روايات

رواية نجمه القاسي الفصل الرابع والثلاثون 34 بقلم شهد هاني

رواية نجمه القاسي الفصل الرابع والثلاثون 34 بقلم شهد هاني

رواية نجمه القاسي الجزء الرابع والثلاثون

رواية نجمه القاسي البارت الرابع والثلاثون

رواية نجمه القاسي الحلقة الرابعة والثلاثون

ليث بحزن:للاسف اختك طلعت هي الي هربت راحت مع ابن عمها صالح.
ملاك بصدمه:فتحت عنيها بتقول انت بتقول اي مين الي يهرب مش فاهمه حاجه.
ليث: نجمه اختك هربت عشان هي بتحب ابن عمك وقاسي طلقها يا ملاك.
ملاك بصدمه: استحاله اختي تعمل كده في حاجه غلط هي بتحب قاسي اوي عشان كده قررت تديله فرصه انا عاوز اروح ليها يا ليث بعد اذنك.
ليث:اهدي يا ملاك انا حاسس ان في حاجه غلط بس الي حصل حصل هنعمل اي ياعني المهم خشي انتي بس خدي شور اطلعي عشان انا عاوز انام في حضنك بس.
ملاك بحزن:ماشي يا ليث دخلت الحمام بالها مع اختها.
ليث:قعد علي سرير يفكر في حال صاحبه قرر يرن عليه.
♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️
عند كبير: قاعد في المكتب ضحكه علي وشه بيقول جدع ياواد فارس عشان عملت الي انا عاوزه هحاول ليك مفاجأة علي حسابك الخاص.
فارس:انا ولله حبيت صالح ابنك مبسوط أنه جبت ليه نجمه.
كبير:انت جدع يا فارس ولله م النهارده اعتبر نفسك اخ لي صالح.
فارس:شرف ليا كبير يا باشا المهم هتعمل اي مع البنت التانيه الي اسمها ملاك.
كبير:لا دي سبها شويه عقبال م نضمن ست نجمه تحت رحمتنا.
فارس:امم تمام ماشي انا معاك في اي حاجه انت عاوزها.
كبير:تمام يا فارس انت لو عوزت حاجه انا ابوك.
فارس: ربنا يديك طولت الصحه ياحج عن اذنك.
💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗

 

 

عدي اليل بطوله علي الابطال في صباح يوم جديد صحي قاسي: لبس البدله بتاعته جهز الشنطه بتاعت سفر بعت رساله لي ليث انا مسافر لندن اشوف وشك علي خير يا صاحبي..
ليث:كان نايم في حضنه ملاك الفون جنبه قلق من صوت رساله……فتح عينه مسك الفون يشوف رساله فتح عينه بصدمه قام من علي سرير مفزوع.
ملاك:قلقت فتحت عنيها بخضه وقالت في اي ياليث حصل اي.
ليث:هو بيلبس بسرعه بيقول قاسي مسافر هيسبب البلد انا لازم الحقه.
ملاك:بصدمه ليه رايح فين اجي معاك.
ليث:خلص لبس قال لا خليكي هنا خلي بالك من نفسك متخرجيش انا هروح أحاول اوقفه.
ملاك:تمام خلي بالك من نفسك ابقا طمني يا ليث.
ليث: أن شاء الله خير يا ملاك نزل ركب العربيه بتاعته.
💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗
عند نجمه:صحيت من النوم بتعب قامت وقفت دخلت الحمام اتوضت وطلعت سمعت الباب بيخبط.
نجمه:اتفضل يالي علي الباب.
الخدامه:رؤوف بيه صالح بيه ابنه بيقوله ليكي اتفضلي انزلي تحت عشان تفطري.
نجمه:اسفه اعتذري ليهم مش ليه نفس.

 

 

دخل صالح:قال لالالالالالالا ملكيش نفس ازاي بسسسسس تعالي يلا انزلي افطري معانا عشان اخدك تروحي تشوفي ملاك اختك.
نجمه بفرحه:طب هصلي انزل بسرعه ماشي.
صالح:ضحك وقال ماشي المهم تخلصي تنزلي انا مهفطرش من غيرك اوكي.
نجمه:اوكي يا صالح.
صالح: اسيبك انتي ربنا يتقبل منك يارب.
نجمه:ابتسمت وفردت المصليه بتصلي بتدعي ربنا ان يجمع م بنها بين قاسي.
صالح:نزل………….اكلم رؤوف هاااا فين نجمه منزلتش معاك ليه.
صالح:هتصلي هتنزل اخدها مشوار كده.
صالح:قلق لا تهرب وقالت م بلاش يا بني خليها بعد كتب كتاب.
صالح:لا يا حج عاوز اخدها اطلعها من المواد الي هي في اقدر اسعدها بي اي حاجه.
صالح:طب خلي بالك منها أوعا تخليها تروح كده ولا كده.
صالح بستغراب:ازاي هي الي جايه ليه المهم انا هروح مشوار انا هي بعد كده ارجعها اروح الشركه بتاعتي اشوف حوار صفقه.

 

 

رؤوف: ماشي يا صالح خلي بالك من نفسك.
نزلت نجمه:لبست فستان هادي موجود في الدولاب لبسته ونزلت هي مش طايقه رؤوف مسلمتش قعدت.
صالح:لاحظ وقال مش بتسلمي علي عمك ليه يا نجمه.
نجمه:هاااا ما اخدتش بالي ازيك ياعمي عامل اي.
رؤوف بشر: الحمدلله يا بنت اخويا انتي المهم عرفتي تنامي كويس عشان مهم لان يهمنا راحتك.
نجمه بكره:اكيد هكون مرتاحة مش في بيتك برضوا يا عمي ولا اي.
صالح:ضحك وقال أنا حاسس من طريقتكم لي بعض واحد اهلي واحد زمالك يردوا الهجمه لي بعض.
رؤوف:ضحك عشان ابنه م يخدش باله وقال لا يا بني دا حتي انا بحب نجمه نجمه بتحبني مش كده يا نجمه.
نجمه:هااااا اكيد ياعمي بحبك من كل قلبي سابت المعلقه قالت الحمدلله كلت يا صالح مش يلا.
صالح:بيمسح بوقه المناديل هو انتي لحقتي تاكي يا نجمه .
نجمه:قامت وقفت قالت اه الحمدلله انت لو لسه مخلصتش هقعد هنا استناك خد راحتك عادي.
صالح: لالا انا خلصت الحمدلله يلا بينا.
رؤوف:اوعا حاجه تحصل كده ولا كده ماشي يا صالح كلامه كان موجهه لي نجمه مش لي صالح.
♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️

 

 

عند ملاك:قامت خدت شور لبست هدوم بيت قعدت علي سرير بتقول مين ابن عمي دا الي نجمه بتحبه………. افتكرت قالت اه صالح ابن عمو رؤوف ……قالت بس ازاي بتحبه هو أصلا كان بره البلد……احنا كنا لسه صغيرين لو بتحبه انا ليه معرفش انا ياربي حاسه ان في حاجه غلط.
قامت وقفت ملاك: نزلت تحت وقالت داده ممكن تعملي ليا كوبايه قهوه.
داده:حاضر يا ست ملاك.
قعدت ملاك:هي بتفكر في حال اختها وقاسي الي قرر يسافر من غير م يحط اعذار لي نجمه.
نجمه:طلع مع صالح ركبت العربيه شارده في عالم تاني.
صالح: نجمه أن شاء الله بعد م نرجع من المشوار بتاعنا انا هروح الشركه بتاعتي كده عاوز بليل عزمك علي العشا .
نجمه:اتعدلت وقالت بلاش يا صالح صراحه مفياش دماغ.
صالح:بس انا عملك مفاجأة جميله اوي اوي هتعجبك.
نجمه:طب تمام ماشي أن شاء الله اروح بس اشوف اختي عشان وحشتني.
صالح:خلاص احنا وصلنا اهو دي فله ليث صح.
نجمه:مرحتش قبل كده بس اكيد هي يلا

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية نجمة القاسي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!