روايات

رواية مين هيجنن مين الفصل العشرون 20 بقلم هدى زايد

موقع كتابك في سطور

رواية مين هيجنن مين الفصل العشرون 20 بقلم هدى زايد

رواية مين هيجنن مين البارت العشرون

رواية مين هيجنن مين الجزء العشرون

مين هيجنن مين
مين هيجنن مين

رواية مين هيجنن مين الحلقة العشرون

غسان بحب/ ملوكي حبيبي قومي بقي احنا بقينا الضهر
ملك بصوت شبه نائم/ سبيني شويه وحياتك ياغسان
غسان بحنان / لا كفايه كده ويالا عشان نفطر انا جعان اوووووووووي
ملك / وانا جعان نووووووم افطر انت
غسان / لا ياروحي انا عايز افطر معاكي قومي بقي هو انتي معندكيش سرير في بيتكوه ولاايه
ملك بحزن عميق/ لا عندي وكبير كمان بس اول مرة انام كتير اووووي كده واكون مطمنه
هنا بس اطمنت ونمت مرتاحه كمان
غسان بحب / شوفتي بقي اني انا امانك وحمايتك
ملك بكذب/ امممممم مين ضحك عليك وقالك كده انا بس كنت
غسان ينظر في عيونها الجميله ويقول لها
غسان/ انا محدش يقدر يضحك عليا غيرك انتي
ملك / احمم بقولك ايه انا جعانه يالا ننزل ناكل عشان اروح البيت عندنا
غسان بستغراب/ ليه
ملك / عشان اشوف ابويا هيعمل ايه وكمان اغير هدومي
غسان / لا لالالالالالا استحاله اسيبك تروحي هناك وبعدين الهدوم ايه اللي انتي بتتكلمي عليها انا وانتي هننزل نشتري لبس ليكي ولمريم انا انهاردة واخد اجازة عشان كده
ملك / غسان انا لازم احط النقاط علي الحروف وكمان انا هاجي مع كريم بليل عشان الخطوبه متخافش انا هقدر اتاعمل مع ابويا
غسان / خلاص انا هروح معاكي ونيجي كلنا سوا وانا نخلي مريم تجبلك الفستان ماشي غير كده متحاوليش
ملك بنفذصبر/ حاضر ياغسان ممكن بقي نفطر بسرعه عشان نلحق
وبعد مرور وقت قصير وصلت ملك وغسان الي طاولة الطعام وتحدثوه مع مريم وفارس
ولكن كانت بكينام الاسيوطي لن تتركها هكذا وهنا دار الحديث
بكينام / انا مش عارفه ازاي واحدة زيك تقعد هنا علي السفرة كده عادي
غسان بعصبية/ ماما انتي بتقولي ايه
ملك / لا ياغسان سبيها تقول هو حضرتك عايزني اقعد فين
بكينام / انتي مش مكانك ده انتي مكانك جوه في المطبخ مع الخدمين مش هنا مع الهوانم والبشوات
غسان بعصبية شديدة/ ماما دي مراتي فاهمه يعني ممنوع اي حد يقرب منها حتي لو كان الحد ده حضرتك واذا كان ملك مينفعش تقعد هنا فانا كمان مش اقعد هنا مش عشان
هي خادمه لا عشان هي نجمه في السماء مش اي حد تقعد معاه وعلي فكرة ي اول واخر مرة
حد يتكلم مع ملك بالطريقه وعلي العموم قدمنا يومين ونسيب البيت خالص
مريم / اخد بس ياغسان مامي متقصدش معلش ياملوكا حقك عليا انا مينفعش تسبيني وتمشي ولاايه
ملك بحزن عميق/ مش مشكله هو بس غسان كان متنرفز مش اكتر
غسان بعصبية/ لا ياملك انا بتكلم جد انا طلبت من سيف يشوف فيلا عشان ننقل فيها وتكوني براحتك يا اميرتي الجميله
مريم / شوفتي بقي غسان بقي بيقول شعر فيكي كمان
ملك /هههههههههههه انتي هتقوليلي
غسان / يالا بقي ياحبيبتي عشان نلحق نرجع بسرعه وانتي مريم اعملي اللي قولتلك عليه
مريم / ماشي يا سوني
وبعد مرور وقت وصلوه الي منزل كريم وكانت ملك سعيدة لسعادة كريم وبعد مرور وقت قصير قالت ملك لغسان
ملك / انا هنزل اشوف بابا وارجع تاني ماشي
غسان بقلق / طب هاجي معاكي
ملك / لا انا هروح عشان عايزة اخد النقاط علي الحروف وكمان عشان اعرف اتكلم معاه براحتي متخافش
غسان بقلق / طب خلي بالك من نفسك ماشي ارجعلي بسرعه عشان بتوحشني
ملك بقلق محاولة إخفائه / ايه ياعم الدراما دي متخافش انا هرجع علي طول انا نمشي بسرعه قبل ماكريم يخرج من المطبخ باي
غسان / استني ياملك خدي دول
ملك / ايه دول
غسان / دول ١عشر الف جنيه خليهم معاكي
ملك بستغراب/ ليه
غسان بكذب / دول فلوس شغل وانا كنت مخليهم مع كريم وخدتهم منه انهاردة فقولت خليهم معاكي لحد لما اروح
ملك / حاضر حاجه تاني
غسان وقف أمام ملك وقال بصوت كله خوف وقلق وطلب منها
ملك متقفيش قصاده واعملي اللي هو عايزه المهم انتي متخلهوش يمد ايده عليكي المهم انتي ياملك فداكي اي حاجه وكل حاجه
ملك / متخافش عليا أن شاءالله خير باي بقي
غسان / باي ياوجعه قلبي
وبعد نزول ملك وخروج كريم من المطبخ وقال
كريم / امال فين ملك
غسان / راحت تتكلم مع باباها
كريم بخضه / ايه وانت ازاي تسبها لوحدها كده
غسان بستغراب/ انا قولتلها اجاي معاكي وهي رافضت وقالت إنها عايزه تتكلم معاه لوحدها
انت قلقان ليه كده
كريم بكذب / ابدا بس اصلي كنت خايف عليها عشان هي عصبيه مانت عارف
غسان / ربنا يسترها عليها انا اتكلمت معاها وقولتلها تتكلم بهدوء
وفي مكان آخر وبالتحديد عند ملك وبيومي
ملك/ ايه ياباه هتسبيني واقفه كده كتير
بيومي/ دلوقتي ابوكي ولما روحتي اتجوزتي المحروس كنت ميت راحتي تتجوزي من ورايا
ملك / اعملك ايه مش انت اللي عايز تجوزني مرعي
بيومي/ ومالوه مرعي ياروح امك ده تاجر مخدرات قد الدنيا
ملك بسخرية/ لا والله يعني عايزني اتجوز تاجر مخدرات عشان يوم الصباحيه البوليس
ياخده ولا يشغلني معاه ولا عايزني اتجوز علي عشان اشتغل راقصه
بيومي/ ومالها الراقصه مانتي شايفه البت سالي بقيت ايه بتطلع في التلفزيون ياختي وبيقول عليها ايه فنانه وانتي كمان لازم تكوني فنانه
ملك / ياسلام ده مين ضحك عليك وقالك كده بقولك ايه انا مش نشتغل راقصه حتي لو موتني ماشي
بيومي / اه ليكي حق مانتي لبسه احلي وايه ده دهب والله وليست الدهب ياملك
متجيبي السلسله دي ياملك
ملك / فوق ياباه كل اللي انا شايفه ده بتاع اخت جوزي يعني هيرجع تاني
انتي بتعمل ايه سبب الشنطه
بيومي/ اسيب ايه دي فلوس
ملك / دي فلوس شغل جوزي سيبها
بيومي / لا دول مهرك ياعروسه ولا هو عايز ياخدك بلوشي من غير ولا قرش
ملك / لا علي جثتي الفلوس دي بتاع غسان ولو هموت مش هسيبك تاخدها ماشي
بيومي / بقولك ايه ابقي قوليله أنهم وقعه منك
ملك / بقولك انت ايه انا همشي ومفيش حاجه هتاخدها مني كفايه مصت دمي كمان هتسرق جوزي
بيومي بعصبية/ انا حرامي يابنت الكلب
وانقض عليها بالضرب المبرح وكانت ملك تحاول الدفاع عن نفسها ولكن دون فائدة
وبعد فترة قامت ملك وهي تبكي وتدعي علي نفسها وهنا قال بيومي بطريقة شهونيه
وهو يتحسس جسدها ويقول
بيومي / بس يابت بقي خلاص انتي عارفه انا لما اتعصب مبشفش قدمي متزعليش بقي
ملك بنفذصبر / لا ازعل منك وبعدين شيل ايدك دي انا بنتك اوعي كده انا همشي
بيومي / تمشي تروحي فين ده لسه الليل طويل اقعدي
ملك بخوف / لا عشان تعبانه وعاوزة ارتاح
بيومي / لا انا لازم اصلحلك تعالي بس
ملك برعب / انت اتجننت انت عارف انت بتكلم مين انا ملك ياباه
بيومي / مانا عارف تعالي بس انتي هتتعبني ليه
وقعت ملك علي الارض
ثم انقض عليها وقام بتمزيق ملابسها
ملك / ااااه فوق ياباه انا ملك ولكن لاحياة لمن تنادي وقالت ملك بصوت عالي جدا
ملك / غساااااااااأاااااااان
وفي مكان آخر وبالتحديد عند غسان وكريم وامينه
امينه / ملك هتفرح لما اشوفك بالعبايا البلدي ياغسان
كريم / تعرف أن شكلك احلي كده من لبس البدال
غسان / هي العبايات شكلها حلو وانا ارتاحت فيها
وفجأة وقع منه فنجان القهوه وقال بصوت كله خوف وقلق
غسان / ملك
كريم وامينه بقلق / مالها ملك
غسان / انا سمعت صوتها زي مايكون بتنادي عليا
كريم / انا هتصل بملك وأشوف ها اتاخرت ليه كده
وفجأة دق الباب وذهبت امينه وفتحت الباب وتحدثت إليها تحدي الجيران وقالت ليها
امينه / اتفضلي يا اتفضلي ياام محمود
ام محمود/ لا يابنتي انا بس جيت اقولك سامعه صوت ملك بتصوت جامد وبنخبط علي الباب عشان ابوكي يفتح الباب مش راضي ابدا الحقيها ياامينه
غسان عندما سمع هذا الحديث لم ينتظر ثانيه واحده وذهب إليها سريعا وقال وهو يجري هو كريم وامينه
غسان / ملكككككككككك
وبعد مرور وقت قصير وصلوه الي منزل ملك وظلوه يدقو الباب وعندما سمعت ملك صوت غسان وهو يقول
غسان / ملك ردي عليا
ملك / الحقني ياغسااااااااااان
غسان بعصبية شديدة/ اكسر الباب ياكريم
وقاموا بكسر الباب وتفجاء غسان وكريم وامينه من بيومي ومن محاولة اغتصاب ملك
أعط كريم ضهر الي ملك وطلب من غسان أن يسترها بالعبايا البلدي وكان غسان مصدوم من منظر ملك وفاق علي صوت كريم وهو يقول بصوت عالي
كريم / غساااااااااأاااااااان فوق واستر مراتك بسرعه
غسان قام يستر ملك وامسك ببيومي وقام بضربه حتي خرج الدم من كل مكان من وجه
وقام بتعمير سلاحه الناري وكاد أن يطلق عليه رصاصة ولكن أوقفته ملك بكلمتها الاخير
ملك / لاياغسان بلاش
ثم وقعت مغشياً عليها وهنا قال غسان بخوف
غسان / ملك حبيبتي ملك

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية مين هيجنن مين)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى