رواية هوس سارة الجزء الثاني الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم أميمة تيتو
رواية هوس سارة الجزء الثاني البارت الخامس والعشرون
رواية هوس سارة الجزء الثاني الجزء الخامس والعشرون
رواية هوس سارة الجزء الثاني الحلقة الخامسة والعشرون
شهد: ااااااه بطني بطني بتطقتع ياسيرين مش قااااادره
سيرين: بصراخ ياسيف سيف تعالي بسرعه ياجماعه حد ييجي يساعدنا بسرعه
شهد: بوجع اااه بطني بتتقطع مش قادره
مازن وسيف طالعو جري علي الجنينه
مازن: بذهول في ايه مالك ياشهد
شهد: مش عارفه بطني ا وهنا اغمي عليها
ساره: بخوف شديد شهد شهد فتحي عينيكي سيف بسرعه مازن حد يساعد البنت شالها بسرعه
واخدوها وراحو المستشفى
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
بعد ساعتين ف المستشفى
الكل وافقين منتظرين الدكتور يخرج من غرفه العمليات
هاجربهمس شكلها هيا وابنها هيسافرو بعيد
هيام: بإبتسامة ياريت
وبعد شويه الدكتور خرج
والكل كانو علي لهفه
مازن: هاا يا دكتور شهد كويسه وابني
الدكتور: بغضب الحاله اكلت اوشربت حاجه مسممه بالعه سم انا مش هسكت هشتكي عليكم ازاي يحصل كده في حد حاول يقت*لها هيا وابنها
عبير: بصدمه سم
ساره: بلهفه هيا فين ينفع اشوفها
الدكتور: مش دلوقتي هيا تحت اثر البنج ومحدش هيدخلها قبل ماالشرطه تدخل ونعرف ايه اللي حصل معاهاا
مازن: بذهول انت بتقول ايه يادكتور اكيد انت غلطان اقصد لا في حاجه غلط
الدكتور: بغضب ودا اللي قولتو لو كنتو اتأخرتو شويه كمان كانت الام ماتت
سيرين: بدموع والبيبي البيبي كويس
الدكتور: للاسف مقدرنش ننقذ الجنين
مازن: بدموع هااا لا ابني مات ازاي
بعد مرور كام ساعه
شهد صحت وكانت ف حاله صدمه كبيره
المحقق: انا مقدر حالتك واللي انتي بتمري بيه حالياً بس لازم تساعدينا عشان نعرف مين اللي قت*ل ابنك وحاول يقت*لك
شهد: بانهيار حطت ايديها علي بطنها ابني ابني مات لا انتوا بتكدبو عليا انا عايزة ابني ابني
فييين
عبير اخدت شهد ف حضنها وبعياط اهدي يا حبيبتي عشان خاطري اهدي
المحقق: اهدي عشان نقدر نفهم اللي حصل
تقدري تقوليلي ايه اللي حصل معاكي انهارده
احكيلي كل حاجه بالتفصيل
شهد عينيها علي الارض وساكته
سيرين: شهد ردي عشان ابنك
شهد بدموع بصت لسيرين ابني ماات
المحقق: هيا خرجت براا البيت انهارده
سيرين: بخوف ايوا خرجت ساعتين كانت عند الدكتوره بتاعتها كان عندها متابعه عشان الحمل
المحقق: طيب ياشهد انتي اكلتي اوشربتي حاجه وانت برا البيت
شهد هزت رأسها بلا
انا طول النهار مكلتش غير طبق الشوربه
المحقق: شوربه ايه
عبير: شوربه الخضار دي مفيده اوي ليها وللجنين
المحقق: اممم طيب مين اللي عمل الاكل
عبير: بتوتر انا انا اللي عملت الشوربه بس ليه
المحقق: انت امهاا صح
اممم طيب حطيتي حاجه غريبه ف الاكل
في حد اكل من الاكل اللي شهد اكلتو
سيرين: لا لا شهد بس اللي اكلت من الشوربه
وبعد نص ساعه اخدتها وطلعنا الجنينه وكان معانا نسكافيه شربت بوق واحد منو وبعدين لاقتها بتصرخ وتتوجع
المحقق باصص لسيرين اممم نسكافيه
سيرين: اه وانا برضو شربت منو وحامل برضو محصليش حاجه
وهنا شهد فضلت تصرخ وتعيط اسكتو بقااا حرام عليكم خلاص اسكتو
الدكتور: معلش الكل يطلع براا
وفعلا الكل خرج من الاوضه
المحقق احنا لازم نروح البيت
وبعد كام ساعه الطب الشرعي اثبت ان الشوربه كان فيها سم مو*ميت
وفضلو اكتر من كام يوم يحققو ف الجريمه وعرفو ان هيام اللي كانت عايزه تقت*ل شهد وابنها
والشرطه اخدتها واتحبست
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ــــــــــــ
بعد مرور شهر
ف اوضه شهد كانت قاعده علي طرف السرير وسرحانه
دخل مصطفى
وقعد جمبها انت كويسه يا شهد
شهد: امم الحمدلله
مصطفى قرب من شهد طيب كويس اوي انا عايزك تتحسني بسرعه
عشان نتجوز بقا
شهد: اخرج من اوضتي يامصطفي احنا مينفعش نقعد مع بعض ف اوضه واحده لوحدنا
مصطفى: بس انا هتجوزك وحاول يقرب منها اكتر وكان عايز يعتد*ي عليها
شهد: بخوف انت
عايز ايه ابعدد عني
مصطفى: مالك بس في ايه اهدي شويه
اهدي انا بحبك والله
شهد: بضراخ ساعدوني يامامااااااا
وبعد شويه الكل جوم علي صوت شهد
مازن جري علي مصطفى وبعدو عن شهد وفضل يضرب فيه
سيرين: بدموع ياحيوان انت بتعمل ايه وجريت اخدعت روب من الدولاب وغطت بيه شهد
عشان الهدوم اللي كانت لابساها اتقطعت وهيا بتحاول تقاوم مصطفى
مازن فضل يضرب مصطفى بقوه
سيف: بغضب خلاص خلاص سيبو هتمو~تو ف ايديك
شهد: اخرجو وبصراخ اطلعو كلكم براااا سيبوني بقاا ارحموني ارحموني
سيرين: انا هفضل معاكي
شهد: لا كلكم امشوا اطلعو
ساره: بدموع طيب اطلعو من الاوضه وخرجو كلهم وساره قفلت الباب
تـــــــــحت
امنيه ضربت مصطفى كف انت ازاي تعمل كدا
ياحيوان
مصطفى: بدموع انا والله مكنت اقصد
سيرين: بعياط متقصدش ايه يازباله انتوا اصلا كلكم زباله والله حتي انت يامازن بسببك شهد مرت بكل دا
سيف: طيب اهدي اهدي هتتعبي واخدها ف حضنو اهدي عشان اللي ف بطنك
وهنا الكل وافقين وباصين علي السلم شهد نازله
وراحت عند عبير
وحضنتها وبدموع انا همشي
عبير: بدموع على فين ياحبيبتي
شهد: اي مكان لسه مش عارفه بس بالنسبالي اي مكان غير هنا هيكون امان
ساره: لا ياحبيبتي انت مش هتمشي انتي هتفضلي هنا لو علي مصطفى ف هيخرج من الفيله بس انتي افضلي
وهنا مازن جري علي مصطفى وبغضب شدو من هدومو وخرجو برا الفيله
وبغضب مش عايز اشوف وشك تاني
شهد: بصوت عالي مااازن
مازن بص لشهد
شهد: بغيظ طلقني
هاجر: هااا مهو طلقك
شهد: طلقني بالتالته انا مش عايزه ارجعلك او يكون في بينا فرص
انا اول مره اطلب من حاجه كفايا اوي كدا اللي حصلي ف الفيله دي عايزه امشي يمكن اعيش مرتاح يومين
مازن: بصدمه بس انا عايزك خلاص مصطفي مشي مش هيرجع وهيام ف السجن
شهد بدموع باصه لمازن وانت انت اكتر واحد اذتني كل حاجه وحشه حصلتلي كانت بسببك
طلقني
ساره: بدموع طلقها يامازن طلقها
سيرين: بغضب اخلص طلقها
مازن: بعياط انت طالق ياشهد
شهد: بدموع بالتلاته
مازن: انت طالق بالتلاته ياشهد
شهد راحت حضنت سيرين وطبطبت عليها خلاص بطلي عياط ياهبله المفروض تفرح انا بقيت حرا خلاص هعيش حياتي
سيرين: خلي بالك من نفسك
عبير: بعياط انا لاول مره ف حياتي هقولك امشي ياشهد وابعدي
روحي يابنتي
شهد حضنت عبير خلي بالك من نفسك انا هبقي اكلمك علي طول
وراحت عند ساره واقفت قدامها
ساره: بدموع ياحبيبتي واخدتها ف حضنها والله علي عيني انك تبعدي وتخرجي من البيت
امنيه: بعياط انا اسفه يا بنتي اسفه سامحينا
شهد: بتعتذري ليه
امنيه: عشان اللي مصطفي عملو
شهد: انت ملكيش دعوه
وبصت لكل الموجودين انا همشي بقاا
وراحت ناحيه الباب
مازن: شهد
شهد لفت وشها وبصت لمازن
مازن: خلي بالك من نفسك ولو تقدري سامحيني
شهد لفت وشها وخرجت من الفيله
واليوم عدا
وكل واحد طلع اوضتو ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند سيف ف الاوضه بتاعتو
هااا ياحبيبتي فاضل كتير وتولدي
سيرين: انا لسه ف الشهر التالت ياسيف لسه بدري
سيف: مانا عارف بس عايز اخرجك من اللي انت فيه ده
خلاص بقا انت مبطلتيش عياط من ساعه ما شهد مشت
سيرين: اصلها صعبانه عليا اوي يامازن كل دا يحصل معاها ازاي وازاي اصلا قدرت تتحمل كل الظلم دا وبصت لسيف بدموع ياترا هتكون بخير وهيا بعيد
سيف: ايوا هتكون كويسه ان شاءلله واخدها ف حضنو
ــــــــــــــــــــــــــــــــــ ~~~~~~~~~~
عند مازن كان قاعد جمب السرير لوحدو ف الاوضه وبيعيط بقهر
خلاص مشيتي ياشهد سبتيني لوحدي انا فعلاً خسرتك انا والله مغفل انا آسف
وتمر الايام علي غياب شهد
ومازن اتغير وبقاا علي طول قاعد لوحده ومن البيت للشغل ومن الشغل للبيت ومفيش اي حاجه ف حياته مبهره
ساره: مالك ياحبيبي انت مش عجبني اليومين دول في ايه يامازن
مازن: مفيش انا مالي مانا كويس اهو
بس عندي شغل انا هدخل مكتبي انت اطلعي نامي تصبحي علي خير
ــــ وبعد مرور شهر ــ
يوصل خبر من السجن ان هيام حامل
مازن: انا مش عايز البنت دي ولا عايز يكون ليا ولاد منها انا كان هيبقاا ليا ابن ومن البنت الوحيدة اللي حبتها بجد بس انا بغبائي ضيعتها من ايدي
وهيا السبب اني ابني مش موجود دلوقتي
والشهور تفضل تمر وييجي اليوم اللي سيرين هتولد فيه
وتجيب ولد وتسميه
زياد
وتكون مبسوطه اوي وسيف طاير من الفرحه وعلاقتو فعلاً اتطورت بساره وبقا قريب منها وقدر يفهم ان اللي حصل معاه ف طفولته كان لمصالحتو
وفالجمب التاني
برضو مازن بقاا ليه عياده خاصه باسم دكتور مازن عمر وبقا دكتور مشهور جداً وناجح
بس حياتو الشخصيه او العاطفيه مكنتش احسن حاجه
وكل مايشوف ابن سيف يحس بنقص
ويقعد يفكر لو كان ابنو عايش وموجود معاه دلوقتي
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية هوس سارة الجزء الثاني)