روايات

رواية نبض سليم الفصل الثامن عشر 18 بقلم نور أحمد

رواية نبض سليم الفصل الثامن عشر 18 بقلم نور أحمد

رواية نبض سليم الجزء الثامن عشر

رواية نبض سليم البارت الثامن عشر

نبض سليم
نبض سليم

رواية نبض سليم الحلقة الثامنة عشر

*عند ادم بليل*
ادم بيكلم ملك في الفون
ادم:هوه دا كُل الي حصل
ملك:ادم انا مصدومه لحد دلوقتي انت اذاي تسبها لوحدها وتمشي وانت مش عارف هتروح فين
ادم:انا موجوع منها يملك
ملك:ادم انت مصدق انها تعمل كدا
ادم:الصور وتحاليل الدكتور اكيد كُل دا مش كدب
ملك:بس يا ادم ما ممكن يكون التحاليل غلط
ادم:غلط اذاي يملك الدكتور كان معانا من البيت واسم نبض علي التحاليل والصور الي اتبعتت هيكون اي الي غلط غير ثقتي الزايده فيها انا لازم اخلي بالي من ندي
ملك:ادم اعقل كدا دول ندي ونبض انت الي مربيهم
ادم:خلاص يملك بجد مش قادر اتكلم
ملك:اهرب يا ادم اهرب انا عارفه وواثقه دلوقتي انك هتموت وتطمن عليها
ادم:ملك خلاص بجد
ملك:تمم يا ادم سلام
ادم:ملك ملك يرب بقاااااااا وجاب رقم نبض وكان هيتصل ورجع في كلامه
اي يا ادم اعقل كدا دي تحاليل دكتور ومستشفي وصور اتبعتت وهما طالعين الشقه مع بعض بس الله في سماه ييوسف لهجيبك واعرفك اذاي تعمل كدا بس اما ترجع الواطي يعمل العمله ويهرب دانا هربيكوا من الاول اصبروا بس
وراح اوضه ندي
ندي:هههههه بجد ينادر
نادر:طبعا يبنتي طبعا انا اه اكبر منك بكام سنه بس هلاس ميغركيش الجرافته والبدله الي بلبسهم الصبح
ندي:بصراحه يعني كُنت فكراك اعقل من كدا
نادر:اه اه خاف من دي لا بقولك اي استُري عليا الله يُستر عليكي
ندي:ههههه لا مش هستُر لا
نادر:اهون عليك يسونه يخاين
ندي:هههههههه والله ينادر ضحكتني وانا مليش نفس اضحك
نادر:حسيت علشان كدا اتصلت اتجنن معاكي شويه
ندي:انا كُنت بتجنن مع اُختي
نادر:الي هيا نبض الي حكتيلي عنها قبل كدا
ندي:اه هيا
نادر:طب هيا فين
ندي بدموع:حصلت ظروف ومشيت ومش هترجع تاني
نادر:طب لي كدا
ندي:ظروف
نادر:ممم شكلك كدا مش عايزا تحكي
ندي:والله لو حاجه تُخصني لوحدي كُنت حكيت لاكن للاسف مش هعرف
نادر:خلاص ولا يهمك بس مش عايزك تزعلي وشدي حيلك الامتحانات قربت
ندي:حاضر
نادر:يا احلي حاضر
ندي:مممم طب انا مش فاهمه حاجات في ماده•••••اصل الدكتور بتعها مش ييفهمني
نادر:مممممم عارفه عارفه الدكتور دا حتي بلاماره كدا مستني الامتحانات علشان يكمل نُص دينه
ندي:احم سلام
وقفلت
ندي:هوه انت اه موز ومسخره وكل حاجه بس مش عارفه بقا
ادم:اقدر ادخل
ندي:طبعا يحبيبي تعالي
ادم:عامله اي
ندي:كويسه وانت
ادم:مش عارف
ندي:ادم انا
ادم:ندي متتكلميش في الموضوع دا
ندي:بس يادم
ادم وهوه قايم:انا غلطان اني جيت
ندي:ربنا يهديك يا ادم واتصلت بنبض ومردتش
*عند نبض*
صوت من وراها:ايدك لتوحشك
نبض بصدمه ودموع:يوسف
الشاب:اي يبرنس تكفينا
يوسف:وماله وطوح فيهم الضرب والشباب جريوا
يوسف راح علي نبض وزعق:لوحدك هنا دلوقتي بتعملي اي
نبض بدموع:يوسف انا انا
يوسف:ممم انتي اي
نبض فضلت تعيط ويوسف جمبها وعمال يهديها
يوسف:خلاص بس بس انا كُنت خايف عليكي انا لو مكنتش موجود معرفش العيال دول كانو عملوا فيكي اي وفضلت تعيط
كمل بمرح بس ياروحي بس حببتي اجبلك بنبونايه ذيك كدا
نبض بصتله وحضنته وفضلت تعيط
يوسف حس انها عايزا تعيط وتخرج كُل الي جواها وحس ان في موضوع كبير مزعلها علشان كدا سابها تعيط وهوه سكت وبقا بيمسح علي شعرها ويهديها بكلمات مطمأنه وبعد شويه بعدت عنه
يوسف:بقيتي احسن
نبض هزت رسها
يوسف:بتعملي اي بقا دلوقتي هنا
نبض:اصل اصل
يوسف:همممم
نبض:بس هقولك اصلي مش لقيه غيرك
يوسف:ومش هتلاقي غيري ينبض جمبك علي طول
نبض بدموع:بس انت مشيت
يوسف:مبعدتش كتير دا هوه يوم ونص
نبض:بس بعدت
يوسف:حقك عليا يستي وادي راسك اهي وباس راسها
نبض:خلاص سمحتك بس
يوسف: بس اي ثم اصلا بتعملي اي هنا تعالي اروحك يلا
نبض بحرج:لا منا معنديش حته اروح فيها
يوسف:لا سوري وبيت عمك دا اي
نبض:كان بيتي
يوسف:يعني
نبض:الي حصل انو ……. وحكتله كُل حاجه وان في حد صورهم وتحاليل المستشفي وكل دا
يوسف بغضب:ا************ اذاي اهلك يصدقوا حاجه زي دي
نبض بدموع:معرفش بس هيا مجتش عليهم انا اتغدر بيا من كُل الناس الي حواليا مجتش علي ادم وندي
يوسف:طب تعالي نروحلهم واجيب بيبو ونشرحلهم الي حصل
نبض:يوسف ممكن توعدني انك هتعمل الي انا عيزاه
يوسف:اوعدك بس اي
نبض:مش عيزاك تيجي جمب الموضوع دا خالص ولا عايزا حتي اثبتلهم اني مظلومه مش عايزاهم تاني او حاليا بجد تعبت ييوسف انا كُل حاجه وحشه بتحصلي ورا بعضها مش عايزا مشاكل وانت وعدتني
يوسف بهدوء:ماشي هتعملي اي دلوقتي
نبض:مش عارفه بس هفضل في العربيه واقفل اللوك وخلاص
يوسف:يا حبيبه امك
نبض:يووووسف
يوسف:يوسف اي اركبي العربيه وامشي معايا يلا
نبض:فين
يوسف:هوديكي عند بيبوا
نبض:لا لا لا
يوسف:لي
نبض:لا هتسأل وانا مش عايزا اقولها
بوسف:ممممم خلاص تعالي شقتي
نبض:انت قليل الادب
يوسف:مش قصدي يمحترمه انا قصدي الشقه الي جايبها اتجوز فيها ان شاء الله روحي اقعدي فيها
نبض:وانت
يوسف:انا كدا كدا قاعد مع الشباب
نبض:بس
يوسف:مفيش بس خليكي واثقه فيا شويه
نبض:علي فكرا انا لو مش واثقه فيك مكنتش حكتلك
يوسف:انا يبنتي شكرا علي ثقتك الغاليه
نبض:هاهاها طب يلا يخفيف
يوسف:يلا يختي
سليم:نبض
نبض اتصدمت وخافت لتحصل حاجه وخصوصاً يوسف معاها
نبض:ن نعم يسليم
يوسف:بقولك اي وحياه ابوك لتمشي علشان مموتكش بجد
سليم طنشه:نبض عايز اتكلم معاكي شويه ينفع
نبض:مفيش كلام بنا يسليم
سليم:طب اسمعيني لاخر مرا
نبض بصت ليوسف
يوسف:اي بتبصي لي
نبض:هتكلم معاه ييوسف استني شويه
سليم:شكرا
يوسف:والله ماشي ينبض خمس دقايق
نبض ابتسمت:خمس دقايق
يوسف راح وقف علي العربيه
سليم:مكُنتش اعرف اني اتنسي بلسهوله دي
نبض:سليم لو هتتكلم كدا همشي
سليم:لا متمشيش انا بس هقول كلمتين ويريت تسمعيني
نبض:اتفضل بس بسرعه
سليم:حبتيه
نبض بصتله:ارتحت له وبطمن معاه
سليم ابتسم بوجع:يبقي حبتيه ينبض المهم مش مشكلتي ربنا يسعدكم مع بعض المهم متقطعنيش في للي بقوله نبض انا من اول يوم شوفتك في وانا بحبك ومش حبيتك بس انا عشقتك عشقت ضحكتك ابتساامتك البرفيوم بتاعك اسرني النمش الي مشفتش واحده عندها نمش بجمالك حتي لون عينك لما بشوفها بحس اني في ايدي الدُنيا بحالها عشقت ثقتك بنفسك عشقتك ينبض والحمد لله خطبت احلي انسانه في الدُنيا حتي لو كانو يومين فما كانو احلي يومين في الدُنيا الي عايز اقولهولك ان الي حصل لنا مكنش غلطتي انا لوحدي ابن عمك الله يرحمه هوه السبب في كُل حاجه حصلت لنا بس عارفه برجع اقول ان لو كان حبنا كبير كان زمانك سمحتيني بس عارفه انا لسه واقف عند النقطه الي سبتيني فيها مش قادر اكمل حياتي عكسك انتي كملتي حياتك اهو بس انا الي حصلي مكنش قليل علشان كدا قررت اسافر هسافر واسيبك واسيب كُل الاماكن بلذكريات هسيب كُل حاجه بتفكرني بيكي ينبض بس هسبهم وانا بحبك ولسه هحبك ينبض ولحد ملاقي واحده نُسخه منك هفضل احبك .. مع ان صعب الواحد لما يعش ينسي!!
وقال اخر جمله بدموع وسلم عليها ومشي
نبض بدموع وراحت ليوسف
يوسف:بتعيطي لي قالك اي الواد دا
نبض:مقلش حاجه هوه مسافر اصلا
يوسف:احسن يلا امسحي دموعك
نبض:اتصور شايف انو هوه مظلوم ميعرفش اني اكتر واحده الُدنيا جايه عليها
يوسف:وانا معاكي الدُنيا هتبقي حلوه بس يلا امسحي دموعك خليني اوصلك علشان تنامي يلا
وفعلا وصلها لحد البيت وطلع ووراه لها
نبض:بجد ميرسي ييوسف علي كُل الي بتعمله معايا وعلشاني
يوسف:متشكرنيش يهبله
نبض:هوه انت بتعمل معايا كدا لي
يوسف بغمزه:في الاخر هتعرف
ومشي وسبها ونبض دخلت واتنهدت بحزن وغيرت هدومها وقعدت تفكر في كل الي حصلها وفي ادم اخر واحد كانت تتوقع منوا انو يعمل معاها كدا
وغلبها النوم ونامت
عدي شهر بحلوه ومُره شهر علي كُل ابطلنا عدي اكنه سنه علي ناس وعلي ناس تاني عدي زي نسمه الشوق
نبض عاشت شهر بين الوجع وبُعدها عن ادم وندي وزعلها علي منه بس يوسف كان معوضها كتير كان بيوديها كل يوم عند منه وبيخرجها وبيخاف عليها وبيطمنها دايما انو جمبها وعمره ميسبها
يوسف كان دايما حاسس انو بيكنترول علي مشاعره بزياده ودا كان مدايقه جدا لانو عايز يعترف لنبض بحبه بس الخوف من الخساره كان دايما بيمنعه بس كان وهيكون جمبها دايما وحُبه ليها بيزيد كُل يوم عن اليوم الي قابله وعاهد نفسه انو هيجي اليوم الي تكون في مراته
منه هيا لسه في العيبوبه بس اتحسنت كتير والكسور خفت بس هيا لسه في الغيبوبه
جاسر:فهو اتفق مع سالي خطبتوا انهم هيتجوزوا بس مستني علشان احمد
ادم فهو قلبه واجعه علي نبض اوووي بس كان في حاجه منعاه وكل ميكلمها يرجع في كلامه بس كان كل يوم بيقرب لملك عن اليوم الي قبله وقرر انو مش هسيبها مهما حصل
ملك فهما واجهت اهلها بعلاقتها بادم وعرفتهم انها مستحيل تتخلي عنو تاني وانها بتحبه لانو اهلها جابولها عريس ورفضته
ندي فهيا كانت هتموت وتشوف نبض وحشتها جدا وكمان قربت من نادر جدا وحست انو الانسان الي ممكن تكمل معاه حيتها وحبته وهوه كان مستني الوقت المناسب علشان يتقدملها
احمد:فهو كان حاله حال كان كُل يوم بيروح لمنه ويحكلها عن تفاصيل يومه وقد اي هيا وحشته ونفسه انها تقوم بسلامه علشان هيا وحشته اووووي اما عند احمد في الشغل هوه بقا عصبي اكتر ودا طبعا بسبب خوفه علي منه وبقا شخص تاني
*عند ادم في الشركه*
سلمي سكرتيره ادم الجديده :استاذ ادم في واحد برا بيقول عايز حضرتك في مسأله حياه او موت
ادم بستغراب:عايزني انا
سلمي اه يفندم
ادم:تمم دخليه انا نشوف
سلمي:تمم يفندم عن اذنك
وخرج ودخلت الشاب
ادم:مش انت
الشاب:اه انا دكتور عادل
ادم:خير
عادل:طبعا حضرتك فاكر من شهر تقريبا اخت حضرتك تعبت وانا جيت الفيلا وبعدها اختها علي المستشفي
ادم:اه حصل
عادل:احم هوه التحاليل والكلام الي قولته دا كان كله مزور
ادم قام وراح مسكه من هدومه:انت بتقول اي
ابراهيم وهوه بيدخل الاوضه:ادم بتعمل اي
ادم:الواد دا بيقول ان تحاليل نبض هوه الي زورها
عادل:اهدي بس وانا افهمك انا معملتش كدا من دماغي
ادم بزعيق:اومال عملت كدا ازاي ولا اصلا
عادل:مامتها هيا الي قالتلي
ادم:ممتها ميته اصلا هتقولك امتي
عادل:لحول ولا قوه الا بلله ماتت زي والدي علشان كدا جاي ابرأ ذمتي انا ابويا مات بغلط في الكشف ودا كان سبب موته وانا دكتور وعرفت ان غلطه واحده ممكن تموت اكتر حد عزيز عليك واليوم دا ممتها كانت معايا في الاوضه وهيا الي قالتلي اني لازم اعمل كدا علشان انقذها بصراحه انا صدقتها وعملت كدا وزورت التحاليل
ابراهيم:انت بتقول اي
عادل:والله هوه دا كل الي حصل وانا مُستعد اكفر عن غلطي حتي لو هتحبس انا ابويا ضاع بسبب اني عملت كدا اكيد ربنا لي حكمه وانا راضي
ادم:يعني الست الي كانت معاها في الاوضه هيا الي قالتلك تعمل كدا
عادل:اه
ادم:مُستحيل
عادل:هوه انا مش عارف اثبتهالك ازاي غير اني جايلك بنفسي وبعترف ودي ترجعلكم بس ورحمه ابويا الي بقوله حقيقي
ابراهيم:عبير
ادم:نبض نبض غبي غبي غبي نبض مش هتسامحنا انا عارف نبض لازم اعرف هيا فين وانت صدقني هتندم والله لتندم علي الي عملته
…. ودي علشان وجع قلبي دلوقتي
…..ودي علشان ابوك الي مات بسببك
ابراهيم :ادم يلا نرجع البيت في حساب قديم لازم اقفله
ادم:ودا
ابراهيم سكت ومشي وادم راح وراه
*في فيلا ابراهيم*
ابراهيم:عبير عبير
ندي:اي يبابا في حاجه ماما فوق
ابراهيم :طيب وطلع ليها
ادم وهوه داخل بيجري:بابا فين
ندي:طلع لماما هوه في اي
ادم بصلها:اقولك اي بس اذا كان انا لحد دلوقتي مش مصدق ان ماما تعمل كدا
ندي:عملت اي
ادم حكلها
ندي بدموع:نبض انا كُنت حاسه بس ماما تعمل كدا انا عارفه بتكرها بس مش لدرجه انها تعمل كدا نبض مُستحيل نسامحنا دي بقلها شهر منعرفش عنها حاجه
ادم:ااااه نبض واجعه قلبي عليها انا لازم القيها بس هشوف بابا هيعمل اي
ندي بدموع:لي كدا يماما
*فوق عند ابراهيم*
ابراهيم:عبير
عبير:يختي بسم الله الرحمن الرحيم مالك يبراهيم اي جابك دلوقتي
ابراهيم:كنت فاكر ان كرهك ليها علشان معرفتيش تاخدي ابوها لاكن دانتي طلعتي سودا اوووي كانت غلطه كبيره اوووي مني اكمل معاكي وانا عارف****** الي كنني بتحاولي تعمليها مع اخويا
عبير:انت بتقول اي
ابراهيم:بقول لي لتكوني فاكرا ان انا معرفش انا عارف كل حاجه وكنت بطنش وبعمل مش واخد بالي كُنت مُغفل يمدام بس ال******توصل بيكي لحد انك توسخي شرف بنت اخويا وتخلينا نصدق انها تعمل كدا ونطردها وبقالها شهر منعرفش عنها حاجه خلتيني اخسر امانه اخويا وارميها في الشارع منك لله منك لله
عبير:محصلش محصلش
ابراهيم:انتي لسه بتكدبي
ترررراخ بلقلم. *فرحانه فيكي🙂*
القلم دا يهانم علشان الي خلتيني اعمله والعيبك******الي بتعمليها الدكتور الي اتفقتي معاه جي واعترف وقال كل حاجه وانا في ايدي احبسك بس عارفه مش هعمل كدا علشان ولادك وبنتك بس انتي طالق يعبير طااالق لمي حاجتك ومش عايز اشوف وشك هنا تاني
عبير بعياط:سمحني بلله عليك علشان ولادك
ابراهيم:انا علشان ولادي بعمل كدا لمي حاجتك وبرا يعبير براااااااااا
ونزل
ابراهيم:ادم اقلب الدنيا علي نبض وتجبها لازم اعتذرلها علي الي عملته فيها
ادم:وماما
ابراهيم:متجبش سرتها انا طلقتها خلاص مش عايز اسمع سرتها هتاخد هدومها وتمشي وخلص وخرج
ندي بدموع:ماما وجريت علي فوق
ادم:اااااااه يرب ريحنا بقا تعبنا
*في المستشفي بليل*
وفي يوم كان قاعد مع منه وبيحكلها وقام يصلي علشان يدعلها
احمد علي سجاده الصلاه:يرب قومهالي بسلامه يرب مليش غيرها يرب جتلك بقلب مكسور يرب ردها ليا وفضل يدعي كتير
صوت:ههه الشيخ ميدو لجبر الخواطر حرما يشيخ ميدو
احمد بصدمه:بسم الله الرحمن الرحيم اتهيقلي اني سمعت صوتها يرب وحشتني اوووي
صوت تاني:عيني عليك يشيخ ميدو قوم هاتلي ميه عطشانه
احمد لف وشه وشاف منه فاقت
احمد جري عليها:منه منه انتي انتي
منه:مممم انا اي
احمد بفرح :الحمد الله الحمد لله انا كُنت خايف تموتي قبل مبوسك
منه:يحبيبي
احمد:يا اي
منه:علي فكرا المفروض تعمل زي الافلام وتجري تنادي الدكتور وكدا
احمد:لا ننا دكتورك اصبري كدا وحضنها وفضل يعيط في حضنها ويقولها قد اي هيا وحشته وانو اتغير وهيتغير علشانها
منه:خلاص يشيخ ميدو انا كويسه اهو وبعدين مين كان عالم انا لو مكنتش عملت الحدثه دي كُنت عملت فيك اي
احمد:بحبك
منه بكسوف:طب يرضيك تضيع عليا اللحظه الحلوه دي هنا في المستشفي انت مبتتفرجش علي مُسلسلات ولا اي يشخنا
احمد بنفس النظره:بحبك يمنه بحبك يقطتي
منه:يااادي الكسوف يبني مبتتقلش هنا
احمد:يعني لو في حته تاني كُنتي هتردي عليا
منه:مين عالم يلا انده الدكتور عايزا اخرج من هنا
احمد:هوه ب بس انتي فوقتي امتي
منه:وانت داخل تتوضي بصراحه فوق وفضلت مرقباك كدا ولما صليت فرحت بيك اووي يشيخ قلبي
احمد بغمزه:عقبال متصلي ورايا في بيتي
منه:ههههه شكل ولا هيبقا في دكتور ولا نيله بس بقولك اي اتعلمت اي بقا من قعدتك جمبي وبعدي عنك
احمد وهوه بيقرب منها ببتسامه خبيثه:اتعلمت الرقص اتعلمت ازغرط اتعلمت البوس اتعلمت حجات كتير اوي وقرب منها متخدلك واحده
منه بتوهان:اي
احمد بغمزه:بوسه
منه زقته :دا لمه تشوف شعر قفاك يحمد ابقي خُدها
احمد وهوه خارج:الله علي الرومانسيه يقلبي
وفعلا نادي الدكتور واهلها دخلوا وهيا عرفت انهم ميعرفوش بدخول احمد هنا من الممرضه وزعلت انها مشفتوش
*في الليل*
نبض عرفت معاد طياره سليم لبست وراحت ليه المطار .. وكان يوسف بايت ف العربيه علشان نبض كانت خايفه تقعد لوحدها ..شافها ومشي وراها
نبض شافته وندهت عليه:سلييييييم سلييييم سلييييم استني وجريت عليه وحضنته
نبض بدموع:حاولت ابعد عنك معرفتش يحبيبي بحبك بحبك متبعدش عني يسليم
سليم بفرحه:يااااه ينبضي اخيرا اخيرا يحببتي رجعتي تاني في حضني بحبك ينبضي بحبك
يوسف بصدمه:نبض
نبض بتوتر:يوسف
يوسف:اي بيحصل ينبض واي الي سمعته دا
نبض:اسفه ييوسف حاولت مقدرتش بحب سليم اسفه بجد اسفه …………….

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية نبض سليم)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى