رواية نجمة هزت كيان ظابط الفصل الثالث عشر 13 بقلم جاسمين محمد
رواية نجمة هزت كيان ظابط الجزء الثالث عشر
رواية نجمة هزت كيان ظابط البارت الثالث عشر
رواية نجمة هزت كيان ظابط الحلقة الثالثة عشر
وقفنا البارت اللي فات لم صقر خلص المكالمه وجه يتلفت خبط في بنت
_اااه مش تحاسب
صقر وهو بيرفع وشه… انتي
_البنت بضحكه كلها مايعه… ههههه اه انا صقر ياجامد انت
مختفي فين كدا ياشقي
صقر حط ايدو علي بوق البت… اتلمي هتفضحينا يخربيتك دي مش ليله اللي كنت فيها معاكي
_ههههه وهي دي ليله تتنسي يامز انت
صقر… اتلمي ياروح امك وتنسي اي حاجه حصلت ها عشان ده مكان شغل
_ههههه من عنيه بس تدفع كام
صقر… من غير حاجه ياروح امك وتلمي عشان والله لو قلبت هوريكي وش هتكرهي نفسك انك عرفتيني
_ههههه في حد يكرها نفسه برضو عشان عرف المز ده المهم هنسا كل حاجه بس بشرط
صقر بعصبيه… الشرط ده تشرطيه علي امك او الشمال اللي انتي بتقابليهم ام انا لا ماشي ومسكها من شعرها من ورها وشدها منه
_اه اه اه اه سيبني ياصقر هو شرطي هيكون اي يعني غير ان نكون مع بعض
صقر برفع حاجب… لم افكر يلا غوري من وشي واياك اشوفك قدامي وتكلميني بالطريقه دي تاني
_ههههه حاضر ياصقر باشاااا سلام ياباشااا
اسد وهو بيغمز لصقر… اوع اوع علي الناس اللي حجزت
صقر… نتلم عشان ده وقت تشغل وانت عارف لم بيكون حاجه بتتعلق بالشغل اي بيحصل
اسد… اممم تمام المهم عرفت الممرضين كل حاجه وكل حاجه بقت تمام هنعمل اي دلوقتي
صقر… انا سمعت انهم كانوا ناوين يعملوا العمليه النهارده بس اتاجلت لبعد بكرا
اسد… يالهوووي طيب وليه كدا وهنفضل قاعدين كدا في الصحراء اليومين دول بالبنات
صقر… احنا عادي عندنا الصحراء بس الممرضين بس هفكر هنعمل اي المهم تتلم عشان دول امانا معانا ولازم ناخد بالنا منهم ها ناخد بالنا منهم مش نسلي نفسنا معاهم سامع
اسد… سامع ياخوي اتنيل اللي يشوفك امبارح وانت سكران وحالتك اي ميشوفكش دلوقتي بس عارف ياض يصقر الممرضين دول فيهم مزتين اي موز ياض متيجي انت واحد وانا واحدها
صقر… لسه بقول اي وهو بيقول اي انت ياض وربي لو مش اخوي كنت خليتك اترفضت من الشغل غور من وشي
اسد… ياخوي اتنيل يعني انت اللي الله امصلي عليك السبحه هتتقطع من ايدك المهم دلوقتي بما ان مافيش حاجه هتتعمل فانا هروح انام وارتاح شوي
صقر… غور نوم الظالم عباده
اسد… ظالم طيب والله محد ظالم غيرك سلام وسابه ومشي
عند نجمه قاعدها في الخيمه اللي عملينها ليها هي وخديجه وعماله تظبط فيها وتظبط لبسها وشنطهم
خديجه بسرحان… نجمه بقولك اي رايك في الظابط اسد ده
نجمه بمكر… الظابط اسد ليه ماله الراجل
خديجه… ها لا ملهوش بس شاب مزز وبعضلات بس صايع اوووي وعايز تربه من جديد
نجمه بستهبل… طيب متربيه انتي فيها اي
خديجه… وانا مالي ياختي
نجمه… مش عاجبك وانتي عجبه فيلا خير البر عاجله زي مبيقوله
خديجه… انتي اتهبلتي وانا يعجبني ده بتاع البنات الصايع ده
نجمه… ههههه ربيه ياحبيبتي
خديجه… هي ناقصه وجع دماغ يلا تعالي نرتاح شوي عشان سمعتهم هيسهرو بليل وجو السهر في الصحراء بليل بيبقا جامد وحلو
نجمه…. هههه ماشي وكانت ماسكه منديل بتبص لاقي طار منها طلع بر عن الخيمه طلعت تدور عليه هي وخديجه
نجمه… يوه يعني طار فين ده ده اختفي
خديجه… خلاص سيبك منه
نجمه… مش جايبه غير واحد بس وانا بحب اربطه علي ايدي ووقت ما بصدع بربطه علي دماغي من الصداع
خديجه… هم يومين وهنروح فستحملي
نجمه بحزن… يوه طيب يلا نتخمد ياختي
خديجه… يلا
عند صقر كان قاعد في الصحراء وعمال يشرب فين سجاره بيبص لاقي منديل طاير جه علي ايدو مسكه وبيشم فيه
صقر… الله ريحته حلوه بس بتاع مين ده وبيبص لاقي اسم نجمه مكتوب عليه بخط صغير راح مسكه وقام بسرعه وقف
صقر وهو بيكلم نفسه… معقول بس هي اي جايبها هنا اكيد هي مش هنا وانا بيتهيقلي بس كيف انا فاكر انها بيبقا معاها مناديل زي دي لا لا هو اي حد يبقا معا مناديل زي دي يبقا هي طيب كيف واسمها ده يوه بقا وراح حاطط المنديل في جيبه وقعد
انا لازم ابطل افكر فيها كدا كدا انا مستحيل اخلف وعدي مع حوريتي
فلاش بااااااك
_صقر صقر صقر!!
صقر… قلب صقر نعم ياصغنن
_اوعدني انك مش هتحب اي حد غيري
صقر بضحك… ههههه طيب لو موعدتكيش اي هيحصل
_مش هكلمك طول عمري وهختفي من حياتك ومش هوريك وشي تاني
صقر بعصبيه… متقوليش كدا تاني انتي مستحيل تبعدي عن صقر حبيبك صح
_بطفوله صح بس صقر اكيد هيحب غيري
صقر بضحك علي براءتها… ههههه بوعدك يانجمتي في السماء وحوريتي فين الجنه اني مستحيل احب غيرك
_بفرحه هاهاهاها وراحت جرت حضنته وانا بوعدك مش هحب حد غيرك اصلا انا مش هحب غير واحد زيك وظابط عارف انا عايزه لم اكبر اتجوز ظابط
صقر بضحك… ههههه ظابط ان شاء الله هتتجوزي ظابط وهكون انا اي رايك موافقه
_ههههه وانا اصلا مش هتجوز غيرك
صقر… ههههه يعني بعد كل ده وطولي ده كله اتجوز طفله عندها عشر سنين
_هههههه مهو انت هتستناني لم اكبر واكون دكتوره او ممرضه عشان انت تنقز الناس من الخطر وانا اشفي جروحهم وانقز حياتهم
صقر وهو مبسوط منها… ههههه وانا محبتكيش من فراغ مع انك عمرك صغير بس عندك دماغ وحنيه وقلب يهزو كيان جبروت صقر
_ههههه امال هو انا قليلا ولا اي
صقر… هههههه
الحاضر
صقر… مستحيل انسا وعدي معاكي وهفضل احبك لحد مترجعيلي
العسكري… صقر باشاا مش هتيجي تسهر معانا
صقر… اي ده هو الليل ليل ايمتا والله مخدت بالي كنت سرحان ماشي ياخالد قولهم جي
خالد… تمام حضرتك
صقر راح الخيمه بتاعته وغير وراح عندهم كان الممرضين قاعدين في جنب والعساكر في جنب ومو&لعين نا&ر ومشغلين اغاني وقعدين يهزرو ويضحكه بس نجمه وخديجه كانوا اسه مجاوش
صقر.. سلام عليكم
الكل… وعليكم السلام
خالد… احب اعرفكم ده بقا يبقا صقر باشااا هو القائد بتاعتنا زي اسد باشااا بس بصراحه اعلي من اسد واسد ميجيش جنبه حاجه
اسد… لا والله وقام من مكانه
خالد… احنا مش في شغل وبنهزر عادي واكدب يعني
اسد… تكدب لا كيف والله لم نرجع
صقر بجمود… نتظبط بقا ونبطل تهريج يلا اقعدو وقعدو وصقر جاله مكالمه مشي بعيد شوي والكل عمال يهزر
خديجه جري تجري وبصوت عالي… اسد احلقني بسرعه
صقر بيبص لاقها خديجه قلبه وقف
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية نجمة هزت كيان ظابط)