روايات

رواية نور العمر الفصل العاشر 10 بقلم حبيبة محمد

رواية نور العمر الفصل العاشر 10 بقلم حبيبة محمد

رواية نور العمر الجزء العاشر

رواية نور العمر البارت العاشر

رواية نور العمر الحلقة العاشرة

مفكر انك كسبت عشان هتدخل بنسبه كبيره في المشروع تؤتؤ يحرام هو مقولتلكش ان انا اقدر اعمل حجات كتير اووي اكسبك فيها وغمز مش فاكر زمان ولا اي يعمور
بصلو وعينو بتطلع شرار لا اصل مبحطش زباله فدماغي يقلب عمور وابتسم ببرود بقلم حبيبه محمد
عمر: بغيظ ولله لاندمك يعمر وزي محرقت قلبك زمان هحرق قلبك دلوقتي
عمر: الي عندك اعملو عمر الزيادي مبيتهددش ولما تبقي فشركتي تتعلم تحترمني فاهم
مراد: بخبث بس زوقك حلو اووي يعمور مش زي المره الي فاتت المرادي اي بطل
عمر: بغضب ضربو فكر بس فكر يا مراد تقرب منها يمين بالله اكون شارب من دم*ك وحارق قلب امك عليك.يا…. يا ابن امك
مراد: ردلو الضربه هتشوف يعمر هتشوف ومشي اما عمر فخرج وراح مكتبو وكان متعصب فضل يشتغل ويطلع غضبو في الشغل لغايت ما تعب وطلب قهوه بقلم حبيبه محمد
عند نور قامت وغيرت وعملت حاجه تشربها واخدت شكولاته من الي جابتها وطلعت قعدت بره في الجنينه شويه…
بيمر وقت ونور قامت تعمل الاكل وعمر كان خلص شغلو وركب عربيتو ومشي.. بعد شويه وصل ودخل لقي البيت هادي وشم ريحه اكل حط المفاتيح ع الترابيزه ودخل المطبخ لقاها واقفه بتدندن بأغنيه عبد الحليم حافظ✨وتكون لي معاه تاني يابويا ✨ايام حلوه وحكايات✨حكايات حكايات حكايات ✨علي حسبي وداد قلبي يابويا✨(انا بحب الاغاني القديمه فبحطها) بقلم حبيبه محمد
عمر: من وراها ✨علي حسبي وداد قلبي يابويا✨
نور: لفت بسرعه بخضه بعد ما كانت بتغني بحب ومسكت قلبها
عمر: اي اي ده انا
نور: انا لو مت هيكون بسببك بجد ابقي اعمل صوت حرام عليك
عمر: ضحك بعد الشر عليكي اي الجمال ده كلو
نور: بكسوف الله يجبر بخاطرك زي ما بتجبر بخاطري دايما وضحكت
عمر: بضحك هتشحتي ولا اي وولله صوت جميل جداً
نور: شكراً يلا روح غير علي ما اعملك تاكل
عمر: كلتي ينور
نور: هاكل معاك يلا روح غير زمانك جاي تعبان وعشان هنروح مشوار كده
عمر: بستغراب مكلتيش لي ومشوار اي
نور: مشيت وكانت بتشدو طب بس يلا غير وهتعرف عمر اخد هدوم ودخل ياخد شاور ونور راحت تحضر الاكل
بعد شويه عمر كان خرج ونور خلصت وقعدو ياكلو
بقلم حبيبه محمد
عمر: هنروح فين
نور: لفؤاد
عمر: فؤاد مين ينور
نور: انت كويس يعمر فؤاد صاحبك
عمر: اه فؤاد طيب وعاوزه تروحي لي بقي
نور: كده عشان نشوف هتعمل اي او تخف امتي
عمر: هو انا تعبان قدامك
نور: مش قصدي يحبيبي انا قصدي افهم اكتر وكده
عمر: لا انا فاهم وفهمتك وخلاص ينور
نور: معلش يعمر تعالا علي نفسك علشاني بس
عمر مردش وقام ونور شالت الاكل ودخلتلو وطلعت هدوم بص مش لازم حتي تلبس البس بس التيشيرت ده
عمر: بصلها انتي عاوزه تروحي لي ينور انا مش عاوزك تيجي
نور: معلش يعمر انا عاوزه كده ويلا البس ده علي ما البس انا كمان
عمر: ماشي ينور وكان لابس شورت اسود علي تيشيرت بقط وغير التيشيرت لبسو بنص كم اسود وكان شكلو علي جسمو الرياضي جميل ونور خلصت وكانت لبست فستان بلون ابيض لبعد الركبه وبنص كم وسرحت شعرها يلا بينا
عمر: بصلها برضو بقلم حبيبه محمد
نور: يلا بقي وشدتو وعمر اخد المفاتيح ومشيو… في الطريق
عمر: نور انا عايز اعرف عنك كل حاجه انا عرفت الي برا لكن عاوز اعرف نور نفسها عاوز اعرف حد دخل حياتك قبلي ولا لا عايز اعرف كل حاجه عن حياتك قبل ما اتجوزك
نور: اوعدك هقولك بس اما يجي الوقت المناسب
عمر: بستغراب مش فاهم
نور: يعني فيها مشاكل كتير ومش وقتو فاهم
عمر: فهمت يلا وصلنا ونزل ونور نزلت وراه وطلعو
عمر: قال للسكرتيره تقول لفؤاد ان هو جه وفعلا دخلت قالتلو وفؤاد خلص مع البنت الي معاه وعمر ونور دخلو
فؤاد: كان بيظبط ورق فينك يعمور واحشني ولله
عمر: احم فؤاد نور مراتي كانت حابه تفهم منك حجات وانا الحمدلله انت عامل اي
فؤاد: ساب الي فأيدو اهلا نور وسلم عليها ازيك
نور: الحمدلله وبصت لعمر انو ممدش ايدو يسلم بدالها زي ما عمل قبل كده
فؤاد: ضحك انا فؤاد شريف تقدري تقولي بظبط اخو عمر
نور: اهلا
عمر: قوليلو عاوزه اي
نور: بتوتر احم انا كنت عاوزه اتكلم معاه لوحدنا
عمر: بستغراب مش فاهم
فؤاد: بص لعمر وغمز طب يعمور شكل المدام عندها مشكله هي كمان وحابه تحكيها بس مش قدامك اخرج انت دلوقت
عمر: بص لنور وفؤاد تمام وخرج
فؤاد: اتفضلي سامعك بقلم حبيبه محمد
نور: بتوتر وكانت بتفرك في ايدها اا.. انا كنت عاوزه اعرف ازاي اخرج عمر من الي فيه وافهم اكتر عن الموضوع واعرف اقدر اساعدو ازاي وهل في علاج ليه ولا لا
فؤاد: ابتسم انا فاهم طبعاً بس عمر حالتو من زمان والي حصلو مش سهل بس كل جرح وليه علاج وعمر علاجو النسيان يعني ينسي الماضي كلو
نور: هو فعلاً شاف مامتو وهي…
فؤاد: بمقاطعه وحزن اه زي ما قالك وحبيبتو خانتو وهو مكنش ناقص ومن بعدها ادمر ومبقاش عارف يتخطي هو في طبعو حنين مع الي بيحبهم بس هي كانت وحشه وطماعه خليتو يكره طيبتو الزايده وحنيتو الي بتخلي الي حواليه يطمعو فيه ويبقو شايفينو سهل لمجرد انو حنين معاهم وطيب مفكرين انو معندوش شخصيه عشان حبو وحنيته طاغين علي اي حاجه مع الي بيحبهم هو عصبي وبذات بعد كل الي حصل بقي عصبي بزياده ومش عارف يتخطي كل الي حصلو ولا ينسي وعشان كده اقترحت انو يتجوز ويبدأ حياه جديده وانتي دورك انك تنسيه تخليه يحبك وينسي اي حاجه وحشه حصلت ينسي كل الي فات وميفكرش فيه
نور: كانت سامعه واتفجئت بأنو كان عندو حبيبه بس محكلهاش ثواني هو كان عندو حبيبه وسابتو
فؤاد: اه هو مقالكيش ولا اي ينهار اسود لو عكيت الدنيا
نور: ابتسمت لا خالص انا فاهمه كل الي قلتو ومقدره انو مرضاش يقولي عشان ميجرحنيش بقلم حبيبه محمد
فؤاد: شكرا جدا انك شخصيه متفهمه وتفهمتي ده واكيد. هيجي يوم وعمر يحكيلك كل ده وانا اسف لو قلتلك حاجه مينفعش اقولها وانا قلت دورك اي والي هتعمليه واتمني تقدري تشيلي العقده الي فحياتو دي لان عمر مبينلك انو كويس وتمام بس هو من جواه عكس كده
نور: اكيد طبعاً وشكرا جدا لحضرتك وان شاء الله هقدر بس ممكن عمر ميعرفش انك قلتلي علي موضوع حبيبتو ده عشان هيدايق
فؤاد: تمام حاضر
نور: شكرا جدا لحضر…
عمر: دخل اي كل ده بتقولو اي
فؤاد: مفيش كانت حابه تفهم هي تقدر تعمل اي مش اكتر
عمر: بشك ولله
فؤاد: ولله
عمر: ماشي يفؤاد هبقي اجيلك انا ومتنساش تسلملي علي عمي علي ما ابقي اجي اطمن عليه
فؤاد: بضحك حاضر نورتو
نور: شكرا ومشيت هي وعمر وفؤاد كان بيضحك علي نظرات عمر الي كلها شك فكلامو
في الطريق بقلم حبيبه محمد
عمر: هاا قلتو اي بقي
نور:ابدا كنت بقوله ان اي الي ينفع اعملو عشان مشكلتلك وهل في علاج ولا لا وكده
عمر: بشك يعني كل ده بتفهمي وهل في علاج ولا لا
نور: اه ولله
عمر: طيب هتعوزي حاجه نجيبها
نور: احم كنت عاوزه اجيب فاكهه
عمر: حاضر ووقف عند اقرب ماركت ودخلو ابقي اعملي زي امبارح ينور
نور: لا ولله جمبك اهو
بعدين دخلو علي اقسام الفاكهه(ده هايبر يعني فيه كل حاجه والفاكهه فيه متغلفه وموزونه وجاهزه)
عمر: شوفي عاوزه اي هاتيه
نور: هات انت ومتجبش تفاح وموز عشان فيه
عمر: حاضر وبدأ يجيب هو… خلص ورايحين يحاسبو
نور: عمر ممكن طلب
عمر: نعم
نور: يعني لو مش هتقل مكسرات وكده مش عاوزه حاجه تاني
عمر: حاضر خليكي جمب الكاشير وهجيب واجي متتحركيش ينور
نور: حاضر والله وعمر مشي راح يجيب ونور فضلت واقفه والكاشير خلص وقالها الحساب وهي مكنتش عارفه تعمل اي والناس واقفه وراها عشان يحاسبو
العامل: يا استاذه الحساب****
نور: ثواني بس…

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية نور العمر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى