روايات

رواية هربت لتسكن قلبي الفصل الثالث 3 بقلم رحمة محمد

رواية هربت لتسكن قلبي الفصل الثالث 3 بقلم رحمة محمد

رواية هربت لتسكن قلبي الجزء الثالث

رواية هربت لتسكن قلبي البارت الثالث

رواية هربت لتسكن قلبي الحلقة الثالثة

قاسم بخ.بث: انا مستعد اخبيكي هنا بس بشرط
ليله بلعت ريقها من نبرت صوته الي رعبتها: اي هو؟
قاسم: تشتغلي خدامه هنا
(عيلة الهلالي.. عيلة كبيره ومعروفه وطول العمر في مشاكل كتير بين قاسم الراوي وبين معتز الهلالي ووالده ووالد ليله..ومن سنتين توفي والد معتز… ومن شهور بس تو.في والد ليله ومامتها بسبب حا.دثه )
ليله بصتله بصد.مه
قاسم بخ.بث: هااا؟!
“ولان ليله كانت المدلله لباباها ومامتها قبل ما يتو.فو لانها البنت الوحيده ليهم فكانت مصدو.مه من الي قاله قاسم بصتله بغ.يظ ولسه هتتكلم ”
قاسم بلامبالاه: شكلك مش موافقه طيب يلا برا
ليله بصتله بغ.يظ اكتر وطلعت من المكان باقصي سرعه عندها: معرفش شايف نفسه علي ايه قال يعني هعيش في الجنه دا قصرمهجو.ر ولا اطيق اقعد فيه يوم واحد اصلا (دمو.عها نزلت بحز.ن) فينك ي بابا دلوقتي سبتني ليه

 

واول ما خرجت من باب القصر كان الجو بقا ضلمه اوي وقفت شويه وخو.فها زاد.. بلعت ريقها بصعوبه وهي بتفكر هتروح فين: طب هروح فين دلوقتي انا معرفش حد وممكن معتز يكون لسه برا يتاكد اني مش هنا
وفجاه ابتسمت وهي بتبص للقصر بخ.بث وووو
معتز وقف بعربيته قصاد نادي ليلي ونزل منها ولما قرب من المكان..
قابل بودي جارد واقف قصاد المكان: معتز بيه اهلا وسهلا نورتنا
معتز تجاهله وساب المفتاح معاه ودخل المكان
كان حرفيا صوت المزيكا عالي جدا.. اقترب معتز من طرابيزه مخصصه ليه
: معتز بيه نورتنا تحب اجبلك مشروبك
حرك معتز راسه بالايجاب وكان باين عليه علامات الغ.ضب كل ما يفتكر ان ليله هربت منه..(هو مبيحبهاش بالمعني الحرفيا بس طول عمره شايف ان ليله ملكه وبس..عشان كدا عايز يتجوزها حتي لو غ.صب عنها)
وبعد فتره جاله مشروبه وفجاه لقي بنت بتقرب عليه
البنت ببتسامه : هاااي معتز ازيك
معتز بغ.ضب مكتوم: حلو
البنت قعدت جنبه وتكلمت بدلع: مالك ي زيزو شكلك مضا.يق

 

معتز شرب الكاس الي في ايدو مره واحده ومردش عليها البنت لسه هتتكلم قاطعها تليفون معتز بيرن
رد بسرعه: ايه ي هيثم لقتوها
هيثم: اي الاغاني دي انت سايبني مرمي هنا وانت سهران ي معتز
معتز بعد التليفون عن ودنه بملل ورجعه تاني: شفتوها؟!
هيثم جز علي سنانه بغ.يظ: لا لسه بس….
قاطعه معتز: متتحركش من مكانك لغايت ما تطلع
هيثم بصوت عالي: لو مجتش هم…
قاطعه صوت قفل التليفون وكان معتز قفل في وشه
بص لتليفونه بغ.يظ: افضلو متابعين البوابه كويس ممكن تخرج في اي وقت
حرك الحارسين راسهم بالايجاب ورجعو بصو علي البوابه
عدت دقايق وكان الصمت مالي المكان وفجاه سمعو صرخه عليا جدا خلت هيثم يتنفض من مكانه: دا صوت ليله
جوا القصر
كان قاسم باصص في الاوراق الي قدامه بتركيز كبير وفجاه سمع صوت صرخة ليله وكان الصوت قريب منه وقاطع تفكيره صوتها تاني
ليله بصراخ : حد يلحقني عاااااااا

 

قاسم بعدها خرج من مكتبه بسرعه وراح في اتجاه الصوت الي جاي من ورا القصر ولما طلع كان جميع الحرس بيجرو علي نفس الاتجاه
في نفس الوقت كانت ليله بتجري باقصي سرعه عندها وبتصرخ باعلي صوتها بان حد يساعدها وهي شايفه كلب اسود كبير جدا بيجري وراها:
الحقوناااااااااييييييي عااااااااا هموت متكله من كلب حق..ير في القصر المهجور دا
كانت بتبكي وهي بتتكلم
وفجاه وقعت علي الارض لما رجليها خبطت في صخره كبيره مشفتهاش بسبب الضلمه: ااااااهههه رجلي
وبصت وراها للكلب الي كان حرفيا قرب منها جدا.. تفكيرها وقف وهي باصص للكلب المخ.يف دا بيقرب منها اكتر واكتر لغايت ما بقا قدامها: اااااهههههه
بس فجاه الكلب اول ما اقرب عليها جري بسرعه وراح في اتجاه تاني بعد ما سمعت صوت حد صفر بصوت عالي بصت لنفس الاتجاه وكان قاسم واقف بيصفر للكلب
فضلت بصاله بصد.مه والكلب بيقرب منه واول ما وصل عنده وقف جنبه وهي بيحرك راسه في رجل قاسم
قاسم ابتسم ونزل لمستواه وهو بيحرك ايده علي راسه
ليله كانت متابعه الي بيحصل بصد.مه بس انتبهت لرجليها لما حست انها بتنز.ف (جر..ح في اخر رجليها بسبب الخبطه وجر.ح في ركبتها لما وقعت بع.ف علي الارض): اااه رجلي

 

قاسم انتبه لصوتها ساب الكلب وقرب منها واتكلم ببرو.د: انتي لسه بتعملي اي هنا
ليله با.لم ودمو.عها نازله: كنت هفضل ورا القصر لغايت الصبح عشان مكنتش عارفه اروح فين بس فجاه ظهر قدامي الكلب المتخ.لف ده
قاسم نزل لمستواها عشان يشوف رجليها لقي جر.وحها سطحيه بس كبيره وقف وبنفس البرو.د: هتعرفي تمشي ولا اشيلك
ليله شهقت: لا تشلني ايه انا هقوم لوحدي شكراً
وحاولت تقوم بس فعلا مكنتش قادره تدوس علي رجلي وفجاه لقت نفسها في الهوا وقاسم شايلها
ليله بتو.تر: ل.. لا نزلني لو سمحت
بس قاسم تجاهلها وفضل شايلها لغايت ما وصلو للقصر ولسه هيدخل القصر
:ليله
قاسم لف لاتجاه الصوت لقاه هيثم ومعاه حارسين
ليله شهقت ومسكت قاسم بسرعه : هيثم!!!.. لا لا انا مش عايزه اروح معاه انا موافقه اشتغل هنا بس بالله عليك متخليهوش ياخدني ارجوك
قاسم كان فعلا شايف نظرت الخو.ف في عيونها بص لهيثم: نعم
هيثم تجاهله ووجه كلامه لليله: ليله تعالي معايا يلا

 

ليله بصوت عالي ودمو.عها نازله : لا ي هيثم مش هاجي
قاسم نزل ليله ووقفها وراه: سمعت يلا برا
هيثم: مش همشي من هنا غير بيكي ي ليله يلا بدل ما اجي اخدك بالعافيه
قاسم ابتسم: امممم طب تعالي خدها
وبعد عن ليله بكذا خطوه عشان هيثم يقرب ياخدها
ليله شهقت: اه ي غدا.ر ي ند.ل اخس عليك
كانت بتتكلم وهي شايفه هيثم بيقرب منها وبترجع لورا بخو.ف وهي بتتكلم مع قاسم الي باصص ليها ببرو.د
هيثم: يلا ي ليله
ولسه هيمسك ايديها لقي الي مسك ايده وبعده بعيد عنها وهو بيضر.به بالبو.كس في وشه: خدو علي برا
وفعلا الحراس خدو هيثم لبرا تحت ز.عيقه انهم يسيبو وغ.يظه من نظرات قاسم البار.ده ليه
وخدو هو والحارسين الي جايين معاه وطلعوهم برا القصر وقفلو البوابه القصر بعدها هيثم رن علي معتز
هيثم: معتز ليله هنا و…..
ليله ببتسامه غ.بيه وهي شايفه قاسم باصص ليها ببرو.د: مش تغمزلي طب وتعرفني ان كلامك كدا وكدا
وتو.ترت لما لقتو بيقرب منها: انت زعلت ولا ايه انا كنت بضحك عليك دا انت جدع ورجوله
بس لقتو بيشلها وبيدخل بيها القصر:انا هعرف امشي لوحدي

 

قاسم بض.يق: هوووش اسكتي بقا وبطلي رغي.. داده فاطمه هاتيلي علبة الاسعافات الاوليه
ونزلها قاسم علي الكنبه ومعدتش دقايق وكانت داده فاطمه جايه ومعاها علبة الاسعافات الاوليه: الف سلامه عليكي ي بنتي
ليله ببتسامه: الله يسلمك
داده فاطمه: الحمدلله ان قاسم لحقك في الوقت المناسب اصل الكلب ميعرفش غير قاسم من وهو صغير وهو مربي
ليله بصت لقاسم الي كان بيطلع كل الي هيستخدم عشان يعقم جرو.حها ببتسامه: شكرا
قاسم ببرو.د ومن غير ما يبصلها: طيب
ليله اتغا.ظت وانمحت الابتسامه من علي وشها
وداده فاطمه سابتهم ومشيت
وبدا قاسم يعقم جرو.حها وبمجرد ما قرب من الجرو.ح: اااههه رجلي (وفضلت تنفخ في جر..حها)
قاسم نفخ بض.يق وكمل تعقيم تحت تأ.لمها ولف جرو.حها بشاش وقطن: يعني موافقه؟
ليله بستغراب: علي ايه
قاسم بصلها وهو ضامم حواجبه: انك تشتغلي هنا
ليله اتنهدت وحركة راسها بالايجاب: ايوه
قاسم بخ.بث: تمام
وفجاه……..

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية هربت لتسكن قلبي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى