روايات

رواية هوس اربعيني الجزء الثاني الفصل العاشر 10 بقلم نورة عبدالرحمن

رواية هوس اربعيني الجزء الثاني الفصل العاشر 10 بقلم نورة عبدالرحمن

رواية هوس اربعيني الجزء الثاني الجزء العاشر

رواية هوس اربعيني الجزء الثاني البارت العاشر

رواية هوس اربعيني الجزء الثاني الحلقة العاشرة

رمى فنجان القهوة بعصبيه والقهوه اترمت على رجلها وهي سخنه ومهند من غير مايبصلها اي ال**** ده اعمليلي غيره بسرعه..
صرخت بالم وامتلت عيونها بالدموع ..رفع وشه وشاف المنظر ده وبسرعه جري عليها انتي كويسه انا اسف مكنش قصدي..
المى ابعدت يده عنها وذهبت وهي تتتألم الى مكتبها ..تبعها بقلق ..
مهند اسف والله مكنش قصدي ..خليني نروح المستشفى نطمن عليها..
المى باختناق وحاولت التوقف عن البكاء انا كويسه مفيش داعي..
مهند لا انتي هتروحي معايا دلوقتي عشان نطمن عليكي..
مفيش داعي يا استاذ رفعت سماعت الهاتف وطلبتله قهوته..ثواني وتكون قهوتك عندك بعد اذنك..
مهند بانفعال مش عايز زفت قهوه ..
المى بعد اذن حضرتك لتمشي بألم الى الحمام وبدأت بالبكاء ..
اما مهند مسح شعره بضيق من فعلته واتجه الى مكتبه .يؤنب نفسه..
المى بدأت تتألم من قدمها وقد احترقت من القهوه وهي تبكي من معاملته السيئه لها لاول مره يعاملها هكذا دائما كان لطيف معها ..
********************
نجوى اوووووه الحمد لله خلصنا..
اسلام واخيرا…. يلاا بقى انا همشي..
نجوى حضرتك هتمشي دلوقتي..
اسلام يدوب الحق اجيب روعه من الحضانه..
نجوى بابتسامه بنتك..
اسلام ايوووه حبيبتي اللي طلعت بيها من الدنيا..
نجوى ربنا يخليهالك..
اسلام يارب…وانتي كمان روحي..اصلا الدوام خلص
نحوى حاضر هودي الملفات دي لامير بيه واروح..شكرا مره تانيه…
اسلام اي خدمه سلام
نجوى مع السلامه
********************
ليلى بحب وهي تحتضنه اوس ازيك عاش من شافك
اوس بادلها الاحتضان بابتسامه ازيك انتي عامله ايه .
ليلى الحمدلله بتعمل اي هنا..
لبنى وهي تحتضن ذراعه بنقضى شهر العسل..
ليلى بصدمه اي انت اتجوزت امتى ده
اوس بحرج من نظرات لبنى لها احم ..ايووا ودي لبنى مراتي..
ليلى بضيق وقرف اهلا..
لبنى نظرت اليه بابتسامه مش تعرفني ياحبيبي.
اوس اه طبعا اكيد ودي الانسه ليلى من أهم العملى عندنا.
ليلى بخبث وخطيبته سابقا..انت شكل الجواز خلاك تنسى حجات كتيره يا .
اوس انا الصراحه….
لبنى بمقاطعها طبعا هينسى مش حضرتك قلتي سابقا وكل اللي مضى لازم يتنسى ولا ايه ياحبييي
اوس انا بقول تتفضلوا نتغدا احسن من وقفتنا كده..
ليلى لا معلش اسيبكوا براحتكم ..
اوس باصرار لا طبعا اكيد هتتغدي مع..
قاطعته لبنى والله كلك ذوق وبتفهمي..بالاصول
اوس بحرج لبنى ..
لبنى بنظراتها كلها توعد اي ياحبيبي في حاجه..والا ايه..
ليلى بعد اذنكم لتغادر وهى تجز على أسنانها بغيظ..
لبنى ابتعدت عنه بغضب روحني …
اوس مش كنتي جعانه من شويه.
مش عايزه اطفح روحني..
اوس بغضب مكبوت وطي صوتك احنا مش بالبيت..
لبنى بعناد مش عاوز تروحني ..انا هروح لوحدي وخليك انت هناا مش يمكن ترجع الست هانم.بتاعتك
اوس استنى بقولك استني هناا.
لكنها غادرته ولم تجبه…
**************
نجوى ممكن ادخل..
كان يلعب بهاتف عندما سمع صوتها ..ابعد الهاتف..تعالي يانجوى..
نجوى وضعت الملفات امامه اتفضل حضرتك
امير ماشاء الله لحقتي تخلصيهم..
نجوى عاوز حاجه تانيه حضرتك ..عشان الدوام خلص وانا لازم اروح
امير لا روحي انتي..
نجوى استذنت وقبل ان تصل الباب سمعته يقول لكن مره تانيه لما اوكلك بمهمه تخصليها انتي مش تستعيني باسلام ..لازم تعتمدي على نفسك..
نحوى بحرج حضرتك انا..
امير اتفضلي روحي
هزت رأسها وغادرت اخر ماتريده الان نقاش لاجدوى منه مع امير…
اما امير ابتسم وهو يقول هو انتي لسه شفتي حاجه ياست نجوى..دي لسه تحميه
***********
مهند طلع من مكتبه تعالي عايزك..
المى نهضت بسرعه حاضر واتجهت الى المكتب وهي تمشي بصعوبه…
المى تامرني بحاجه حضرتك..
مهند تعالي اقعد هنا واشار الى الكرسي امامه..
المى هاااا
مهند جذبها واجلسها على الكرسي..وريني رجلك..
المى بحرج مفيش حاجه حضرتك انا كويسه..
لكنه لم يستمع لكلامها امسك قدمها وهي تبعده بحرج لكنه كان مصر وجده حرق بسيط..
مهند الحمد لله دي حاحه بسيطه..
المى حضرتك قلتلك انا كويسه..
مهند وانا قولت ايه مسمعش صوتك لحد مااخلص..
اخرج مرهم الحروق الذي اوصى عليه السائق واحضره وقام بدهن قدمها مكان الحرق بعنايه..واعطاها المرهم ..
مهند تدهني منه مرتيين بالليوم ومتجيش عالشغل الاسبوع ده..
المى حضرتك ليه انا والله كويسه..
مهند بتجاهل اعملي زي مابقولك..و يلاا هنروح..
المى افندم..
مهند النهارده هروحك انا .
المى متتعبش نفسك هروح لوحدي..
مهند بلااش منهاده ولمي حاجتك..وخلني نمشي
المى حضرت..
مهند مش هعيد كلامي ولا هسيبك تروحي وانت كده بسببي ..
المى انا كويسه والله..
مهند انتي عارفه كويسه انا مبحبش العناد..اسمعي الكلام..
المى حاضر
**************
اميره والله مش هسكتله عاللي عمله فيا ده..
سوزان صديقتها المقربه هو مغلطش وكلنا عارفين دكتور تامر ازاي بيتعامل مع الطلبه ..لكن انتي زودتيها بصراحه..
اميره بغيظ انتي بتدافعي عنه كمان..
سوزان اميره بلااش دكتور تامر عشان مالوش بالمشاكل وهو مستقيم اووووي .
اميره اه مالوش بالمشاكل ويعملي مشكله ويطردني من المحاضره..
سوزان والله لووكنت مكانه كنت هحرمك من تقديم الماده كمان لكن هو كان ريحم معاكي ..
اميره رحيم معايا انت بتشدديليه على كده..
سوزان طبعا انتي فوق الغلط اللي عملتيه بدأتي تعانديه وتعلي صوتك عليه كان لازم يعمل كده.
اميره بغيظ انتي نسيتي اني صحب..
قاطعهم صوت احد الطلبه دكتور تامر عاوزك بمكتبه يااميره.
اميره وده عايز ايه ده..
سوزان روحيله
اميره اروحله طبعا هو انا خايفه يعني..
**************
اوس عملت اي لكل ده مش فاهم ..
لبنى مش فاهم لما تسبني قاعده لوحده وتروح تتسامر مع الست هانم يعني ايه..
اوس اتسامر على فكره انا كنت رايح الحمام وشفتها صدفه..
لبنى اهااا وتقوم تفضل تتكلم معاها ساعه
اوس ساعه دنا يدوبك قلت كلمتين نطيتيلي انتي معرفش منين
لبنى بص يااوس من الاخر انا هتحمل كل حاجه الا اىخيانه..
اوس خيانه ..خيانه ايه انت هبله يابنت انتي فين الخيانه..
لبنى مقولتش انك خاطبها ليه..قبل كدخ
اوس بانفعال وغضب من نبرته. انتي صوتك عالي كده ليه..
لبنى والله انا ده هو صوتي مش عاجبك..
امسك.ذراعها بعنف ايوووه مش عاجبني. لما تتكلمي معايا تتكلمي باحترام احنا مش عيال بالحضانه ..
لبنى بانفعال اه طبعا اقلب الطاوله عليا وحط الحق كله عليا..
اوس بغضب وتحذير لبنى
لبنى..

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية هوس اربعيني الجزء الثاني)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى