روايات

رواية احباء يجمعهم القدر الفصل الثاني عشر 12 بقلم لولا

رواية احباء يجمعهم القدر الفصل الثاني عشر 12 بقلم لولا

رواية احباء يجمعهم القدر الجزء الثاني عشر

رواية احباء يجمعهم القدر البارت الثاني عشر

رواية احباء يجمعهم القدر الحلقة الثانية عشر

معتز بتنهيده انا فهد نبيل العامري
سوسن بصدمه نعمم ازاي يعني انت مش اسمك معتز وازاي ليلي معرفتكش وازاي اتجوزتها بمعتز
فهد بضحك اهدي اهدي يا حماتي وانا هفهمك كل حاجه اولا انا مش اسمي معتز انا سميت نفسي كده علشان انا شغال مع ناس تقال اوي ولازم بغير اسمي علشان حياتي القديمه متختلطش بشغلي ثانيا ليلي معرفتنيش لاني شكلي اتغير عن زمان كليااا واكيد انتي شوفتي صورتي اللي هي رسمتها وشوفتيني وبردو معرفتنيش ثالثا اتجوزتها ببطاقه صحيحه وفيها اسمي اتفضلي وحطاها قدامها واكمل وكنت حريص ان متاخدش بالها من الاسم اثناء الامضاء وسبتها هي تمضي الاول وكانت في عالم تااني علشان زعلانه والمأذون منطقش اسمي قدامها
سوسن بدموع فرح. انا مش قادره اصدق برركه يابني انك رجعت ليلي لو عرفت هتموت من الفرح فضلت مؤمنه بربنا وكلها ثقه انك هتكون نصيبها وقد كان

 

فهد وانا والله العظيم فرحت انها رجعت حياتي زي ماهي محبتش غيري انا قلبي مكنش بيدق ولا يحس ولا يرحم حد من غيرها عشت حياه صعبه اوي من غيرها يا طنط بس خلاص لازم نقفل كل اللي فات ده وابدا مع حبيبتي من جديد
سوسن بفرح يارب يا حبيبي واشيل عيالكم طب ليه معرفتهاش يا فهد يا بني كنت فرحهاا والله ده انا من فرحتي مش قادره اصدق ومكنتش هصدق لولا شوفت بطاقتك
فهد بتنهيده قولت لحضرتك شغال مع ناس تقال وكنت بشتغل بقلب جامد علشان مفيش اللي اخاف عليه كنت بايع حياتي بس لما هي ظهرت فهغير كل الموازين وههد المعبد علي اللي فيه علشانها وهبدا معاها من جديد بس عايز مؤقتا متعرفش لان اانا معرفش رده فعلها هتكون عامله ازاي ودي مجنونه ممكن تتعصب وتقولي هسيب البيت ومش عارف ايه وانا ماصدقت لقيتها ادعيلي والنبي يا طنط اللي داخل عليه صعب
سوسن بحزن ربنا يفك ضيقتك يابني وهدعيلك يا فهد ربنا يعلم كنت بتمني رجوعك اكتر من بنتي علشان سعادتها بتتلخص فيك واكملت بابتسامه بس انت خلاص طمنت قلبي طلما هي مع الراجل اللي اتمنيته انا مش عايزه حاجه تاني واظن انت عارف حب ليلي ليك قد ايه
فهد بحب عارف طبعا وانا والله بموت فيها
سوسن بضحك ربنا يخليكم لبعض يا حبيبي اتاريك متعصبتش وهي بتحب فيك فوق وانا اقول ازاي بردو ساكت وهي بتتكلم عن حد غيره

 

فهد بضحك ايوه بلظبط انا ساكت علشان هي تقصدني انما لو جابت سيره حد ده حقيقي هتشوف وش تاني خالص
سوسن هي بس بتحاول تستفزك علشان مش عايزاك كمعتز اصل هي قطعت وعد علي نفسها ان مش هتتجوز غيرك كفهد فعلشان كده وقامت وقفت واكملت ومش هوصيك طبعا خلاص انا اصلا اطمنت وفرحتي مش سيعاني وهروح اصلي شكر لله
فهد بحب في عنيا يا حبيبتي والله وافتكرينا دايما في دعاكي يا غاليه
سوسن بحب عارفه يا فهد ربنا يخليكم لبعض يابني واشيل عيالكم يا حبيبي وعنيا مش هنساكم في دعايا من غير ماتقول
فهد قدام ليلي مؤقتا معتز زي منا
سوسن حاضر يا حبيبي
فهد يلا يا عمر روح وصل حماتي بيتها
عمر اوامرك يا معتز بيه
ومشيوا
——————————–

 

في شقه فهد
فهد دخل ملقاش ليلي في الصاله استغرب وراح يبص عليها لقاها في المطبخ غيرت ولبست بيجامه و واقفه علي كرسي بتحاول تجيب علبه الدقيق
ليلي اووف يلا بقي وبتشب علشان تجيبها واكملت ايوه كده اخيرااا ومسكتها ورايحه تنزل كانت هتقع
فهد جري عليها بخوف واكمل حاااسبي يا ليلي ومسكها بين ايديه قبل ماتقع والدقيق وقع عليهم وبهدلهم
فهد بضحك وهو شايلها اكمل يابنتي حرام علي اهلك نفر نفر حلوه البهدله دي بقينا عباره عن دقيق
ليلي بتوتر اوعي كده نزلني وبتفرك بين ايديه
فهد بضحك لا مش هنزلك انا عاجبني كده وبعدين انتي ايه دخلك مطبخ هاا مبتعرفيش تعملي في اي حاجه ولا بتحبي وقفته
ليلي بستغراب وانت عرفت منين
فهد بتوتر ااه ما طنط سوسن حكتلي عن طفولتك كتير
ليلي بضحك كده يا امي تفضحيني
فهد بحب ضحكتك حلوه اوي يا ليلي متبطليش تضحكي بجد
ليلي بحده طب نزلني طب اصل طول منتا في حياتي هيبقي في فرح بس الحقيقه
فهد نزلها واكمل بضيق هو انتي بتتريقي ??
ليلي بحده اه بتريق وفكك من المعامله الحنينه دي انت بتعمل كده علشان توصل للي انت عايزو بس احب ابشرك انا ابعدلك من ابعد نجم في السما
فهد بحده انتي ليه دايما بتفهميني غلط كده انا فعلا بكلمك بقلبي ومش في نيتي اي حاجه من كلامك المقرف ده
ليلي بحده انهي قلب يا معتز رد عليااا انهي قلب قلبك اللي بيعتدي علي بنات اشكال والوان كل يوم ومش بيهمه توسلهم وعياطهم ولا قلبك القاسي مع الكل ولا قلبك اللي مبيحسش ولا بيرحم واكملت بدموع وعصبيه يا شيخ ده انا بوست ايديك علشان ترحمني و لما مطولتنيش اتجوزتتي بردو علشان تقربلي وفي الاخر تقولي بتفهميني غلط ده انت كلك علي بعضك غلط اساااساااا انت في نظري حيوان مش بيهمه غير رغباته وبس لايعرف يحب ولا يقول كلام حلو من جواه فريح نفسك
فهد بدموع ووجع كنت كده بس لحد ماشوفتك يا ليلي من ساعه اول يوم دخلتي فيه الفندق ده كان اخر مره عملت كده من يوميها ملمستش حد ولا اذيت حد انت دخلتي حياتي حرمتي عليا كل بنات الدنيا معادا انتي غيرتيني وانتي اللي خليتي قلبي يلين ويبطل قساوه وينبض باسمك

 

ليلي بضحك من بين دموعها سقفت واكملت لا برافو حقيقي برافو انا هعيط اهو هصدقك عارف هتعمل ايه بعد الخطوه دي هتخليني اتأثر بكلامك وتقرب مني وتاخد اللي عايزه وترميني زيي زي غيري علشاااااان انت زباااااله يا معتز والقرف بيجري في دممك
فهد مسك دراعها جامد واكمل بحده انتي شكلك اتجننتي انا لما قولتلك عايز اكتب عليكي ده علشان انتي الوحيده دونا عن غيرك اللي قدرتي تغيري قلبي وكياني وشخصيه بقالها سنين مش بتتهز بس بتتهز لدموعك ومن خوفها عليكي ازاااي بعد كل ده تقوليلي الكلام الحقير ده خلاااص وصلت بيا الوساخه اديهم مراااتي اللي شايله اسمي طب انا لو هعمل كده جبتك ليه يا ليلي من الفندق مش كنت من باب اولي اكمل اللي بدأته ونزلتك معاهم انقذتك ليه من الرجاله ماكنت اسيبهم بدل منا كنت متعور وبجري السلالم علي رجلي لحد ماوصلت علشان الحقك
ليلي بتعيط وساكته

 

فهد بعصبيه ماااتردي ولا مش لاقيه رد تقوليه لان فعلا لو انا نيتي كده مكنتش اتجوزتك مكنتش هربتك من الفندق وانا عااارف اني ممكن اتقتل لو اتعرفت مكنتش قولت ههد المعبد علي اللي فيه علشااااانك مكنتش هخاطر بحياااتي اصلا وصحيح انا لو عايزك في الحرام كنت خدتك مش انتي اللي منعتيني ولا انا اللي معرفتش اطولك تؤ تؤ تؤ تبقي غبيه لو خيالك صورلك كده انا كنت اقدر عادي بس انا اللي مقدرتش أذيكي ولحد دلوقتي مش هعرف اذيكي ولا اجبرك علي حاجه
ليلي بدموع ووجع وانا مش فارق معايا كل كلامك ده يا معتز انا مش هقبل بيك كزوج ابداااا مينفعش اقبل بواحد كل يوم كان مع واحده شكل واحد كل البنات شاركتني فيه واحد معندوش رحمه ولا ضمير
فهد بدموع قولتلك اتغيرت علشانك ارجوكي بلاش تيجي عليا انتي كمان زي ما كل الدنيا جات عليا ده انتي الحاجه الوحيده اللي حلال في حياتي يا ليلي ليه مش عايزه تخليني ادوق طعم الحلال اللي عمري ماعرفت طعمه
ليلي بحده مش هطولني انا عند كلامي
فهد انتي مش عند كلامك انتي غيرتيه كلامك كان ان لو كتبت عليكي موافقه
ليلي بحده اعتبر بقي غيرته ودخلت الاوضه
فهد تنهد بحزن ودخل وراها لقاها نايمه في السرير علي ضهرها ومغمضه عنيها فقرب منها وحاوطها بين ايده ليلي فتحت عنيها واكملت بحده اوعي انت ايه اللي بتعملوا ده يا حيوان
فهد غمض عنيه وخد نفسه واكمل سبحان ما ماسك نفسي عنك بجد يا ليلي حقيقي اول مره اكتشف ان صبري طويل
ليلي بخوف وتوتر قولتلك اوعي مش هيحصل حاجه و اه انا غيرت رايي ومش هرجع في كلامي
فهد باس خدها واكمل بحب وهو باصص في عنيها انتي ليه بتقسي عليا كده انا المفروض خلاص بقيت جوزك
ليلي بوجع وصوت ضعيف اكملت لان قلبي مع غيرك يرضيك تقرب لوحدها قلبها مع غيرك
فهد بحب قرب من وشها اكتر واكمل بتحبي مين يا ليلي سمعيني
ليلي بصت في عنيه واكملت فهد انا بحب فهد ومش هحب غير فهد فريح نفسك بقي
فهد قرب عليها اكتر وباسها وهي فضلت تضربه براحه علي صدره بتبعده عنها فبعد وسند جبينه علي جبينها واكمل لنفسه وفهد محبش ولا هيحب غيرك
ليلي بدموع هو انا مش قولتلك متعملش كده تاني ثم ان انت ازاي تسمع اني بحب راجل غيرك تقربلي هو انت مجنون
فهد بحب لا مش مجنون بس بحبك يا ليلي
ليلي بحده مهما تعمل لا يعني لا
فهد باس خدها واكمل عادي براحتك انا مش هجبرك علي حاجه ونام جمبها وضمها ليه
ليلي بستغراب ودي خطه تانيه صح

 

فهد تنهد بحزن واكمل ولا عمرك هتفهميني صح والباب خبط
ليلي بخضه مين دلوقتي
فهد استني خليكي انتي علشان بيجامتك قصيره انا هفتح ده اكيد الدلفيري
وفتح وفعلا خد الاكل ودخل واكمل جبت لحبيبت قلبي بيتزا
ليلي بفرح والله بجد انا اصلا كنت هعملها علشان كده كنت بجيب الدقيق ومسكت منه الاكل واكملت ماما بردو اللي قالتلك اني بحبها صح
فهد بحب هز راسه ب لا واكمل انا عرفت لوحدي
ليلي وده ايه ده بتقري الكف
فهد بضحك لا بس حسيت
ليلي تعرف فهد مكنش بيحبها بس كان بياكلها معايا علشان انا بحبها
فهد بحب الواحد لما بيحب حد بيحب كل حاجه بيحبها بس مش هنخلص من سيره فهد ده
ليلي بضحك بعينك
وبدات تاكل وهو متابعها وهو مبسوط واكمل في سره حقيقي حياتي من غيرك كان جحيم يا ليلي
ليلي قربت منه شريحه البيتزا واكملت كل ولا هتتفرج عليا
فهد بتوتر امم حاضر هاكل وقطم منها واكملت هاكل الشريحه دي بس
ليلي ليه انت جايب اتنين ليا انا بس لا طبعا هتاكلها معايا
فهد بصدمه كلهاا
ليلي اه ناكل سوا
وفضلت تاكل وهي مبسوطه وفهد كل علي قد ماقدر علشان ميزعلهاش
————————————

 

تاني يوم الصبح في شرم الشيخ
صحيت شروق وبصت علي فارس. لقيته نايم زي ماهو راحت قامت براحه وخدت شاور ولبست دريس وفردت شعرها وحطت ميكاب خفيف ونزلت تقف قدام البحر شويه
وشويه وفارس صحي وهو مصدع جداا ودماغه تقيله اكمل بنوم شروق انتي يااابنتي شرووق وقام دور عليها ملقيهاش فاكمل بحده اوووف بتروح فين من دماغها دي وراح خد شاور ولبس بنطلون اسود وقميص ابيض وسرح شعره ونزل يشوفها لقاها واقفه عند المايه
فمشي وراح حضنها من ضهرها واكمل هو مش المفروض تعرفيني انك نازله يا شروق
شروق بخضه حرام عليك يا فارس خضتني
فارس بضحك حقك عليا يا حبيبتي مش قصدي اخضك
شروق ولا يهمك هو بس محبتش اقلقك علشان نايم قولت هنزل اقف شويه قدام البحر علشان مخنوقه
فارس لفها ليه واكمل مالك ياشروق في ايه هو مش انا جوزك ماتحكيلي احنا واحد
شروق بتنهيده مش كل حاجه بنحس بيها بنعرف نحكيها
فارس اتفق جداا بس لو اديتي نفسك فرصه هتعرفي تتكلمي علي الاقل بنسبه بسيطه

 

شروق بتنهيده لا عادي انا اتعودت علي كده وشويه وهبقي كويسه
فارس مسك خصله من شعرها اللي عمال يطير ولفها علي باقي شعرها فبقي ملموم واكمل هو انا مش قولت ده يتلم
شروق نسيت حقك عليا المره دي
فارس نفخ واكمل بصي يا شروق 90% من مشاكلنا ناتجه عن العناد وعدم سمعان الكلام انا بحس انك قاصده تعرفي انا عايز ايه وتعكسي مع رغبتي بجد
شروق بحزن علي فكره والله مش قصدي ابدا كده انا بس متعودتش لسه انا بحب افرضه فعلشان كده
فارس قعد قدام البحر وقعد شروق جمبه وخدها في حضنه واكمل وهو بيمسح علي شعرها كبري دماغك المهم دلوقتي انتي فيكي ايه احكيلي يا حبيبتي
شروق بحزن مش عارفه بس مخنوقه اوي
فارس طب واحده واحده ايه هو اللي شاغل تفكيرك واحنا نجيب السبب براحه
شروق بدموع كبر دماغك انا هبقي كويسه
فارس ماهو انا مش هينفع اسيبك لدماغك يا شروق علشان هتوديكي لحتت هتتعبك اكتر
شروق بحب هو انت ازاي كده
فارس ضمها اكتر ليه واكمل لانك مراتي ومسئوله مني وزعلك بيزعلني وفرحك بيفرحني مينفعش مشاركيش
شروق مسحت دموعها واكملت بحب انا كويسه يا فارس متقلقش عليا بجد
فارس بتنهيده تمام بس هنقوم نعمل اي حاجه نتمشي المهم مش هسيبك لوحدك بس نفطر الاول
شروق بابتسامه تمام
فارس ايه رايك نبقي صحاب
شروق بضحك صحاب ايه احنا متجوزين
فارس اه بس انتي لسه معرفتنيش وانا لسه معرفتكيش واهو بديكي فرصه تعاشريني اكتر

 

شروق بابتسامه موافقه
فارس بس هو امبارح حصل ايه انا مش فاكر غير اني صدعت ودوخت بعدين محستش بنفسي
شروق بتوتر اه منتا قولتلي انك تعبان شويه فنمت
فارس بضحك يعني يوم ماترضي عليا اتعب وانام ده ايه الفقر اللي انا فيه ده
شروق بضحك ضربته في صدره واكملت اتلم ها احنا صحاب
فارس بحب مسك ايديها باسها واكمل صحاب يا ست البنات اديني سكت
ومسك فونه ورن علي اخوه
عند فهد وليلي
فهد صحي علي صوت الفون وبيبص لقي ليلي نايمه في حضنه فباس راسها واتعدل ومسك الفون ورد
فهد الو
فارس بضحك صباحيه مباركه يا عريس نموسيتك كحلي من امتي بتنام كل ده انت
فهد بضحك والنبي اتنيل علي عينك واسكت انا عمري ما اتهانت قد امبارح في حياتي كلها
فارس فضل يضحك بشده واكمل مش قولتلك دي هي اللي هتربيك
فهد بضحك ولا اي تربيه يا عم فارس تربيه من نوع اخر ممزوجه بعذاب بجد
فارس بضحك ياباشا دي اقل حاجه تعملها فيك
فهد بتنهيده والله عندك حق حظي مشاء الله قمر يعني اللي انا مش بكن ليهم بأي مشاعر من كلمتين كدابين خلاص خلصت واللي انا محبتش غيرها وعنيا قبل لساني بتقولها بحبك تمرمط اهلي كده

 

فارس بضحك علشان لما اقولك اخوك مبيقولش حاجه غلط تصدقني
فهد بضحك بركه انت والله يا فارس روح منك لله
فارس بضحك تشكر امشي ياض غور يلا سلام
فهد بضحك ايوه بقي يا عم محدش قدك انت مش حظي الهباب
فارس وهو بيبص لشروق اكمل بضحك وهو بيتريق ااه فعلا حظي قمر اوي
فهد بحب ربنا يسعدك يا حبيبي
فارس انا وانت يا غالي يلا باي
فهد باي
شروق هو معتز اتجوز ازاي ?
فارس بتنهيده لا ده حوار كبير نحكيه بعدين لانه يطول شرحه دلوقتي يلا نقوم نحضر الفطار
شروق بحب يلا ومسكت ايده وقاموا اتجهوا لبيتهم
في المطبخ
واقف فارس وبيطلع ااحاجات اللي هيحتاجوها ومسك الطاسه كسر فيها بيض بس نزل منه قشر من غير مايقصد
شروق دخلت واكملت بضحك يخربيتك يا فارس بيض مش عارف تعملوا صح
فارس وهو بيحاول يطلع القشر بلمعلقه اكمل بضحك ولا عمري دخلت مطبخ انا بعمل كده علشان اساعدك
شروق بضحك لا سيبه خلاص انا هعمله
فارس لالا هساعدك يلا بينا بس هاتي باقي الاكل
شروق انت طلعت الدقيق ليه يا فارس
فارس هو مش هتحتاجيه ?
شروق بضحك الصبر من عندك ياارب هعمل بيه ايه هخبز العيش انا مثلا
فارس بضحك انا ايش عرفني انا اللي لقيته كله طلعته
شروق بضحك كتر خيرك يا حبيبي
فارس لفلها واكمل بحب انتي قولتي ايه
شروق بتوتر مقولتش حاجه

 

فارس وهو بيقرب منها لحد ماحاوطها بين ايديه اكمل بحب لا قولتي انا سمعتك
شروق بتوتر طب مش وقت كلام الاكل علي النار
فارس بحب رفع وشها ليه فبصت في عنيه واكمل قولي قولتي ايه يا شروق
شروق بتوتر غمضت عنيها واكملت قولت ورايحه تتكلم شمت ريحه الاكل فاكملت بصدمه يانهار اسود البيض اتحرق وزقته بخفه وراحت تبص علي الاكل اكملت بصدمه ياموري شااايف اخره كلامك ياسي فارس
فارس بضحك والله انا دخلت المطبخ خربتها مدخلش تاني احسن
شروق بضحك ده حقيقي وكله منك ووقعت ازازه الزيت علي الارض من غير ماتاخد بالها وراحت تجيب بيض من التلاجه وهي راجعه اتزحلقت وشهقت ورفعت ايديها في نفس اللحظه فارس مسكها والبيض وقع اتكسر عليهم
شروق بضحك اوبس اوبس اسفه بجد
فارس بضحك يا شيخه حرام عليكي لسه مستحمي ظفرتيني وبهدلتيني خالص ايه القرف ده وشدها وقفها بعدين عن الزيت
شروق بضحك ماكله منك انت قليل الادب وبتركز مع كل كلمه بقولها وسبت الاكل اتحرق فانا اضطريت اجيب غيره راح حصل كل ده
فارس هو خارج اكمل بضحك لالا انا مينفعش اقف معاكي تاني في المطبخ خلاص اجهزي هنفطر تحت بلاها البيت خاالص ومسك قميصه واكمل بضحك ده ايه ده بجد الهم اللي انا فيه ياربي ودخل ياخد شاور
وخرج لقي شروق خدت شاور ولبست دريس احمر طويل تلت كم وعامله شعرها تسريحه حلوه اوي
فارس بتصفير اعجاب اكمل ايه القمر اللي معايا ده
شروق بضحك علشان تعرف بس انك حظك حلو
فارس بحب مسك ايديها واكمل انا عارف كده كده
وخدها ونزلوا المطعم وقعدوا يفطروا وفون شروق رن
فارس مين ماتردي
شروق بتوتر مش مهم دي روح اكلمها بعدين
فارس تمام علي راحتك
شروق فارس.هو ممكن نخلص ونروح نتمشي علي البحر
فارس بحب عنيا ليكي
————————————

 

عند فهد وليلي
فهد خرج من الحمام بعد ماخد شاور ملقيش ليلي نايمه فخرج من الاوضه
فهد لولا انتي يابت
ليلي من المطبخ انا في المطبخ يا معتز
فهد دخل واكمل بضحك هو مش انا قولتلك متدخليش هنا تاني
ليلي لا انا بعمل قهوه علشان مصدعه شويه انت جعان ?
فهد لا انا اصلا لبست ويادوبك هنزل
ليلي امممم رايح فين
فهد هكون رايح فين يعني الفندق يا ليلي
ليلي بضحك اااه قولتلي طب اوعي طب وزقته وطلعت راحت علي البلكونه
فهد دخلها واكمل بحده ايه الطريقه المهزقه دي يا هانم هو انتي متعلمتيش تحترمي حد خالص
ليلي وهو بتشرب القهوه اكملت بهدوء بقولك ايه يا معتز بلاش تزعق وتعلي في في صوتك علشان تداري علي غلطك وتجيبها علياا انا يلا اتكل علي الله وروح شوف واكلمت بضحك شوف شغلك ومدتله القهوه واكملت ما تاخد شويه علشان تفوق لحسن تتعب طول اليوم وانت في الشغل
فهد بعصبيه ليلييي احترمي نفسك وانتي بتتكلمي معايا وبلاش ام التلاقيح الزباله دي انا قولتلك اول يوم شوفتك فيه كانت اخر مره اتنيل اعمل كده افهميي بقييي انااا هخرب كل حاجه فوق دماغهم علشااانك بسس مؤقتاا لازم اررروح ومحسسش حد بأي حاجه ومسك ايديها واكمل بحزن ثقي فيا مش هعمل كده تاني بوعدك بجد خلاص انا اتغيرت
ليلي شدت ايديها بعصبيه منه واكملت بحده تعمل كده اولا ميخصنيش يا معتز دي حياتك وانت حر عن اذنك ودخلت اوضتها ورزعت الباب وفهد تنهد بحزن ومشي
———————————–
في فيلا العامري
روح قاعده وجمبها يوسف وبيذاكرلها الانجليزي
روح بتعب يوسف انا مش كويسه بقالي كام يوم تعبانه اوي من كتر المذاكره معلش خلاص كفايه طاقتي خلصت ورجعت ضهرها لورا

 

يوسف لالا ياروح ايه الكسل ده مينفعش كده قومي خلصي الصفحتين دول حل ووريني اتاكد انك فهمتي كويس
روح يااابنييي هو انا مبصعبش عليييك
يوسف بضحك لا مبتصعبيش علشان تغيبي كويس من الدرس ويلا علشان درسك هنتاخر
نفين جات حطت القهوه واكملت اتفضلوا يا حبايبي وركزي يا روح متتعبيش يوسف
روح بتعب والله يا طنط نفيو هو اللي تاعبني وانا حقيقي مش قادره اذاكر خالص
يوسف قولت خلصي الصفحتين دول وهنقوم اوديكي درسك مش عايز رغي كتير
روح اوووف بقيي
نفين بضحك يخيبك بت شدي حيلك كده علشان تتجوزوا يا روح
روح بصتلها بحب وهي بتبتسم
يوسف بصلها بحزن وباس راسها واكمل يلا خلصي واشربي قهوتك علشان نمشي
روح حاضر يا حبيبي
————————————
في البار وفي مكتب فهد واقف قدام الشباك حزين من طريقه ليلي معاه وبقي فاقد الامل انها تحبه خالص وخايف لما تعرف هتعمل ايه
لميس ها عملت ايه في موضوع البنت دي
فهد وهو بيشرب سجاير لفلهاو اكمل بضحك مزيف عيب عليكي لقيتها وجريت مني روحت ضربتها بلنار ورمتها في المايه
لميس بفرح بتتكلم بجد يا معتززز
فهد وانا امتي كدبت عليكي يابت

 

لميس حضنته واكملت مش بحبك من فراغ ريحت قلبي
فهد وهو بيبعد عنها اكمل طب ايه الدنيا بتاعه الشغل
لميس اهو يعني بس في بت انا اختارتها انهارده من الصبح وهي فوق ناقص تطلعلها بس
فهد لالالا اطلع لمين انا حيلي اتهد وانا بجري ورا ليلي وتعبان اوي طلعي اي حد وبعدين فكر واكمل بصوت عالي ولا اقولك هطلع انا خلاص
لميس بضحك شوف شوف طيب يا معتز عموما مفتاح الاوضه اهو انجزنا بقي
فهد صحيح هو انتي عملتي ايه مع الحرس
لميس بهدلتهم وخليت حازم روق عليهم ومشيتهم
فهد جبتي حد غيرهم
لميس لا بس قفلت الباب الخلفي خالص بلمفتاح
فهد تمام وطلع الاوضه لقي بنت قاعده عماله تعيط وجسمها كله بيترعش
فهد قفل الباب واكمل انتي اسمك ايه
البنت بعياط ليلي
فهد بضحك اه دي لميس قاصده تحرق دمي شكلها وراح حط علي البنت ملايه واكمل بصي المفروض اني هشغل الكاميرا دي دلوقتي بس متخافيش وحياه مراتي انا ما هأذيكي بس اللي هقولك عليه تعمليه بلحرف
ليلي بعياط البنت اللي جات دي قالتلي ان في حد هيعتدي عليا وهشتغل معاكم هنا وانهارت في العياط واكملت ولبستني القرف ده
فهد حقك عليا انا وانا هخرجك من هنا بس المشكله مينفعش اخرجك بلبس ده استني وراح فتح الدولاب وجاب تيشرت وبنطلون واكمل ادخلي البسيهم ولما تتطلعي هفهمك بس بسرعه وحياه ابوكي
البنت دخلت ولبست وطلعت

 

فهد بصي خليكي بتعيطي وانا هشغل الكاميرا وهقولك انتي ايه اللي لاابساه ده وانتي ارفضيني عادي بعدين هقولك مفيش من هنا هروب وحتي الباب الخلفي قفلناه ومفتوحه معايا انا فانتي اضربيني بلفازه وخديه وامشي
ليلي بعياط لالا انت زمبك ايه
فهد يابنتي انتي مال اهلك اعملي اللي بقولك عليه انا مش هقدر اخرجك غير كده بعدين ارمي المفتاح قدام الباب الخلفي وانا هخلي عمر الراجل بتاعي ياخدوا فهمتي
ليلي بعياط فهمت
فهد طيب اقعدي وانكمشي علي نفسك وعيطي وانا هشغل الكاميرا وحسك عينك تبصي عليها
البنت تمام وخبت وشها وفضلت تعيط
فهد فتح الكاميرا واكمل للبنت بحده ايه هنفضل نعيط طول اليوم يا روح امك بعدين ايه اللبس المقرف ده قومي غيري ولا اقولك متغيريش كله محصل بعضه
ومسك ايديها قومها ليلي بعياط ارجوك سبني في حالي ارجوك بلاش تأذيني
فهد بضحك مهما تعملي مفيش الكلام ده ويستحسن تستسلمي لان مفيش مفر من هنا كل مكان في حراسه والباب الخلفي مقفول ومفتاحه اهو وطلعه ولوح بيه في الهوا وشاورلها بعنيه علي الفازه
ليلي بعياط همست متاكد
فهد بحده همس يلا خلصي
ليلي مسكت الفازه اللي وراها وضربته بيها علي دماغه فصرخ من الوجع ووقع علي الارض وخدت المفتاح وجريت وفضلت تجري لحد مانزلت للباب الخلفي وفتحت وقفلت لقيت عمر
عمر هاتي
ليلي بخوف وعياط بسم الله الرحمن الرحيم انت عمر
عمر بضحك اه انا هاتي بسرعه ويلا تعالي اوصلك بعيد عن هنا
ليلي ادتله المفتاح وجريت معاه وركبت جمبه وخدها ومشي بيها

 

في العربيه
ليلي ممكن رقم الشاب اللي كان فوق
عمر مين معتز بيه
ليلي معرفش اسمه بس هو اللي خرجني ارجوك عايزه رقمه اشكره بنفسي
عمر تمام مفيش مشكله وكتبه في ورقه واداهولها
————————————
في الاوضه فهد قاعد علي الارض بيصرخ من الوجع دخلت علي صوته لميس
لميس بخوف معتز معتز مالك وراحت وقفته واكملت يخربيتك مين عمل فيك كده
فهد بوجع بنت الكلب اللي كانت هنا
لميس بخوف ياااا نهارك اسود هي مششسيت
فهد بعصبيه يعني ياااللي ما عندك دم شيفاني بنزف ودماغي مفتوحه ومش فارق معاكي غير انها هربت
لميس بخوف اصل اصل انا عرفتها كل حاجه بتحصل هنا
فهد مسك دراعها جامد وتناه واكمل بعصبيه هو انتي مش هتبطلي الهبل ده بتعرفيهااا اي حاجه قبل مانا اطلع ليييه هااا
لميس بخوف مجاش في بالي انها تعرف تهرب منك يا معتز
فهد بعصبيه انتي هتودينا في داهيه بسبب ام دمااغك دي عموما انا هتصرف واقسم بالله يا لميس لو ادخلتي تاني لهتشوفي مني وش مش هيعجبك جتك الارف ونزل بتعب سنده حازم ووداه للدكتور
لميس بشك وهي بتشوف الفيديو اللي الكاميرا سجلته ايه يا معتز كل شويه بنت تهرب كده مش عارفه ليه مبقتش مرتحااالك خالص بس هعرف

 

————————————
عند فارس وشروق
دخلوا بيتهم وهما بيضحكوا
شروق بضحك لا حقيقي اول مره اتبسط كده حقيقي شكرا يا فارس
فارس بحب مش قولنا مفيش بينا الكلام ده ولا ايه
شرروق بحب اكيد ودخلت تغير هدومها وطلعت
فارس حضري بقي الغدا لحد ماغير
شروق عنيا
ودخل يغير وهو بيقفل الدولاب بتاعهم وقع المنوم فوطي جابه
فارس بضحك ياابنت الكلبببب وانا اقول نمت ازاي ماشي يا شروق يتقلب بقي السحر علي الساحر
وخرج وحط لشروق من المنوم وهو بيضحك
شروق خرجت واكملت يلا بينا وقعدوا ياكلوا فجالها رساله شافتها وردت وقفلت الفون
فارس روح بردو
شروق اه هي
فارس اممم اصل انا كلمت يوسف وعرفت انه وداها الدرس يبقي خرجت ولا حاجه
شروق بتوتر اممم ممكن
وخلصوا اكل وشروق حست انها دايخه
فارس بضحك سندها واكمل الله مالك يعني انا امبارح وانتي انهارده
شروق بدوخه مش عارفه مالي
فارس شالها ونيمها علي السرير واكمل بضحك وهو بيرفع المنوم ده بس اتقلب السحر علي الساحر يا حرمي المصون
شروق بخوف ودوخه ايييه فارس انا مكنتش اقصد بجد
فارس بضحك اه مكنتيش تقصدي حطتيه في العصير بايدك من غير قصد طب اكدبي كدبه تليق واديكي انتي اللي هتنامي اهو واقدر اعمل اللي انا عايزو
شروق بخوف وهي بتنام لالا انت مش هتعمل كده ونامت بين ايديه
فارس باسها واكمل بحب اكيد مش هعمل كده فعلا وخدها في حضنه ونام
————————————

 

عند روح في الدرس
روح خرجت لقيت يوسف مستنيها فاكملت بفرح بص يا يوسف والله انت اجمل حد يذاكرلي اصلااا قفلت امتحان الشهر
يوسف بفرح باس جبينها واكمل بحب فخور بيكي اوي ايه ااشطاره دي
روح بحب علشان انت بس ذاكرتلي
يوسف لا ده انتي اللي تعبتي وتستاهلي
مني بستغراب يوسف انت ايه جابك هنا ومين دي
روح بحده انتي اللي مين وتعرفيه منين
مني مسكت ايده واكملت انا كام يوم وابقي خطيبته يا حبيبتي انتي مين

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احباء يجمعهم القدر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى