رواية نبض قلبي لك الفصل التاسع عشر 19 بقلم مارلي إيهاب
رواية نبض قلبي لك البارت التاسع عشر
رواية نبض قلبي لك الجزء التاسع عشر
رواية نبض قلبي لك الحلقة التاسعة عشر
لا تستمر الحياة إلا بالتجاوزات، تجاوز حزنك ندمك هزيمتك علاقات أرهقت روحك، يجب أن تجدد الشعور الذي بداخلك دائماً.
♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
بعد مرور ثلاث ايام
عند عاصم الدكتور اتواصل معه وقاله علي المعاد اللي هيروحه فيه للدكتور الاورام وفعلا جهز هو ومراته وراحوا العيادة وكل ده مكنش ولادها لسه عرفوه لانهم داخلين علي الامتحانات
وصلوا والدكتور كان عنده خبر ان هما جايين ودخلوا علي طول
الدكتور بإبتسامة بشوشة….. اهلا اهلا اتفضلوا
اعرفكم بنفسي دكتور عامر عندي 45 سنه
عاصم ابتسم….. اهلا بحضرتك عاصم
الدكتور…. اتفضلوا
وقعدوا وهو طلب التحاليل والأشعة وشاف كل حاجة
الدكتور بإبتسامة….. مبدئيا الحالة مش صعبة اوي احنا لسه في الاول
عاصم بصدمة…. بس الدكتور قالي انها في حالة متأخرة
الدكتور بإبتسامة….. اللي يحدد اذا كانت الحالة متاخرة او لا انا لاني دكتور متخصص اما هو لا ان شاء الله هتعدي علي الخير بس العمليتين لازم يتعملوا في اسرع وقت ممكن
عاصم بهدوء….. يتكلفوا كام
الدكتور بإبتسامة…. بالأقامة بتاعة المستشفي 250000 الف جنية
عاصم بهدوء…. انا مش معايا حاليا غير 200000 بس ممكن اتصرف فيهم
الدكتور بإبتسامة….. متقلقش بالباقي احنا هنتكفل بالباقي ده عادة متعودين عليها متقلقش خالص
عاصم اتحرج بس كل شئ يهون علشان مراته…. شكرا جدا لحضرتك
الدكتور بإبتسامة….. احنا الدكاترة و المرضي زي العيلة بظبط يهمنا نعتبره فرد من افراد اسرتنا متقلقش ومفيش دعي للاحراج نهائي انا شايف ان بعد التحاليل اللي هنعملها هنحدد معاد العملية اتفضلي المعمل في نفس المكان و متدفعوش حاجه
التحاليل هنا علي حساب المكان
عاصم لسه هيعترض
الدكتور بإبتسامة…… علي فكرة متعلق بوست بره ورقة مكتوب فيها ان التحاليل والأشعة بالمجان يعني غني فقير مش بيدفع
عاصم ابتسم…… شكرا جدا ليك بعد اذنك
الدكتور بإبتسامة…. الشكر لله
وخرج عاصم ووفاء وراحوا عملوا التحاليل وانها هتطلع اليوم التالي خرجوا من العيادة وهما مبسوطين اوي وعاصم اخد وفاء عند محل الفيومي علشان يأكلها ايس كريم و يفسحها واخدها واتمشوا علي النيل وهي كانت في قمة الفرح والحب وكل مادا بيكبر في نظرها
عاصم اشتري ليها دره وفضلوا ياكلوا من نفس كوز الدره و قعدوا علي النيل
وفاء ابتسمت بفرح وقالت……. تعرف انا مبسوطة جداً جداً يا عاصم
عاصم ابتسم بحب…. ربنا يقدرني واخليكي مبسوطة علي طول يا حبيبتي
وفاء بحب… يارب يا حبيبي رجعتني عيلة صغيرة يا عاصم الكلام ده كنا في العشرينات
عاصم ابتسم…… الدنيا خدتنا والشغل والعيال نستنى ابسط حاجة في حقنا مش مهم العيال بس تتجوز وابتسم بمشاكسة وانا هفضلك لوحدك و هفسحك براحتك يا قلبي
وفاء بحب….. نفسي اشوف كل واحدة طالعة اللي نفسها فيه نفسي يحبوا زي مانا حبيتك واحد زيك راجل بمعني الكلمة
عاصم رفع حاجبه…… لا ياماما انا مفيش زي اتنين
وفاء ابتسمت بحب… ودي حقيقة يا قلبي
وفضلوا قاعدين شوية وبعدين رواحوا وعلي السلم كان قاعد ابوها…. ايه يا ولاد اتاخرتوا كده ليه انا مستنيكم من بدري عايز اطمن
عاصم حكى له كل اللي الدكتور قالوا ابوها فرح جدا
وقال….. ربنا يكمل شفاك على خير يا بنتي
وفاء بحب….. يارب يا بابا بس مكنتش قعدت بره كده ضهرك يوجعك
كمال…. مليش اعز منك ياحبيبتي استنها وظهري يتكسر علشانك
عاصم اتكسف وحس انه غيران من مراته وعلاقتها مع ابوها بس مبينش
وفاء…. تسلم يا حبيبي عاوز حاجه ما تجي تقعد معانا فوق شوية
عاصم…. ايوه يا عمي تعالي قضي السهرة معانا
كمال….. الله يخليك يا حبيبي انا هدخل انام شوية وارتاح
عاصم…. زي ما تحب يا عمي تصبح علي خير
كمال…. وانتوا من اهله يا حبايبي ووقف قدام شقته لغاية ما وفاء وجوزها طلعوا وبعدين قفل الباب ودخل البيت
عاصم دخل البيت وقال… هدخل اطمن علي البنات ودخل الاوضة بتاعتهم. شافهم نايمين
وخرج…. العيال نايمين سابيهم نايمين روحي غيري هدومك وانا هروح احضر العشاء
وفاء…. لالا روح انت وانا هعمل الاكل
عاصم…. اقسم بالله انا اللي هعمل الاكل
وفاء ابتسمت…. انت حر روح اعمل الاكل
ودخلت تغير هدومها وهو جهز العشاء عبارة عن بيض وجبنه وفول
وقعدوا ياكلوا…. بسم الله
وخلصوا وعاصم عمل الشاي ودخلوا يشربوه في اوضتهم دخل وقفل الباب وفضلوا يتكلموا وفجاة وفاء افتكرت حاجه
وفاء بشهقة…. عاصم احنا نسيبنا ريهام وعيال اخوك.
عاصم غمض عنيه بتعب…… انا انشغلت بيكي ونسيت ومش هقدر اسافر بورسعيد واسيبك يا وفاء
وفاء بدموع….. بس ياتري عاملين ايه
عاصم اخدها في حضنه وقال…. متقلقيش بعد ما تعملي العملية ان شاءلله وحالتك تتحسن انا بنفسي هروح ادور عليهم
وفاء…. ان شاء الله
عاصم ابتسم بمشاكسة…. ما تقومي تلبس قميص من الحلوين بتوع اول جوازنا مش انتي محتفظة بيهم
وفاء بخجل وكسوف….. اتلم يا راجل انت انت كبرت عيب عليك.
عاصم ابتسم…. لا يا حبيبتي انا مش كبير انا لسه في عز شبابي ومش هكبر يلا قومي
وفاء بخجل…. لا مستحيل مش هلبس حاجة
عاصم ابتسم بمشاكسة….. لسه يا فوفا
وفاء بخجل..كده
عاصم. ابتسم…… خلاص بلاها قمصان مش مهم وقرب منها والتهم شفتيها في قبله شوق وحب وهي. تجاوبت معه وحضنته
وحاولت تبعد… الشاي يا عاصم
عاصم ابتسم وهو يلتهم شفتيها مره اخري…
مش مهم
وتسكت شهرزاد عن الكلام الغير مباح
♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
عند خالد كان قاعد مع ريهام واولادها بيتعشوا وسط ضحك همس ومالك واللي مخلين القاعدة ليها طعم تاني
خالد ابتسم…… انا لجيت شجيتين في اسكندرية هنجعد فيهم
ريهام بصدمه.. وانت جبت فلوس الشقيتين.
خالد بهدوء… لا ايجار بس ايجار خفيف
ريهام…. خلاص انا هشتغل واتدفع ايجار شقتي
خالد لسه هيبصلها نظرته…. ياما همشي ومش هاجي. معاك انا لولا اني واثقة فيك وانك هتساعدني مكنتش اصلا قعدت هنا
خالد ابتسم انها بتثق فيه وبتديه الامان…. ماشي هشوفلك شغل معايا
ريهام ابتسمت…… تسلم
♥😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية نبض قلبي لك)