روايات

رواية هوس سارة الجزء الثاني الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم أميمة تيتو

موقع كتابك في سطور

رواية هوس سارة الجزء الثاني الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم أميمة تيتو

رواية هوس سارة الجزء الثاني الجزء الثاني والعشرون

رواية هوس سارة الجزء الثاني البارت الثاني والعشرون

هوس سارة الجزء الثاني
هوس سارة الجزء الثاني

رواية هوس سارة الجزء الثاني الحلقة الثانية والعشرون

مازن: ملكش دعوه يلا انزل متوقفش هنا
مصطفى: بغيظ انا صابر عليك لحد متطلقها ووقتها لو قربت منها هقت*لك
مازن: لا والله طيب وريني هتعمل ايه
مصطفى بغضب باصص لمصطفي
مازن: هااا
مصطفى ضرب مازن بو*كس جامد ف وشو لدرجه ان مناخيرو جابت دم
مازن حاطط ايديها علي مناخيرو ومتعصب
وهنا تطلع شهد من الاوضه
وبذهول باصه لمازن انت بتنز*ف
مصطفى: بغضب ملكيش دعوه بيها ومسك ايديها تعالي ننزل
مازن: بعصبيه مسك ايد شهد وشدها ورا ضهرو وباصص لمصطفي طيب انا عايزك تحاول تقرب منها تاني وشوف هعمل فيك ايه
مصطفى انت ا
وهنا شهد تقطع كلامهما
شششش وتروح تمسك ايد مصطفى
وبجمود ترفع رأسها وبصوت حاد مصطفى خطيبي كمان يومين هكون مراتو هو الوحيد اللي ليه الحق فيا
انت اللي مينفعش تقرب مني انا بحذرك ابعد عني
والكل ييجو علي الصوت لانه عالي جدا
هيام: انتي بتكلمي جوزي كدا ليه احترامي نفسك
شهد: خدي جوزك وامشومن وشي هو اللي مش سيبني ف حالي
مازن: بغضب اتكلمي باسلوب احسن من كده ياشهد احسنلك
هاجر: انت يابت انت فاكره نفسك مين عشان تعملي كدا
شهد برفع حاجب
ضحكت انا شهد حالياً انا مرات مازن شكلياً وقريب اوي
هكون مرات مصطفى
بس ابنك مش قادر يستغنا عني مش عايز يطلقني عارف انو لو خسرني هيخسار
هيام: بغيظ تقصدي ايه
شهد: اممم جوزك يبقي يشرحلك
اقصد جوزنا
مصطفى: انت بتقولي ايه ياشهد
شهد: اسفه ياروحي ومسكت ايديه يلا ننزل
هيام: تقصد ايه البنت دي يامازن 😡😡😡😡😡😡😡😡ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ــــــــــــــــــ
بعد يومين
ف الصالون
مصطفى داخل الفيله ومعاه مأذون
الكل واقفين مستغربين
شهد:بتوتر ليه المأذون جاه يامصطفي
مصطفى قرب من مازن انهارده هتطلق شهد وعلاقتك بيها تنتهي
مازن واقف مصدوم
شهد ف نفسها لا لا انا مش عايزه اطلق انا بحب مازن مش عايزه اسيبو ارجوك يامازن بلاش عشان خاطري
ساره: مازن هتعمل ايه خلاص هتطلق شهد
هاجر: ايوا هيطلقها يلا ياحبيبي عشان تبدأ مع هيام وتعيش مبسوط لازم تخرج شهد من حياتك
شهد واقفه مكانها ورجليها مش شايلها
سيرين: بهمس لشهد مازن هيطلقك بجد
مصطفى: يلا انت هتفضل باصصلي كتير تعالي
وراح مسك ايد شهد
شهد بصت لمصطفي وعينيها مليانه دموع
مصطفى: تعالي خلاص هتخلصي منو للابد
وياخد شهد ويقربو من المأذون
المأذون: فكرو كويس انتوا عايزين تطلقوا فعلاً
مازن وشهد باصين لبعض وكل طرف منهم بيقول ف نفسو لا
مصطفى: شهد ردي عليه قوليلو انك عايزه تطلقي
شهد : ااانا
هاجر: طلقها يامازن
هيام: يلا يامازن يلا
ساره حطت ايديها علي كتف مازن فكر يامازن عشان متعملش حاجه وتندم عليها انت محتاج ايه انت محتاجه وجود شهد جمبك او لا
وهنا مازن يفتكر كل لحظه حلوه عدت بينو وبين شهد وانها كانت صحبتو والوحيده اللي بيرتحلها ويثق فيها
شهد تفتكر الاهانه اللي اتعرضت ليها ومعاملتو ليها وانو حاسسها انها ولا حاجه
شهد: عايزه اطلق
الماذون: انت متأكده
وانت يابني
وهنا مازن بدموع باصص لشهد انت طالق ياشهد
هيام: بالتلاته يامازن
سيرين: بفزع مالك ياشهد انت كويسه
شهد ملامح وشها اتغيرت و وشها بقا اصفر وبصوت واطي اوي متقطع
انا دايخه
وفقدت توزانها وكانت هتقع علي الارض
مازن جري عليها وماسكها
شهد: بصوت مليان تعب ابعد عني وتقع علي الارض
سيرين: بصراخ شهد شهد قومي
واقعدت جمبها
سيف سيف تعالي بسرعه
مصطفى قرب يشيلها من الارض
مازن: بصوت عالي ابعد عنها ويزقو بعيد
سيف شال شهد وجري بيها علي العربيه
وركب هو وسيرين وساره وعبير
مازن: استنا انا هجاي معاكم
سيف مردش عليه وركب العربيه ومشو من غير مازن
ف العربيه سيرين بعياط مالك يا شهد قومي عشان خاطري
سيف سيف شهد جسمها متلج اوي
ساره: سوق اسرع شويه
عبير: يا حبيبتي يابنتي وبعياط انا هاخدك ونمشو من هنا بس فوقي 😔😔😔😔😔😔😔😔
بعد نص ساعة
ـف المستشفى ـ
مازن بتنهيد فين شهد شهد كويسه
عبير: بعياط ملكش دعوه بابنتي انت السبب ف اللي بنتي وصلتلو دلوقتي
انا كنت بعتبرك ابني يامازن
مازن واقف وعينيه مليانه دموع
بعد شويه
مصطفى: شهد كويسه
ساره: لسه مطلعتش
الدكتور بيكشف عليها
بعد كام دقيقه
الدكتور: الحاله محتاجه راحه اكتر من كده واهتمام وياريت طول فتره الحمل بلاش ارهاق او زعل
وهنا الكل واقفين مصدومين
مصطفى: مين تقصد مين دكتور اكيد انت متقصدش شهد
الدكتور: لا مراتك حامل انا اقصدها انتوا متعرفوش ولا ايه
مازن: بتلبك وبصوت متقطع شهد مراتي انا بس حامل
عبير: لا مبقتش مراتك لو سمحت يادكتور احنا عايزين ننزل الجنين
ساره: بذهول انت بتقولي ايه ياعبير
مازن: لا دا مستحيل
ابني هيعيش
الدكتور: انتي عايزه تنزلي الجنين ليه مين حضرتك
يعني المفروض تكونو مبسوطين
طيب دي الروشته
وزي ماقولت المدام حامل ف الشهر التاني ومحتاجه راحه
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ـــــــــــ
بعد ساعه ف الفيله
ف اوضه شهد
ساره: طيب يلا ننزل سيبوها ترتاح شويه
وقربت مش شهد باست جيبنها اهدي ياحبيبتي كل حاجه هتكون بخير
تحت ف المطبخ
عبير بتعيط
هاله: خلاص بقا بطلي عياط
عبير: انا لازم اخد بنتي من هنا هاخدها وامشي
وهنا ساره تدخل المطبخ
تخديها علي فين دا بيتكم بطلي بقا وبعدين انت مش شايفه حالة البنت المفروض تكوني جمبها تهديها مش تعيطي انتي
سيرين: بدموع بصراحه شهد صعبانه عليا اوي من ساعه مرجعنا وهيا ساكته تماماً متكلمتش
عبير:بعياط ايوا اعصابها تعبت بسبب مازن
برا
هيام: ايه دا بجد شهد طلعت حامل
هاجرهزت راسها بحزن
عند شهد قاعده علي السريره ومصدومه وملامح وشها حزينه جداً
مازن دخل الاوضه وقعد جمبها
وبدموع مبروك
شهد عينيها علي الارض
مازن: مش هتردي عليا
شهد: بصوت واطي
اطلع من الاوضه
مازن: انا حابب اقعد معاكي شويه
شهد: بانهيار انا زهقت منك ومن نفسي بجد يامازن انا بقيت بكرهك وكرهت نفسي واللي ف بطني دا انا مش عايزاه
مازن قرب منها طيب اهدي
شهد: بعياط ابعد عني اوعا تقرب مني اوعا وبصت ف عينيه بحزن وصوت مليان ألم انت مبقتش جوزاي انا بقيت طليقتك يامازن
ااااااه انا قلبي وجعني اوي ياريتك ماظهرت ف حياتي
يارتني معرفتك او جيت هنا اصلاً
مازن: طيب اهدي عشان خاطري اهدي وخدها ف حضنو
شهد: بصراخ ابعد عني ابعد ابعد انا مش مرااااتك
متلمسنيش اخرج من الاوضه
اخرج
سيف ييجي علي الصوت
اخرج يامازن معلش
مازن: بعياط انا اسف ياشهد سامحيني
سيف: اخرج يامازن
مازن خرج من الاوضه وهو بيعيط
سيف قرب من شهد خلاص اهدي وطبطب عليها خلاص كل حاجه هتبقا بخير اوعدك اهدي………..
………..

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية هوس سارة الجزء الثاني)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى