روايات

رواية هوس سارة الفصل العشرون 20 بقلم أميمة تيتو

موقع كتابك في سطور

رواية هوس سارة الفصل العشرون 20 بقلم أميمة تيتو

رواية هوس سارة الجزء العشرون

رواية هوس سارة البارت العشرون

هوس سارة
هوس سارة

رواية هوس سارة الحلقة العشرون

ساره رفعت وشها وبصت وراها
وبعينها فضلت مبحلقه
الست: هنتكلم هنا تعالي ندخل
بعد شويه جوه ف الفيله
الست: فاكرني ولا لا اتقبلنا قبل كدا من سنين
ساره واقفه مكانها من غير ماتنطق نص كلمه فضلت بصلها وخلاص وهنا مازن طلع من مكتبو وبص لست باستغراب ايه دا انت هنا
ساره: بقلق انت تعرفها
مازن: اه اتقبلنا من يومين
الست: اه اتقبلنا بس ميعرفش انا مين
ساره: بدموع باصه للست وفجاه داخت
مازن: بصراخه مامااا
وجري عندها انت كويسه مالك تعالي معايا وسندها لحد الكنبه وقعدت
الست: انا اسمي هاجر وكنت حبه اشتغل محتاجه شغل اوي الفتره دي وسمعت ان مدام ساره كريمه وبتحب تساعد الناس وكدا
فقولت اجرب
ساره: باستغراب باصه لهاجر
مازن: طيب ياماما معلش خليها تشتغل باين عليها ست طيبه
ساره: بتوتر اممم طيب تعالي معايا نتكلم شويه واخدتها وطلعت الجنينه
هاجر: انت فاكرني صح
ساره هزت رأسها باه
هاجر: انا عايزه اكون قريبه من ابني عشان كدا جيت ممكن تقبلي افضل هنا
ساره: بدموع هو ميعرفش انك امو الحقيقيه
انت هتقوليلو الحقيقه
هاجر: بصراحه بفكر اقولو انا عايزه ابني يرجعلي ويعيش معايا انا يعرف اني امو كفايه اتحرمت منو سبعتشار سنه
ساره: بس ايه رده فعلو لما يعرف ان امو قاتله
هاجر: نفس رده فعله تقريبا لما يعرف ان الست اللي ربتو مش امو الحقيقيه وكدبت عليه وبعدين كان بسببك ان عمر مات لو مكنتيش ظهرتي فحياتو مكنتش قاتلتو
ساره: بدموع هتعملي ايه
هاجر: هقولو هيعرف الحقيقه بس ف الوقت المناسب
ساره: ارجوكي بلاش
انا مقدرش اعيش من غيره
هاجر: متنسيش ان مازن ابني انا
عبير: مدام ساره الاكل جاهز
ساره: اممم طيب وبصت لهاجر بترجي
بعد ساعتين
هاجر: انا هنام فين
مازن: بابتسامة تعالي انا هوريكي اوضتك
ساره بصت لمازن بحزن وقلق بتعلق بهاجر او انه يحبها ولما يعرف الحقيقه يبعد عن ساره
بعد كام ساعه الكل نايم ف اوضتو
ساره فاوضتها مش عارفه تنام
ونزلت من اوضتها تتمشا ف الجنينه
شافت سيف قاعد علي كرسي ف الجنينه وباصص للسما
قربت منو وقعدت جمبو
وسيف حتي مكنش ملاحظ ان ساره جامبو كان سرحان ف النجوم او بيفكر ف حاجه
ساره بدموع فضلت بصالو وبتتأمل فملامح وشو
بعد شويه سيف بص جمبو وشاف ساره وحاول يقوم يمشي من المكان دا
ساره مسكت ايديه ممكن تفضل معايا
شويه
سيف بعد ايد ساره ومشا
تاني يوم
ف اوضه سيف
ماما انا هدخل الحمام اخد شاور خليكي هنا لما اخرج عايز اتكلم معاكي شويه
هاله: حاضر ياحبيبي
بعد شويه
عبير: مدام هاله عايزكي تحت
هاله: حاضر
ونزلت
سيف ف الحمام ماما ماما
ممكن تجيبي فوطه نسيت الفوطه
شهد كانت ماشيه جمب اوضه سيف وباب الاوضه كان مفتوح سمعت صوت سيف فدخلت جابت فوطه من الدولاب وراحت عند باب الحمام
سيف: شكرا ياماما وهو بياخد الفوطه مسك ايد شهد بس استغرب دي مش ايد ماما انتي مين
ولف الفوطه علي وسطو وفتح الباب
شهد: بفزع لفت وشها
سيف: انت ايه جباك هنا
شهد: سمعتك وانت بتقول عايز فوطه ومكنش في حد فالاوضه
سيف: بغضب طيب اطلعي برا
بعد كام شهر
مازن: شهد ممكن تعملي كوبايه قهوه وتجبيها المكتب
بعد شويه
هاجر: رايحه فين ياشهد
شهد: هاخد القهوه لمازن
هاجر: هاتي انا هاخدلو القهوه
ودخلت مكتب مازن وفضلت تتكلم معاه
انت بتحب اكل ايه
مازن: ليه
هاجر: عشان اعمل الاكل اللي بتحبو انت صحيح بتعمل ايه طول الوقت ف المكتب دا
مازن: انا ف كليه طب وبذاكر ف المكتب هنا بعيد عن الدوشه
هاجر: بفرح هتبقي دكتور انت عارف ان بابا كان دكتور برضو
مازن: بابتسامة اه بس انت عرفتي ازاي
هاجر: بتوتر اه سمعت انا همشي بقي ورايا شغل كتير وخرجت
ساره شافت هاجر خارجه من مكتب مازن
وحالتها النفسية مع مرور الوقت بتدهور وهيا شايفه
طول الوقت هاجر قريبه من مازن وسيف اللي مش معترف بيها يعني كل اللي عملتو عشانهم راح علي الفاضي
ف المطبخ
شهد بتساعد مامتها
سيف: عبير اطلعي كلمي ماما عايزكي برا
وقرب من شهد وهمس ف ودنها انا بحبك
شهد بفزع جريت بعيد عنه
سيف: متخافيش في ايه بصراحه بقي انا علي طول بفكر فيكي ومعجب بيكي اوي بشوفك علي طول رايحه جايه قدامي
وفالحظه دي كان مازن واقف علي باب المطبخ وسمع كلام سيف لشهد
انت بتقول ايه اطلع برا
سيف: بغضب وانت مالك امشي انت
مازن: انت بتحاول تتقرب منها ليه
سيف: وانت مالك انت بتحبها برضو ولا ايه
مازن: بصوت عالي ايوا بحبها شهد بتاعتي انا انت مش هتاخدها مني هيا عايشه معايا انا من واحنا صغيرين
سيف: عادي سبهالي مانت اخدت امي مني برضو
وصوتهم بقي عالي ف البيت
والكل جري علي المطبخ
ساره: بصوت عالي باااااااس
اسكتو بقي حرام عليكم انتوا بتعملو فيا كدا ليه انا زهقت
عبيرهمست لشهد تمشي من المطبخ
بعد مرور كام شهر
محمد واقف قدام الفيله مش هتعيشي مبسوطه ياساره لو مش هاخد ابني انت كمان مينفعش تكوني امو
ودخل الفيله
وبصوت عالي
سااااااره
مازن: انت مين وعايز ايه دخلت هنا ازاي
محمدقرب من مازن
انت مين مازن ولا سيف
مازن: انت تعرفني
ساره نازله علي السلم
وشافت محمد ومن الذهول اللي كانت فيه فضلت تخبط علي رأسها
محمد: انا رجعت ياساره وعرفت مين فيهم ابني هاا هتحكي ولا احكي انا

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية هوس سارة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى