روايات

رواية ميراث العشق الفصل الرابع والثلاثون 34 بقلم مريم نصار

رواية ميراث العشق الفصل الرابع والثلاثون 34 بقلم مريم نصار

رواية ميراث العشق الجزء الرابع والثلاثون

رواية ميراث العشق البارت الرابع والثلاثون

رواية ميراث العشق الحلقة الرابعة والثلاثون

الساعه ٤ ف نفس الوقت ف فيلا عزيز ..
مصطفى : نازل من ع السلم . ولابس ومتشيك .. وقال مساء الهنا ع ناناه هنا حبيبت قلبي انا . مسائك لذيذ . ياجدو اشرف عزيز . عاملين ايه يابشر؟
اشرف و هنا . هههههههههه..
هنا : بابتسامه . مساء الورد عليك يامصطفى ..ايه الجمال والروقان ده ؟
مصطفى : الله يكرمك بس قولى ماشاء الله .. اصل انا بالنظره ..
هنا : ههههههههههه ربنا يهديهك ياحفيدى يارب .
أشرف : مسائك هيبره ياحفيدى . وماشاء الله يسيدى … ها كدا النظره راحت؟ ..
مصطفى : بكبرياء . خلاص ال حصل .. حصل . هي مريم هانم فين لسه مجتش؟ ويوسف باشا طبعا ف الشركه .
اشرف : هز راسه بيأس . مريم هانم؟ ال هي والدتك لسه ف الصيدليه .. وايوه يوسف باشا ف الشركه .. وخير كدا انت خارج؟
مصطفى : اممم خارج . عندي مشوار مهم .
اشرف : ايوه فين يعنى ؟
مصطفى : هرش ف قفاه . اممم نمشيها سعيد .. احم رايح ل سعيد صحبى .

 

اشرف : وسعيد صحبك ده ماينفعش يجيلك هنا ؟
مصطفى : بغباء . لأ طبعا . البيت فيه بنات.
اشرف : كشر عينيه بعدم فهم . بنات؟
مصطفى : بلخبطه . اء… ايوه .احم وابتسم بخبث . ايوه طبعا بنات . اومال مزة قلبى هنا عزيز . دي ايه مش بنت ؟ ولا ايه ؟ اظاهر كدا إن الحج شايفك عجزتي يا ام يوسف ..
هنا : شهقت بصوت مهموس . وقالت بدهشه عجزت؟
واضايقت ..
مصطفى : بمكر . طبعا لأ استحاله هو ميقصدش كدا . ولا إيه ياجدو؟ انت ساكت ليه؟
. اوعا تكون بجد شايفها عجزت . عشق الجسد فانى ياساده .. وعشق الروح زي القهوه الزياده. ..
اشرف : بدهشه . انت اتجنن يالا انت ؟ قوم شوف انت رايح فين ..
مصطفى : جري من قدامه بسرعه . ورقص حواجبه . وقال جايلك ياكوثر قلبى. وحشانى يابت الايه . وخرج ..
اشرف : بص ل هنا المقموصه . وقال انتى صدقتى المجنون ده ؟
هنا : بصتله بغيظ . انا عجزت يا اشرف.؟
. وكمان مردتش ع حفيدك ؟ اه واضح ان انا عجزت فعلا. بعد اذنك . وسابته وطالعه ع السلم .
اشرف : قام بسرعه . وطلع وراها. ياهنون . ياهنايا . مين قال بس كدا . خدي هاقولك ..
هنا : طالعه ومردتش عليه ………..
اشرف : ابتسم بخبث .وقال اممم لازم اصالحك ياهنايا ..شكلك زعلتى وانا مقدرش ع زعلك ابدا…..
——————بقلمي مريم نصار.

 

ف شركة الجبالى ..
رؤوف : قاعد ع المكتب . ومغمض عينيه …
السكرتيره : واقفه ورا الكرسي بتعمل مساج ل رؤوف . وقالت بدلع . مالك يابيبى ايه ال مخليك سرحان كدا ومش مركز معايا .
رؤوف : مافيش حاجه ياحبيبتى من امبارح منمتش . روحي اطلبيلى قهوه . وتعالى عشان وحشانى .
السكريتره : بضحكه جريئه . هههههههه . حاضر أمرك يسيد الناس . وفتحت الباب . واتخضت هييي عاشور؟
عاشور : ببرود اه عاشور . ايه شوفتى عفريت ؟
السكرتيره : بصوت عالى نوعا ما . انت بتتكلم معايا كدا ليه؟
عاشور : انا مش هرد عليكي عشان رؤوف باشا .
رؤوف : روحي انتى هاتى ال قولتلك عليه . وانت تعالى ياعاشور ..
السكرتيره : بصت ل عاشور بغيظ . ومشيت .
عاشور : نفخ بخنقه . ودخل . وقال بجديه .. مساء الخير يا باشا ..
رؤوف : كشر عينيه ..مساء الخير ياعاشور . خير قالب وشك ليه ع المسا؟
عاشور : بزعل .العفو .. مافيش حاجه ياباشا ..
رؤوف : بعدم فهم . اله ف ايه يابني ادم انت ؟ ومش عوايدك داخل ووشك مقلوب كدا .ماتنطق ياغبي ..
عاشور : بزعل . بصراحه . ياباشا . انا زعلان .
رؤوف : نفخ بضيق .. ليه ياسبع الليل؟

 

عاشور : بلاش ياباشا خلاص مفيش حاجه. المهم سيادتك هتأمرني بأي شغل . للمخازن انهارده؟
رؤوف : لا ياخويا متشكرين . بس انطق أنجز… وزعق وانا هتحايل عليك ياحيووووان انت ؟
عاشور : بزعل . تمام ياباشا . انا زعلان لاني شغال مع سيادتك من سنين . والحمدلله عمري ما قصرت ف شغلى . وأثبت نفسي وحضرتك وثقت فيا. ودلوقتي من سنتين واكتر انا دراعك اليمين . لكن الثقه مش كامله ياكبير.
رؤوف : هز راسه امممم . قصدك ايه ياعاشور وجيب م الآخر ..
عاشور : بلع ريقه بتوتر . وقال انا عايز ثقت سياتك الكامله ياباشا . وحضرتك وعدتنى قبل كدا . انى لما اثبت ولائى. وقتها تعرفني ع الزعيم .الراس الكبيره …!!!!!
رؤوف : فتح عينيه بصدمه كبيره ..
. لكن هز راسه بتفكير .. وقال . طيب سبنى ارجع للزعيم وأشوف قراره ايه؟ واسمع كلامنا ع الزعيم .. يبقى ف الفيلا . مش هنا انت فااااهم ياحيوااااان ؟
——————بقلمي مريم نصار.
فيلا السيوفي ..
فارس : خارج من غرفة اللبس . ولابس بدله جميله . وراح وقف قدام المرايا وبيسرح شعرو . وبيصفر . وشاف رودي من المرايه . زى ما هي قاعده ع السرير وسرحانه . وكشر عينيه بتعجب لأن دى مش طريقتها . وقال اله رودي انتى لسه مالبستيش؟ انتى مش هتروحي العياده فتره مسائيه انهردا ولا ايه؟
رودي : ……………
فارس : كشر عينيه بعدم فهم . وحط الفرشه . وراح قعد قدامها ع السرير . ونده رودي ؟
رودي : انتبهت ..هااا؟

 

فارس : بتعجب .. هااا؟ اله مالك يارودي . وسرحانه ف ايه؟
رودي : بحيره . مش عارفه يافارس . انا محتاره ع مخنوقه. بجد مش عارفه….
فارس : بتفهم . امم انتى من يوم امبارح من وقت إتصال بسام اخوكي . وانتى مش طبيعيه ..
رودي : بصت ف عينيه .ومالقتش رد تقوله……….
فارس : ابتسم . ومسك أيدها . وقال تعالى نقعد ع الكنبه دي . واحكيلى . واخدها من أيدها. وقعد ع الكنبه واخدها جمبه .
رودي : بحرج . بس انت كدا هتتأخر ع الطياره .
فارس : بص ف الساعه وقال لسه بدرى . ولو اتأخرت يعنى . عادي جدا نحجز غيرها . هو انا عندي كام رودي ف حياتي؟
رودي : ضحكت باحتياج واترمت ف حضنه وعيطت .
فارس : فتح عينيه بصدمه .. وقال بزهول . رودي انتى بتعيطى؟ وضمها لقلبه.. ف ايه مالك ياحبيبتى؟
رودي : ف حضنه وقالت بعياط . انا خايفه يافارس . من وقت ما بسام كلمنى امبارح وانا الشيطان صور ليا مليون صوره وحشه . انا خايفه اوي .
فارس : بس بس ف ايه لكل ده ؟ وطلعها من حضنه ومسح دموعها . واتخنق عشانها. وقال بهدوء . ممكن تفهمينى ف ايه؟ وبسام قالك ايه ف المكالمه عشان تكوني بالحاله دي؟
رودي : هزت راسها ليه . وقالت حاضر هقولك . بسام لما اتصل . سأل ع بابي . وا…………………………….

 

فارس : بيسمعها . ومط شفايفه امممم .
رودي : بحيره . بس يافارس وكل خوفي من وقت ما قال ع طنط أنه هيسبلها العماره وبس .. وال محيرنى اكتر . انه عايز كل حاجه . كأن بابي يعنى ….؟ جراله حاجه .. واتصلت ع اخويا حسني مردش عليا .. انا كنت محتاره اوي .
فارس : ابتسم وباس كف أيدها وقال . رودي المجنونه . قلقتينى عليكى . بصي يا روحي انا عايزك متفكريش ف اي حاجه .. لكن ال انا هقوله ليكى يتنفذ بالحرف الواحد ..انتى مالكيش دعوه بحوار الأوراق دي . بسام عايز الاوراق يتكلم مع عمي . وعمي ليه الحريه الكامله .او بسام ينزل مصر وياخد الاوراق . لكن بعيد عنك . انما انتى متتدخليش ف اي حاجه . ولو سألك قوليله جوزي رفض انى اتدخل . ومالكيش دعوه بأي حاجه ..
اخوكي بسام يمكن ليه وجهة نظر مختلفه عننا . واحنا مش هانسيء الظن فيه . وعمي الحمدلله بدأ يتحسن.
رودي : بصتله . ايوه يافارس . بس لو بسام اخويا اخد فعلا الاوراق . واستولى ع كل حاجه .. انا طبعا مش شاكه فيه . لكن بسام انا معرفش طباعه . اخويا اه . بس زى ما انت عارف هو مبيسالش غير ممكن ف السنه مره . وانا معرفش هو بيفكر ف ايه؟
فارس : مسك وشها بايديه. وقال انتى محتاجه لحاجه من الفلوس دي ؟ ناقصك حاجه؟ انا قصرت معاكي ف حاجه؟
رودي : هزت راسها بنفي . لأ لأ ابدا ابدا والله . انت وبابا طارق مش حارمنى من اى حاجه . وخير ربنا كتير جدا والحمدلله . بس دى مسألة مبدأ. وكمان شرع الله ..
. ونفخت بضيق حقيقي .. تعرف انا اصلا مضايقه انى بتكلم كدا وبابي موجود ربنا يديله الصحه والعمر الطويل .. بس بسام هو ال اتكلم وشغل عقلى الله يسامحه بجد . ويارب اكون ظالماه .

 

فارس : ضمها لقلبه بحب ..ايوه انتى ظالماه . وكبري دماغك بقى . ولو اتصل عليكى تاني وطلب انك تجبيبله اى اوراق . قوليله جوزي رفض .تمام يارودي المجنونه..
رودي : ف حضنه وشمت برفانه ف نفس عميق . وقالت يخربيت كدا . انت ياض ريحتك حلوه اوي .
فارس : ههههههههه حبيبى ياجعفر . تسلم ياشبح.
رودي : طلعت من حضنه. وقربت منه وباسته بحب كبير . وقالت تعرف انا كنت مخنوقه اوي ..وانت الوحيد ال بتغير مودي . وبتخليني اشوف الدنيا كلها حلوه . يافروسه ..
فارس : ههههه يخربيت عقلك . قومي بقى عشان هتاخر ع الطياره ..
رودي : بدلع تؤ تؤ فيش طياره . ف رودي حياتك وبس .
فارس : قلبه دق ليها. وقرب منها بحب كبير واخدها لعالمه الخاص ..
——————بقلمي مريم نصار
بعد شويه ف بيت المزرعه ..
آدم ومريم وفريحه ورينو وتالين قاعدين ف الليفنج
مريم : بتكلم زينب ف الفون . ايوه يازينب . وانتى كمان وحشانى ياحبيبتى ..
زينب : بزعل . والله ياست الكل البيت وحش اوي اوي من غيرك انتى وسي آدم بيه .مش ناوين ترجعو بقى ..؟

 

مريم : بابتسامه. إن شاء الله يازينب ع آخر الأسبوع . المهم قوليلى ولادك عاملين ايه؟
زينب : الحمد لله يسلم سؤالك يارب . ومش ناقصنا حاجه غير وجودكم وسطينا ..
دعاء : بتشد ايد زينب . وبتهمس . قوليها ياماما. بالله عليكي بقى .
زينب : بغيظ .شدت ايد دعاء . وبصتلها وهمست . اكتمي يابت بدل اديكي بالشبشب ع بوقك ده ..
مريم : كشرت عينيها .وقالت مين ال جمبك يازينب؟
زينب : بلخبطه وتوتر . لأ لأ ابدا مفيش دي البت دعاء وكانت عايزه تسلم عليكى . قولتلها انا هقول لحضرتك ..
مريم : بابتسامه . هاتيها اكلمها يازينب . متكسريش بخاطرها ..
زينب : بتوتر . ح… حاضر تحت أمرك ياست الكل . اتفضلى دعاء معاكي اهي . وصكت ع أسنانها بتوعد وهمست عارفه لو اتكلمتي هطين عيشتك . امسكي .
دعاء : اخدت الفون بغيظ من امها . وابتسمت سلام عليكم ياست هانم .
مريم : ضحكت . تانى يادعاء ؟ عموما وعليكِ السلام . عامله ايه ياحبيبتى ؟
دعاء : الحمد لله بخير . حضرتك وحشتينا اوي.
مريم : وانتى كمان ياحبيبتى . قوليلى انتى مش ناقصك اي حاجه؟
دعاء : ضغطت ع ضافر صوباعها بتوتر . وبصت ل زينب وقالت. بتلعثم .ب…بصراحه انا…كنت…احم ..

 

زينب : خبطتها ف كتفها. اكتمي يابنت العبيط بدل ما امد ايدي عليكى . ياهبله يابنت الهبله ..
دعاء : اتألمت بغيظ . اااه خلاص ايه ده .. احم مافيش حاجه ياست هانم . عايزه سلامة حضرتك ..
مريم : بشك .. ف ايه يادعاء ؟ وكنتى عايزه تقولى ايه ؟ وزينب مانعاكي . ولو مقولتيش انا هزعل منك بجد ..
دعاء : عينيها ع زينب .وبعدت خطوتين . وقالت بصراحه . انا واخويا احمد كنا عايزين نستاذن من حضرتك عشان … احم عشان كلنا نطلع مصيف يومين كدا . بس والله العظيم هما يومين يعنى .بس بقى ماما مش موافقه .
مريم : ضحكت . بس كدا .. طيب خلينى اكلم زينب ..
زينب : شهقت . وقالت بغيظ . وحيااات امك لا تاخدي علقه تطلع من دماغك ياكسفانى انتى وابوكي .. وشدت الفون . وقالت بحرج . احم البت دي عبيطه . مصيف ايه وبتاع ايه ..
مريم : بابتسامه . اسمعى يازينب . انتى من دلوقتي ف اجازه لحد إن شاء الله ما نرجع ع خير . هتاخدي اولادك وتقضو يومين حلوين كدا مع بعض .
زينب : بحيره . طيب والبيت ياست مريم .؟
مريم : ماله البيت.؟ ف حفظ الله . وبعدين الحرس والبنات موجودين . ومتزعليش دعاء .
زينب : بسعاده . الهي يكرمك ياست مريم ويزيدك من فضله .
مريم : اللهم آمين يارب العالمين .

 

آرين : خارجه ف الجنينه. ومعاها برطمان النوتيلا . وبتاكل بنهم وسعاده كبيره.
. وقالت . اممممم . نوتيلا قلبى انا. امممم طعمها لذيذ وتحفه. بتظبطلى مودي .. وبصت حواليها .وقالت آدم المرعب مش موجود جوه البيت . ولا الجنينه .
. امم مش مهم . اكل وبعد كده ادور عليه واقوله ميرسي ياكابتن مرعب .. ياماماامعع .
. وحطت المعقله ف بوقها. وسحبتها . وغمضت عينيها . اممممم .واو تحفه اوووى. النوتيلا دي اتعملت علشاني اصلا. امممم. لما اروح اقعد ع طرف البسين .. وانزل رجلى ف الميا . واستمتع بالنوتيلا القمر دي .
وقعدت ع طرف البيسين .ونزلت رجليها ف الميا . وبتاكل ومنسجمه جدا مع جمال الطبيعه . والميا والنوتيلا . اممممم .
. وفجاءه ف البيسين . آدم ظهر قدامها بالظبط وطلع راسه من تحت الميا . ومغمض عينيه وبيرجع شعرو بايدو . ومش لابس تيشيرت ..
آرين : اتخضت. والنوتيلا وقعت منها ف الميا. وصرخت . عاااااااا.
آدم مراد : فتح عينيه . وشافها . وزعق انتى بتعملى ايه هنا ؟
آرين : شافت صدرو . وحطت ايديها ع عينيها . وصرخت . عاااااااا . انت عفريت آدم المرعب . عاااااا. انت عفرررريت . يامااااامي.

 

آدم مراد : هز راسه بيأس . وطلع بسرعه ولبس تيشرت .
آرين : لسه مخبيه وشها . وبتصرخ بطفوليه . عاااااا عفريت . عفرررريت .
آدم مراد : اتحرك ووقف وراها . ومتابع طريقتها . وساكت تماما ..
آرين : مش سامعه صوت آدم . ونزلت ايديها ببطء . وفتحت عينيها نص فتحه . ومالقتش آدم قدامها .
. ونفخت بأريحيه . وحطت ايدها ع قلبها . اوووف . طلعت بتخيل الحمد لله.
. يالهوي حتى ف التخيل مرعب جدا . ياماماامعع
.بيفكرني بكتكوت ابو الليل ههههه. لأ وكمان بيزعقلى ف مخيلتى . وبتقلدو . انتى بتعملى ايه هناااا؟ بارد.
وبصت ع النوتيلا . وشهقت هييييييي. النوتيلا. وعيطت بتذمر . عاااا وقعت منى ماليش دعوه .ده ايه اليوم ده . كل حاجه فيه متلخبطه.. عاااااا .
آدم مراد : ربع ايديه . وقال بجمود . آرييين؟
آرين : عاااااااا النوتيلا وقع………وسكتت .وفتحت عينيها بدهشه . وتنحت .
.ورفعت راسها لورا . وشافت المرعب . واكيد سمعها وهي بتقول عليه مرعب و بارد .
. وحركت بؤبؤ عينيها يمين وشمال بدهشه . وهمست كتكوت .!!!

 

. .احم قصدى آدم… وضحكت ببلاها . هههههههه آدم مش معقول انت هنا ؟ ايه المفاجآه الجميله دى.؟ . احم .
آدم مراد : حرك حاجبه وعينه ليها ف اشاره معناها قومي .
آرين : بلعت ريقها بتوتر . وحاولت تقوم .. وشافت الميا بتنقط من آدم ع الأرض . وضغطت ع شفايفها بحرج كبير . وقالت يبقى مكنتش بتخيل . اسمعى بقى يا آرين هانم هيبلعنى دلوقتي .. احم. واتعدلت . وضحكت بتوتر . ا..ا.انا . احم . اذيك ؟
آدم مراد : بصلها ف نظره تخوف ……وساكت .
آرين : بتلعثم . احم ه…هو انت .. لأ لأ هو انا . لأ لأ برضوا . احم . هوا اصلا …..ونفخت بخنقه . ف ايه بقى يا آدم بتبصلى ليه كدا؟ هعيط بجد منك …
آدم مراد : بجمود . ايدك عامله ايه دلوقتى؟
آرين : بحرج . اه اسكت يا آدم . انا ايدي بتوجعنى اوي . اه والله .. احم ….
آدم مراد : بنفس الاشاره . افتحي ايديكى ..
آرين : بتوتر . رفعت ايديها وفتحتها ..
آدم مراد : بص ع كف ايديها . وف اثر بسيط .. وهز راسه ليها . تمام كلها يومين وترجع زي الاول ..
آرين : نزلت ايدها وقالت بخوف طفولي . هو..انت سمعتني وانا بقول حاجه؟
آدم مراد : بص ف عينيها ..بمكر وتحذير .. هو انتى قولتى حاجه؟

 

آرين : هزت راسها بنفي . نو نو نو . مقولتش حاجه . هو انا قولت حاجه؟ لا خالص .فين ده ؟.
آدم مراد : ابتسم . وقرب من وشها . وقال بخبث . متاكده يا أري؟
آرين : قلبها دق . ورجعت خطوه لورا . وكانت هتقع ف البيسين ..
آدم مراد : بنفس الابتسامه . وعارف انها هتتلخبط . وتقع . ومسكها من أيدها ..
آرين : كانت هتصرخ . لكن آدم مسكها . وبتنهج . وحطت ايدها ع قلبها ..
آدم مراد : سحبها من أيدها بعيد عن البيسين بكام خطوه . عشان متقعش . وساب أيدها . وقال منزلتيش ليه طول اليوم ؟
آرين : بتنهج . وقالت بغيظ طفولى . وانت يعنى سألت ؟
آدم مراد : رفع حاجبه وقال ع فكره انا سمعت كل حاجه قولتيها…
آرين : تنحت اكتر . وخافت وقالت . بلخبطه . هوا….احم . انا…. لأ . ماهو … احم … اه اسكت يا آدم اصل انا زعلانه اوى . اه والله .
آدم مراد : ضحك من قلبه .. هههههههه
آرين : رفعت عينيها ليه وتاهت ف جمال ضحكته . وقلبها قال. ضحكتك جميله اوى يا آدم …
آدم مراد : عارف انها بتتهرب .. وقال بضحكه خطفت قلبها . زعلانه ليه ياضي آدم ..؟
آرين : قلبها دق بقوه . لما سمعت لقبها منه .. وقالت برقه وتوهان .. زعلانه عشان انت مسالتش عليا ..

 

آدم مراد : قلبه دق ..وبص ف عينيها وقال . انا طول الوقت أسأل عنك . آرين عايز لما اصحي وانزل اشوفك أول واحده .
آرين : غمضت عينيها وفتحت . وهزت راسها ف اللاوعي . حاضر ..
آدم مراد : لمح عربية مراد وفهد. داخلين المزرعه . ونفخ بخنقه .
آرين : انتبهت ع صوت العربيه . ولفت ضهرها وشافت فهد داخل بالعربيه . وضحكت بفرح . وقالت بااابي حبيبي جه .
.ولفت تقول ل آدم . لكن كان اختفي من قدامها . وتنحت وفتحت بوقها . وبصت حواليها . مالوش أثر .. وقالت بتوهان . هو انا كنت بتخيل ..؟ لا لا . انا متاكده انه كان هنا .
آدم مراد : عشان فهد . مايشوفش آرين لوحدها معاه . اتحرك بسرعه ..
فهد : نزل م العربيه . ولمح آرين . وابتسم وشاور ليها وجاي عندها..
آرين : شاورت ليه . بااابي .وجريت عليه ..
فهد : فتح ايديه وابتسم . وضمها لقلبه بحب كبير . ريبونزل قلبي . وحشتينى اوى ياحبيبتى .
آرين : غمضت عينيها بسعاده . وأمان . وحضرتك وحشتنى اوى يابابي . وطلعت من حضنه .بضحكه رقيقه . حمدلله ع سلامة حضرتك ..
فهد : بابتسامه . الله يسلمك ياحبيبتي . وباس جبينها. وقال ايديكي عامله ايه دلوقتى؟ ورينى كدا ..
آرين : فتحت أيديها . وقالت كويسه الحمدلله كلها يومين وتخف خالص ..
فهد : بص ع آثار أيدها . وكشر عينيه .وقال جواه دي مش اثار جرح شجر أبدا.. .انا كنت حاسس من ارتباك رينو .. وبص ف عينيها وابتسم . ايوه فعلا كلها يومين وتبقى تمام .

 

وكمل بمكر …لكن قوليلى يا آرين . هي انهي شجره ال كان عليها القطه؟
آرين : فتحت عينيها بدهشه وقلبها دق بقلق …
فهد : شاف الخوف ف عينيها ..وهز راسه لأنه .. كدا بقى ع يقين إن ف حاجه حصلت هو ميعرفهاش ..
آرين : بتلعثم . اصل…هي ….شج…. شجره ….
فهد : صك ع أسنانه بغيره مكبوته . وابتسم عكس ال جواه . ومسد ع حجابها . وقال مش مهم ياحبيبتي .خلاص انسي . المهم إن بنوتي بخير . وقبض ع ايديه . وقال بتوعد .. هي مامي فين؟
آرين : اتنهدت بأريحيه ..وقالت مامي جوه مع العيله ..
——————بقلمي مريم نصار.
الساعه ٦ ف فيلا الجبالى.
رؤوف : قاعد ع كرسي فخم جدا . وبيفكر ف وعاشور. وقال عاشور شغال معايا من سنين . وعارف عنى اسرار تودينى ف داهيه.
.وكمان اثبت ولائه ليا. وأنه يطلب أنه عايز يشوف الزعيم. كدا ممكن يكون عايز يشوف إن كنت بثق فيه ولا لأ .
بس عاشور روحه ف ايدي برضو .يووووه. انا اتصل ع الزعيم . وأشوف رائيه .. وربنا يستر.
وطلع الفون . واتصل وقام وقف. وقال بتوتر واحترام كبير .. الو ايوه يا زعيم . احم.
الزعيم : قاعد ف مكان ضلمه.و ماسك ف ايدو عصا شبه العكاز واخرها فيها جمجمه .. ورد بنفور . بتتصل عليا ؟ اممم اكيد ف جديد . مش كدا ياجبالى؟

 

رؤوف : بلع ريقه بصعوبه . لأ .احم هو مفيش حاجه جدت . بس…….
الزعيم : بصوت جهوري ..وغضب ولما انت مفيش عندك اخبار جديده . بتتصل عليا ليه يابأف انت ؟
رؤوف : بخوف . آسف يا ريس .بس…بس عاشور دراعي اليمين . احم ال بينفذ كل أوامرك ياباشا. عا…عايز ينول الشرف. ويقابل سيادتك .
. هو من زمان شغال معانا . وانا وعدته قبل كده لما يكون محل ثقه . يبقى ينول الشرف ده . بس هو شكله مستعجل بقى . احم
.بس انا والله زعقتله . وقولتله أنت ازاى تطلب تقابل الزعيم. ده انا حتى كنت هطرده ..بس قولت استنى اشوف رأي معاليك الاول .
الزعيم : بتفكير .امممم عاشور .. وخبط بالعكاز ع الأرض .. شغال معانا من سنين طويله . وجارد ع اعلا مستوى . اممم يستاهل فعلا الشرف ده .
رؤوف : بتوتر . ده كرم من سيادتك .. انا هبلغه اول ما سيادتك تؤمر . وناخد كل الاحتياطات ..وال سيادتك تؤمر بيه هنفذو فورا ..
الزعيم : خبط بالعكاز بغضب . انا عايز آدم العدوي .. والأهم منه مراد ابنه ..
رؤوف : بلع ريقه بتوتر ..احم .ف الحقيقه ياكبير . ا.انا نفذت ال سيادتك طلبته منى . لكن………!
الزعيم : بحده .. لكن ايه يارؤوووووف؟

 

رؤوف : بخوف . ياباشا . احنا راقبنا ال اسمه شاهين ده وطلع تمام . وجبته امبارح الشركه زى ما سيادتك أمرت . وامرته انه يخطف فريحه . وقال…….
الزعيم : بتحذير .. اوعا تقول أنه مش هينفع يارؤوف .. لانه ماينفعش … أنه ماينفعش فاااااهم؟ ..انا كنت عايز بنت مراد العدوي . عايز احرق قلب مراااااد.
. وزعق بس انت طلعت حيوااااان وغبي . آدم العدوي عارف انك عدوه ورايح تطلب حفيدته للجواز ؟
.لأ وكمان رايحيين من غير ما تعرفو شكلها .. انت وابنك اغبيه ..
..انا عايز فريحه ف اقرب وقت .انا لازم انتقم من مرااااد . هو السبب ف ال انا فيه دلوقتي .. ولو منفذتش قول ع نفسك يا رحمن يا رحيم .. انت فاااااهم ؟
رؤوف : اتخض .وبلع ريقه بصعوبه . ف.فاهم .. فاهم ياباشا.
.هما بس مسافرين. ولما جوزها يطلع مأموريه ش… شاهين هيجبها لحد الفيلا بنفسه .. وساعتها هجبهالك لحد عندك ياباشا ..
الزعيم : بص قدامه بكُره كبير . وقال ودى آخر فرصه ليك يابن الجبالى ..
——————بقلمي مريم نصار
ف تركيا .
آريان : عازم تمارا ع الغدا . ف مكان ع البحر . قريب من الفندق بتاعهم .

 

تمارا : بتاكل . اكلات تركيه .وعجبتها جدا . وقالت اممم الفطاير طعمها جميل جدا . بجد المكان ده اكله مميز جدا .
آريان : بياكل . بألف هنا ياروحي. انا كنت متاكد انه هيعجبك ..
تمارا : كشرت عينيها. يسلام . وحضرتك متأكد ليه بقى؟ انت جيت تركيا قبل كده؟
آريان : ضحك وقال بتأكيد … طبعا ياحبيبتى. انتى ناسيه انى كنت بسافر مع بابا . نخلص صفقات ونحضر ندوات.
تمارا : امم . ايوه فعلا افتكرت . اوكي .
آريان : اخد قطعه بالشوكه . وقال افتحي بوقك ..
تمارا : ابتسمت . منا باكل اهو ياحبيبى .
آريان : بنظره . وبعدين بقى؟ انا قولتلك انى ديما هعمل كده وها أكلك ف اى وقت واى مكان . يلا بقى ..
تمارا : ابتسمت بحب ..وفتحت بوقها . وبتاخد القطعه . ميرسي جدا ياحبيبى .
وعينيها جت بالصدفه وشافت التربيزه ال خلف آريان قاعد عليها . واحد ف أواخر التلاتين . وبيبص عليها ..
تمارا : نزلت عينيها بسرعه . وركزت ف الاكل ..
آريان : بص ل عينيها . وقال تعرفي ياتيما . انا نفسي حياتى معاكي كلها تكون ف سعاده ديما . وعايز احقق ليكى كل احلامك ..
تمارا : سابت الشوكه . وبصت ف عينيه وقالت بحب . وجودك ف حياتى دلوقتي كان أكبر حلم ليا . يا آريان ..ويوم ما اتكتبت ع اسمك . احلامى كلها اتحققت ف قربي منك . آريان انا بحبك اوى اكتر من اى حاجه تانيه ..

 

آريان : قلبه بيدق بسعاده . وابتسم . وساب الشوكه . ومسك كف أيدها وباس عليه . وقال . وانا بعشقك اكتر من روحي نفسها . انتى عندى حاجه كبيره اوى يا تيما .
تمارا : قلبها دق بفرحه . واتنهدت بسعاده . لكن شافت نفس الشاب عيونه عليها بطريقه ملحوظه .. وقالت بتوتر . حبيبي انا اكلت . لو ينفع نقوم من هنا ..
آريان : كشر عينيه ..مالك ياتيما ؟ مرتبكه ليه كدا؟
تمارا : ضحكت بتمثيل . ابدا انت ناسي يادكتور انك عازمنى ع ايس كريم . ف نفس محل كل يوم ؟ امم لأ تيما كدا تزعل ..
آريان : ههههه وانا مقدرش ع زعلك ياروحي . طيب اوكي ثوانى . وبص ع الجارسون . ومش موجود .
تمارا : من جواها مخنوقه . وخافت تقول ل آريان يحصل مشكله . وقالت جواها بخنقه .. إنسان وقح .
آريان : اله .. هما لما نحتاجهم يختفو . وقام وقف . وقال . ثوانى ياروحي هشوف الجارسون وراجع .. وهكون قريب منك . متقلقيش .
تمارا : هزت راسها اوكي ياحبيبى . وبصت بعيد ..
آريان : اتحرك . وراح يدفع الحساب ..
تمارا : قاعده . تبص ع البحر ..
الشاب : قام بسرعه . وقرب من تمارا وقال .
هاي .. هل تتحدثين الانجليزيه انا اسمي ڤارو واتيت الي تركيا لزيارة بعض الأماكن ..
تفضلى هذا رقمى الخاص فلنتحدث سويا في وقت لاحق ونتقابل. حقا انتى فائقة الجمال
ها هو الرقم الخاص ..
Hi Do you speak English, my name is Varo and I came to Turkey to visit some places.. This is my private number. Let’s talk later and meet again. You are really very beautiful Here is the private number.
تمارا : بغضب .. هل انت مختل عقليا. اذهب من هنا في الحال. وإلا سيلقنك زوجي درساً قاسيا. . وشاروت بايدها وقالت .. اذهب ايها الأبله. .

 

. وشافت آريان راجع وفتحت عينيها بصدمه …
Tamara Are you mentally ill? Get out of here at once. Otherwise, my husband will teach you a hard lesson. Go you idiot.
الشاب : شاف آريان راجع . وحط الكارت قدامها . وغمز وقال . بثقه
سانتظرك مساءاً انا اعشق هذا الجمال في انتظارك عزيزتي حقا أحببت لون عينيكي في انتظارك لا تنسينى وتذكري اسمي ڤارو . الي اللقاء
I will wait for you in the evening I adore this beauty Waiting for you my dear I really loved the color of your eyes waiting for you Don’t forget me and remember my name is Varo. Bye
تمارا : قلبها بيدق بسرعه كبيره واتوترت . وخايفه ع آريان.. وشافت الكارت . وسحبت الكارت بسرعه . وكرمشته ف أيدها . ولسه هترميه ..
آريان : اتأخرت عليكي؟
تمارا : وشها بقى اصفر . ودمها هرب . وقبضت ع الكارت ف ايدها. وهزت راسها لأ احم .ي…يلا نمشي من هنا.
آريان : مالك ياتيما ؟ وشك لونه اصفر ليه؟ وقرب منها بقلق واضح . تمارا انتى تعبانه؟ حاسه بحاجه؟
تمارا : ضحكت بتمثيل .آريان اطمن انا كويسه . يلا بينا.
آريان : طيب تعالى نروح ع الفندق ارتاحي وانا هنزل اجيب الايس كريم اوكي ..
تمارا : هزت اوكي . وجابت الشنطه . ورمت الكارت بسرعه . وفتحت عينيها بزهول ..
آريان : لاحظ نظرات ڤارو ل تمارا . وكان فيها وقاحه . وقبض ع ايديه بغيره كبيره . وللأسف وتمارا بترمي الكارت . من الهوا اتحرك قدام رجل آريان ..

 

تمارا : قلبها دق بخوف كبير . إن آريان يعمل مشكله كبيره ويأذي نفسه ..
آريان : شاف الكارت . ونزل وجابه ..وفرده . وشاف صورة ڤارو ع الكارت ورقم برايڤت .. وبص ل تمارا . بعيون من نار . وقال بغضب . هو جابلك الكارت ده؟
تمارا : بخوف . وتوتر آريان . آريان اسمعنى . اكيد هو فاهم غلط . يلا نمشي من هنا الله يخليك. ارجوك .
آريان : شاف ڤارو . قام وهيمشي .. صك ع أسنانه بغضب واضح . واتحرك بسرعه . ومسكه من قفاه . ولفه ليه . ومسك دراعه . ورسيه ف راس فارو . مره واتنين وتلاته
تمارا : شهقت بصوت عالى . وخافت ع آريان. لانهم ف بلد غريبه. عيطت بخوف كبير . وقالت بصوت عالى لأ يا آرياااان ارجووووك ..
آريان : بيضرب بكل غيظ . وغيره كبيره جدا . لانه شاف نظرات ڤارو وفهم هو بيفكر ف مراته ازاى؟
ڤارو : مناخيرو نزفت . وبوقه اتعور . وجبينه اتجرح جرح كبير ومحترم .. وبيستغيث ب آريان ..وقال ..
هاااي ماذا انت بفاعل يارجل اهدا قليلا …
ماذا تفعل فلتذهب الى الجحيم ….
اووووه لااا هذا مؤلم حقا ….
انا لا اعلم انها زوجتك …..
اوووووه وجهي ايها المجنون

 

….
انا لا أرى سبب لكل هذا الغضب ….
انا لن اتركك ..
ولن ارحمك …
انت همجي بشكل كبير ..
Hey, what are you doing man, calm down a little.
.. What are you doing to go to hell… Ooooh no this is really sad.
.. I don’t know if she’s your wife… Ooooh my crazy face…
I don’t see a reason for all this anger
… I will not leave you ..
I will not forgive you…
You are very barbaric..
آريان : بيسمعه وشاط اكتر . وضربه ف بطنه. وضهرو ووشه. واداله العلقه التمام ..
تمارا : واقفه بعيد بتعيط . وبتصرخ باسم آريان . وأبوها ..
طبعا حصل فوضى ف المكان. والشرطه التركيه جت . وهتاخد آريان. وڤارو ..
الشرطي . ل تمارا . انتى . ستذهبين إلى قسم الشرطه …
آريان : بصوت عالى . زوجتى لن تذهب الى اي قسم شرطه . هي لم تفعل شيئا .هذا الوضيع انتهز فرصة غيابي عن زوجتى لدقائق. وقدم لها رقمه الخاص ..
الشرطي : انت ليس لديك الحق لتضربه كل هذا. انت حطمت عظامه .
آريان : بغضب . وسأفعل أكثر من هذا . من يقترب من زوجتى ساقتله بيداي .

 

الشرطي : انا أتفهم غضبك . ولكن انه زائر ..
آريان : خبط بايديه ع التربيزه بغضب ..
وانا ايضا زائر .وزوجتى تعرضت لكل هذا ف بلدكم . وزوجتى لن تدخل قسم الشرطه ابدا . ولو حدث هذا ستكون العواقب وخيمه. وساصعد الأمر الى الجهه العليا فى تركيا .. وإن كنت لا تصدق . فال تتحري عن إسم . الامبراطور . آدم العدوي. وانا حفيدو آريان زين العدوي .
الشرطي : شاف قوه ف عيون آريان . وكمان التمس ليه العذر. وهز راسه.
حسنا . فلتذهب انت وتترك زوجتك هنا .
تمارا : جريت ع آريان . واترمت ف حضنه . وعيطت. آريان . قولتلك ارجوك نمشي من هنا . ليه يا آريان ليه؟
آريان : ضمها لقلبه بحب . هششش بس اهدى يا حبيبتي ومتعيطيش . وطلعها من حضنه. ومسك وشها بايديه. وقال بتحذير وخوف كبير . اسمعى . انا مش عارف ايه ال ممكن يحصل هناك . وكمان الراجل ده من دوله اجنبيه . وخايف انك تيجي معايا. يحصلك حاجه . اسمعى ياتمارا . انتى هتطلعي الفندق . وتدخلى الجناح . وتقفلى ع نفسك . ومتخرجكيش منه لاي سبب من الأسباب.. ولو خايفه . اتصلى ع بابا آدم يبعتلك طياره خاصه . هو اكيد هيتصرف ..
تمارا : عيطت بصوت عالى وخوف كبير. انت ليه بتقول كدا . هما هيعملو معاك ايه؟ آريان انا خايفه عليك .
آريان : ضمها لقلبه بخنقه كبيره . وخبى راسها كلها ف حضنه . وغمض عينيه. وجواه إعصار عايز يقتل الحقير . وكل الل واجعه إن تمارا هتكون لوحدها.
تمارا : بتعيط بحزن حقيقي ..
آريان : هشش تيما . وطلعها من حضنه . وقال وبعدين انتى حفيدة العدوي وعزيز . يعنى القوه . انا عايزك قلبك جامد . وانا هرجعلك . انا يعنى رايح فين ؟ شوية إجراءات. وراجع ليكى ياروحي . وضحك بتمثيل . عشان اجبلك الايس كريم يستى ههههه انا وعدتك اوكي . وباس جبينها بحب كبير . وحط جبينه ع جبينها . عشان خاطر آريان متعيطيش كفايه . مش عايز اكون قلقان عليكى .

 

تمارا : غمضت عينيها . وحاولت تكون ثابته.
آريان : مسد ع حجابها. يلا ياروحي . اطلعي الفندق . وطمنيني عليكى من الشباك ..
الشرطي : حسنا . يكفي كل هذا الوقت. تحرك معي الآن ..
آريان : عذرا . انتظر بعض الشيء . لابد أن اطمئن على زوجتى . وبص ل تماره . يلا بقى ياحبيبتى . اطلعي بسرعه . عشان ارجعلك بسرعه ..واسمعى اوعي تفتحى لأى مخلوق فاهمه ياتمارا ؟
تمارا : هزت راسها بدموع ..فاهمه يا آريان. وطلعت منها تنهيده وجعت قلب آريان.
تمارا : بصت ف عينيه . وقالت استودعتك عند الله ..واتحركت تمارا بسرعه . وجريت دخلت الفندق . وبتعيط بشهقات ..
آريان : قبض ع ايديه بغضب واضح . وبص ع ڤارو ال بيعملو ليه إسعافات اوليه ..وعايز يولع فيه ..
تمارا : دخلت الجناح . وشاورت ل آريان من التراس . وبتعيط بوجع كبير ..
آريان : عكس النار ال جواه . شاور ليها. وقالها ف اشاره خلى بالك من نفسك .
تمارا : دخلت بسرعه . ورمت نفسها ع السرير وعيطت بصوت عالى …
الشرطه اخدت آريان . وڤارو ع القسم ..
——————بقلمي مريم نصار.
ف باريس .
كريم : طالع الجناح بتاعه. وفتح الباب . واستغرب وقال ايه الضلمه دي؟ ا
.احنا لسه ف آخر النهار. ودخل وقفل الباب . ونده ليلياني ؟ليليانو؟ ياروحي جبتلك الحجات ال انتى طلبتيها … وراح ينور النور . وشم ريحة برفان تحفه جدا . وقال الله ايه الريحه الجميله دى يالي لي ..

 

ليليان : قربت منه . وحطت أيدها ع عينيه. وقالت بتشغل الاضاءه ليه ياكيمو؟
كريم : ههههه والله ياحبيبتي. المنطق بيقول . لازم اشغل الاضاءه. عشان اشوف مراتي حبيبتى ملكة جمال قلب كريم. ولا انتى بقى عايزه تحرميني من النعمه دي؟ وبعدين انتى حطا ايدك ع عينيا ليه؟ اوعى تكوني محضره مفاجاه؟
ليليان : بمكر . امممم موووفاجأه . انت عايز مفاجآه ياكيمو ؟
كريم : والله كلك ذوق يقلبى . ال انتى عايزاه انا معاكي فيه . بس اول حاجه . انا اشيل ايدك دي عشان اشوف القمر . واخطفها لحضني ..
ليليان : بدلع تؤ تؤ . استنى اوكي . بس امشي معايا شويه كمان.
كريم : وماله ادلع يعم حقك . قمر ولازم يدلع . وكله هيطلع عليكى ههههه ..
ليليان : بحرج . وبعدين بقى . امشي معايا . وياريت تسكت شويه ..
كريم : بدهشه . اسكت شويه . ماشي ياستى عشان عروسه بس .
ليليان : ضحكت . وقالت بس أقف هنا ..
ليليان : سحبت ايدها من ع عينيه. وقالت فتح عينيك ياحبيبى .
كريم : فتح عينيه . واتفاجي حرفياً . تربيزه متزوقه . وتورته جميله جدا . وطبقين وشوكتين . وكاسين للعصير . وعامله ديكور حلو ورمانسي اوي .. ولف ليها وفتح عينيه بدهشه .من الطقم ال هي لابساه . وريحتها ال تجنن . وابتسم بخبث . وحاوطها من وسطها. وقال ايه القمر ده ؟ انتى جمالك عدى كل الكلام .. وغمز .. ايه لنظام؟
ليليان : ضحكت برقه . وهمست بحب . كل سنه وانت طيب ياحبيبى . اول عيد ميلاد ليك معايا ..
كريم : ابتسم . ايه ده ؟ يعنى انتى كنتى فاكره؟ انا قولت معلش ياكيمو . تلاقي الفرحه نستها مش مشكله.
ليليان : رفعت ايديها حوالين رقبته . وقالت عمري ما انسى اى تاريخ مهم ف حياتك ياروحي .. كل سنه وانت معايا ياكريم ..
كريم : دفن وشه ف شعرها وقال كل ثانيه وكل ساعه . وكل يوم وكل شهر وكل سنه وانتى ف حضنى يا ليليان قلبى . بحبك اوى ..
ليليان : غمضت عينيها وانا بحبك اوى ياكريم . احم . تعالى بقى شوف الهديه ال جبتهالك . وجت تطلع من حضنه .
كريم : شدها لحضنه اكتر . وهمس تؤ مش عايز هديه . انا عايزك انتى. وقرب منها بحب كبير واخدها لعالمه الخاص …
——————بقلمي مريم نصار.

 

ف المالديف ..
تيم : ورفع عينيه ليها وقال. اعتراف يليق بيكي . انتى عشقي ومعشوقتى .انتى حبيبتي وروحي . انتى بنتى واختى وامي . انتى دنيتى . انتى بدايتى ونهايتي . انتى يامريم اساس حكايتي ..!! (بحبك)
ميرو : قلبها هيطلع من مكانه . وضحكت بدموع
.وقالت . بحبك ياتيم ..
تيم : قلبه دق ب أمل جديد .. وقام وقف قدامها. وهمس قولتى ايه؟
ميرو : مسحت دموعها. وضحكت بسعاده وقالت . بحبك ..
تيم : ضحك بسعاده . وضمها لقلبه . ورفعها من ع الأرض ولف بيها كتير . وقال بحبببببببك . بحببببببببك يامريييييم ..
ميرو : قلبها بدء يرفرف ف سما العشق . وعاشت اجمل اعتراف . وغمضت عينيها . واطلقت لقلبها الحريه .. حرية الاعتراف وقالت بصوت عالى. بحباااااااك ومش بس بحبك . انا بعشقك حد الانهيار ..
تيم : نزلها قدامه ومسك وشها يايديه . وبيضحك وقال .اخيرا قولتيها؟.. انا بحبك .. بموت فيكى . بعشقك . انتي كل حياتى يامريم ..
ميرو : بتتنفس بسرعه وبتضحك . وهزت راسها .ايوه . وانا كمان ياتيم . انا بعشقك . انا روحي فيك ياتيم..
تيم : بجنون ميراث العشق . وقرب منها وباسها . بكل عشق واضح ..
ميرو : قلبها هيطلع من مكانه. وحبست أنفاسها من الخجل . ومسكت فستانها بايديها . وغمضت عينيها ..
تيم : اخيرا . بعد عنها وحط جبينه ع جبينها . وقال بحبك ..
ميرو : اتنفست اخيرا. وبتنهج .. واتكسفت جدا . وسابت تيم . وجريت ع الكوخ ..
تيم : واقف مكانه ومتابعها .. ومسح ع شعرو وضحك ع شكلها وهي محرجه ومكسوفه منه وبتجري .
ميرو : جريت وطلعت الكوخ بسرعه . وقفلت باب الكوخ .وقلبها دايب ف عشقه .. ورمت نفسها ع السرير . وبتضحك بسعاده . وضمت المخده بفرحه كبيره ..

 

تيم : خبط ع الباب. ميرو حبيبتي افتحي ..
ميرو : اتخضت . وخافت . واتوترت. لكن قامت وفتحت الباب . واتحركت بسرعه ..
تيم : شاف وشها الاحمر من الخجل. و هرش ف قفاه . وقال تحبى تشربي حاجه.
ميرو : نزلت وشها ف الارض بحرج كبير . وبتترجف . من ال تيم عمله . وهزت راسها لأ ميرسي ..
تيم : شافها بتترجف . وحب يطمنها . طيب بقولك ايه ؟ ماتيجى نطلع اليخت افرجك عليه. ونتصل ع بابا آدم . ايه رأيك؟
ميرو : نفخت باريحيه . احم ياريت اوكي ..
تيم : مسك أيدها تعالى . واخدها وطلعو ع اليخت.
ميرو : بتتفرج ع الاوض . والديكور وشكل اليخت خرافي . وقالت كل حاجه جميله اوي ياتيم .
تيم : غمض عينيه ومسك جبينه . وفتح بتعب . لانه مانمش من امبارح .
ميرو : استغربت . مالك ياتيم؟
تيم : ابتسم .وباس كف أيدها . ابدا ياروحي . انا زي ما قولتلك . مانمتش من امبارح لحد دلوقتي . ونزلت اشتريت وجهزت كل حاجه . من الفجر .
ميرو : بزعل عليه. طيب ماتنام شويه .
تيم : بمكر . انام؟ لأ مش هيحصل . بس بقولك ايه. لو ممكن فنجال قهوه واحنا بنتكلم مع العيله يبقى تمام اوى ..
ميرو : هزت راسها . حاضر . اتفضل الفون اهو . اتصل ع بابا آدم . وانا هعملك القهوه وراجعه .
تيم : هز راسه تمام . واخد الفون . وقعد ع سرير ف اليخت . ورجع راسه لورا . وفتح الفون .
ميرو : واقفه ف المطبخ. ومبسوطه جدااا . وقلبها طاير من السعاده .. وعملت القهوه. وجهزتها.

 

. وقالت . بتعجب .اله انا مش سامعه صوت تيم بيتكلم مع حد؟ امم يمكن اخد الفون وطلع ع سطح اليخت … وشالت القهوه . وخارجه من المطبخ . وطالعه ع السلم . لمحت تيم . ع السرير . وراحت ع الاوضه . وصعب عليها جدا . الفون ف ايدو . ونايم.
ميرو : قالت بزعل . اكيد مرهق جدا . وسابت القهوه . وقربت منه . وشالت الفون من ايدو بشويش . وشدت عليه الغطا . وقعدت جنبه وعدلت المخده تحت راسه . وجت تتحرك .
تيم : نايم . واتحرك وحط ايدو عليها . وعدل راسه ع دراعها ..
ميرو : قلبها دق بعشق كبير . ومسدت ع شعرو لاول مره .
تيم : استكان . ونام بعمق ..
ميرو : قعدت جنبه . شويه بتتامل فيه . وف لحظة ضعف . غمضت عينيها وقربت منه وباسته من خدو. وجبينه . وهمست ف ودنه . بحبك يا تيم …
——————بقلمي مريم نصار.
ف تركيا …ف القسم ..
الشرطي : فتح محضر . واستجوب ڤارو . وآريان . وكل الادانات ضد آريان . لأن مفيش دليل ضد ڤارو . او حد شافو . وكل الشهود . شافو آريان وهو بيضرب فيه ..
الشرطي : ل ڤارو . انا أعتذر عما حدث لك . ونرجو منك أن تقبل اعتذاري . والسيد آريان سيعتذر لك عما حدث . وسيتكفل بعلاجك .
ڤارو : حط ايدو ع الشاش ال ع وشه . وقال بتعب. لأ . لن استسلم . ولن اقبل اعتذار هذا الهمجي . انه صفعنى بقوه. وضربنى كما يضرب الحيوانات ..

 

آريان : بغضب . ومن قال لك انى ساعتذر منك ايها الوقح . وانا لن استسلم وسانتقم منك ع كل ما حدث . حتى وان أصدروا علي حكم الاعدام . أتفهم ايها الوضيع. وقرب من وشه بكره واضح. وقال من بين أسنانه بغيظ كبير. انا لن اعتذر . وانا ساقتلك عمدا ..
. الشرطي : بتحذير . سيد آريان. انت بهذه الطريقه تعقد الأمور . من الأفضل أن تعتذر . ونغلق المحضر ..
آريان : بصوت جهوري . انا لن اعتذر . وقرب من الشرطي . وقال . ساطرح عليك سؤالاً واريد منك اجابه .. إذا كان هذا الوضيع . طال النظر ل زوجتك او ابنتك . او اختك . ومن ثم انتهز فرصة غيابك لثواني عده . واعطى رقم هاتفه الخاص لها.
وزعق وكمل . ماذا كنت تفعل حينها؟
الشرطي : ……………….
——————بقلمي مريم نصار.
ف المزرعه …
آدم العدوي : دخل المكتب بسرعه. واتصل ع رقم برايڤت. … ورد عليه .. الو.
آدم : بهدوء ما قبل العاصفه . راشد ….!!!
راشد : كشر عينيه . بتركيز ……وفتح عينيه بدهشه كبيره .. وقال بزهول . آدم العدوي؟

ف تركيا … ف القسم ..
آريان : قلبه مشغول ع تمارا .. وقال للشرطي . اريد ان اتحدث مع زوجتي ..
الشرطي : غير مسموح الآن. وخرج من المكتب .
ڤارو : بيبص ل آريان بغيظ . وقال لن اتركك . سادمرك . ساجعلك تعفن ف سجون العالم ..
آريان : بغيره. مسكه من ياقة قميصه . وقال اخرس ايها الحقير .
. هل تظن أنك تفلت بفعلتك هذه .. فلتتريس قليلا .. انا أسمى آريان زين آدم العدوي.. وساحطمك . وساخذ عينيك هديه للكلب خاصتى .
. وساخذ قلبك واحتفظ به . ليلعب به صغيري . وساخذ عقلك . ليلتهمه حيواني المفضل.
.وساخذ من ضلوعك . وعظامك ساطحنهم وانثرهم تحت قدمي . افهمت لأي درجه ورطت نفسك ايها الماكر ..
ڤارو : قلبه دق بخوف . وبلع ريقه بصعوبه.
آريان : ساب ياقة قميصه وزقه بعيد . وقال فلتغرب عن وجهي . واقسم لك . إن لم اخرج ف هذا اليوم . سافعل بك ماوعدتك للتو ..
ڤارو : حط ايدو ع رقبته بخوف . وقال انت تمزح ..
آريان : ضحك بسخريه . وبص بعيد ..
الشرطي : دخل . باحترام . سيد آريان . نحن نعتذر لك . ونرجو منك أن تتقبل اعتذارنا . انا والسيد ڤارو ..
ڤارو : فتح عينيه بصدمه . ماذا تقول …؟
الباب خبط ..
راشد : دخل . وف نظره سريعه عرف مين حفيد العدوي . وقال بإعجاب . أنت آريان حفيد آدم العدوي؟
آريان : كشر عينيه . وقال ايوه انا .. حضرتك مين؟ وشكلك مش غريب عليا ..
راشد : ريت ع كتفه . وقال أنا راشد . صديق قديم . لجدك البطل . آدم العدوي ..ثواني يبنى ..
راشد : طلع من جيبه موبايل . تفضل أيها الشرطي . هذه تسجيل كاميرات المراقبه . يوجد بها . دليل هذا الرجل .وهو يذهب ويعطي زوجة السيد آريان ررقم هاتفه. وستري رد فعل زوجة السيد آريان . انها هاجمته. وتشيح بيدها له دليل عن انها تريده يذهب . وكانت غاضبه جدا .
آريان : بيسمع . وقبض ع ايديه . وعايز يقتل الحيوان ڤارو ..
الشرطي : فتح الفيديو . وهز راسه حسنا. شكرا ع تعاونك . سيد راشد. وانت غنى عن التعريف . وانا اعتذر عما حدث مني . سيد آريان .
آريان : هز راسه. وسكت .
راشد : حسنا . ستكمل الإجراءات .مع هذا الرجل.
آريان : بقلق. استاذ راشد . انا عايز اطمن ع مراتي ..
راشد : متقلقش . مراتك ف مكان أمين .
آريان : كشر عينيه يعنى ايه؟
راشد : مراتك عندي ف الفندق بتاعي. انا هفهمك كل حاجه .
بعد شويه . خلصو الإجراءات. وڤارو . اعتذر . وراشد اقنع آريان .. وخرجو من القسم.
آريان : خارج . وشاف عدد كبير من الجارد. وعربيه لاموزين .
الجارد : ف حركه سريعه . فتح باب العربيه ل راشد .تفضل سيدى ..
راشد : شاور ل آريان . تعالى اركب يا آريان ..
آريان : بقلق . معلش انا عايز اطمن ع مراتي الاول.
فون راشد رن. وابتسم . وقال اهو الامبراطور بنفسه . اتفضل رد عليه ..
آريان : رد بسرعه . الو. بابا ..
آدم : غمض عينيه واتنهد براحه كبيره. وقال آريان حفيدي ..
آريان : ضحك بسعاده . بابا آدم . حضرتك بخير.
آدم : بهدوء . المفروض انا الل أسألك السؤال ده ؟
آريان : انا كويس جدا . المهم حضرتك عرفت ازاى؟ اكيد تمارا مش كدا ؟
آدم : هز راسه ايوه .. وهي دلوقتي ف فندق عمك راشد . ومش عايزك تقلق . ده عمك راشد ال قولتلك عليه قبل كده . انه ساعدنى زمان ف القبض ع المافيا ف تركيا .
آريان : اتنهد باريحيه . تمام يا بابا . انا بجد متشكر جدا . وكمل بحرج .احم اسف عملت مشكله وقلقت حضرتك .
آدم : بشبح ابتسامه ..وفخر واعتزاز . انت لو مكنتش عملت كدا . مكنتش هتبقى حفيدي . انت عملت الصح . انا فخور بيك ياحفيدي . واي حد يقرب من بنات العدوي . لازم يتربي .
آريان : ابتسم . شكرا جدا يابابا ع دعمك ..
آدم : يلا روح مع عمك راشد. وطمن تمارا ..
آريان : حاضر يا بابا ..
آدم : هات عمك راشد أكلمه..
آريان : اتفضل حضرتك …
راشد : اخد الفون . آدم حبيبى . اطمن حفيدك ف حمايتى ..
آدم : متشكر جدا يا راشد .
راشد : ضحك . مين يشكر مين يا آدم . انا مهما اعمل مش هرد ربع جزء صغير من واقفتك جمبي زمان. وكل الخير ال انا فيه دلوقتي . بفضلك انت.
آدم : بفضل الله ياراشد . ف رعاية الله .. وقفل .
راشد : تعالى يا آريان . اركب . وانا هوصلك لمراتك ..
آريان : ركب. وقال معلش اسف يا عمي . هو جدي قالك ايه؟
راشد : ضحك هههههههه . جدك امبراطور بجد . طيب عارف . قالى باللفظ . حفيدي لو مخرجش من القسم خلال ساعه واحده . مش هيحصل خير ..
. قولت بس . لأاا .. انفد بجلدك يا راشد وانقذ حفيد اخوك . ايوه ما هو آدم ده بعتبره اخويا . وبشكر الظروف ال سمعتنى صوته بعد السنين دي ..
آريان : بتعجب . سنين ؟ ال اعرفه ان جدو . قالى أنه ع تواصل معاك ديما .
راشد : فعلا . لكن اخر ٤ سنين بعدنا . انت عارف مشاغل الحياه. المهم إن كل حاجه تمام .. ونورت تركيا . مع انى زعلان يبقى عندي الفندق تحت امرك وأمر آدم . وتحجزو بره.
آريان : ابتسم . آسف ياعمي. وانا بشكرك جدا ع وقفتك جمبي ..
راشد : عيب يا آريان يبنى . انت ف سن احفادي . واسمع بقى انت ليك عندي مفاجاه. اسبوع كامل ف شاليه ع البحر . وهتكون ليك عربيه خاصه بالسواق. تحت امرك تلف فيها تركيا كلها ف اى وقت.
آريان : بابتسامه .. هز راسه شكرا جدا …
بعد شويه …
تمارا : ف الجناح . رايحه جايه ومتوتره وخايفه جدا . ودموعها نازله . وعيونها حمرا . زي الدم .
الباب خبط ..
تمارا : رغم أنها ف فندق صاحب جدها . واتنقلت فيه بطلب من آدم العدوي . لكن خايفه. وجريت ورا الباب . وردت بخوف . من بالخارج ؟
آريان : بابتسامه . انا ياتيما . افتحي ياحبيبتى..
تمارا : شهقت بفرحه كبيره . وفتحت الباب . واتعلقت ف رقبته .. وضحكت بدموع الفرح. وقالت آرياااااان.
آريان : شالها . ودخل الجناح . وقفل الباب برجله . وضم تمارا لقلبه باشتياق كبير جدا ..
تمارا : بتعيط بصوت عالى وشهقات . آريان .. انا كنت خايفه عليك اووي ..
آريان : هشش بس ياروحي . انا كويس وزي الفل اهو . وطلعها من حضنه ومسح دموعها . وزعل ع عينيها الحمرا من الزعل ..
تمارا : حطت راسها ع صدره واتنهدت بحب كبير. وقالت . حسيت انك بعيد عني عمر بحاله يا آريان ..
آريان : شالها بين ايديه . وقعدها ع السرير. وجاب ليها ميا تشرب .
تمارا : شربت من ايدو ..
آريان : مسح دموعها . وابتسم وقال . تعرفي. اول مره اخاف بجد . انا ف مكان . وانتى ف مكان . وف بلد غريبه . واخد نفس عميق واتنهد . وبصلها وقال بس مراتي بميت راجل .وقلبت الدنيا . والامبراطور ماسكتش . قوليلى بقى عملتى ايه؟ وشدها لحضنه ..
تمارا : ف حضنه. قالت بدموع. انا كنت خايفه عليك اووي . وكمان خايفه وانا لوحدي . اتصلت ع بابا آدم. وقولتله ع كل حاجه . وبعدها قفل .. وربع ساعه اتصل عليا . وقالى ف عربيه رقمها (…) وف واحد راجل كبير . اسمه عمو راشد . وقالى أنه صحبه وبيثق فيه . واطلعي معاهم ع الفندق . ومنزلتش غير لما بابا آدم كلمنى من فون عمو راشد .. وجابوني هنا ع الجناح ده . وجابو الاكل وكل الحجات دي .. واستنيتك .. يا آريان ..
آريان : رفع دقنها وباسها بحب كبير . وهمس بعشقك ياتيما . . وقرب منها بعشق اكبر واخدها لعالمه الخاص …
——————بقلمي مريم نصار.
الساعه فيلا الصاوي .
ياسين : قاعد مع العيله. وقال ماينفعش حياة تروح السينما لوحدها . انا هروح معاها ..
ساره : وماله مفيش مشكله . لكن ياسين ياحبيبى . مقولتليش . عملت ايه مع همس؟
ياسين : بثبات ..هز راسه كل خير . انا شوفت المشروع وجميل جدا . وبعت نسخه ل بابا وف انتظار الرد ..
ساره : أمم بالتوفيق إن شاء الله . همس بنت طموحه ومجتهده جدا .. وكملت بتعجب . بس بتصل عليها مردتش عليا . وده محصلش قبل كده ..مش عارفه خايفه يكون حصل معاها حاجه ..
ياسين : بحرج . بصراحه ايوه حصل موقف مش ظريف ف المكتب ..
كلهم بصو لبعض بعدم فهم.
ساره : بعدم فهم . خير يا ياسين ؟ موقف ايه الل حصل ؟
ياسين : بحرج .. بصراحه السكرتيره .وقعت منها صينية القهوه بالغلط . وجت ع ايد همس . وكمل بزعل . وأيديها اتحرقت . واضطريت اخدها المستشفى . والدكتوره ..قالت ليها متنزلش الشغل اسبوع ..
ساره : شهقت وحطت ايدها ع بوقها .ايه؟ ايديها اتحرقت ؟
ماليكه : بزعل لاحول ولاقوة إلا بالله .. طيب وبعدين يبنى .انت اطمنت عليها ؟
ياسين : رفع عينيه ل ماليكه . وهز راسه لأ ..
ملك : ازاي بس يا ياسين يبنى ؟ دي ايديها اتحرقت ف مكتبك يبنى . ع الاقل كنت اطمنت عليها ..
ياسين : افتكر خفة دمها . وحس أنه مشتاق يسمع صوتها .. لكن رفض الفكره . وهز راسه ليهم . لأ . مرات خالى هتطمن عليها. وتبقى تطمنا.
ساره : بزعل . طيب دلوقتي المفروض همس تروح السينما مع كارما وحياة . هنعمل ايه دلوقتي؟
ياسين : فتح عينيه وقلبه دق . وبعدها لعن نفسه لأنه قالها متروحش السينما .
ماليكه : بعفويه . خلاص اتصلى ع والدتها . واطمني عليها . وقوليلها تنزل من البيت تغير جو مع حياة وكارما ..
ساره : بتفكير . امم والله فكره . وبالمره . ياسين يطمن عليها . ع الاقل من باب الواجب . لان ال حصل .. حصل قدامك يا ياسين.
ياسين : قلبه دق بحيره. لكن استجاب .وهز راسه تمام. احم …
ساره : اتصلت ع مدام يسرا .. وردت. الو.
يسرا : الو . مدام ساره . اهلا بحضرتك ..
ساره : بحرج . اهلا بحضرتك يافندم . احم . همس عامله ايه دلوقتى؟
يسرا : بحزن . الحمدلله هي أحسن دلوقتي . ونحمد ربنا إن قريب حضرتك أنقذها .
ساره : كشرت عينيها وبصت ع ياسين . وقالت قريبي انقذها؟
يسرا : بتأكيد . طبعا الظابط ياسين . وانا كنت هتصل عليكى . انا هفضل طول العمر انا ورياض ممنونين ليه .. بجد انا نفسي اتعرف عليه. واشكرو بنفسي .
ساره : ببلاها . ها؟ اه احم ايوه ايوه. هو موجود . الظابط ياسين موجود معايا .
يسرا : بفرحه. بجد . طيب ممكن أكلمه ..
ساره : طبعا طبعا. اتفضلى. وبصت ل ياسين . امسك يا ياسو والدت همس عايزه تشكرك بنفسها .
ياسين : كشر عينيه تشكرنى؟ انا معملتش حاجه لكل ده .. واخد الفون . ورد باحترام . مساء الخير يافندم ..
يسرا : ابتسمت . مساء الخير. أستاذ ياسين . بجد بجد انا مش عارفه اشكر حضرتك ازاى.. انت عملت جميل مع بنتى همس مش هقدر أنساه .
ياسين : بعدم فهم يافندم انا معملتش حاجه لكل الشكر ده .. وقام وخرج يتكلم ف الجنينه ..
يسرا : ازاى بقى؟ اومال مين ال لحق بنتى قبل ما صينية الشاي القهوه كلها تقع عليها؟
ياسين : كشر عينيه شاي وقهوه ؟
يسرا : ايوه . وهمس قالت انك قد ايه شجاع . وقمت تجري وانقذتها من باقي الحجات السخنه قبل ما تقع ع وشها . استاذ ياسين انا بجد ممنونه ليك جدا ..
ياسين : كشر عينيه وهز راسه بتفكير . وبعدها ابتسم . وقال لا العفو حضرتك ده واجبي . ويارب تكون بخير دلوقتي ..
يسرا : بخير الحمد لله . ثوانى اهي جت اهى . اتفضل معاك .. امسكى ياهمس ..
همس : بصوت عالى . مييين لو مرات اخويا البلهاء انا مش عايزه اسمع صوتها . بعد ما قطعت ليا الجيبه عاااااااا كانت جديده . منها لله ..
ياسين : ضحك بصمت ..
يسرا : خبطتها ع راسها . هشش اخرسي بلاش فضايح . ده الظابط ياسين بيطمن عليكى ..
همس : تنحت وفتحت بوقها ميييين؟
يسرا : حطت الفون ع ودن همس. وقالت اتكلمى مالك متنحه ليه كدا ؟
همس : ها..؟ كح كح . اه احم . هاي .. لأ قصدى الو. ..وبلعت ريقها بتوتر..
ياسين : ضحك . ورد عليها . مساء الخير يا انسه همس ..
همس : قلبها دق بقوه وقالت بهيام مساء الخير يا ياسين . احم قصدي يا استاذ ياسين ..
ياسين : حط ايدو ف جيبه . وقال بمكر . ياتري عامله ايه دلوقتى ..
همس : بصت ع والدتها . بحرج وقالت ا.انا كويسه .. كويسه جدا .. احم …
ياسين : بخبث . وياتري . جرح أيديكي بعد ما انقذتك من الشاي القهوه . عامل ايه دلوقتي ؟
همس : غمضت عينيها وصكت ع أسنانها بغيظ كبير من والدتها . وقالت احم . هوا. .. اصل…. لأ تمام تمام . كل حاجه تمام .
ياسين : ضحك . وقال ع فكره . مرات خالى . هتزعل لو مرحتيش السينما مع كارما وحياة اختى ..
همس : ضغطت ع شفايفها بحرج. وقالت احم هو ينفع يعنى …
ياسين : فهم . وقال ماما قالت مافيهاش حاجه لو خرجتى وغيرتي جو . وكمان ممكن انا واختى حياة اجي اخدك بالعربيه . لو مش هضايقك ..
همس : ابتسمت. وقالت بحرج ميرسي جدا لحضرتك. لكن عمو ربيع هيوصلني ..
ياسين : ابتسم بحب . يعنى هتيجي ..
همس : وجدا كمان . احم قصدي إن شاء الله .
ياسين : بتنهيده . ف انتظارك ..
همس : بحب ..اوكي باي ..
يسرا : قفلت الفون . وكشرت عينيها وقالت . انا مش فاهمه حاجه ؟
همس : بتذمر . مش فاهمه ايه بس ياقمر . مدام ساره عايزاني اروح مع بنتها كارما . وكمان حياة اخت الظابط ياسين . هنتفرج ع فيلم أكشن . وعمو ربيع هيكون معايا …
يسرا : كشرت عينيها وقالت بت ياهمس .. انا قلبى بيقولى غير كدا .. قري واعترفي ..
همس : باستها من خدها بمرح . والله اول ما اعرف . هقر من غير اي حاجه . سلام بقى. اطلع البس . وابعتيلى . حد من البنات يساعدوني ف اللبس . سلاااااام . وجريت ع السلم . ومبسوطه اوي انها هتشوف ياسو …..
——————بقلمي مريم نصار.
ف بيت المزرعه …
ف اوضة فهد ..
رينو : بتابع حالات مرضيه ع الواتس ..
فهد : خارج من الحمام . ولابس بنطلون فقط . وبينشف وشه . وساكت تماما ..وراح ع الدولاب . وجاب تيشرت ولبسه . وساب رينو. وخرج ف البلكون … ومخنوق ..
رينو : متابعه فهد . من اول ما جه . وهو ساكت. وكلامه قليل جدا .. وقفلت الواتس . ووقفت عند باب البلكون . لانها ماينفعش تخرج .من غير حجاب . وندهت . فهد ..
فهد : ………….
رينو : كشرت عينيها بعدم فهم . وقالت فهد ف ايه ؟
فهد : لف ليها . ودخل الاوضه . ووقف قدامها . وبصلها بلوم وعتاب كبير .. وساكت ..
رينو : هربت من نظرته . وقالت ف ايه يافهد . مالك من وقت ما رجعت من شغلك وانت مش طبيعى ..
فهد : مسك أيدها وقال تعالى اقعدي هنا . وقعدها ع طرف السرير .. ونزل قعد ع ركبه قدامها . وقال . زمان لما خبيتى عليا .. حصل كارثه .. ولما اعترفنا بحبنا لبعض . عاهدنا بعض أن مفيش حد يخبي حاجه عن التاني . وعشنا طول السنين ال فاتت دي ع الصراحه .. وكتاب مفتوح لبعض . صح؟
رينو : غمضت عينيها ..وفهمت .. وقالت اكيد فهد عرف حاجه…
فهد : اتعدل . وقعد قدامها . ومسك وشها بايديه . وقال بصيلى يا لارين.
رينو : فتحت عينيها . وبصت ف عينيه .. وساكته.
فهد : بعتاب اكبر من امتى يا لارين بتخبى وتدراي عليا ؟
رينو : رفعت ايديها ع ايديه. وقالت . صدقنى انا مش قصدي أخبي عليك . كل الحكايه أننا خوفنا ع زعلك . ورد فعلك .. مش اكتر .. لكن صدقنى انا من جوايا . مش قادره اسامح نفسي .
فهد : سحب ايدو . وغمض عينيه .. وهز راسه تمام ..ماشي يا لارين ..
رينو : بسرعه مسكت ايدو بتأنيب ضمير وقالت . فهد ارجوك . ياريت تحاول تفهمنى . آرين كانت خايفه منك جدا …
فهد : بصلها بدهشه .. تخاف منى انا؟ ده مفيش حد بيحب بنته قد ما انا بحب آرين؟ انتو ازاى بتفكرو كدا ؟
رينو : فهد ارجوك ممكن تسمعني للآخر ..
فهد : مسح وشه بايديه ونفخ بخنقه . وقال بجمود . ايه ال حصل ل بنتى يا لارين ؟ وايه علاقة جرح آدم ب جرح آرين؟ وبعدها ابقى اسمعك ..
رينو : هزت راسها ..حاضر يا فهد . انا هقولك ال حصل .. لكن ياريت تعرف إن آرين جواها روح طفله . وده بسبب خوفك عليها . وانك معودها ديما انها لسه صغيره …
فهد : بصلها . بلوم . وفعلا بنتى لسه صغيره . ومهما تكبر هتفضل بنتى المفضله والصغيره. هو انا كدا غلط يا لارين ؟
رينو : هزت راسها بنفي . ابدا ياحبيبى . انت عمرك ما كنت غلط . انت احن اب ف الدنيا. وبتخاف علينا زي خوفك زمان واكتر . عمر خوفك علينا ولا غيرتك علينا قلت. ولا كانت غلط . لكن غيرتك ع آرين من اي حد . واي مكان . وردة فعلك . بتبقى فيها نوع من الحده وده بيخوف آرين منك …
فهد : بتنهيده ..ايه ال حصل . وخبتيه عني. ؟ قصدي خبيتوه كلكم عني …؟
رينو : اضايقت عشانه . وحطت أيدها ع خدو . احنا عمرنا ما نخبي عنك حاجه ابدا .
وقامت وقفت واتحركت خطوه . وقالت بحزن .. لكن المرادي كان كل قلقي عشان زعلك مني مش اكتر . ونزلت وشها ف الارض بزعل ..
فهد : بصلها بدهشه .وقام وقف قدامها ..وقال زعلى منك انتى؟ ليه ؟
رينو : عيونها لمعت بدموع ..وقالت الغلط عليا انا يافهد . انا ال سبت آرين ف الجنينه مع تالين و آركان . وا….. وآرين … واتنهدت بتعب . وكملت. آرين ركبت حصان تيم يافهد …!
فهد : فتح عينيه بصدمه كبيره .وقال بغضب. انتى بتقولى ايييه يا لاريييين؟
رينو : رفعت عينيها ليه وبصت ف عينيه وقالت . بنتك كانت عايزه تثبت ليك انها قويه زيك . آرين شايفاك مثلها الاعلى . ارجوك يافهد ..!!
فهد : عينيه تايهه . وقال حصان تيم؟ ده كان ممكن …… انتى ….! ازاااااي آرين تعمل حاجه زي كده؟ وزعق وانتى كنتي فييييين؟ و آركان كاااان فييييين؟
رينو : اتخضت من صوته . وقالت . فهد ارجوك اهدا . انا مقدره إن كل ده خوف عليها.
فهد : كشر عينيه وقال اومال انتى كنتى فاكره ايه يا لارين؟ إن أنا الأب ال بيخوف ولادُه ؟
رينو : هزت راسها بنفي. لأ يافهد لأ . كل الحكايه خوفك عليها . وغيرتك الشديده . بتأذيها ..
فهد : فتح عينيه بدهشه . انا اذي آرين ؟ ومسك دراعاتها ..وقال هي غيرتي عليكى وع بنتى جديده عليكو؟ وزعق انا واحد ربنا خلقني بغير . وانااااا نبهت ع ارييييين انها متركبش ولا تقرب من الاسطبل . حصل ولا لأ؟
رينو : ………..
فهد : زعق . ماترررررردي ..
رينو : حست بدوار . واتخضت . وهزت راسها ايوه قولتلها . بس ال حصل حصل يافهد . وآدم الحمد لله انقذ آرين .. وبنتك عرفت غلطها . واعتذرت كتير جدا . وقالت إنها مش هتعمل كدا تاني ..
فهد : صك ع أسنانه بغيظ كبير . وقال تعرفي . إن لو مش آدم كان موجود .. بنتك كان حصلها ايه . يالارين ؟ وكل ده بسببك انتى .. من اهمالك لبنتك ..
رينو : بصدمه . انا اهملت بنتى يافهد؟ انا عمري ما كنت مهمله ف ولادي .. وبعدين خلاص الموضوع عدا. وحصل خير . وبنتك بخير .وعرفت غلطها . عرفت بقى ليه خبيت عليك ؟
فهد : هز راسه . ومسح وشه بايديه ونفخ بنفاذ صبر … وقال ماشي يا آرين ..
رينو : وقفت قدامه . هتعمل ايه ل آرين يافهد؟
فهد : بصلها بعتاب . متقلقيش مش هعمل حاجه . مش انا بخوف . وبنتى بتخاف منى .. خلاص مش هعمل حاجه .. بعد اذنك ..وسابها وجاي يخرج ..
رينو : جريت عليه . ووقفت ورا الباب . وقالت رايح فين يا فهد؟ ..
فهد : بص بعيد . ابعدي يا لارين . انا راجع مصر ..
رينو : رفعت عينيها بدموع . وقالت ايه ؟ هتبعد . زي زمان ؟
فهد : بتعب . لأ مش هبعد . بس هراجع حساباتى. وأشوف انا ازاى وصلت لبنتى احساس انها تخاف منى ..
رينو : دموعها نازله . وقالت آرين مبتخافش منك بالمعني ده يافهد .. آرين انت مثلها الاعلى . بس….
فهد : شاورلها تسكت . وقال ابعدي يا لارين …
رينو : غمضت عينيها وافتكرت زمان . لما فهد كان بيخاف عليها . ويواجها .. يبعد عنها بالسنين . وداخت . ووقعت ع الأرض ..
فهد : بصدمه . وقلبه بيدق برعب ..لارررييييييين …
——————بقلمي مريم نصار.
بعد فتره ف المالديف ..
ميرو : قاعده ف الكوخ .. وكتبت ف مدونة ميراث العشق . اجمل اعتراف من مُلهمها وملك قلبها . وبعد شويه خلصت . وبتقرأ روايه. رومانسيه . وفجاءه حست بالملل .
. وبصت ف الساعه وقالت اوووف تيم نايم حوالى ٣ ساعات . والدنيا ليل. وانا هنا لوحدي وخايفه اروح اليخت دلوقتي …
واتنهدت . اهدي ياميرو ..ربنا معاكي . متخافيش من حاجه . هو قالك مفيش حد موجود غيرنا . وكمان خالو فهد . وعمتو لارين كانو موجودين هنا قبل كده كتير جدا. ومحصلش اى حاجه .
وقفلت الكتاب . وحطته ع الكمود . وقالت أنا هاقوم اخد شاور . واحاول انام .. وفتحت الشنطه. واخدت فوطه. وشافت اللبس ال جايبه تيم ليها . واتكسفت .من جرأتهم . ولكن الفضول خلاها تاخد طقم وشافته وشهقت بحرج . وقالت ياخبر الطقم ده جريء جدا .. وقالت بتفكير ..هجربو . وأغيرو ع طول . ايوه تيم نايم . واكيد مش هيصحي دلوقتي .ودخلت الحمام ..
ف اليخت ..
تيم : فتح عينيه ببطء . وغمض تانى . وفتح . واتعدل ..وبص حواليه . وافتكر آخر حاجه . ومسح وشه بايديه . وقال .. حبكت يعنى النوم يجي وقتها .. وبص ف الساعه . وقام .ودخل الحمام . واخد شاور .
وخرج راح المطبخ. ونده .ميرو ؟ انتى فين ياروحي؟ وشاف القهوه . وقال اكيد ف الكوخ .. وفتح عينيه بدهشه اكيد مريم قاعده خايفه دلوقتي .. وطلع ع سطح البخت بسرعه . ونزل وراح اليخت . وجه يخبط ع الباب عشان متتخضش . قال لأ . افرض هي نامت مثلا .. يووووه هو احنا جاين هنا ورديات نوم .
تيم : مسح ع شعرو . وفتح الباب ودخل . وقفل الباب . ولف .. وفتح عينيه بصدمه ..
ميرو : خارجه من الحمام . ولابسه الطقم وكان مبهر ومفتن جدا عليها . . وشعرها مبلول . وبتنشفه .. لكن شافت تيم . و وقفت مكانها بصدمه كبيره .. وشهقت بحرج كبير . واتكسفت جدا جدا من تيم . وخبت نفسها بالفوطه .. وقلبها دق .. وبلعت ريقها بتوتر .وحاسه انها هيغمى عليها..ورجليها اتثبتت ف الأرض مكانها ..
تيم : قلبه بيدق بعشق كبير .وهمس يخربيت جمالك ..
ميرو : سمعته ..ووشها احمر جدا ..واتوترت اكتر .وحاولت تتكلم . وقالت بصوت مبحوح . ا.ا.انت . ف…فاهم غ…..غلط ..اء.انت صحيت امتى ؟ وبتترجف..
تيم : قرب منها . مسلوب . واخد منها الفوطه وبص ف عينيها . وقال بهيام .. صحيت وفوقت متأخر جداً ..
ميرو : ضغطت ع شفايفها بحرج . احم . ومكسوفه جدا..
تيم : وحشتينى …
ميرو : بتوتر . ومش قادره تنطق …….. وساكته .
تيم : مسك كف أيدها وباس عليه وهمس . وحشتينى اوى يامريم .
ميرو : لو الحجر نطق ميرو تنطق ..وقلبها بيدق بسرعه كبيره . وجت تتحرك عشان تلبس الاسدال .
تيم : شدها من أيدها بسرعه عليه . وخبطت ف صدره ..وكلها ف حضنه ..
ميرو : شهقت بصوت مهموس . وبتنهج بسيط . ومكسوفه . وقالت بصوت مبحوح جدا . تي…. تيم ل…لو سمحت سبنى …
تيم : قربها منه اكتر . وحاوطها من وسطها . ورجع خصلة شعر ورا ودنها . وقال خلاص ياروحي . الهدنه خلصت ..
ميرو : قلبها بيدق من همساته. ومش قادره تتكلم .
تيم : رفع دقنها . وبص ف عينيها وقال . بعشقك ياملاك تيم .انتى اجمل من القمر. وقرب منها باشتياق كبير ..
ميرو : غمضت عينيها واتخدرت تماما . من سحر العشق .
تيم : حط جبينه ع جبينها. وقال بصوت مهموس بعشقك …
ميرو : خبت وشها ف صدرو من الاحراج ..
تيم : ضحك بسعاده من خجلها. وضمها لقلبه بعشق وتملك . وقرب منها باشتياق السنين .. وميرو نسيت هي فين . ودابت معاه.
تيم : شالها بين ايديه بتملك . واخدها لعالمه الخاص …..
وبعد فتره كبيره . واخيرا . تم نقل ملكية ميرو العدوي . الي . ميرو تيم عزيز . —-

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ميراث العشق)

لقراءة الجزء الأول من الرواية اضغط على : (رواية جريمة عشق)

لقراءة الجزء الثاني من الرواية اضغط على : (رواية عشقتها منذ نعومة أظافرها)

لقراءة الجزء الثالث من الرواية اضغط على : (رواية عشق الفهد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى