روايات

رواية هوس الثلاثيني الفصل الرابع 4 بقلم مي جمعة

رواية هوس الثلاثيني الفصل الرابع 4 بقلم مي جمعة

رواية هوس الثلاثيني البارت الرابع

رواية هوس الثلاثيني الجزء الرابع

رواية هوس الثلاثيني
رواية هوس الثلاثيني

رواية هوس الثلاثيني الحلقة الرابعة

ادهم بغضب: عشان انا الي حفيت ورا ابوكي عشان يوافق عليا.. انا الكبير الواعي الي جريت ورا قلبي وطلبت ايد عيلة لسة بضفاير بتلعب مع اختي.. من اول ماوعيت وعرفت الحب وانا بحبك ياتالا وحلفت انك هتكوني ليا وعمرك ماهتكوني لغيري ابدا.. المرة دي اصلا مكانتش اول مرة اطلبك انا طلبت ايدك من باباكي قبلها خمس مرات.. وهو رفضني عشان شاف اني كبير عليكي وشافك كتير عليا على راجل ناضج قرب على التلاتين سنة لو كان اتجوز بدري كان خلف واحدة قدك.. انا مش بقولك كل دا عشان اضغط عليكي ابدا والله انا بس بعرفك اني مكنتش مجبور وان الاتفاق والجوازة دي تموا بعد مانا الي فضلت اتحايل على باباكي مش شفقة مني ولا حاجة.. ودلوقتي القرار ليكي بس وانتي بتقرري عايزك تعرفي ان احنا فعلا منقدرش نعيش من غيرك وخصوصا انا انتي كنتي بنتي الي ربيتها على ايدي وكبرت قدامي وحبيتها وقلبي عشقها.. عارفة يعني ايه اشوفك بتكبري قدام عيني وحبي ليكي بيزيد بس لازم امنعه واكتم حبي دا عشان مينفعش احب واحدة اد اختي الصغيرة.. متخيلة احساسي..؟ علعموم براحتك القرار ليكي عن اذنك..
محستش بنفسي غير وانا بحضنه وبعيط لوهلة وقف متخشب كانه متوقعش رد الفعل دا مني ابدا.. مسك وشي بخضة من صوت عياطي العالي
ادهم بلهفة: مالك ياتالا..؟ انا اسف والله مكنش قصدي ازعلك خلاص ولا كأني قولت حاجة.. انا اسف اعملي الي يريحك بس متزعليش ولا تعيطي قلبي مش بيستحمل يشوف دمعة نازله من عنيكي…
معرفتش اقوله ايه اعبرله بيه عن فرحتي كان اي كلام مش هيكفي يوصفله.. اي كلمة كانت هتظلم احساسي بالفرحة وقتها بس كلامي كان يقدر يوصف حبي الي مش عايزة اخبيه اكتر من كدة.
تالا: انا مش بعيط عشان زعلانة.. انا اسعد واحدة في الدنيا ياادهم مش لوحدك الي وعيت على حبي انا كمان من اول مافتحت عيني وانت قدامي كنت اماني وسندي بعد بابا وفي وجوده كمان.. كنت الاخ والصاحب ولما عرفت يعني ايه حب كنت حبيبي ياادهم حبيب طفولتي ومراهقتي وشبابي.. انت كنت دايما موجود معاية وفي قلبي ياادهم انا بحبك…
وقتها مردش عليا كل الي عمله انه حضني وشالني لف بيا من فرحته
ادهم بفرحة: انا مش مصدق والله كنت فاكر انك هترفضيني بسبب فرق السن.. انا بحبك اوي ياتالا بعشقك والله اوعدك عمرك ماهتندمي ولا هتحسي بالفرق هعيش عشان بس اسعدك ياعمري كله وفرحة قلبي كلها.. هعملك احلى فرح يليق بيكي وبقلبك ياحبيبتي.. كل الدنيا دي متسواش عندي اللحظة دي يادنيتي كلها وروحي وعمري كله…
تالا: الفرق دا مش مهم بالنسبالي ياادهم انا بحبك مهما كنت ومهما كان بينا فرق انا مش شايفاه مش شايفة غير قلبي الي بيحبك.. وعرف يعني ايه حب معاك انت ياحبيب عمري كله.
وفعلا صدق وعملي فرح بعدها بسنة.. وعيشت معاه اجمل ايام حياتي ومازلت وفضل هو احسن قرار خدته في حياتي كلها.. دايما كان موجود عشان بس اكون انا فرحانة ميعرفش ان فرحتي بقربه وبس.
فوقت من سرحاني فيه على صوته
ادهم بلهفة: تالا مالك ياحبيبتي..؟ بقالي خمس دقايق بنده عليكي وانتي مش سامعاني.. فيكي ايه انا اصلا حاسس من الصبح انك مش بخير يلا نروح دكتور
تالا بضحك: ايه ياادهم ياحبيبي معلش مخدتش بالي..بعدين دكتور ايه بس منا بخير اهو…
ادهم: ازاي بس ووشك اصفر كدة ومرضتيش تفطري كويس.. كل دا وتقوليلي كويسة..!؟
تالا بدلع: طب ودا ملفتش نظرك لأي حاجة…؟
ادهم: احم اه انك محتاجة دكتور…
تالا: مفيش اي حاجة تانية..؟
ادهم: زي ايه..؟ انا فعلا مش عارف افكر وانا شايفك تعبانة كدة…
تالا:خلاص خلاص هعطف عليك واقولك متزعلش.. بص ياحبيبي كل دي علامات من زين عشان يقولك انه شوية صغننة ويجي…
ادهم بدهشة: زين مين ويجي فين…!؟
تالا: لا ماهو مفيش شرح اكتر من كدة مالك ياادهم مبلم كدة ليه افهم ياحبيبي..
سبته في صدمته ومسكت ايده حطتها على بطني
تالا: زين هنا ياحبيبي..
تقريبا فضل دقيقة بيستوعب
ادهم بفرحة ولهفة: لا بتهزري صح..! تالا انتي بتتكلمي بجد انتي حامل..؟ يعني انا هبقى اب لحتة منك..!؟
تالا: انت هتبقى احلى اب في الدنيا كلها ياعيون تالا من جوا..
ادهم: انا مش مصدق نفسي بجد ياما عيشت احلم باللحظة دي.. انا بحبك بحبك اوي ياتالا قلبي عدا مرحلة الحب بكتير.. انا بقيت متيم بيكي ياقلب ادهم من جوا…
تالا: وتالا بتموت فيه ياروحي كلها ودنيتي الي اتوه من غيرها..
كان رده انه شالني وحضني وفضل حاضني الليل كله ومسابنيش لحظة واحدة زي مايكون بيطمن نفسه اني جنبه دايما.. وانا مكانش ليا غير حضنه يساعني ويخبيني جواه من كل حاجة.. حضن ادهم الي اتخلق عشان تالا وبس..وانا هنا وبس لقيت راحتي واماني
وخلصت على خير الحمدلله اتمنى تكون عجبتكم

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية هوس الثلاثيني)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى