روايات

رواية نلتقي في الحلال الفصل الثاني 2 بقلم جيسي محمد

رواية نلتقي في الحلال الفصل الثاني 2 بقلم جيسي محمد

رواية نلتقي في الحلال الجزء الثاني

رواية نلتقي في الحلال البارت الثاني

رواية نلتقي في الحلال الحلقة الثانية

.. خليك كدا وهي هتتاخد منك وابقا قول الدين ومش الدين سلام
.. سلام
*عند همس
.. هاله نخلينا عاقلين بقا احسن عمو يقفشك وانتي بتغني ويبقا ليلتك سوده
.. همس هو انا عملت اي بحبه اووي ومش عارفه اطلعو من قلبي
.. هاله بقا انتي همس اللي كانت تقعد تقولنا الحب حرام الحب وحش وكله كدب ومستحيل احب عشان هم كدبين وخاينين
.. همس مكدبش اني كنت بقول كدا بس مكدبش اني اول محبيته وانا اي حاجه بتزعلني اول ما بفتكره بنسا كل حاجه وبتؤها في ملامحه وضحكته اللي بترجع روحي ليا وحياتي اللي اتغيرت ميه درجه وانا كل مسمع انه نفسه زوجته تكون فيها كذا وكذا وانا بعمل يعني ام قالك نفسي تكون بتصلي الفجر حاضر بقيت بصلي لدرجه اني بصحا قبل الفجر واستنا الفجر واستنا اشوفه وهو رايح يصلي عارفه من اول مره سمعت صوته في القران والخطبه في صلاه الجمعه وانا خلاص الدعوه اللي علي لسانه انه يكون ليا
.. بس ده اكبر منك بتمن سنين وانتي قولتي مستحيل اتجوز ولا احب واحد اكبر مني غير بسنه او اتنين
.. ده كنت بقوله عشان مكنتش عايزه اتجوز بس اول مشوفته العمر كله يهون كرماله عارفه امنية حياتي اي حتي لو اتحققت واموت بعدها
… هاله اي هي
.. همس اني اموت وانا بصلي وره في بيت واحد ويقوله توفت حرم سليم
.. هاله يخربيتك اي الدرامه وشغل الهبل ده وخلي بالك ياختي ابوكي لو عرف انك بتحبي حد هتكون نهايتك
.. همس عارفه بس قلبي ده مش بايده انه يحب وميحبش هو دخل قلبي من غير استاذان وابوي مش هيعرف يطلعو من قلبي لانه اتحفر فيه
.. هاله ياما نفسي اجيب عم محمد وارويه بنته بقت عامله كيف
.. همس مالكيش ببنته المهم يلا نطلع عشان اخرنا
.. هاله يلا ياختي سلام
.. همس سلام
.. انتي لسه جي ياهانم اخرتي ليه كل ده
.. همس يوه يعني انا كنت بتفسح ولا بلعب ماكنت في النيله الجامعه المهم عايزه فلووس
… ليه بقا
.. همس هلعب بيها اكيد يعني للجامعه بتاعت المصريف زي كل سنه
.. مش معايا
.. يابابا مش معاك كيف ماانت لسه حور اختي واخدها منك امبارح واديتها اللي هي عايزه اشمعنا عندي مفايش
.. مزاجي كدا يلا ادخلي شوفي هتغيري ولا اي وتعالي جهزي الاكل مكان امك
.. همس بحزن حاضر ودخلت الاوضه وقعدت تعيط ليه يارب بيعاملني كدا لا انا مينفعش افضل تحت رحمته بالشكل ده انا هدور علي شغل واشتغل
.. متخلصي يابت لسه بتغيري
.. خلصت اهو يابابا وطالعه ومسحت دموعها وطلعت
.. سليم سليم
.. سليم اي ياهاله في حاجه
.. هاله مش ناوي تحب ولا تخطب ولا تتجوز
.. سليم برفع حاجه ليه يعني في اي واخلصي قولي اخرك عشان وراي مشوار
.. هاله لا عادي بس انت ابن عمي وعايزه اعرف مستقبله اي وخد هنا رايح فين
.. سليم عادي رايح مشوار انتي مالك انتي
.. هاله بطفوله بقا كدا ياسمسم ياعثل انت رايح فين قول لاختك حبيبتك
.. سليم هاله شكلك رايقه وفايقه بصي لو المشوار اللي رايحه اتظبط هتعرفي لو متظبطش مش هتعرفي اشطااا وقر&صها في خدها وسابها ومشي سلام
.. هاله بتفكير لو حصل هيقول محصلش مش هيقول وقعتك مطينه ياسليم اوع تكون رايح تخطب والبت الغلبانه اللي بتحبك ومستنياك دي يالهوووي اعمل اي دلوقتي ارن واقولها ولا اي وقعدت علي السرير وعماله تفكر
.. مصطفي معدي من قدام الاوضه بتاعت سليم لقها قاعدها بت بتعملي ايه هنا وسليم سابك في اوضه كيف
.. هاله والله ياخوي معرف انا كنت بساله علي حاجه لقيته كان فرحان وراح مشوار وشكله نسي المهم ياصاصا ياحبيبي متقولي سليم اخوك رايح فين
.. مصطفي وهو بيبصلها من جمب عينه صاصا وحبيبك من ايمتا دي ومعرفش رايح فين
.. هاله كداب هو بيعرفك بيروح فين كل مره يلا قول بقا والنبي اوع يكون رايح يخطب يالهووي ياما وقعدت علي السرير وحطت ايدها علي راسها
.. مصطفي يخطب مين اتنيلي واستتي لم يجي واسكتي
.. هاله ماشي يامصطفي يارخم هستنا سلام وسابته ومشت
.. مصطفي ههههه يابنت المجنونه والله ربنا يوفقك ياسليم يارب وتتقبل يارب وراح طالع وقفل الباب بتاع الاوضه

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية نلتقي في الحلال)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى