روايات

رواية انتقم لي الفصل الحادي عشر 11 بقلم دينا قدري

رواية انتقم لي الفصل الحادي عشر 11 بقلم دينا قدري

رواية انتقم لي الجزء الحادي عشر

رواية انتقم لي البارت الحادي عشر

رواية انتقم لي الحلقة الحادية عشر

وفي اليوم التالي استيقظ جاسر وظل ينظر بتأمل ل مريم
وعندما استيقظت مريم رات جاسر ينظر لها ويتأملها سحبت الغطاء عليها ووضعت وجهها اسف المخده
جاسر :في اي ملاكي اي مكسوفه كدا ليه
لم ترد مريم وفضات ساكته
جاسر :مريم ي مريومه طلعي وشك بقا وقومي عشان تاخدي شاور
هزت مريم راسها من اسفل المخده بلا
جاسر بهزار معها :لو ما قومتيش ي مريم هشيل الغطاء
رفعت مريم راسها وقالت :جاسر لا لا متهزر
جاسر :دا صباح العسل والقمر في قمر كدا علي الصبح ي ناس
مريم :ردت مريم بكسوف صباح الخير
جاسر :يعني بعد الكلام دا كله تقولي صباح الخير بس
مريم :طيب انا هقوم اخد شاور عشان تيته زمانها طالعه ولسه مريم هتتحرك مسك جاسر الغطاء بيده
مريم :جاسر سيب الغطاء
جاسر :لا مش هسيبه
مريم وهي علي وشك البكاء :جاسر خلاص بقا بالله سيب الغطاء
جاسر قام وقف قدامها اي دا ي ملاكي انتي هتعيطي دا انا بهزر
وبعدين انا ماشبعتش من الجمال دا كله ما تيجي سيبك منهم كلهم ونبقي احنا بس سوا
ردت مريم :جاسر بالله عليك سيبني بقا اخد شاور
جاسر بهزار :خلاص تعالي ناخد شاور سو*ا
مريم :لا لا لا ي جاسر ماتهزر بعد ازنك سيبني بقا
جاسر :مريم انتي مراتي ي روما ويلا خدي شاور انا كنت بهزر
مريم :ماشي ي جاسر
ودخلت مريم اخدت سوار وبعد قليل خرجت وهي ترتدي بجامه سبونج بوب
نظر لها جاسر وهي تجفف شعرها وقال :والله انا متجوز طفله
رفعت مريم رايها لقت جاسر في وجهها وقالت :بقا انا طفله ماشي ي جاسر واتحركت لكي تصفف شعرها
اخذ جاسر الفرشه منها وبدا بعمل شعرها هو وبعد ان انتهي قبلها علي خدها وقال :يلا ي ملامي اجهزي علي ما اخد دش
مريم :ما انا جاهزه اهه
جاسر بصلها كدا :جاهزه كدا ازاي يعني مريم اظبطي كدا والبسي حاجه عدله
مريم :جاسر انا لبسي كله كدا وانت عارف
جاسر :بس انا جايبلك حاجات تانيه حلوه روحي شوفي يلا واجهزي علي ما اخلص
سابها جاسر ودخل ياخذ شاور وذهبت مريم الي الدولاب ووجدت الكثير من الدريستات الجميله والهاديه اخذت مريم دريس منهم وقمت بارتدائه وعندما خرج جاسر من الحمام وجد مريم قد ارتدت دريس بلون احمر وهيلز من نفس الون قال : اي ي ملاكي الجمال دا كله
واخذ جاسر يدها وقرلها بحب وقال لها يلا ي حبيبتي عشان ننزل واخذ يدها ونزلوا سويا
في الاسفل عندما راتهم فتحيه زرغطت والتفت الحنيع عند نزول مريم وجاسر
وقالت فاطمه :ماشاء الله عليكوا ي حبايبي ربنا يحميكوا
مستنيتوش ليه كنت لسه هبعت الفاطر
قبل جاسر يد جدته وقال لا ي تيته ما تتعبيش نفسك احنا نزلنا اهه عشان نفطر سوا
فاطمه :ماشي ي حبيبي يلا عشان تفطروا
خالد جه وكلهم متجمعين علي الفاطر وقال :اي دا العرسان كنا الف مبروك ي حبايبي وقال يلا ي حبايبي افطروا وانت ي سليم عايزك بعد ما نفطروا في حاجه لازم اتكلم معاك فيها
سليم :حاضر ي بابا
وجلسوا جميعا يتناولون الافطار في جو اسري هادئ وجميل
وبعد ان انهوا الافطار تحرك خالد وخلفه سليم الي غرفه المكتب
خالد :بص بقا ي سليم انت عارف انا جوزت مريم ل جاسر ليه
سليم :ليه ي بابا
خالد :مريم يوم ما جاتلي بليل متاخر كانت سايبه البيت بسبب الست رقيه الا انا جوزتهالك زمان ودي كانت غلطتي ي بني وسامحني اني غصبتك علي الجواز من واحده زي دي بس مراتك اذت مريم كتير كانت بتعءبخا وبهدلتها اخر بهدله وضرب واهانه واخرها انها كانت عايزه تقعدها من الكليه لا ومش بس كدا دي كمان جايبه ليها عريس وعايزه تجوزها غصب
سليم :كل دا رقيه بتعمله وانا مسافر ولما اجي تقعد تشتكي منها وهي الا كانت مبهدلالها
خالد :شوفت بقا انا عارف اني جوزتك عقربه بس الاذيه الي وصلت لها مريم انا لايمكن اسكت عليها وجبتها وكلمتها بس انا عارف انها عقربه وانا مش هأمن انها تفضل معاك واحد بعد كدا
سليم خرج من المكتب وهو يكاد ان ينفج من الغضب وهو ينده باعلي صوته رقيه ي ست رقيه تعاليلي هنا
ذهبت رقيه اليه وهي ترتعب من الخوف وقالت ابوا ي سليم في اي
سليم وهو بصفعها علي وجهها صفعه اوصقتها ارضا :انا الا امنتك علي بنتي تبهدليها كدا في غيابي وغير كدا وكدا كمان عايزه تجوزيها غصب عنها حد قالك ان مالهاش اهل وراها ولا اي روحي وانتي طالق يلا قومي اطلعي من هنا ونور مش هتروح معاكي في حته نور هتفضل هنا مع اختها لكن انتي روحي روحي ي شيخه ربنا ينتقم منك بحق كل الا عملتيه غيها وهي ساكته وكمان ماكنتش عايزه تقولي عشان ماتخربش البيت بس انتي ما تستاهليش اي حاجه اصلا متستاهليش انها تعاملك كويس انتي اي ي شيخه اي شيطان لا دا الشيطان جنبك مش حاجه انتي اي عملتلك اي عشان الاذيه دي كلها يلا اطلعي برا ومشعايز اشوف وشك تاني عشان هأذيكي لو لمحتك انا سيبتك بس تمشي علي رجلك لجل عمي الله يرحمه غير كدا كان اقل حاجه عندي كنت قتلت يلا ي لا و ورقه طلاقك هتوصلك وعايز ارجع البيت التاني ما المحش حاجه تخصك هناك يلا اطلعي برا انتي الا زيك ماينفعش يتعامل معامله زي الناس لانك شيطانه يلا برا
وطلعها سليم برا وراح اخد مريم في حضنه وقال :حق عليا ي بنتي حقك عليا انا عارفه اني كلامي دلوقتي مش حاجه بعد الا هي عملته فيكي وبهدلتك كدا سامحيني يبنتي انا الا جبتهالك ومكنتش اعرف معاملتها معاكي سامحيني ي نور عيني
مريم :مسمحاك ي بابا انا عارفه انك مكنتش تعرف حاجه بسبب سفرك وانك علي طول مشغول
سليم :من النهارده انتي مع الا هيصونك وانا عارف كدا كويس وانا كمان خلاص مافيش سفر ولا هروح مكان ديما هكون جنبكوا انتي ونور
مريم :انا عافه ان جاسر كويس ي بابا وهيصوني
سليم :وانا عارف جاسر كويس ربنا يهديكوا ويخليكوا لبعض يارب
جاسر قاطع كلامهم :معلش ي عمي هستاذن اخد مريم عشان عايزها في حاجه
سليم:اتفضل ي ابني
واخد جاسر مريم وطلعوا فوق في الجناح الخاص بيهم
اول ما دخلوا اتكلم جاسر وقال :ازاي ي مريم انتي ساكته علي الا كان بيحصلك دا اي مالكيش اهل وكنتي بتكلمي جدو وتيته علي طول ليه ما قولتيش ان بيحصل كل دا معاكي
مريم :مكنتش عايزه يحصل مشاكل بسببي وانهم يخسروا بعض
جاسر :ما يخسروا بعض عادي يعني تغور ولا انك يحصل معاكي كل دا
مريم :جاسر ما تنساش انها ام اختي ومور غاليه عندي اوي وبحبها اكتر من روحي
جاسر :وكانت فين نور من الا بيحصلك دا كله قوليلي كانت فين
مريم بدموع :هي الوحيده الا كانت بتدافع عني كانت بخليني تطلع كليتي وهي تكمل مكاني وتخلي الخدم يكملوا من غير ما يتكلموا ولا يقولوا لطمط رقبه حاجه هي الا كل كره كانت تلحقني من تحت ايدها وهي بتضربني
قرب جاسر علي مريم واخدها في حضنه وقال :خلاص ي ملامي مافيش اي حاجه من دا تاني كل انتها وانا عارف هجيبلك حقك منها ازاي وانا الا هعلمها ازاي ايدها تتمد عليكي
مريم :هتعمل اي ي جاسر خلاص هي راحت مالناش دعوه بيها
جاسر :مريم فوقي انا هاخدلك حقك منها انا مش عايزك تكوني ضعيفه مرات جاسر المنشاوي ما تكونش ضعيفه
مريم :طيب خلاص سيبها في حالها بقا ما لناش دعوه بيها
جاسر بخبث :ان شاء الله انا هطلع اعمل مكلمه وارجع تاني
مريم :ماشي ي حبيبي
قبل جاسر راسها وخرج

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية انتقم لي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى