روايات

رواية نور الفصل السادس 6 بقلم شهد أحمد

رواية نور الفصل السادس 6 بقلم شهد أحمد

رواية نور الجزء السادس

رواية نور البارت السادس

رواية نور الحلقة السادسة

صقر. ي ابوي انت لازم تاجي لانه حصل أنه في بنت جات علشان تقدم علي شغل والبنت طلعت بتشبهني ي ابوي فيها ملامح مني ظاهره اووي واللي يشوفنا سوا يقول دول تؤام
ابو صقر. بصدمه 😳 معقول اللي انت بتقوله ده وتكون اختك ي صقر
صقر. معرفش ي ابوي بس انا وافقت انها تشتغل في الشركه وخلتها تبدء في الشغل من انهارده وهيا موجوده لو كده تعال شوفها
ابو صقر. كويس انك عملت كده ،،،انا جاي حالا ي صقر اوعا تخليها تمشي قبل ما اجي واشوفها
صقر. حاضر ي ابوي. وقفل معاه.
ام صقر. في اي ي زيدان ورايح فين ؟
زيدان. بفرحه أنه ممكن يكون لاقي بنته بعد السنين دي كلها قال انا رايح الشركه ي رفيده.
رفيده. بس انت بقالك اسبوع مش بتروح وانهارده كمان قولت انك مش رايح

 

زيدان. كان هيقولها علي حكايه البنت بس رجع في كلامه وقال لما يتأكد علشان مش يديها امل علي الفاضي وقال اصل في اجتماع ضروري في الشركه وصقر رن عليا وعايزني ضروري يلا سلام انا ماشي.
رفيده. ماشي مع الف سلامه.
زيدان. طلع بسرعه من البيت وخلا السواق الخاص بيه يطلع بيه علي الشركه. وكان مش مصدق نفسه امته يوصل.
عند رعد ،،، ناني.
كانوا عايشين مبسوطين وطلعوا يقضوا شهر العس،،،ل في دوبي .
عند. نور. فضلت تشتغل لحد ما تعبت وقالت أخيرا خالصت اي اليوم المتعب ده وكان بتلم حاجاتها علشان تطلع.
صقر. سال عهد علي نور
وعهد. قالت ل صقر أنها خلصت شغل وبتلم حاجاتها علشان تمشي.

 

صقر. خليها تعدي عليا الاول قبل ما تمشي.
عهد. حاضر ي صقر باشا. وقفلت.
صقر. فينك ي ابوي البنت هتمشي.
وبعد شويه صقر لقي الباب بيخبط قال ادخل
نور. دخلت وقالت حضرتك طالباني ي صقر باشا
صقر. اه خلصتي شغلك ؟. نور. اه
صقر. الشغل معانا عجبك ولا اي
نور. اه كويس تسمحلي امشي بقا لاني تعبت الشغل كان كتير
صقر. ولما لقي أبوه أتأخر قالها تمام اكيد هتاجي بكره
نور. اكيد ومشيت وهيا طالعه من الشركه كان أبو صقر وصل ودخل بسرعه الشركه وراح عند صقر وقال فين البنت ي صقر.
صقر. مشيت ي ابوي انت اتأخرت كده لي ي ابوي
ابو صقر. ضرب ب أيده علي المكتب وقال الزحمه ي ابني
صقر. اهدا ي ابوي هيا هتشتغل معانا وهتكون موجوده كل يوم وبكره تشوفها.
ابو صقر. بحزن ماشي ي ولدي انت خلصت شغل ولا لسه
صقر. خلصت ي ابوي يلا نروح
ابو صقر. يلا وروحوا البيت.
نور. طلعت من الشركه وراحت تشتري اكل علشان تعبانه ومش هتقدر أنها تعمل اكل وبعد ما اشترت روحت البيت
واول ما دخلت وقفلت الباب قالت. ااااه اليوم كان متعب اووي بس يلا كده احسن علشان يخليني انسي اللي حصل معايا ودمعت وقعدت علشان تاكل وهيا بتاكل دموعها كانت بتنزل علي خدها وغصب عنها كانت بتفكر في رعد وناني وقد اي تلاقيهم مبسوطين مع بعض وفجاه تليفونها رن وكانت تالا.
تالا. اي ي نونه فينك طول النهار مسمعتش صوتك ولا شوفتك حتي

 

نور. اصل نزلت علشان اقدم علي شغل واتقبلت وانهارده كان أول يوم وجايه علي اخرري وتعبانه اووي
تالا. نور انتي كويسه. نور. بتعب وبتمسح دموعها ااه كويسه ي حبيبتي تسلميلي
تالا. طيب احكيلي اول يوم كان عامل ليكي اي وحصل اي
نور. تالا احكيلك بعدين انا تعبانه وعايزه انام يبقا نتقابل بكره اي رئيك
تالا. ماشي ي حبيبتي. سلام. وقفلت معاها.
نور. نامت مكانها من كتر التعب والوجع .
ابو صقر ،،،، صقر كانوا قاعدين مع بعض في المكتب
صقر. هتعمل اي ي ابوي لما تشوف نور
ابو صقر. زيدان . هيا اسمها نور ي ولدي.
صقر. اه ي ابوي اسمها نور.
ابو صقر. مش عارف ي ولدي بس لازم تتأكد إذا كانت اختك ولا لا ومش عايز حد يعرف إلا لما نتاكد الاول وكمان متقولش ل امك حاجه.

 

صقر. حاضر ي ابوي. رفيده. ميقولش ل أمه اي ي زيدان انت بتخوني بعد العمر ده كله
زيدان. 🙄🙄 انتي بتقولي اي لا طبعا ما تقول حاجه ي صقر.
صقر. اهدي بس ي امي بقولك أي ي ابوي انا هقول وخلاص بصي ي امي من الاخر ابوي عامل ليكي مفاجاه وكده يعني
رفيده. بجد ي صقر ولا عايز تخبي علي ابوك
صقر. لا ي امي بجد يلا انا طالع انام ،،، طلع
زيدان. اي لسه برضوا مش مصدقه وبتقولي اني بخونك
رفيده. انا اسفه بس انت مش من عادتك انك تخبيء عني حاجه. زيدان. انا زعلان منك ي رفيده.
رفيده. حبيبي انا اسفه وراحت قعدت جانبه وقالت قولي اي المفاجاه. بقا. زيدان. هااا
رفيده. ها اي. زيدان. وتكون مفاجاه ازاي لو قولتلك
رفيده. طيب يلا نطلع ننام. زيدان. تمام.
وجاء الصبح ونور كانت نايمه وفجاه صحيت علي صوت التليفون واول ما فتحته وشافت انصدمت 😳😳😳
ي ترا اي اللي حصل وشافت اي 🤔🤔

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية نور)

تعليق واحد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى