رواية وبرغم من قسوتها احببتها الفصل العاشر 10 بقلم اربسيما روبل
رواية وبرغم من قسوتها احببتها الجزء العاشر
رواية وبرغم من قسوتها احببتها البارت العاشر
رواية وبرغم من قسوتها احببتها الحلقة العاشرة
هختـارگ دايمـا ، هختـارك ف اي وقـت وف اي مـگان 💕 ›
تفجاء ريان أن علامات أصابع غرام طابعه علي السياره وأنها كانت مخنوقه وموغمه عليها
ريان وها ينادي علي غرام: غرااااااام غرااااام قوووووومييييي
حاول فتح باب السيارة ولاكنه فشل فكسر زجاج السيارة بكل قوته و حمل غرام وذهب إلى غرفتهم
ريان وهوا يفيقها ببكاء : غرام غرام حبيبتي فوقي أنا جنبك غرام قومي يلا
فتفيق غرام
غرام بالم : ري ريان
ريان بفرحه : ا انا هنا جنبك اهو
فتبتسم غرام
ريان ببكاء : كنت خايف عليكي اوي عشان خاطري متسبنيش تاني
غرام تمسح له دموعه وتقول
غرام بحب : خلاص ياحبيبي أنا بخير انا بس زعلت منك شويه عشان كدا سبت القصر كلو ونزلت
ريان بحب وهوا يمد يدو : اوعديني انك لو زعلتي مني أو حصلت بينا مشكله تيجي وتترمي فحضني وتنامي جنبي ولو مش عايزه تنامي جنبي نامي في أي قوضه في القصر
غرام وهي تمد يدها وتحطها علي يد ريان وتوعده : اوعدك ياحبيبي
ريان يحضنها
ريان بحب : صح ايه الي حصل وايه الي خلاكي تعبتي كدا
غرام بتذكر : مش عارفه بس انا دخلت العربيه وقفات الباب وشغلت التكيف ونمت ولما صحيت الصبح ملقتش ميه اشرب وتخنقت وحاولت افتح الباب معرفتش بس كدا
ريان بحب : خدي بالك بعد كدا
غرام بحب: حاضر انت وراك حاجه
ريان : لا
غرام: طيب تعالي نام جنبي
ريان : حاضر
ويذهب وينام بجوارها
______________________
حــين وجــدتــهُ ؛ كمــا لــو أن ورود الــدنــيا كلــها تــفــتــَّحــت فــي قــلــبــي ♥️
تذهب شغف لتعمل بشركه وها هي واقفه علي الطريق ولا سياره واحده تمرق من جنبها ولاكن لاحظه هناك سياره اتيه وتوقفها شغف
شغف : لو سمحت مم … ايه دا انت
صقر بابتسامه:ايوا أنا تعالي اوصلك
شغف : لا شكرا
صقر بخبث: هتندمي تعالي
شغف بعند: لا لا لا
صقر: طيب انتي حره أنا همشي
ويذهب ولكنه قبل أن يغادر خافت شغف وندهت عليه
شغف وهي تركد وتنادي : يادنجوان يادنجوان استني
يقف صقر
صقر : اولا اسمي صقر مش دنجوان ثانيا نعم عايزه ايه
شغف بخجل : ب ب بصراحه ا ا ا انا عايزاك توصلني
صقر بخبث: ايه مش كنتي بتقوليلي لا من شويه
شغف بأسف : انا اسفه يلا بقا
صقر: طيب اركبي
شغف : شكرا
وتركب
صقر : رايحه فين
شغف : شركه الشرقاوي
صقر : ايه دا بجد دي شركت
يرن تليفون شغف
شغف : لاحظه واحده الو يابنتي ايه بتقولي مدير الشركه عصبي ياحلوا وكمان دنجوان يابختكو المنيل ياشغف لا يا اختي كفايه كدا الله يطمنك زي مطمنطيني سلام
صقر بخبث : ياه المدير دا شرير اوي
شغف : باين كدا بس علي مين دا انا امرمتو
صقر بخبث: ياشيخه عارفه مين المدير
شغف باستغراب: مين
صقر : أنا
شغف بصدمه : ايييييه
______________________
کل شيء استطيع ان اكتفي منهہ الا نظرتيّ لكِك ♫♥.”””
تذهب ندي الي شركه بيبرس وريان لتعمل بها وتدخل الي مكتب المدير من أجل الانتر ڤيو ولكنها تري بيبرس
بيبرس بعدم اهتمام : اهلا اتفضلي وريني CV بتاعك
ندي وهي تعطيه CV : اتفضل
بيبرس بجديه : تمام ياندي تقدري تشتغلي هنا من النهارده لو تحبي هتشتغلي السكرتيره بتاعتي
ندي بجديه: وليه مش سكرتيرت ريان
بيبرس: لانو ريان عندو سكرتيره رنا هي سكرتيرت ريان
ندي بجديه : تمام ممكن ابتدي دلوقتي
بيبرس بجديه : ايوا اتفضلي
ندي : تمام
وتذهب وتجلس علي مكتبها في الخارج
وها قد أتت العقربه
ياسمين بمياعه: لو سمحتي ياسكرتيره بيبرس بيه جوه قوليل …. ايه دا انتي انتي بتعملي ايه هنا
ندي بسخريه : لا ولاحاجه بلعب انتي شيفاني بعمل ايه يعني
ياسمين بتناكه: انتي سكرتيره مش انتي المفروض خطبتو وبعدين فين الخاتم
_ ما احنا لسا مطختبناش بعد بكره إن شاء الله خطوبتنا وانتي معزومه انتي وملك
كان هذا صوت بيبرس الذي خرج بعد سماع صوت ياسمين
بيبرس بتمثيل : وبعدين أنا جبتها هنا جنبي عشان متبعدش عني
ويذهب جنب ندي ويضع يدو علي وسطها
فتنصدم ندي
ياسمين بتناكه: تمام انا همشي بقا
وتغادر
ياسمين بعد مغادرت بشر: اختك خدت ريان وانتي هتخدي بيبرس دا بوعدك ياندي
في المكتب
بيبرس: ندي عايزك
ندي بغضب:نعم
بيبرس : احنا لازم نتجوز
ندي بصدمه : ايه
بيبرس محاول أقنعها : كلو تمثيل ياندي صدقيني كلو تمثيل هيبقا جواز مزيف أنا محتاج اخلص من ياسمين
ندي باقتناع : وانا محتاجه اخلص من حازم
بيبرس باستغراب: حازم مين
ندي : دا واحد بيلحقني ومش سايبني في حالي المهم أنا موافقه
بيبرس بفرحه: تمام بس لازم نمثل أننا بنحب بعض
ندي :تمام
______________________
*وحتتي لوو فيي اححسنن منهه؛ مفيش زيهه فيي عيننيي ومشش عاوزههه غيرهه 🤷🏻♀♥💍👅🔥*
يذهب فهد لعشق بيت المسيري ويخبط فتفتح عشق
عشق بفرحه : فهد اتفضل
فيدخل فهد
فهد : ازيك يا عمي
مسيري بابتسامه : الحمدلله يابني انت عامل ايه
فهد :بخير طول ما عشق بخير انا يستأذن حضرتك ممكن اخد عشق ونخرج مع بعض
مسيري : اه ياحبيبي طبعا خشي البسي ياعشق وروحي معاه
عشق بابتسامه: حاضر يابابا
تدخل غرفتها وتلبس فستان من اللون الاحمر منقط ابيض وكوتشي من اللون الابيض وشنطه من اللون الاسود ووضعت القليل من مستحضرات التجميل وتركت لشعرها العنان وكانت في غايه الجمال والراوعه
وتخرج من غرفتها فينصدم فهد من جمالها
فهد بصدمه : ايه الحلوا دي
جنا بمرح : احم احم نحن هنا
عشق بخجل :يلا نمشي
فهد بضحك علي خجلها: يلا عن اذنك ياعمي
مسيري بابتسامه: اتفضل يابني
ويذهب عشق وفهد
جنا : بابا انا هنزل اروح اعمل مقبله شغل
مسيري : ماشي ياحبيبتي روحي
في السياره
فهد بابتسامه : ها تحبي تروحي فين ياحبيبتي
عشق بمرح : عايزه اروح الملاهي
فهد بضحكه رجوليه جذابه: هههههه ملاهي
عشق بزعل طفولي : انت بتضحك عليا يافهد خلاص مش عايزه اروح في حته
فهد بضحك : خلاص خلاص هوديكي
عشق بمرح : هييييييي يلا بينا اطلع بينا ياسطا
فهد بضحك :ياسطا ماشي يا مجنونه
ويسوق السياره ويغادر
______________________
لا سلطـة لنـا على قلوبنـا هى تنبـض لمـن أرادت …!”
تنزل جنا من منزلها وتذهب الي شركة العمري من أجل الانتر ڤيو
وتدخل الشركه وتذهب الي مكتب السكرتريه تحت
جنا : لو سمحتي أنا جايه عشان الانتر ڤيو
السكرتيره : اه اطلعي الدور الاخير هتلاقي سكرتيرت المدير هي هتقواك تعملي ايه
جنا : تمام
وتذهب جنا الي المصعد وتركب ويركب معها شخص آخر وهوا اكرم الفتوحي يعمل بالشركه مدير الحسابات ويعجب بجانا كثيره
اكرم بابتسامه : انتي جايه عشان الانتر ڤيو
جنا بابتسامه : ايوا وانت جاي عشان الانتر ڤيو
اكرم : لا أنا مدير الحسابات هنا
جنا : اه تمام
اكرم : ممكن نتعرف أنا اسمي اكرم الفتوحي واختي سكرتيرت المدير تالا الفتوحي
جنا : أنا اسمي جنا المسيري
ويفتح المصعد ويخرج اكرم جنا ويذهبون الي مكتب السكرتيره
ونحن نعرفها جميعا فهي عقربه من عقارب الروايه هي تالا الفتوحي اخت اكرم
اكرم بابتسامه: تالا
تالا بابتسامه: اكرم ازيك ياحبيبي
اكرم : البنت دي عايزه تعمل انتر ڤيو
تالا بابتسامه: اه اديني الCV بتاعك
جنا : اتفضلي
وطعتيها الCV
وتدخل تلا الي الداخل وتخرج
تالا: اتفضلي ادخلي للمدير
جنا تمام وتدخل ولكنها تنصدم عندما تري مازن جالس علي كرسي المدير
جنا بصدمه وغضب : انت
مازن بصدمه وغضب: انتي… انتي ايه الي جابك هنا
جنا بغضب : انت الي ايه جابك هنا
مازن بغضب : أنا مدير الشركه دي
جنا بصدمه: اييييه
______________________
هو مــثــل مــنــزل عــائلــة ســعــيدة كان قــلــبــه يُربــي طــمــأنــينــتــي ♥️
يفيق ريان ويشوف أن غرام متمسكه به وكأنه سيتركها ويذهب
ريان بحب: غرام غرامي ياغرامي
غرام بنعاس : ايه ياريان سيبني انام
ريان بجوع : أنا جعان مش هتعمليلي حاجه اكلها ولا اجيب هدير تعملهالي
تفيق غرام بسرعه وتقول
غرام بغيره: لا أنا هعملك وفجاء تسمع صوت الجرس
غرام باستغراب: مين هيجلنا دلوقتي انا هنزل افتح
وتنزل وينزل معها ريان وتفتح وتري أن من جاء هي اسراء
غرام بفرحه : اسراء تعالي ياحبيبتي خشي
اسراء تدخل وتجلس
غرام : طيب بمانك جيتي اتغدي معانا
اسراء : تمام ماشي
غرام: انا هروح احضر الاكل
ريان : اجي اسعدك ياحبيبتي
غرام : لا ياحبيبي خليك
ريان :ماشي
وتذهب غرام وعندما يقوم ريان ليذهب الي غرفته
تمسكه اسراء وتنام علي الكنبه وتوقع ريان فوقها وتمثل أنه يغت*صبها
اسراء بتمثيل البكاء: غرام غرام تعالي بسرعه الحقيني ياغرام
ريان بصدمه : انتي بتعملي ايه سيبني انتي مجنونه
تاتي غرام وتنصدم بشده
غرام ببكاء: صاحبتي وجوزي لا كدا كتير عليا وتقع علي الارض
ريان بصراخ وزق اسراء: غرااااااااام
وانتهى البارت
ماذا سيحدث ياتري ؟
ولماذا وقعت غرام هكذا ؟
ولماذا تفعل اسراء هذا ؟
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية وبرغم من قسوتها احببتها)