رواية ندم العمر الفصل الأول 1 بقلم مريم محمد
رواية ندم العمر البارت الأول
رواية ندم العمر الجزء الأول
رواية ندم العمر الحلقة الأولى
هو : اق*لعي
هيا ببرود : و لو مقلع*تش
هو بجرأه: هقل*عك انا
هيا : هعملك الانت عايزه بس لو طلعت مش بن*ت تتطل*قني
هو وقد نفذ صبره بس حاول يهدا عشان ميخوفهاش : مش هعملك ال في دماغك يا حبيبتي
هيا و اتنرفزت لماذا لا يغير هل بارد :و انا مش عايزاك انا يوم ما اتجوز اتجوز واحد من سني مش اكبر مني ب 12 سنه
هو ب كل بروود : انا طالع خمس دقائق هاجي تكوني جاهزه
هيا بخبث: حاضر
طلع دون رد
هيا : ولله لاخليك تقول حقي برقبتي يا مروان
بعد نص ساعه دخل مروان الغرفه
مروان : حياه يا حبيبتي دخل غرفة الملابس لم يجدها فيها راح طرق علي الحمام عدة طرقات لكن لم يجد أي صوت
فتح الباب وصدم عندما رأي
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
في حته اول مره نروحها عند عائلة السيوفي
يعني اي اتجوز ياما ده حبيبي انا مش حبيب لبنت البندر هج*تلها و اشرب من دم*ها
امها : اسكتي يا بتي و انسيه هو مش ليكي و مش رايدك مروان بقا لحياه
هيا : يعني اي ياما مروان هيضيع مني
امها : يا بت بطني يا فاطمه افهمي بجا مروان خلاص اتجوز من دلوقتي مروان ابن عمك وبس و حياه بنت عمك و في نفس الوقت مرات مروان
فاطمه : ماشي ياما
اعرفكم على ابطالنا
(حياه بنوته مرحه تحب الهزار و حنونه جدا و قلبها طيب في كلية هندسه عندها 19 سنه تاني سنه ليها في الكليه متوسطة الطول شعرها اصفر عيونها زرقه و شديدة البياض و شفايفها كريزيه جسمها حلو)
(مروان السيوفي عنده 31 سنه رجل اعمال يكون صاحب شركات السيوفي عيونه سوده ك الليل و شعره اسود ك الفحم طويل القامه و جدي جدا بس مع حياه بيحاول يكون هادي و مرح شويه)
نرجع لقصتنا وباقي الشخصيات هنعرفها بعدين
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
عند مروان في غرفة النوم فتح باب الحمام و صدم عندما رأي حياه مرميا علي الارض و حواليها د*م كتير بغزاره قرب منها بصدمه و لهفه شديده و شلها و حطها في البانيو و حاول يفوقها بس لا حياه لمن تنادي خدها ولبسها إسدال و طرحه و نيمها علي السرير و اتصل علي دكتورة عائلة السيوفي و بعد ربع ساعة كانت في الفيلا مروان دخلها غرفة النوم و الدكتوره كشفت و قالت للأسف المدام ف*قدت الج*نين
مروان بصدمه : اي هيا كانت حامل
الدكتوره : ايوه يا باشا في الشهر التاني
مروان : شكرا لحضرتك يا دكتوره تقدري تتفضلي مشيت الدكتوره
و فضل مروان جنب حياه لحد ما فاقت
حياه بخبث : اه هو حصل اي
مروان ببرود : اصل حضرتك كنتي حامل يا هانم و قام بغضب صف*عها ب القل*م
مروان : مين ابو الواد الكنتي حامل في
حياه : ملكش دعوه طلقني و ابعد عني
مروان : ده بعينك و حياتك معايا عذاب
حياه : هنشوف يا مروان مين الحياته هتبقا عذاب بكرا تندم يابن السيوفي و الندم مش هيفيد بحاجه
حس مروان أن قلبه وجعه و هيضعف طلع بره الغرفه بلا بره الفيلا ب اكملها
عند حياه تذكرت قبل زواجها من مروان
flash back
ابو حياه : يا حبيبت بابا مروان بيحبك و انتي بتحبيه مش موافقه ليه
حياه بدموع : كان نفسي ماما تكون معايا لما اتجوز ليلة فرحي تكون جنبي و تخفف عليا من خوفي و التوتر
ابوها : ربنا يرحمها و الحياه كده او كده هاتمشي ف مع مروان هتكون حلوه ده ابن عمك
حياه : التشوفه يا بابا
ورا الباب الغرفه كان في كل ما سمع الحديث
هو : لا مستحيل هيا لو مش هتكون ليا مش هتبقا لغيري ولا انا ولاهو وعمل اتصال
هو : الو ياباشا حضرت ليك بنت تمام يا باشا إلليله
بعد وقت كانت حياه و ابوها نايمين في ثبات عميق
دخل الغرفه خدر حياه و خدها و نزل بيها بره القصر
بعد نص ساعه كانت تقف العربيه امام عماره فخمه
رن رنه علي البص
هو : الو ياباشا انا اهو وصلت و هطلع ليك البنت حلو اوي هتعجبك
طلع وهو معاه حياه و دخل بيها غرفه من الغرف و طلع و شاف البص
البص : تسلم يا زين
زين : علي اي يا هالوك باشا و مشي و دخل هالوك الغرفه
بعد ربع ساعه فاقت حياه
حياه : انا فين
هالوك : انتي معايا يا قمر قرب منها هالوك و ……..
back
فاقت علي صوت مروان
مروان : سرحانه في اي يا هانم ليكون في حبيب القلب
حياه ببرود : هو في غيرو افكر في
مروان مسكها من شعرها بغ*ضب : طب عرفيني مين يا روح ام*ك و انا اق*تله
حياه بدموع : متجبش سيرت امي يا زب*اله
صفع*ها مروان ب الق*لم
الظاهر انك عايزه تتربي و انا الهربيكي اقول اي واحده رخيصه و كانت حامل
و سبها و طلع
حياه بدموع و تتذكر من الماضي
flash back
حياه : الو يا دكتوره
الدكتوره : ازيك يا حياه هانم عمله اي
حياه : كويسه
( ملحوظه دي دكتورة عائلة السيوفي)
حياه : عايزه منك طلب يا دكتوره
الدكتوره : اتفضلي يا هانم طبعا
حياه بكذب : هو في مشكله بيني انا و مروان ف انا عايزه حضرتك تيجي تقولي اني حامل هو هيتصل بيكي بعد شويه هكون انا في الحمام فقده الوعي
الدكتوره : ازاي
حياه : انا جايبه من الصيدليه سليك احمر و هعمل بي حاجه ال عليكي لما تيجي تقولي اني كنت حامل و فقدت الطفل
الدكتوره : تمام يا فندم
back
حياه : طلعت زب*اله اوي ولازم انت*قم منك يا مروان
عند مروان : طب جبلي كل حاجه تخصه تمام اتنين الاسبوع الجاي الساعه اتنين بليل
عند حياه
تليفونها رن من رقم غريب: الو
زين : المره دي نفدتي مني بس انتي متعرفيش هعمل اي و اي الجاي
حياه : حرام عليك بقا انا بسببك مروان بقا يكرهني و فقدت اغلي شئ عندي بسببك يا زين
زين: انتي السبب في كل ده كنتي تسمعي كلامي و تيجي معايا و انا ولله بحبك
حياه : انت مش بتحبني انت مريض انا بكر*هك
و في اللحظه دي دخل مروان و قفلت حياه السكه بسرعه
حياه ب ارتباك و دموعها علي خدها : في حاجه
مروان بسخريه : كنتي بتكلمي مين ليكون حبيب القلب ماسك عليكي حاجه
حياه : حاجه متخصكش
مروان بغضب : يابت اتكلمي عدل عشان انتي متعرفيش عقابي هيبقا اي
حياه : ولا يفرق معايا وريني عقابك
قرب منها مروان و قبلها من شف**ايفها بعن*ف لمدة دقائق وبعد
مروان : ده بعد كده عقابي معاكي
و طلع بره الغرفه
حياه بدموع : بكر*هكك اوي يا مروان
مروان كان عند الباب و سمع و دخل بغضب
مروان : و انا كمان بكره*ك اكيد مش هحب واحده رخي*صه باعت نفسها
حياه : حرام عليك بقا انا بموت كل يوم مش كفايه هو وانت كمان وبدل ما تثق فيا و تقف معايا لا بتعمل العكس و المفروض احكيلك كل حاجه عشان تساعدني لكن دلوقتي فات الاوان و مش بحس معاك ب الامان احكيلك ازاي انا بقيت اكره*كك
يا مروان اطلع بره و سيبني لوحدي بقا
طلع مروان بره الغرفه دون كلام و هو يفكر في كلامها
عند حياه : انا تعبت بقا يارب خدني و عايزه اروح ل ماما خدني و ريحني لي بيحصل معايا كده انا جبت اخري
عند زين : تمام يا فندم اه الخطه ماشيه كويس لا ياباشا مش باظت هو في حاجات اتغيرت بس ظبطها قفل زين و هو حاسس بغضب
رن تليفون زين
زين : الو اي بتقول اي ده مروان لو عرف هيقت*لني و مش هلحق اعمل حاجه بعد السنين دي كلها
تمام سلام دلوقتي
عند مروان ياترا اي معرفوش مخبياه يا حياه انا خلاص تعبت انا بحبك اوييي بس العملتيه غلط ميتغفرش حاجه ملكي و بتاعتي حد غيري حط ملكيته عليها انا تعبت اوي بجد انا مكسور
عند ابو حياه ال هوا اسمو محمد
محمد : ياترا عمله اي دلوقتي يا حياه ولله عملت كده بعد الحصل و كسرتيني قدام الكل
كان نفسي تكدبي الكلام يا بنتي
عند حياه طلعت بره غرفتها و دخلت تعمل اكل عشان مروان مهما كان جوزها حبيبها
وصلت عربية مروان و دخل الفيلا شاف حياه بتعمل الاكل و شكلها حلو ب لبس البيت كانت لبسه شورت اسود و تيشيرت ابيض بنص كم
مروان ….
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ندم العمر)