تجري استخبت ورا مقعد وقالت:انا مكنتش عارفه أنه ممكن يحصله كده ويفتكر الحمد لله اني هربت قبل ما هنا تيجي وهو يفتكر
‏Back
‏هنا خدت عدي لما لقته مش بيفوق وقفت تاكسي وخدته وراحت ع المستشفى وعشق ركبت هي كمان تاكسي وراحت وراها
‏هنا وصلت المستشفي الممرضين جم خدو عدي عشق دخلت المستشفى بس لبست نقاب ودخلت بعد شويه الدكتور طلع
‏الدكتور:هو كان فاقد الذاكره ي مدام وحصله مضاعفات بمعني أنه شاف أو سمع حاجه فالماضي
‏هنا:فسرها اي بس بس ازاي هيكون شاف اي يعني
‏هنا:طيب هو رجعتله الذاكره
‏الدكتور:فالحالات اللي زي دي ساعات بترجع وساعات لا
‏هنا:من جواها ي رب ما يفتكر تمام ي دكتور اقدر ادخله
‏الدكتور:اه بس لما يفوق
‏عدي ربع ساعه وعدي فاق

 

 

‏عدي صحي شاف هنا وبعد كده افتكر عشق :عشق عشق انا شوفتها عايشه وبعدين ابتدي يفتكر كل حاجه من اول ما الدكتور قاله أن عشق ماتت لحد ما اغمي عليه وهنا خدته وضحكت عليه قام:نز”ل ف هنا ضر”ب قعد يضر”ب فيها
‏هنا:ابعد عني ي حيو”ان والله ما هسيبك هنت”قم منكو كلكو وطلعت تجري عشان تهرب عدي جه يلحقها مش قادر يقوم كمان جس”مه واجعه البر”شام اللي هي كانت بتد”هولوا
‏بعد كده عشق كانت سامعه كل الحوار وشافت هنا وهي بتجري بس معرفتش تلحقها وسمعت عدي بيعي”ط ويدعي ربنا أن اللي شافها تكون عشق بجد متكونش ماتت
‏عشق قلعت النقاب ودخلت لي
‏عدي شافها مصدقش نفسه:عشق عشق انتي عايشه ومش قادر يقوم وكان هيقع عشق راحتله جريت عليه وحضنته جامد :اهدي اهدي انا عايشه اهو وابتدت تحكي لي كل حاجه
‏عدي:حضنها وع”يط عشق متزعل يش مني والنبي سامحيني عشان خاطري والنبي انا اتعلمت من غلطي والله وعرفت اني كنت غلطان وانك متستهاليش يحصل فيكي كده وهنا دي حيو”انه مكنتش تستاهل حبي بس انا اكتشفت اني طلعت بحبك بحبك أووةي
‏عشق بحنيه:اهدي انا مسمحاك اهو ومعاك
‏عدي جس”مه بيوج”عه من المخ’درات ابتدت تنس”حب من ج”سمه:عدي انت لازم تستحمل وتتعالج كده كده هنا الحيو”انه مدتكش البرش”ام ده من كتير كانت بتدهولك من كام يوم بس
‏عدي هز رأسه باه عدي اسبوعين عدي بقي طبيعي تماما صفاء ام هنا عشق كانت بتكلمها تتطمنها
‏عند هنا قاعده عند عشيقها
‏وبت”شم بد””ره
‏هنا مدمن”ه
‏ورجعت راسها لورا
‏دخل عش”يقها اسمه عمرو
‏عمرو هو كمان مد”من جه معاد الجر”عه بتاعته وقعد عما يكسر فالحاجه ويدور ع التذك”ره بيبص لقي هنا خدتها
‏عمرو:انتي ي حيو”انه
‏هنا لا وعي:مالك بس ي عمرو وبتضحك
‏عمرو:انتي خدتي التذكره بتاعتي
‏هنا:واي يعني كنت عاو”زاها وبتضحك

 

 

‏عمرو نز”ل فيها ض”رب هو جس”مه وا”جعه مش شايف قدامه هي وقع*ته ع الأرض وطلعت تجري وقع”ته بسهوله لانه جس”مه اصلا واج”عه هو فالحاله دي مش قادر يقاوم حد طلع يجري وراها وبووووم خد السكينه اللي ع سفره ضربها بيها ف قلبها طبت ساك”ته ع الأرض
‏مات”ت هنا
‏عشيق”ها دخل السجن الحكومه جت خدته
‏طبعا عدي وعشق كانوا بيدورو علي هنا عرفوا أنها عند عشيق”ها بس لما وصلوا كانت هنا ميته طلبوا الحك”ومه لعش”يقها طبعا ح”زنو وصفاء بردو حزن”ت فالاول والآخر ضناها بنتها الوحيده وعشق وعدي عاشوا ف تبات ونبات
‏وتمت بحمد الله

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية وجع الحب)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى