روايات

رواية هذه ليلتي الفصل العاشر 10 بقلم نجمة براقة

رواية هذه ليلتي الفصل العاشر 10 بقلم نجمة براقة

رواية هذه ليلتي الجزء العاشر

رواية هذه ليلتي البارت العاشر

رواية هذه ليلتي
رواية هذه ليلتي

رواية هذه ليلتي الحلقة العاشرة

يامن يرجع للخلف _ اهداااا هفهمك
ادم يتقدم نحيته _ تفهمني ايه، انت النهارده هتمو.ت علي ايدي
يامن _ مش عاوز اضربك يا ادم ارجع
ادم يمسكه ويضر.به بو.كس في وشه
يامن بوجع _ ااااهاا يخر.بيتك ايدك مرزبه
ادم بغيظ_ يا حيوااا.ن ازاي تجوزها
يامن _ انت غـ.بي يابني قولتلك الراجل ده فضل يزن علينا انا متأكد انه تبع ابوك
ادم يذقه بعيد _ حتي لو كده مكنش لازم تجوزها، انا كنت هتجنن وانا بحاول اوصلك علشان انفخك
يامن _ انت ندل ياض مش انا بعتلك رساله من تليفون الراجل ده وفهمتك اللي حصل، تنفخني ليه بقا
ادم _ بعد ما كتبت عليها جاي تقولي

 

 

يامن _ ماهو انا ملقتش فرصه وفضلت اقول لراجل ده اقول لادم الاول يقولي لا ومصر اني اتجوزها ف قلقت، انت مش عارف حصل ايه دول كانو هيغتـ.صبوها ملقتش حل تانى غير اني اوافق
ادم بغيظ_ اسكت متكملش المهم حصل حآجه اكتر من كتب الكتاب ولا لا
يامن بإبتسامة _ ياااه اسكت
ادم يمسكه من لياقة قميصه بغيظ_ نعم ياروح ا.مك
يامن _ ههههه محصلش حآجه متخفش، هي نامت في اوضه وانا في اوضه
ادم _ كويس.. طيب انا عاوز اشوفها
يامن _ تعمل بيها ايه، احنا ممكن نتكشف كده
ادم _ فعلاً، طيب خلاص انا ماشي وخد ده خبيه معاك عشان اعرف اكلمك
يامن _ حلو هاتو انا قاعد من غير تليفون
ادم _ ماشي، بس خلي بالك ها
يامن_ متقلقش كله تحت السيطرة لغيت ما اقدر اهر.ب من هنا
ادم _ ماشي يلا سلام هكلمك لما اوصل البيت
يامن يفتكر الحنفية _ استنى يخر.بيتك. الحنفية مصلحتهاش وكده هيعرفو ان في حآجه غلط
ادم _ هما كده كده هيعرفو انا عارف ان بابا اداني العنوان عشان اجي
يامن _ طيب ما كدة بردو هيشكو، فينا، اقولك اضر.بني
ادم _ لا ياشيخ دا انت حبيبي
يامن بقرف_ مش وقت رقت امك دلوقتي اضر.بني عشان يفكرو انك جيت تنتـ.قم مني
ادم بإبتسامة _ تصدق صح، وفجاه يديلو في و.شه بالبوكس ويتبعه واحد تاني في بطـ.نه ثم اخر في فكه
يامن بوجع_ ااااه بتستغل الفرصه ياغـ.بي
ادم يمسكه ويديلو بركبته في بطنه ثم بكوعه في ضهره وتليها ضربه اخره في فكه _ علشان يصدقو استحمل، ويديلو ضربه تحت الحزام
يامن يترمي علي الأرض ويتلو من الوجع_ ااااه عنهم ما صدقو كفاية ابوس ايدك
ادم_ ولد مايع، يلا همشي وخلي بالك من ليلي
يامن بوجع_ دي هي اللي تخلي بالها مني امشششي
ادم_ الف سلامه ياغالي يلا سلام وبيمشي ويسيبو
بعد ما يمشي بتيجي ليلي عشان تكمل خنا.ق ف تلاقيه وشه الوان ومر.مي علي الارض وبيتوجع
ليلي تجري عليه وتقعد علي ركبتيها _ نهار اسو.د مين عمل فيك كده
يامن بتعب_ اصر.خي
ليلي_ ايه

 

 

يامن_ اصر.خي بقولك
ليلي_ اصر.خ ليه هو في حرامي هنا
يامن_ اه تحت السرير، اجري بسرعه وصر.خي
ليلي تقوم مفزوعه وتجري برا الاوضه وتصرخ وتقول حر.امي
بيجي علي صوتها كمال و رجالته
كمال_ ايه في ايه
ليلي _ حرامي جوه وضر.ب يامن
كمال _ حرامي في بيتي، وسعي بيدخل جوه يلاقي يامن واقع علي الأرض و وشه متشـ.لفط _ مين عمل فيك كده
يامن بتعب_ ااادم كان هيمو.تني
ليلي بصدمه_ ادم كان هنا
يامن_ ايوه
كمال لرجالته_ شيلوه علي السرير، وحسابكم معايا بعدين
يامن بوجع_ وهما ذنبهم ايه يافندم. خلاص سيبوني انا هقدر، وبيتسند علي الحيط، ويترمي علي السرير بتعب
كمال_ اللي حصل دا ليمكن يعدي بساهل مش كمال اللي ضيف عنده يحصله كده
يامن_ معلش امسحها فيه المره دي
كمال بانفعال_ ارتاح انت دلوقتي، وانت روح هات مرهم عشان الكد.مات دي
يلا اسيبك دلوقتى وبيمشي وهو منفعل
يامن_ اتفضل
بيمشو كلهم وليلي بتقعد جمبه وبحزن _ كده كتير اوي
يامن _ هو ايه اللي كتير
ليلي بدموع_ اللي بيحصلك بسببي كل شويه تضر.ب ومره كانت النا.ر هتحـ.رقك وغير الخطـ.ف سيبني وامشي وانا ربنا معايا
يامن بتعب _ انا مش بساعدك انتي انا بساعد ادم
ليلي_ لامتي طيب، هيعجبك لما تخسر حيا.تك بسببي
يامن بزهق_ ياستي محدش بيموت ناقص عمر
ليلي _ دا انت مش خايف علي نفسك بقا
يامن بشرود_ مش خايف هاعمل ايه بالعيشه يعني، انامفيش حآجه اخاف عليها
ليلي تبصله بتركيز_ يعني اكيد في ناس بتحبك، وليك قرايب. وخطيبتك او مراتك مثلا
يامن بإبتسامة باهته وشرود_ ممكن، بس انا مش مرتبط
ليلى_ ربنا يرزقك ببنت الحلال
يامن_متشكر

 

 

ليلي _ممكن اسالك سؤال شخصي شويه
يامن_ اسألي
ليلي_ ازاي واحد زيك بيعمل كده مع واحده ميعرفهاش، يتعدا علي مرات اخوه
يامن يبص بعيد وميردش
ليلي _ اسفه اعتبر اني مسألتش
يامن بتنهيده_ محصلش
ليلي_ ايه هو اللي محصلش
يامن_ محاولتش اتعدا عليها
ليلي بإبتسامة_ كنت حاسه
يامن_ ااه كنتي حاسه، وكل شويه تلقحي عليا بالكلام
ليلي_ مكنش قصدي بس انت بتغلط فيا كتير
يامن_ انا
ليلي تبتدي الخنا.قه _ لا انا
يامن_ خلاااص انا اسف، ممكن متبتديش علشان زي ما انتي شايفة انا في وضع ميسمحش بالخنا.ق
ليلي تحط ايدها علي التعوير اللي في وشه _ فعلا انت وشك باظ خالص،
يامن_ باظ خالص خالص يعني، وريني المرايا كده
ليلي_ ههههه ايه ده انت بتخاف علي وشك زي البنات
يامن_ اه طبعا الوش هو واجهة البني ادم، ينفع تبصي في وشي ومتلاقيش منخير مثلا، وريني المرايا بسرعة
ليلي_ ههههه حاضر،بس متقلقش لسه شكلك حلو
يامن_ شكلييي حلووو وانتي كنتي شايفه ان شكلي حلو قبل كده
ليلي_ لا انا بصبرك بس
يامن _ مش مهم يعجبك، بس اللي متعرفهوش ان شكلي دا موقع البنات كلها وخصوصا ضحكتي
ليلي_ ههههه طيب اضحك كده
يامن_ لا مش دلوقتي خليني لما اخف علشان تشوفي الاثاره في ضحكتي ههههه اااه
ليلي ههههه. ماشي مصدقاك خد المرايا
يامن ياخدها منها ويبص في شكله _ نهار ابيض يخربيتك يا ادم بس اقابلك
ليلي بإبتسامة_ متزعلش منه هو بس مش متخيل اكون لحد غيره
يامن_شايفك مبسوطه بالي حصل
ليلي بإبتسامة_ بصراحه اه، اصله طول عمره بيعاملني علي اني اخته منطقش غير لما رجع من السفر
يامن_ بتحبيه؟!
ليلى بإبتسامة_ اه

 

 

يامن _ كويس، ان شاءلله هتكونو لبعض
ليلى _ متشكره اوي يا يامن مش عارفه من غيرك كان ممكن يحصلي ايه
يامن بشرود_ انا معملتش حآجه
ليلى بإبتسامة_ بالعكس عملت كتير و ان شاءلله اقدر اردلك معروفك دا
يامن _ ماشي ياستي انا مستني رد المعروف، بانك متتخانقيش معايا تاني
ليلى _ ههههه ماشي، المهم انت عرفت عني كل حآجه ما تحكيلي عن نفسك شويه
يامن_ عاوزه تعرفي ايه
ليلي_ اي حآجه تقدر تحكهالي
يامن بشرود_ اممم انتي عارفه انا ليه صحاب ومنهم ادم بس مبحكلهمش تفاصيل كتير عني، مليش في الكلام عن نفسي اوي
ليلى بإبتسامة_ ودا اول سر اعرفه عنك،
يامن_ ههههه صح. ماشي هقولك..
ويبتدي يحكلها عن نفسه وحياته ومغامراته وينسا نفسه في الكلام ويحكيلها عن قصته مع رانيا
في مكان اخر في تمام الواحدة ظهر
ناردين واقفه جمب عربيتها ودماغها وجعاها من شدة الحراره وبتصب عرق،
لغيت ما بيجي شامي ويلاقيها واقف لسه
شامي_ انتي لسه هنا
ناردين بتعب_ ملكش دعوه
شامي_ يابنتي الشمس فتحت دما.غك، خلاص تعالي انا هشوف العربيه وامري لله
ناردين بكبر_ مش محتاجه منك مساعدة انا ناردين المنياوي معوذش خدمه من واحد زيك
شامي_ والله يا ست ناردين المنياوي لو قعدتي هنا لسنه الجايه بطول لسانك ده محدش هيعبرك، وسعي كده خلينا اشوفها
ناردين بتكبر_ ماشي هسمحلك تشوفها
شامي بقرف_ الحمدالله ممكن تبعدي علشان اشوف شغلي
ناردين تبعد عن العربيه وتسند دماغها من شدّة الوجع
شامي يشوف العربية وتركيزه معاها_ ع فكره انتي خدتي ضر.بت شمس، تقدري تروحي المحل يكون خلصت
ناردين بكبر _ لا
شامي_ انتي حرة براحتك
ناردين_ اه حره خلص بقا علشان اتاخرت
شامي_ طيب شوفي كده

 

 

ناردين بتركب العربيه وتحاول تشغلها لكن مبتشتغلش وبتطلع تاني وتكلمه بنرفزه_ مشتغلتش اهي امال عامل فيها معلم ليه من الصبح
شامي بعدم اهتمام لكلامها يحط ايده في وسطه بحيره_ اممم كده لازم تروح المحل واكشف عليها
ناردين _ تكشف عليها ايه انت هعتمل فيها دكتور،
شامي_ بت انتي اتلمي انا مش ناقص عجرفتك الفاضيه دي عاجبك ماشي مش عاجبك اتفضلي متخنقـ.نيش
ناردين _ انا مطره استحملك عشان مستعجله، بس انا ممكن اوديك فى دا.هيه علي اسلوبك معايا
شامي يقرب منها ويوقف جمبها ليظهر فارق الحجم والطول، ف هو طوله 190 بينما هي 168
شامي بتحذير_ عارفة لو مسكتيش هد.بحك واتويكي زي مانتي شايفه الشارع فاضي والمنطقه مقطوعه ف عدي يومك النهارده
ناردين خايفه بس بتكابر _ ولا تقدر تعمل حآجه انت مش عارف انا بنت مين انا ممكن افعصك بر.جلي
شامي بغيظ _ طيب يابنت بارم ديلو خلي ابوكي ينقذك النهارده ويشيلها لغيت المحل ويرميها جوه ويقفل عليهم
ناردين_ انت ازاي تجرء تعمل كده انا هحبـ.سك
شامي يروح نحية جنزير المتوسيكل، ويمسكه ويلفه على ايديه ويبصلها بحده . وهي ترجع للخلف بخوف _ لو لو عملت حآجه انااا هقتـ.لك، وبتمسك حديده موجوده جمبها وتيجي تضر.به لكنه بيمسكه منها ويرميها،ويقترب منها اكثر ويحاويطها بأديها بجانب الحائط ويبصلها بحده_ انتي عارفه طبعا ان دا وقت قيلوله ومفيش صريخ ابن يومين يعني انتي النهارده مش هتروحي ولا بكره ، اقولك مش هتروحي خالص وهجيب صحابي نتسلا معاكي شويه
ناردين بخوف _ انت عاوز منى ايه دلوقتى
شامي_ لسه مش عارف، بس خليني كده لغيت ما اعرف
ناردين ببكاء_ على فكرة انا بابي مش هيسيبك لو عملتلي حآجه
شامي_ طيب وحيات باباكي ما انتي ماشيه هتقعدي هنا لغيت ما تتربي وخلي بابي يحوش عنك
ناردين ببكاء_ سيبني اروح والله مش هرجع هنا تاني،
شامي_ لااا، بس ممكن اسيبك لو نفذتي شرطي
ناردين_ شرط ايه
شامي_ تنضفي المحل زي مانتي شايفة متوسخش اوي
ناردين بانفعال_ انا ناردين المنياوي انضف محلك انت
شامي يخبط بأيده على الحيط وبحده_ ماهو لا كده لاما كدة ويقترب منها محاولة تقبيلها
ناردين تغمض عنيها وتبكي_ خلاص هنضفه
شامي _ ماشي يلا المكنسه اهي والقماشه اللي هتمسحي بيها اهي وجردل الميه اهو، بس شهلي شويه مش عاوز لكاعه
ناردين تروح للمكنسه وهي بتبكي وتبتدي تكنس بطريقة لا تمس الكنس بصله
شامي بزهيق_ اكنسي عدل لا اعدلك
ناردين ببكاء_ مش عارفه
شامي_ اتعلمي يختي امال هتجوزي ازاي
ناردين ببكاء_ مش كانسه وهي، وترمي المكنسه بعيد
شامي يمسكها من شعر.ها ويشدها ليه، ويبصلها بحده_ الظاهر ان الطريقة التانيه عجباكي اكتر،
ناردين تشد في نفسها_ سيبني الله يخليك

 

 

شامي_ مش هسيبك غير لما اربيكي، هتنضفي ولا لا، هعد ل تلاته واحد. اتنين. تلاته، ثم يقبلها بقوه لدرجة كادت ان تفقد انفسها، الا ان وقعت من بين يديه
شامي يبصلها بشما.ته_، تستاهلي. اممم اعمل فيها ايه، ماهو انا مش هخليها تمشي من غير اما تتربا… بييص لجردل الميه ويبتسم ويروح يجيبه ويدلقه عليها
ناردين تقوم مفزوعه وتشهق من شدة الميه على وجهها
_ اااه لا لا
شامي _ نومتي من غير ما تنضفي
ناردين بانفعال _ انت بوستني، انا هقول لبابي يوديك في داهيه
شامي _ بزهق اااايه دي هتقولي بابي ومامي وفجاه يسمع صوت خطوات بتقرب، بيشدها بسرعه ويروح ورا شوية كراكيب
ناردين تحاول تصرخ _ الحقو…….
لكن شامي يسد بقوها بأيده ويبصلها بحده_ لو سمعت صوتك همو.تك ويرفع في وشها سـ.يخ
ناردين تهز رأسها بخوف ومتحاولش تتحرك
بعد شويه صاحب المحل بيدخل، ياخد حآجه ويطلع تانى ويقفل المحل بالقفل من بره
شامي يسيبها وهي تضر.به برجلها في ر.كبته وتجري علي الباب عشان تهرب لكن بتلاقيه مقفول
ناردين _ نهار اسو.د، قفل ومن بره
شامي ببرود_ المعلم ده ابن حلال
ناردين ببكاء _ هيفتح امتي طيب
شامي _ للأسف النهارده بذات بنشتغل نص يوم والباقي اجازة، الصبح بقا
ناردين _ ايييه انا هقعد هنا لصبح
شامي بإبتسامة _ هنقعد مع بعض تسليني واساليكي
ناردين بانفعال _ انت لو قربتلي تاني هقـ.تلك
شام بصدمه_ نهار اسود النهارده الخميس صح
ناردين _ قصدك ايه انت لو قربتلي ….
شامي بزعيق _ اقربلك ايه وزفت ايه، بكره الجمعه ومبنفتحش الله يخربيت اللي خلفو.كي
ناردين بصدمه _ بتكد.ب صح

 

 

شامي بانفعال_ مبتنيلش اسكوتي خالص
ناردين ببكاء _ Oh My God
شامي يبصلها بقرف_ ودا وقت فشخرت اللي خلفوكي ما تقولي يالهوي زي بقيت النسوان
ناردين ببكاء _ اخرس خالص انت السبب
شامي _ ماهو كله من تحت اسك خلي ابوكي بقا يجي يخرجنا اوووف الله يخر.بيتك بكره معاد دكتور ماما
ناردين _ خليها تمو.ت علشان معرفتش تربي
شامي توجعه الكلمه ويقرب منها ويبصلها بحده وشـ.ر بيخرج من عنيه _ قولتي ايه سمعيني
ناردين بخوف_ مقولتش حآجه
شامي بزعيق _ قولتي
ناردين تفز.ع من صوته وبخو.ف_ مممقولتش حآجه
شامي _ طيب عارفه امي ما تتعب ويجيلها صداع بس هحطك تحـ.ت ر.جلي وادوس عليكي ادعي انها ميحصلهاش حآجه بقا
ناردين تبصله بخوف وتسكت
في فيلا نادر
نادر _ علي فين
جيلان بارتباك _ رايحه لشيرين مستنياني
نادر بشك_ روحي بس متتأخريش
جيلان _ ميرسي يا بابا، وبتطلع جري
نادر يرن علي فهد رئيس الحرس بتوعه _ تعالالي
بعد شويه بيدخل فهد بهيبته المعتاده و وسامته العاليه وبدلته السوداء
فهد _ اوامرك نادر باشا
نادر _ وراها تعرف هي رايحه فين من غير ما تاخد بالها
فهد يهز رأسه بالايجاب ويقفل زراير بدلته ويمشي
عز احدي افراد الحرس ويكون صديقه فهد_ خير فهد باشا اجمع الباقين ولا ايه
فهد _ لا خليكم انتو. وخلي بالك مش عاوز غلطه واحده
عز_ كأنك موجود يا باشا
فهد يديلو التحيه بايده ويمشي
في مكان اخر بتوصل جيلان وتدخل شقة زياد و فهد بيشوفها من بعيد ويشوف زياد بيفتحلها
فهد لنفسه _ ناقصها ايه دي علشان تعمل كده، هقول ازاي لنادر باشا انها دخلت عنده.. هقوله يمكن يقدر ير.بيها
وبيتصل بيه
فهد _ نادر باشا
نادر _ اي الاخبار
فهد _ دخلت شقة الواد اياه

 

 

نادر بغيظ _ طيب استناني عندك انا جايلك
بعد وقت بيجي نادر و وراه عز وبقيت الحرس
نادر _ تعالو ورايا
عز يهمس ل فهد _ شكلها كده هتعك يا باشا
فهد بهيبه_ دا اقل تعبير عن الي هيحصل،، اسكت
نادر _ اكسر الباب
احدي الحرس بيكـ.سر الباب وعلى صوت الكـ.سر بيطلع جيلان وزياد من الأوضة وهما شكلهم مش تمام
جيلان بصدمه ورعب_ بابا هفهمك
نادر يروح يجيبها من شعر.ها ويشاور لرجالته يخليهم يضر.بو زياد
لغيت ما بينزل الد.م من بوقه
وبعد شويه بتيجي نور
نور بصدمه_ انتو مين
نادر والكل يلتفتو ليها وبما فيهم فهد
نادر _ انتي تقربيلو ايه
نور بخوف _ بنت خالته، انتو عاوزين منه ايه
نادر _ هاتوها
نور بخوف _ انتو مين وهتخدوني فين
فهد يقرب منها بهيبه ويمسكها من ايدها
نور تشد في نفسها وتبصله بخوف _ سيبني
فهد بحده_ اششش تمام نادر باشا تحب نعمل معاها ايه
نادر يروح لزياد وبتحذير_ انا مش همو.تك بس بنت خالتك معانا لو قربت ل جيلان تاني هتستلم جسـ.تها بس بعد ما تكون فقدة اغلي ما عندها،
يلا بينا
زياد يسحف بوجع وتعب ويمد ايده _ نور لا خدوني انا
نور بصراخ_ في ايه يا زياااد
فهد _ امشششي
نور ببكاء _ الله يخليك سيبني انا معملتش حآجه
فهد يحكم قبضته _ بقولك امشي
نور تشد في نفسها وتنزل للارض وببكاء_ سيبني انا مليش دعوة بحاجه
نادر يشاورله وهو يخبطـ.ها فوق رأسها بالمسد.س
في مكان اخر معزول عن المناطق السكنية
صلاح ورجالته واقفين وبعدين عربيه بتيجي ويخرج منها كمال
صلاح_ كمااال

 

 

كمال بإبتسامة_ صلاح المنياوي وحشني، وبيحضنه
صلاح_ ايه مكنتش ناوي تقابلني ولا ايه
كمال_ هو انا فضيت انت جايبني من السفر علي ملا وشي
صلاح_ معلش بقا مكنتش هثق ف حد غيرك يقوم بالمهمه دي
كمال_ شكرا يا صلاح، انا كده مهمتي انتهت
صلاح_ لا لسه باقي اهم حآجه
كمال_ في ايه تانى مش خلاص ابنك فقد الامل فيها و زعل هو وصاحبه عاوز ايه تانى
صلاح_ تقتلـ.هم

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية هذه ليلتي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!