روايات

رواية هذه ليلتي الفصل التاسع 9 بقلم نجمة براقة

رواية هذه ليلتي الفصل التاسع 9 بقلم نجمة براقة

رواية هذه ليلتي الجزء التاسع

رواية هذه ليلتي البارت التاسع

رواية هذه ليلتي
رواية هذه ليلتي

رواية هذه ليلتي الحلقة التاسعة

يامن _ مش هقدر الوم عليك بس انت لازم تصدق ان ليلي متنفعش معاك، خليك في البنت التانيه من مستواك وابوك عاوزها
ادم بقهر_ انت كده قاصد تزيد عدا.وتي ليك يا يامن، ومن دلوقتي حالا مفيش بينا غير كل شر وافتكر انك انت اللي غد.رت بيه يا صاحبي، وبيقفل في وشي
يامن يبصلهم بخنقه و يطلع في الجنينه
بعد شويه كمال و ليلي يروحو عنده
كمال _ يامن انت قدام اختبار ولازم تعديه، متزعلش من ادم هو معذور بردو
يامن بقهر _ مش زعلان منه، حقه يزعل ويعمل اكتر من كده
كمال _ طيب متزعلش نفسك لسه قدامك وقت طويل تزعل فيه، دلوقتي روحو ارتاحو انت تعبانين
ليلي _ نرتاح فين
كمال _ في اوض كتيره جوه يعني مش هتباتو مع بعض
يامن _ انا قاعد هنا شكرا
كمال _ براحتك لما تحب تنام قدامك الاوض كلها نام في اي واحده تعجبك عن اذنكم

 

 

يامن_ متشكر، اتفضل تليفونك
كمال ياخد التليفون ويمشي
ليلي بحزن _ يامن اناا اسفه ورطتك معايا في مشاكلي من اول ما قابلتك
يامن بوجع _ مش مزعلني غير اني عملت كده في ادم، كان عندي اموت عادي بس اللي حصل ده ميحصلش
ليلي بدموع _ نفس احساسي آدم ميستاهلش، وانا بحبه ويصعب عليه اجر.حو كده الله يسامحه عمي صلاح زي ما
طلع وحش بشكل ده
يامن _ كله هيتصلح وهتكوني ليه بس نعدي الفتره دي
ليلي بدموع_ خايفه اوي يا يامن الظاهر ان ده مش هيحصل
يامن يوقف قصادها ويبصلها بتركيز _ ليلي احنا اطرينا نعمل كده بس انا بوعدك ان مجرد ما الدنيا هتظبط هترجعي ل ادم وهتكوني ليه غصب عن صلاح وعن اي حد مهما كانت العواقب
ليلي _ وانت هتعمل ايه ما انت زي حالاتي
يامن بتركيز _ متقلقيش انا عامل حسابي
ليلي _ علي ايه
يامن _ هنسافر انا عندي شاليه في الغردقة محدش يعرف عنه حآجه، هنروح هناك لغيت ما الدنيا تهدا
ليلي _ انا وانت لا طبعا
يامن_ عندك حل تاني
ليلى _ اه، احنا هنقعد هنا مع عمي كمال
يامن_ عمك انتي مش عمي انا، كان فين من زمان اصلا
ليلي بشرود _ مش عارفه انا اخر مره شوفته كان قبل موت بابا بيومين
يامن _ هو عمك عمك يعني
ليلي _ ابن عم بابا
يامن _ اه، كده تمام بس بردو مش هنكمل هنا هما يومين وهنمشي انا مش هثق في حد معرفهوش
ليلي _ انت فاكر نفسك جوزي بجد ولا ايه ايه هنمشي دي وكمان بتقولها بأمر
يامن _ لا مش جوزك بس انتي امانه عندي

 

 

ليلي _ بقولك ايه بطل كل شويه تقولي امانه امانه انا مش عيله واقدر احمي نفسي
يامن _ هه تحمي نفسك صح طيب اسكوتي مسمعش صووتك
ليلي _ انت ازاي تكلمني كده
يامن _ ولا اكلمك ولا تكلميني خلصنا
ليلي _ مش انت اللي تقول خلصنا ولا لا انا اخلص وقت ما انا عاوزه
يامن بزهق_ متخنـ.قنيش انا مش شايف قدامي
ليلي _ انا خنيقه يعني، اقولك ماهو العيب لما يطلع من اهل العيب بقا
يامن يجز علي سنانه_ اسكوووتي ايه مبتفصليش مش كفايه واقعين في المصا.يب بسببك
ليلي ببكاء _ بسببي طيب خلاص طلقني وارتاح من مشاكلي، وانا هرجع لأدم مش هيقولي مشاكلك ويعايرني
يامن بزهق _ دا ايه اللي انا عملته في نفسي ده، يعني انتي تخرجيني عن شعوري وبعدين تزعلي
ليلي ببكاء _ ولا اخرجك ولا تخرجني بقا سيبهالك، وبتمشي وتسيبه
يامن _ دااا انتي بنت مستفزه مش عارف اي اللي حبب ادم فيها
بيت صلاح
في تجمع عائلي
صلاح _ مش هي دي اللي كنت بتعصاني علشانها اهي اتجوزت صاحبك وسابتك
ناردين بقهر_ وانت هتسكت علي اللي هي عملته ده بعد ما ربيتها وصرفت عليها فلوسك
صلاح _ ملناش دعوه بيها تانى هى اللى اختارت ولو سمعت ان حد فيكم تواصل معاها بأي شكل مش هسكتلو اظن كلامي واضح يا ناهد
ناهد بحزن _ مش مصدقه ان ليلي الي مربياها علي ايدي تعمل كده
ادم يقوم من مكانه _ عملتها يا ماما بس والله ما هسيبها ولا هسيبوه يتهنو دقيقة مع بعض، بابا انت اكيد تقدر تعرف طريقهم بسهوله
صلاح بحده _ قولت ملناش دعوه بيها تانى، دي ريحتني من حاجات كتيره كنت بفكر اعملها
ناردين _ يعني ايه قصدك نسيبها تفلت بعملتها
صلاح _ وانتي مالك مضايقه اوي مش كانت مزعلاكي اهي مشيت
ناردين بقهر _ مينفعش تغلط وتعديها لازم تتعاقب
ناهد _ اخلصي انتي كفايه اللي حاصل بطلي تو.لعيها عن ماهي والعه
ادم _ عندها حق يا ماما مينفعش المشكله تعدي بالبساطه دي
صلاح _ وانت عاوز تعمل ايه يعني
ادم _ عاوزهم هما الاتنين يجو تحت ايدي وساعتها هشوف هعمل ايه
صلاح _ عاوز تمو.تهم ولا ايه
ادم بقهر _ مش عارف المهم نلاقيهم وساعتها هنشوف

 

 

ناهد _ يعني ممكن تفكر تقتـ.لهم يا ادم
ادم بوجع _ انا عاوز اعرف عملو معايا كده ليه، ليلي اللي معايا من صغري وكنت اقربلها من نفسها واتفقت معاها انها ليه تقوم تغدر بيه كده، ولا صاحبي اللي أتمنته علي سري ونفسي وقولتله ان ليلي بتاعتي يقوم ببساطة كده ياخدها مني
صلاح _ هي دي العواطف اللي هتو.دينا في دا.هيه سيبك منهم ونركز في جوازك من جيلان
ادم _ عندك حق انا موافق بس الاقيهم الاول
صلاح _ وافرض ملقنهمش
ادم بحده_ دا شرطي هتلاقهملي الاول هتجوزها غير كده مفيش حآجه تجبرني
صلاح _ تمام هجبهملك بس انا بحذرك اهو لو لواعت معايا بعدين مش هتسلم شر.ي
ادم _ ماشي بس هاتهملي الاول
في فيلا نادر
جيلان بتتكلم في التليفون جيلان _ ياحبيبي قولتلك نهرب ازاي تقدر تشوفني مع واحد غيرك
زياد_ يابيبي نهرب ازاي، مينفعش محدش هيسيبنا بس لو اتجوزتي العريس دا فتره، وبعدين اطلقتي هنقدر نتجوز ومحدش هيعترض
جيلان_ انت مبتحبنيش يا زياد
زياد_ زعلان منك بجد بقا انا مبحبكيش طيب دا انا كل دقه في قلبي بتقول جيلان وبس
جيلان_ لو بتحبني فعلاً مش هتقدر تستحمل اني اكون مع واحد غيرك
زياد_ ماهو علشان مصلحتنا انتي عارفه ان مستوايا مش قد كده وابوكي رافضني وهدد.ني لو قربتلك هيأ.ذيني، بس بعد ما تجوزي، جدعنه منك كده تساعديني اكبر وابقا قريب من مستواكم عشان ارجع اطلب ايدك بعد ما تطلقي
جيلان_ وانا هقدر اساعدك ازاي في الموضوع ده ما انت عارف مفيش حآجه بأسمي ادهالك كله فلوس واملاك بابا
زياد_ ومين قال اننا هنقرب لفلوس ابوكي، انا مقبلش علي نفسي قرش واحد من فلوسه
جيلان_ امال ايه
زياد_ فلوس عريسك تلزمني وانتي بشوية دلع تقدري تخليه يديلك كل حآجه
جيلان بذهول_ انت بتقول ايه يا زياد عاوزني اتجوز عشان الم ليك فلوسه
زياد_ علشان نكون مع بعض لازم تعملي كده يا روحي ولا انتي مش عاوزاني
جيلان_ عاوزاك طبعا انا مقدرش اعيش من غيرك بس ازاي هعمل كده معرفش
زياد_ وافقي انتي بس وانا هكون معاكي خطوه بخطوه واقولك ازاي تسحبيهم منه واحده واحده
جيلان بقلق _ مش هعرف
زياد_ يبقا مبتحبنيش خلاص براحتك سلام
جيلان_ لا استنا خلاص انا موافقه
زياد_ حبيبتي، ايوة كده، خلينا نتجوز بقا

 

 

جيلان بقلق_ ايوه
زياد_ مش عاوزك تقلقي طول ما انا في ضهرك ومعاكي بقلبي وروحي،،
جيلان_ بحبك اوي يا زياد، عشان خاطري خليك دايما معايا وفجاه التليفون بيتسحب منها
جيلان بصدمه _ بابا
نادر يكلم زياد_ انا مش قولتلك لو كلمتها تاني هخفـ.يك من علي وش الدنيا
زياد بيتفزع من كلامه فجاه وبيقفل التليفون
نادر بحده_ قفل الجبان وانتي مش هتعقلي بقا انا مش قايلك متقربيش لصا.يع ده تاني
جيلان _ يا بابا انا بحبه وهو كمان
نادر_ هو بيحب فلوسك وانتي زي الهبله مصدقاه، اسمعي انتي هتجوزي ادم وغصب عنك مستحيل اسيبك تجوزي الصا.يع ده انتي فاهمه
جيلان بدموع_ موافقه
نادر_ ايوة كده اعقلي وياريت نغير في لبسنا شويه مبقتيش صغيره انتي
جيلان_ كمان يعني هتجوزني لواحد مش عاوزاه وكمان هتتحكم في لبسي
نادر_ براحتك بس خطيبك مش هيعجبه اسلوبك في البس وانتي حره
جيلان_ هو هيتحكم فيه ولا ايه لا يا بابا لازم يعرف انا مين من اولها كده
نادر_ هو انا موافق على جوازه منك غير علشان ير.بيكي انا وامك تعبنا بسبب تهورك وقلت رذانتك
جيلان بزهق_ هو انت كل شويه هتقولي الكلمتين دول
نادر_ ولا اقولك ولا تقوليلي، يلا نامى واياكي احس انك كلمتي زياد ده تاني
بيت زياد
شامي_ ها عملت ايه
زياد_ هتجوزه طبعا
شامي_ لا فالح وانت هتستفاد ايه بجوازها منه ماهي ممكن تحبه وتسيبك
زياد_ هه وانا خايب لدرجة مأمنش نفسي، تعاله هوريك حآجه
شامي_ في ايه
زياد_ تعاله بس… بيروحو اوضة النوم
شامي_ ايوه مالها الاوضه
زياد_ شوف الكاميرات دي
شامي_ اه مالها

 

 

زياد_ قبل الفرح بيومين او اقل هجبها هنا وهنصور ليله حمره وهحفظها عندي احتياطي
شامي بذهول_ لا ياشيخ مش لدرجة دي شوف حل تانى احنا معانا ولايه بردو
زياد_ هه ولاية ايه هي دي زي بناتنا بردو يابني دي عايشه حياتها علي الاخر مشفتش لبسها والتاتوهات اللي ماليه جسمها
شامي_ حصل بينكم حآجه طيب؟!
زياد_ لا لسه بس هيحصل متقلقش انا بس مش عاوز ازودها مره واحده
شامي _بلاش توصل لدرجة دي، ، خلينا نشوف حل تاني، نصورها مثلا بس من غير دخول في الاعراض
زياد_ بقولك ايه متخلنيش اندم اني شاركتك انا لو مش محتاج مساعدتك مكنتش عرفتك
شامي_ لا ياعم الله الغني مع نفسك بقا
زياد_ ووواطي، ماشي براحتك بس لو حد عرف بالموضوع دا هنزعل انت فاهم
شامي_ مليش دعو انت حر. يلا همشي
زياد_ رايح فين لسه بدري
شامي_ راجع من الشغل مكسر والمعلم هيرزل عليه لو اتأخرت الصبح
زياد_ انا مش عارف واخد ايه من شغلانة الميكانيكي دي، ما تتلملك علي واحده يمكن تلاقى من وراها حآجه
شامي_ نعمل ايه بقا، لا انا حلو زيك ولا ليه في الكلام الطري، مين اللي هتبصلي
زياد_ مالك ياعم ما انت حلو اهو طول بعرض ودقن سينمائي بس ناقصك شوية نضافه
شامي_ ههههه هنضف حاضر، بس اخلص علاج امي وجهاز اختي ومصاريف مدرسة اخويا وبعدين انضف
زياد_ خلاص ياعم انت هتقلبهالي عزا، خلاص روح نام، هتفضل طول عمرك فقري
شامي_ ههههه فقري فقري يلا سلام… بيفتح الباب يلاقي نور بنت خالت زياد ومتربيه عندهم
نور _ ازيك يا شيمو
شامي_ الرزله جت يا زياد قولها تبطل شيمو دي دا دلع بنات
نور_ اعملك ايه هو في حد عاقل اسمه شامي
شامي_ معلش بقا اصلهم عملوهالي مفجاه
زياد_ اخلصي ادخلي، بسلامه انت يا شامي
نور تدخل وتقفل الباب _ فينك ياعم كل ده، أسبوعين طفشان
زياد_ اتخنقت منكم ومن خالتك وجوزها
نور_ دول اهلك اتكلم عنهم بطريقة كويسه
زياد_ ونبي تسكتي انتي كمان، جايه ليه دلوقتي
نور_ ايه قلت الذوق دي جايه اشوفك واطمن عليك
زياد_ في وقت متاخر كده انتي عارفه الساعة كام

 

 

نور_ مركزتش في الوقت،ها هترجع معايا ولا لا
زياد_ لا
نور_ انت ندل اوي طيب قولي حاضر وجاملني
زياد بخنقه_ ونبي تسيبيني في حالي مش سيبتلكم البيت بتدورو عليه ليه تاني
نور بتنهيده_ عشان قلقانين عليك وامرك يهمنا
زياد لنفسه_ انتي الوحيدة اللي قلقانه عليه، محدش فيهم كلف نفسه وسال بتليفون حتي
نور_ هووي روحت فين
زياد_ هنا، هعمل شاي تشربي
نور_ انا عاوزه قهوه عارف بحبها ازاي ولا اعمل انا
زياد_ عارف يختي مظبطوه وفي مج كبير، خلي قلبك يوقف في مره
نور _ ههههه لا مذاكر
زياد_ بتعملي ايه الايام دي
نور_ بلف على شغل لغيت ما كعوبي باظت
زياد _ هتعملي ايه بشغل مش فاهم انا ما تقعدي في البيت تاكلي وتشربي هو انا ومقصر معاكم في حاجه
نور_ اممم يا زياااد
زياد _ عاوزه تقولي ايه انتي كمان
نور_ عاوزه اقول ان الفلوس اللي بتبعتها كتيره الله أعلم بتجيبها منين واحنا عارفين حالتك يعنى، وجوز خالتى زي ما انت عارف بيركنهملك علي جمب
زياد بزهق_ هتفضلو طول عمركم وش فقر مش تصرفو وتسكتو اصل الحكاية نقصاكم
نور _ ربنا يعينك على نفسك بقا
زياد_ نور مفيش بن روحي روحي هتتأخري
نور_ واطي يا مان عن اذنك،
زياد_ كلميني لما توصلي
نور _ حنين ياخويا
تاني يوم في مكان قريب من محل الميكانيكا
ناردين بتكون سايق العربيه وبتعطل منها
بتنزل وتحاول تصلحها لكن مبتعرفش
ناردين_ اووف بقا ايه اليوم دا.. انت لو سمحت
احدي الماره_ نعم
ناردين_ العربيه بتاعتي وقفت ومش عارفه اشغلها متعرفش حد هنا يلصحها
الراجل_ في ميكانيكي قريب من هنا
ناردين بصيغة الأمر_ روح اندهو طيب

 

 

الراجل_ ومتروحيش انتي ليه، محدش فضيلك وبيمشي ويسيبها
ناردين بانفعال_ ناس بيئة اوي اي المكان الز.باله ده
الراجل بيرجعلها وبغيظ _ انتي بتشتـ.تمي يا حيلتها
ناردين _ اه بشتـ.م هتعمل ايه
الراجل يطلع مطو.ه من جيبه _ وحيات امك ما عاتقك النهارده
ناردين بصراخ_do not touch me
الراجل _ وكمان بتشتـ.مي بنجليزي، تعاليلي بقا،
ناردين بتتفادا الضر.به وتجري وتصرخ _ Help me
الراجل يجري وراها بغيظ _ دي لسه بتشـ.تم
ناردين بتجري وهو بيجري وراها لغيت ما بتصتدم ب شامي
شامي يوقف قصاده الراجل _ استهدا بالله انت بتعمل ايه
الراجل _ ابعد عن وشي دي بتشتـ.مني وبنجليزي كمان
شامي _ تقوم عاوز تمو.تها، اهدي لو سمحت
الراجل يبتدي يهدا
ناردين بزعيق _ You are a very bad man
الراجل _ ياعمي وسع لا اشيلك بالمطو.ه
شامي يمسك فيه _ دي بتقولك اسفه بنجليزي مش كده يا انسه
ناردين _ انا بقول انه راجل همجـ.ي
الراجل _ ياااعم وسع
شامي _ حقك عليه انا ، وانتي اسكوتي لحسن اسيبه يمو.تك
ناردين تمسك فيه بخوف_ لا بليز
الراجل _ دي بتقولك بليز وانت ساكتلها
شامي _ يافندم روق دمك وسيبك منها دي باين عليها غريبه
الراجل _ عشان خاطرك انت بس، وانتي لو شوفتك في المنطقه هنا هسـ.يح دمك
ناردين _ Go to hell
شامي _ بتقولك مع الف سلامه مش كده
ناردين بقرف_ اه
الراجل _ ماشي الله يسلمها ياسيدي، سلام ربنا يعينك علي ما بلاك
شامي ببلاها_ ما بلاني انا ليه، انا اصلا معرفهاش،
ناردين تبعد عنه وبغرور_ انت ميكانيكي صح
شامي_ اولآ العفو ثانيآ عرفتي ازاي
ناردين _ مشكرتكش ع فكره وعرفتك من لبسك انت متخلف اووي
شامي _ انتي هتغلطـ.ي فيه انا كمان، لا اتعد.لي لحسن اندهلك الراجل تاني
ناردين _ احم خلاص، بس ممكن تتفضل تشوف العربية اللي عطلت دي
شامي _ هي فين دي

 

 

ناردين _ هناك اهي
شامي _ طيب دقيقة اجيب العده ورجعلك
ناردين بزهق _ من غير لكاعه بسررعه
شامي بانفعال _ خد.مين اهلك احنا، طيب ايه رأيك مش هصلحهالك
ناردين _ عنك ما صلحتها دا انا كنت خايفه علي عربيتي من واحد زيك
شامي _ بقا كده، طيب خليكي في عربيتك الشيك دي لغيت ما تاخدي ضر.بة شمس
ناردين _ ولا يهمني بأتصال واحد يجيني عشر يصلحوها
شامي _ هاهاها طيب اتصلي كده خلينا نشوف تليفونك المبروك هيلقط شبكه ازاي هنا
ناردين تبصله بقرف وتمسك تليفونها وتتصل بس مش بيكون في شبكه _ يوووه مكان مقر.ف وناس مقر.فين
شامي _ انتي بنت مش متر.بيه ولولا انك. بنت كنت عر.فتك. مقامك
ناردين _ You are crazy. how dare you
شامي _ ونبي تعدلي لسانك، كلنا بنعرف نشتم بانجليزي بس عندنا ذوق وبيمشي ويسيبها
ناردين بغيظ_ هحـ.بسك انت والي يعرفوك
في شركة صلاح
صلاح بيروح.هو وادم الشركه
صلاح _اسمعوني
الكل يوقف ويبصو باهتمام
صلاح_ دا ابني البشمهندس ادم من النهاردة هيكون المدير التنفيذي لشركة وفي غيابي هو مكاني مفهوم
الموظفين بصوت واحد _ مفهوم يافندم
صلاح_ تقدرو تقعدو، تعاله يا ادم
بيروحو المكتب
ادم بخنقه_ جينا شركتك اهو عملت ايه في طلبي
صلاح_ يومين وهيكونو قدامك
ادم_ عرفت هما فين يعنى
صلاح_ اه
ادم_ طيب ومستني ايه

 

 

صلاح_ مستني اعرف اوصل لحد يوصلنا ليهم
ادم_ يعني ايه انت مش بتقول عارف طريقهم
صلاح_ ايوه
ادم_ طيب وفين المشكله بظبط
المشكله_ ان كمال رجع من برا واخدهم عنده
ادم باستغراب_ كمال مين
صلاح_ كمال خلف الله
ادم_ مش دا اللي كان شغال معاك زمان
صلاح_ كان قبل ما يتمرد عليه ويقل بأصله
ادم_ دا انا نسيته نهائي ايه رجعه دا واي وصله ليهم
صلاح_ مش عارف عرف طريقهم ازاي، ومش بس كده دا قـ.تل رجالتي كلهم
ادم بذهول_ قتلـ.هم، ايه الدنيا دي، عادي القتـ.ل عندكم كده
صلاح_ صعايده بقا متنساش انه يكون قريب ليلي،
ادم_ قريبها ازاي وكان فين لما هي قعدت عندنا كل السنين دي جاي دلوقتي يفتكر انها قريبته
صلاح_ اللي حصل، المشكله دلوقتي انه بقا راجل ليه مركزه ومش سهل نجيبهم من عنده بسهوله كده
ادم بحده_ قولي بيته فين
صلاح_ هتعمل ايه ب بيته انت
ادم_ قولي بس
صلاح _ ماشي بس اياك تروح هناك
ادم _ متقلقش مش هروح
صلاح ماشي هقولك
في فيلا كمال
يامن بيحصا ويروح علي الحمام، وبيوقف قدام المرايه يبص علي نفسه باستحقار، وبغضب يضر.ب الحنفية يكسرها
وبعدين بيطلع ويقابل كمال في وشه وبتوتر اسف بس الحنفية اتكسرت
كمال_ ولا يهمك فوراً نجيب سباك يصلحها، متزعلش دي حنفيه مش حكايه يعني
يامن_ متشكر
بتيجي ليلي وبفضول _ في ايه
يامن بقرف_ الحنفية اتكسرت تعرفي تصلحيها
ليلي_ لا
يامن _ خلاص متساليش
ليلي_ بتكلمني كده ليه
كمال_ انتو هتتخا.نقو اهدو دلوقتي السباك هيجي،
يامن يبصلها بقرف _ متشكر، وبيدخل ويسيبها
ليلي تروح وراه _ انت انسان متعجر.ف شايف نفسك علي ايه
يامن ميردش عليها ويجيب قماشه ويحطها علي الحنفية عشان يوقف الميه
وهي تمشي وراه _ كمان مبتردش

 

 

يامن_ عاوزه ايه اطلعي بره عيب تدخلي ورايا كده
ليلي بغيظ تشد منه القماشه اللي سادد بيها وساندها بأديه لتضر.ب الميه في وشه
يامن يشهق من شدة الميه _ يا متخلـ.فه يا غبـ.يه
ليلي _ اهو انت اوعا تفتكر عشان ساعدتني هسمحلك تقل اد.بك
يامن يمسكها من شعر.ها ويحطها قدام الحنفية وبغيظ_ ما تتلمي هو محدش مالي عينك.
ليلي تشهق وتشد في نفسها وهو يسيبها بعدما غر.قها ميه وهدومها اتبلت والتصقت بجسدها ليظهر شكل ملابسها الداخلية وشعرها اتبل ليصبح منظرها مثير
يامن يبص بعيد عنها بارتباك
وهي تزعق_ غبـ.ي ومتربي معا البها.يهم، بصلي هنا
يامن يبعد نظره عنها_ اطلعي بره روحي نشفي نفسك هتعيي
ليلي تشد وشه _ بقولك بصلي هنا وكمان مش طايق تبصلي يا بجاحتك
يامن يغمض عنيه وبزعيق _ الاول بصي لشكلك عامل ازاي
ليلي بغيظ_ مالو شكلي، وبتبص علي نفسها تلاقي هدومها ملتصقه بيها ويظهر اللي تحتهم لان لبسها ابيض واصبح شفاف بمجرد ما اتبل
ليلي تصرخ في وشه وتضر.به بالقلم_ يا حيوااا.ن، وتسحب الفوطه وتلفها حولين نفسها وتطلع جري
يامن يحط ايده علي خده ويضحك عليها_ انا الحيوا.ن يا سحليه ابو اليوم اللي شوفتك فيه، وبعد شويه شخص لابس لبس سباكه وحاطط ماسك طبي علي وشه بيدخل عنده هو وكمال
كمال_ شوف شغلك، تعاله يا يامن سيبوه يصلحها

 

 

يامن_ حاضر دقيقه بس وجايلك اتفضل انت
بيمشي كمال وبعدين السباك بيروح وراه ويقفل الباب
يامن يبصله باستغراب_ انت بتعمل ايه
السباك يشيل الماسك عن وشه
يامن بذهول_ انت

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية هذه ليلتي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى