رواية وبرغم من قسوتها احببتها الفصل التاسع عشر 19 بقلم اربسيما روبل
رواية وبرغم من قسوتها احببتها الجزء التاسع عشر
رواية وبرغم من قسوتها احببتها البارت التاسع عشر
رواية وبرغم من قسوتها احببتها الحلقة التاسعة عشر
يدخل الجميع ويتفجاؤ ان ندي كانت علي الارض واغمي عليها
بيبرس بصدمه: ندييييي
وينزل علي الأرض ويفيقها
بيبرس: ندي ندي ايه الي حصل وغرام فين
ندي ببكاء: غرام غرام اطخطفت يا ريان اختي اطخطفت الحقها
ريان: مين الي خطفها
ندي ببكاء: مش عارفه بس هو تقريبا اسمو حاتم
ريان بصدمه: حاتم الدمنهوري مش هسيبو
فهد: اهدي ياريان مش بلعصبيه هتحل الموضوع
ريان بغضب: اهدي اهدي ايييييه مراتي مخطوفه وبتقولي اهدي انا مش هسيبو
ويتصل باحد
ريان بغضب: الو يا احمد لو معرفتليش مكان حاتم الدمنهوري خلال ساعه مش هرحمك
أحمد بخوف: حا حاضر ياباشا
ويقفل الخط
مازن: متقلقش ياريان غرام وابنك مش هيحصلهم حاجه متخفش
ريان بخوف: لا اخاف انا مش ضامن حاتم ممكن يعمل ايه
عشق ببكاء: انا عايزه اختي عايزه اختي ياريان
صقر: طيب ايه الي حصل عشان حاتم يعمل كدا
ريان: دا موضوع كبير اوي بس هقلكو عليه لما كنت في اوله جامعه كان بابا وابو حاتم اعداء وانا وحاتم اصدقاء فابو حاتم الدمنهوري بيه قرر ياذيني عشان يوجع قلب بابا عليا فخطفني وحاتم عرف بلموضوع دا فقرر ينقذني بس للاسف ملحقش ابو خاطفني وجاب ابويا وحاول انو يقتلني بلمسدس بس وانا بدافع عن نفسي الطلقه جت في ابو حاتم ومن سعتها فاكر اني قتلت ابو وعايز ينتقم مني وحاول ياذيني كتير في شغلي وحاول يقتلني واخر مره حاول يقتلني لما عملت الحادثه بس غرام انقذتني
شغف ببكاء: كنت حاسه ان دا هيحصل مع غرام انا قلتلكو وانتو ختو كلامي بهزر انا قلتلكو
صقر ياخذها في حضنه ويقول: اهدي ياحبيبتي مش هيحصل حاجه متخفيش
ثم يرن هاتف ريان
ريان: الو يا احمد
احمد: الو ياباشا عرفت مكان حاتم الدمنهوري
ريان: ابعتلي اللوكيشن بسرعه
ويقفل الخط
بيبرس: عرفتو مكانو
ريان: ايوا وهروح اجيب غرام
فهد: استني ياريان هتحتجنا كلنا معاك هاجي انا وصقر ومازن وخلي بيبرس هنا علشان ندي والبنات
ريان: تمام يلا
ويذهبون جميعا
في مكان اخر في مخزن
تجلس غرام علي كرسي ومربوطه وتصرخ وياتي احد ويجلس امامها
غرام بخوف: ان انت مين وعايز مني ايه
حاتم: عايز روحك وروح ابنك
غرام بخوف وصراخ: لا لا ليييه انا عملتلك ايه
حاتم ببرود: معملتيش حاجه بس جوزك عمل
غرام بصدمه : جوزي ريان ريان عمل ايه
حاتم: هقولك جوزك قتل ابويا ويحكلها ما حدث دا اناكنت رايح انقذو يقوم يقتل ابويا وزي مقتل ابويا هقتلك انتي وابنك
_ لا ياحاتم انا الي هقتلها احنا مش اتفقنا علي كدا
غرام بصدمه: هدير
هدير بخبث: اه هدير الي هتاخد روحك
غرام ببكاء: ليه ياهدير عملتلك ايه انا عمري ماذيتك ليه
هدير: عايزه تعرفي ليه هقولك ليه انتي ديما احسن مني من صغرك وانتي اشطر مني ولما كبرتي دخلتي طب وانا دخلت حقوق بقيتي دكتوره مشهوره وانا محاميه اي كلام يعني فشله بردو كنت بصبر نفسي واقول اهي معندهاش حد بيحبها وانتي عندك عندك محمد يحبك وهي معندهاش لحد ماقبلتي ريان حبك وحبتيه وكمان غني سعتها كرهي ليكي ذاد اوي ياغرام وعمر كرهي دا مهيقل وحاولت افرق بينك وبينو بردو معرفتش لحد مقبلت جاتم وكان عندنا نفس الهدف الانتقام بختلاف اني عايزه انتقم منك انتي وهو من ريان قررنا نخطفك وانا الي اقتلك بايدي ها ايه رايك في كرهي
غرام بصدمه وبكاء: ياااه لدرجه دي بتكرهيني ياهدير كل دا علشان انا احسن منك عايزه تقتلي روحين تقتليني انا وابني
وفي ذالك الوقت كان ريان وفهد وصقر ومازن وصلو ودربو جميع الحوراس ودخلو واتصلو بشرطه وعندما كانت غرام تتكلم رد عليها ريان
ريان بحب: مش هتلحق ياغرامي
غرام بفرحه: ريان
حاتم: انتو يابهايم
صقر وهو ماسك المسدس وموجه علي حاتم: بتنده علي مين يانانوس عين ابوك
مازن بابتسامه: يكونش بيسال علي الخرعين بتوعو ياصقر اصلو ميعرفش اننا دربناهم كلهم في تلك الاحيان اخذت هدير المسدس من يد حاتم ووجهتو علي راس غرام
فهد وريان: هديييييير
هدير بخوف: مكانك اوعي تتحرك والا هضربها هي وابنك بالنار
ريان بخوف: لا لا ياهدير اوعي تعمليها انا انا هعملك الي انتي عايزه
ويكون صقر ماسك حاتم وموجه نحيته المسدس ومازن علي الحظ خلف هدير فيشاور له فهد بان يهجم علي هدير وبلفعل يقترب مازن ويركل هدير برجله فيقع المسدس ويمسكه فهد ويذهب نحيتها ويمسكها ويوجه المسدس عليها ويذهب ريان يفق غرام وتقوم غرلم تذهب خلف مازن ليحميها ويذهب ريان لحاتم ويظل يدربه ويدربه ويدربه حتي فقد وعيه واتت الشرطه واخذت حاتم وهدير والخرعين علي راي مازن 😂 وياخذ ريان غرام والشباب ويذهبون الي السياره ولاكن علي الحظ وهما في السياره ططلق غرام صرخه
غرام بصراخ : رياااااااان ااااااه بولللللللللد
ريان بخوف وقلق: ط طيب اعمل ايه اطلع بينة علي المستشفي ياصقر
صقر بقلق: حاضر حاضر
غرام بصراخ: بسرعهههههههههه يلااااااااااااا
ريان بقلق: ط طيب اه اهدي اهدي
ويصلون الي المستشفي وياخذون غرام الي غرفه العمليات ويتصل فهد بجميع العائله وياتون ويكنون سعداء لرجوع غرام وبعد وقت ليس طويل تخرج الدكتوره
ريان: غرام كويسه يادكتوره
الدكتوره بحزن: بصراحه هي في الشهر السابع والولاده خطر جدا احنا بنعمل الي علينا ادعولها وتذهب
ريان ببكاء: يارب يارب قومهالي بلسلامه يارب يارب انا مقدرش اعيش من غيرها هموت لو حصلها حاجه
صقر يقف بجانب ريان ويقول: متخفش ياريان غرام هتبقي كويسه خلي ايمانك في ربنا كبير
ريان ببكاء: خايف اخس
ندي بصراخ: اوعي تكمل مش هيحصل دي دي ولاده عديه زي اي ولاده
ريان يبكي وعشق تبكي وشغف وجنا ورحمه واروي وهدي
وبعد وقت طويل تخرج الدكتوره
ريان ببكاء: غرام كويسه
الدكتوره بابتسامه: الحمدلله دكتوره غرام كويسه هي والطفل دكتوره غرام سعدتنا كلنا وكان لازم نعمل اقصي ما عندنا علشان ننقذها وصح جبتو ولد
الجميع بفرحه: الحمدلله
ريان بفرحه: ممكن اشوفها
الدكتوره: طبعا اتفضل
ويدخل الجميع لغرام وتكون غرام جالسه وبيدها طفلها الصغير وكان يشبه ريان كثيراً
ريان بفرحه: غرام حببتي انتي كويسه
غرام: انا كويسه ياحبيبي
ندي: هييييي بقيت خالتو
عشق: هيييي وانا كمان
غرام بضحك: بس يامجانين
صقر: ها هتسمو حبيب عمو ايه
ريان: غرام كانت قيله ادم
غرام: لا غيرت رأيي هسميه زين علشان يبقا زين الشباب زيك ياحبيبي
ريان: الله زين جميل اوي الاسم
بيبرس بفرحه: نورت العيله يازين ريان جاسر الهلالي
اروي بفرحه: انا بقيت تيتا ياجاسر وانت جدو
رحمه بفرحه: واحنا كمان
غرام: انا عايزه اطلع من المستشفى
ريان: لما تخفي ياحبيبتي
غرام: لا انا كويسه
ريان: طيب ياحبيبتي علي راحتك غيري هدومك وهنمشي
تذهب غرام وتبدل ملابسها وياخذها ريان الي المنزل ويذهب كل واحد الي غرفته ليرتاح
في صباح يوم جديد يستيقظ الشباب ويذهبون الي الشريكات والبنات يظلون بلبيت وغراظ تراعي ابنها زين
غرام: زين حبيب ماما شوفت بابا سابك وراح الشغل
ريان من خلفها: اه انتي عايزه تزعلي زين مني وتفهمي ان ابو مش بيحبو اديني كسفتك وجيت بدري عشان زين حبيبي
غرام بفرحه: ريان انت جيت وتترك زين علي السرير مهلا لا تتركيه ياغرام ودخول مفجاء لاسراء من الشباك وبيدها سكينه وتمسك زين وتوجه السكينه عليه وتقول
اسراء بجنون: اهلا اهلا بعصفير الحب وابنهم
غرام وريان يلتفتو
غرام بصراخ: زييييييين
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية وبرغم من قسوتها احببتها)