رواية مهمة عاشق الفصل الثالث والثلاثون 33 بقلم خلود وائل |
رواية مهمة عاشق الفصل الثالث والثلاثون 33 بقلم خلود وائل
اميرة :لسه بتحبها لسه بتحبها اذاي وهي خانتك مع واحد تاني غيرك
هنا اتجمد الدم في عروق علي وأميرة حست بالمصيبه ال هي عملتها
علي بكل عصبيه وانفعال مسك أميرة من دراعها جامد وقرب منها
علي بصوت كفحيح الافاعي:عرفتي منين انها خانتني مع واحد تاني
أميرة بخوف:سيب ايدي ياعلي انت بتوجعي
علي بأنذار:انطقي بدل ماأدفنك في مكانك
أميرة بتوتر: اه بقلك سيبني ياعلي هكون عرفت منين يعني دي كلمه قلتها كدة
علي بنرفزة اكبر:متختبريش صبري ياأميرة انا مش عيل صغير معاكي انطقي عرفتي اذاي
أميرة:نهي ….نهي ال قالتلي
ساب علي ايد أميرة وبصلها بشر وتوعد
علي:حسابها معايا بعدين امشي غوري من وشي مش عاوز اشوف خلقتك هنا تاني فاهمه
أميرة برعب:فاهمه فاهمه
مشيت اميرة وهي مرعوبه من علي وراحت جري علي أوضه الحاج محمود اما علي فكان جواة صراع واسئله كتير وألم واتأكد انه هيحس بيه وهيتوجع بسبب ليلته ال حس انها مظلومه لانه محكاش لأي حد علي ال حصل مع ليلي
_ياتري ياعلي لو طلعت مظلومه فعلا هتعمل ايه
_انت هنتها وجرحتها مش ممكن تسامحك
_ياااه لو طلعت مظلومه وانت ال اتسرعت وموقفتش جمبها
_لا طبعا مش مظلومه انت هتكدب عنيك
_مجايز كنت فاهم غلط وبعدين اميرة عرفت منين مفيش اي حد يعرف حاجه عن الموضوع دة الا إذا …..لا مش معقول تكون اميرة ليها يد في ال حصل
بعد فترة طويله خرجت اميرة من الاوضه علشان تمشي وتهرب من نظرات علي ال بيشك فيها ومش هيرتاح غير لما يعرف الحقيقه وبعدين لمحت ليلي كانت واقفه في الاستقبال وهتنزل تمشي ولكنها كانت بتستني الاء وكانت شايله شنطتها وفي ايديها ازازة ميه معدنيه صغيرة ….راحت اميرة ناحيتها
اميرة :كنت فكراني هتموتي نفسك بعد ال عملته فيكي بس بصراحه ابهرتيني لما لقيت عندك الجراءة الكافيه ال تخليكي ترجعي وكمان تقفي قدامي
ليلي بثبات :لا لسه الانبهارات جايه قدام اتكي ع الصبر شويه
اميرة بتحذير:هتعملي ايه يعني انتي مش قدي ياليلي وانتي مجربه
ليلي بتحدي: من ناحيه هعمل فهعمل كتير اما حكايه مش قدك فبصراحه عندك حق انا اكبر واعلي منك بكتير وفعلا مجربه واحب اشكرك علي التجربه ال غيرت حياتي١٨٠درجه بفضلك انا بقيت اققوي واحسن عندي ملايين تخليني اشتريكي انتي وعيلتك بحالها وبأشارة واحدة من طرف عيني انهيكي من الدنيا انتي والحقير حسن
اميرة بسخريه:ومستنيه ايه يالولو
ليلي:قلتلك اتكي ع الصبر ….انا هخليكو تندمو انكو عرفتوني في يوم من الايام بس واحد واحدة
اميرة:ولا هتعملي اي حاجه لانك ضعيفه حتي علي مش جمبك
ليلي :حاولي تتقي شري وبلاش اشوف وشك تاني
اميرة :هاتي ال عندك ياليلي وخافي علي نفسك انا لما بقلب بقلب
ليلي ببرود:طب اوعي تفوري😂🤘
مشت اميرة وهي متغاظه من ليلي ومعرفتش ترد عليها وشويه وجت الاء ونزلو من المستشفي وراحو يركبو عربيه ليلي
الاء: اللهم بارك دي عربيتك ياليلي
ليلي:يعني هكون سرقاها وبقولك اركبي
ركبت ليلي والاء العربيه وطلعت بيها ليلي
الاء:واو بجد العربيه تحفه جبتيها امتي دي
ليلي:من سنه وكانت واقفه في الجراج لحد ماانزلها
الاء:بكام دي حكايه
ليلي:مليون ونص
الاء:كام يختي هو انتي عندك كام مليون لما جايبه العربيه بمليون ونص
ليلي:نصلي علي النبي بقي بدل ماتتقلب بينا الوقتي
الاء بضحك: لسه هبله ذي ماانتي
ليلي:مفيش حاجه بتفضل علي حالها ياالاء
وصلت ليلي والاء ووقفو قدام واحد من افخم المطاعم في القاهرة ودخلو وطلبو الغدا
الاء:احكيلي بقي حياتك بعيد عننا عامله اذاي
ليلي بحزن:غم ياالاء الناس حواليا طول اليوم وحاسه اني لوحدي بضحك ومن جوايا موجوعه ورايا شغل مبيخلصش وحاسه اني تايهه معايا الفلوس بس مش عاوزة اعمل بيها حاجه
الاء:لسه بتحبيه ياليلي
ليلي بألم :مهو دة ال واجعني ياالاء ان بعد كل دة لسه بحبه عمري مانسيته لحظه بموت لما بشوفه بعدة عني بيدمرني
الاء:جربي تحكيله ياليلي يمكن يعزرك
ليلي:انا مش في دماغه ياالاء دة خطب وعايش حياته وكمان خاطب ال دمرتني
الاء:حلال فيه والله
ليلي:حرام عليكي
الاء:والله وهو مش حرام عليه ال عمله فيكي
ليلي:اققلبيلي علي الثيرة دي الله يخليكي
الاء:ماشي ياستي بس عرفيني بقي عملتي الثروة دي اذاي
ليلي:هتموتي لو معرفتيش ياالاء
الاء:اه بصراحه😂
ليلي:بصي ياستي انا سافرت وهدفي اني ابداء حياه جديدة ومستقله اخدت الدكتوراة وجتلي فرصه شغل في واحدة من اكبر مستشفيات امريكا وقبلتها واشتغلت ومكنتش بفوت فرصه اني اثبت نفسي واكسب خبرة واتعرفت علي دكاترة كتير جدا واشتغلت في اكتر من مستشفي في فترة قصيرة وعملت اسمي والحمد لله كان معايا ال بيساعدني ويوجهني ومرتبي كنت باخد ال يكفيني وابعت الباقي لحسام لحد ماعملت مبلغ كويس وهو وبابا كانو بيشغلوة في البورصه وحظي كان حلو وهما كانو خبرة وعارفين بيعملو ايه وربنا كرمني وبقيت ذي ماانتي شايفه كدة
الاء:بجد فرحنالك اوي ياليلي ربنا يسعدك يارب
ليلي:يارب ياقلبي البت فوفو دي وحشاني اوي اوعي متجبيهاش بكرة هزعل منك
الاء:هو احنا نقدر نتأخر عن فرح ماهر ونسمه دة حتي ماهر كان طخنا بمسدس خرز
ليلي:😹😹😹
الاء:قوليلي بقي مين ال كان بيساعدك في امريكا
ليلي:دكتور هيثم شاب محترم اتعرفت عليه كان بيشتغل معايا هناك وساعدني كتير جدا
الاء:اممممممم
ليلي:مش ال في دماغك ياحجه داانا حتي قابلته لما نزلت مصر وطلع ابن صاحب المستشفي ال فيها عمك محمود الناهي
الاء:الدنيا صغيرة اووي بجد…..
تاني يوم حضرت ليلي الفرح وكانت كعادتها حوريه من حور الجنه وكل الانظار متوجهه ليها
ليلي:الف مبروك ياميمو
ماهر:الله يبارك فيكي يالى لى لولاكي مكنتش اتجوزتها عقبال ماافرح بيكي يارب
ليلي:ولا يهمك ياميمو منا الخاطبه الرسميه للعيله
نسمه: عقبالك يا لي لي
ليلي:عقبال ماتخلوني عمتو بقي 💚
بداء ماهر ونسمه يرقصو سلو وانضم ليهم يوسف والاء وحسام وسلمي وليلي كانت بتتابع من بعيد وبعدين فاقت من سرحنها علي صوت
هيثم: تسمحيلي بالرقصه دي
ليلي:هيثم !
هيثم:يبقي مش هتسمحيلي طب ممكن اققعد
ليلي:طبعا اتفضل
هيثم:القمر قاعد لوحدة كدة ليه
ليلي:احم لا ابدا مش لوحدي ولا حاجه هما بس هيرقصو ويجو علي طول انت هنا تبع مين بقي
هيثم:ابن خال العروسه وانتي
ليلي: اخت العريس
هيثم بفرحه:ياااه علي الصدف الحلوة دي
ليلي بكثوف:احم الدنيا فعلا صغيرة
هيثم:فكرتي في طلبي ياليلي
ليلي:ياهيثم انت متعرفنيش كويس ولا تعرف عن حياتي حاجه ارجوك بلاش تظلم نفسك معايا
هيثم:انا هبقي اسعد مظلوم في الدنيا لو وافقتي تتجوزيني
ليلي بضحك:انت مبتزهقش ابدا
هيثم:عمري مزهق منك
ليلي:طب ممكن نأجل الموضوع دة شويه
هيثم:امممم هحاول
ليلي:ماشي
خلص اليوم بسلام وعدي كام يوم وليلي بتحاول تبعد عن هيثم وراحت مستشفي تانيه علشان العمليات التانيه ال هتعملهت وعلي بيحاول يعرف اميرة مخبيه ايه والحاج محمود حالته بتتحسن وكل الامور ماشيه تمام
في يوم جديد دخل دكتور هيثم اوضه الحاج محمود يطمن عليه وكان علي والاء موجودين وعلي بيبص لهيثم بنظرات كلها شر والاء اخدت بالها وبعدين خرج هيثم من الاوضه ووراه علي ووراه الاء
علي:لو سمحت يادكتور
هيثم:افندم
علي:دكتورة ليلي
هيثم بأستغراب:مالها
علي:تخصني
هيثم:افندم
علي بمكر:قصدي هي ال تيجي تتابع حاله والدي
هيثم بضيق:هي مش موجودة حاليا وكلفتني بمتابعه الحاله …اي استفسار تاني
علي :لا استفساري خلاص وصلك
هيثم بضيق:بعد اذنك
لف علي علشان يرجع لقي الاء واقفه قدامه
علي:مالك واقفه ليه كدة
الاء:لسه بتحبها
علي بأستعباط:هي مين دي
الاء:ليلتك حبيبتك
علي:الاء قفلي علي الموضوع دة دي حاجه وانتهت من زمان وانا الوقتي خاطب
الاء:خاطب حربايه هتأذيك ياعلي وانا بصراحه مقدرش اسكت اكتر من كدة
علي:تقصدي ايه
الاء بحيرة:مش عارفه احكيلك واخلف وعدي ولا اسيبك تستاهل انك تتجوزها حلال فيك
علي:اتعدلي ياالاء احسنلك
الاء:انا غلطانه بعد اذنك
علي:استني بس طولي بالك انتي عاوزة تقولي ايه انا هسمعلك
الاء:جاوبني اول وانا اعرف اذا كان لازم احكيلك ولا لا
علي:انا مش هتحايل عليكي ياالاء براحتك
الاء: وحيات اغلي حاجه عندك تجاوبني صدقني اجابتك هتحدد شكل حياتك ال باقيه واوعدك اني مش هقولها
علي بهدوء:ايوة بحبها وبعشقها كمان وعمري محبيت ولا هحب غيرها بس هي كسرت قلبي ووجعتني
الاء:متظلمهاش ياعلي حرام عليك كفايه كدة بقي ٣سنين وهي بتتعذب لوحدها من غير ماحد يحس بيها
علي:هي ال عملت في نفسها كدة
الاء:وانت مبقاش ينفع تظلمها اكتر من كدة ولازم تعرف الحقيقه ليلي اتخطفت وفاقت لقت نفسها متخدرة ولابسه قميص نوم واتفاجئت بيك واقف قدامها وانت طبعا فهمت ال هما عاوزين يوصلهولك وسبتها ومشين بعدها جه دكتور حسن الهلالي و ..و …و…
علي وقلبه مقبوض:وايه انطقي
الاء بألم:واغتصبها ياعلي حسن اغتصب ليلي وحرق قلبها
كلام الاء كان ذي الصخور والصواعق ال نزلت علي دماغ علي ودمرته كان مصدوم موجوع علي حبيبته وليلته عشقه وحياته اذاي يحصلها كدة اذاي تتدمر وبرائتها تضييع اذاي رفض يسمعلها وسابها تعاني سنين لوحدها (يااااااه الم فظيع لما منسمعش ولما منديش للطرف التاني فرصه يدافع عن نفسه … الم وعذاب نفسي لما نطلع احنا كمان ظالمين ال بنحبهم بدل مانخفف عنهم)
الاء بدموع:علي انت روحت فين
علي بالم وغصه في قلبه:كملي بسمعلك
الاء:كل دة حصل وليلي متخدرة مش في وعيها مكانتش قادرة تدافع عن نفسها وحسن قصد يعمل كدة وهي متخدرة علشان عارف انها بتلعب ملاكمه وكان ممكن تبهدله وبعد ما اغتصبها دخلت أميرة خطيبتك تشمت فيها وطلعت هي ال مخططه لكل دة مع حسن وليلي المسكينه ضحيتهم
علي بدموع متجمعه في عنيه:كل دة حصل لليلي وانا معرفش اذاي كنت غبي وصدقت فيها كدة اذاي سبتها تضييع مني مستحيل اسامح نفسي
الاء:لو بتحبها متسبهاش تضييع منك ياعلي وهاتلها حقها من ال عملو فيها كدة
علي بتوعد:ولو اخر يوم في عمري لازم انتقم منهم واحد واحد الكلاب الاندال دول لازم اخليهم يندمو علي الساعه ال فكرو يأذوها فيها
الاء:وليلي ؟!
علي:هتجوزها واعوضها كل دقيقه عانت فيها لوحدها
الاء:هي الوقتي صعبانه عليك ياعلي فكر بعقلك علشان مترجعش تعايرها في يوم وتجرحها
علي:عمري مهقدر اوجعها تاني حصلت مرة وكان غصب عني ولازم اخليها تسامحني خلاص بقت مهمتي الوقتي اني ارجعلها حقها ودي مش مهمه ظابط مخابرات لا دي مهمه عاشق😍
الاء:علشان خاطري ياعلي ولا كأني قلتلك حاجه محدش يعرف الموضوع دة غيري انا وليلي
علي :واهلها
الاء:ولا حتي مخلوق خلقه ربنا ليلي صممت ان محدش يعرف علشان محدش منهم يجراله حاجه
علي بألم:يااااه كل دة شيلاه في قلبها وعايشه بيه لوحدها😥
الاء:😥😥😥😥
علي:هي فين الوقتي
الاء:عندها عمليه في مستشفي******
نزل علي بسرعه واخد عربيته وطلع علي عنوان المستشفي ال الاء وصفتهوله ووصل هناك بسرعه ودخل الاستقبال سأل عليها وعرف انها خرجت من العمليات وموجودة في مكتبها …طلع علي بسرعه وخبط علي باب المكتب وفتح ودخل
ليلي بصدمه :علي
مردش علي وجري ناحيتها بسرعه ومرة واحدة اخدها في حضنه جامد🥰🤗