روايات

رواية نجمه القاسي الفصل الثالث والثلاثون 33 بقلم شهد هاني

رواية نجمه القاسي الفصل الثالث والثلاثون 33 بقلم شهد هاني

رواية نجمه القاسي الجزء الثالث والثلاثون

رواية نجمه القاسي البارت الثالث والثلاثون

رواية نجمه القاسي الحلقة الثالثة والثلاثون

نجمه:نايمه بعمق دموعها علي عنيها فاجأة حست بحد بيمشي ايده عليها اتخضت وقامت مفزوعه.
صالح:بخوف عليها بعد وقال اهدي يا نجمه في اي.
نجمه:احم هو انت بتعمل اي يا صالح هنا في الاوضه كنت مقرب مني ليه.
صالح:اهدي انا ولله عمري م هفكر اذيكي انا بس كنت داخل ابص عليكي عشان انا حقيقي مش مصدق انك موجوده دلوقتي ومعايا..
نجمه: لمست في كلام صالح انوا غير ابوه وانه انسان كويس اتنهدت وقالت صدق يا صالح الي حصل حصل.
صالح:بس أنا حاسس انك زعلانه مش مبسوطه ليه.
نجمه:هااااا لا مبسوطه مين قالك كده يلا المهم ممكن تديني فرصه منجوزش دلوقتي عشان الي حصل ليا تعبني شويه.
صالح بفرحه:اكيد طبعآ انا بحبك احب راحتك اكيد مسك ايد نجمه وقالت تعرفي اول م شوفتك في الفرح ايدك في ايد قاسي قلبي وجعني اوي اوي بس قولت مدام دا سبب سعادتك ف انا سعيد ليكي.
نجمه:شالت أيدها وقالت انت ازاي كده بجد انت شبه بابا اوي في حاجات كتيره.
صالح:بحب انا كنت بحب عمي اوي اوي صراحه من حبي فيه حبيت بنته..
نجمه:ضحكت بحزن عليه وقالت اه المهم يا صالح انا عاوزه اكمل تعليمي.

 

 

صالح:اكيد طبعآ انا موافق يا ستي بس نخلص من الحوارت الي انا فيها بإذن الله نقدم ليكي في جامعه مفتوحه.
نجمه فرحت:قالت بجد يا صالح.
صالح: طبعآ يا بنتي انا معاكي في الي نفسك فيه.
نجمه ابتسمت:قالت ربنا يخليك انا هكمل نوم بقا الصبح نكمل كلمنا.
صالح:حاضر علي فكره لو عاوزه تزوري اختك ملاك ماشي انا فاضي بكره.
نجمه:ابتسمت قالت إن شاء الله يا صالح تصبح علي خير.
صالح:وانتي من اهل الجنه وطلع قفل الباب وراه دخل علي الاوضه بتاعته……..بيكلم بفرحه اخير نجمه في بيتي معايا كمان هنجوز الحمدلله حلمي اتحقق.
نجمه:في الاوضه قعدت ضمت رجليها علي صدرها عيطت قالت اه يا قاسي حسه بيك زمانك شايفني اني خنتك أن زي حبيبه بس انا حبيتك من قلبي وعقلي وقامت دورت علي اي حاجه تكتب فيها مذكراتها لقت مذكره مسكتها مكست القلم بدأت تكتب هي بتكلم بتكتب……..أحبك وسأظل أحبك مادام في قلبي نبض وخفقان. أحبك موت، لا تسألني ما الدليل، أرأيت رَصاصه تسأل القتيل،انا هاا المغرمه بيك، احببتك مثل القمر الذي يضيء السماء، لانك بالمرونه انت المنور تبع حياتي،نطفه حبي ليك بدأت تكبر مع مرور الثانيه والدقيقة والساعه لحد ما وصلنا لهذا اليوم الي تم افترقنا فيه قفلت المذكره حطتها تحت راسها ونامت هي بتدعي ربنا ان يسر امرها.
♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️

 

 

عند قاسي:دخل الفله بتاعته دخل الاوضه الي كان فيها نجمه مسك هدومها وما حاجه متعلقه بيها اخدها ورمها بره في الجنينه……….مسك الكبريت ولع في الحاجه قال من هنا رايح نجمه بنسبة لي ماضي اتحرق مش عاوزه يرجع ساب الحاجه دخل الاوضه………قلع التيشيرت بتاعه…….مسك الفون………قال احجز ليا اول طياره عشان هسافر اشوف اخبار شركاتي بره.
مدير تنفيذي:بتاع قاسي الي شغال لي حسابه هناك في دبي ……..قال تمام يا سعة الباشا.
قاسي:هسافر يعالم هرجع ولاا هفضل هناك اخيط جرحي الي اتعاد مرتين وغصب عنه دموعه نزلت حط وشه بين ايده ونام مكانه.
♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️
عند ملاك:هااااا فهمتي ولا افهمك تاني يا ست ساره انا عمري م هبعد عن جوزي عشان الماضي بتاعه دا كان عباره عن نزهه……كنتي انتي للأسف النزهه بتاعته…….لنا جه يختار يحب حبني انا ياعنيا جوزني انا دبلته في ايده وانا معاه دلوقتي في عش زوجيه……ف انتي مكانك مش معنا هنا لا دا بره ف بره..

 

 

ليث:فرح مو كلامها ومسك ايد ملاك وقال عن اذنك بقا يا ساره عشان انتي عارفه دي ليله فرحنا دي ليه متتعوضش.
ساره بغيظ:غضب وقالت أنا همشي بس فكرني اخليكم تتهنوا لا دا في المشمش صباحيه مباركه يا عرايس سلاموز .
ملاك بغيظ:خدي الباب في ايدك ياقمر هاهاهاهاها.
ليث:ضحك غصب عنه شال ملاك وطلع الاوضه بتاعتهم.
ملاك:نزلت علي الارض وقالت قبل كل شيء فين اختي نجمه لقتها.
ليث بحزن:للاسف اختك طلعت هي الي هربت راحت مع ابن عمها صالح.
ملاك بصدمه:فتحت عنيها بتقول انت بتقول اي مين الي يهرب مش فاهمه حاجه.
ليث: نجمه اختك هربت عشان هي بتحب ابن عمك وقاسي طلقها يا ملاك

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية نجمة القاسي)

‫3 تعليقات

  1. والنبي لو فى حد من الابطال هيموت نجمه او قاسى يبقى بلاش تكملى الرواية و تتكدى علينا فى الاخر لانى حاسه ياما هتموتى نجمه ياما قاسى مش هيعرف الحقيقه و هتكمل حياتها كل مع صالح

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى