رواية من اكون الفصل الخامس 5 بقلم ملك ناصر
رواية من اكون الجزء الخامس
رواية من اكون البارت الخامس
رواية من اكون الحلقة الخامسة
عدا الوقت وانا قاعده بتكلم مع اخواتي وجدو لحد ما لقيتوه بيتصل عليا..
بصيت لجدو بتوتر..
مليكه: اعمل ايه
كنان: رودي عليه وقوليلوه يجي على عنوان الفيلا هنا ولما يجي انا هعرف شغلي معاه..
مليكه هزت راسها بتوتر وردت..
اسر بغضب: انتي فين يا سارة كل ده..
مليكه بحده: هبعتلك لوكيشن على الواتس تيجي هتلاقيني مستنياك هناك..
اسر بعدم فهم: مش فاهم لوكيشن ايه
مليكه: اعمل اللي قولتلك عليه يا اسر نص ساعه وتكون عندي.. وقفلت السكه..
وفعلا عدا نص ساعه بالظبط وكان صوت الجرز مسمع في الفيلا..
فتحت الشغاله وهو دخل واول ما دخل الصالون لقاني قاعده انا وجدو وشهد وكنان وكارما..
اسر بلع ريقو بتوتر: س. سارة انتي بتعملي ايه هنا..
كنان قام بغضب وكان هيضربوا بس انا مسكتوه.. اهدا يا كنان..
جدو قام بكل هيبه وهو ساند على عجازه وبيقرب منو..
كاظم بهيبه وحده: خطفت حفيدتي حفيده كاظم السيوفي.. وغيرت كينيتها.. وغيرت حياتها.. غيرت اهلها وبعدتها عنهم..
تفتكر القضية دي تاخدلها كام سنه سجن..
اسر بتوتر: ا. انا مش فاهم حاجه.. مسك ايدي وقالي.. يالا يا سارة من هنا كنزي مستنيانا.. فجأه لقيت ايد مسكه ايدوا جامد وبعدتها عني ببص لقيتو شاب طويل وعريض وسيم لدرجه تدوخ.. بيبص بنظرة شر على اسر..
: لو ايدك اتمدت عليها تاني هندمك على اليوم اللي اتولدت فيه..
اسر بغضب: انتو عايزين ايه سيبوه مراتي.. انا هاخدها ونروح بيتنا.. ايوة ايوة بنتنا مستنيانا.. كان بيقولها بجنون وبيكرر نفس الكلام.. هنروح بيتنا.. بنتنا مستنيانا.. انتي سارة مراتي يالا نروح بيتنا..
قربت منو وعيونى مليانه بالدموع وقولت بغضب: انا مش سااااارة.. انا مليكه فاهم انا مليكه..
اسر بجنون: لا لا لا لا انتي سارة انتي سارة مراتي انتي سارة..
ضربتوا بالقلم بقوة واتكلمت: ليه عملت كده.. ليه دمرتلي حياتي.. انا مين.. انا معرفش انا مين.. انا مين.. قولتها بتعب وانا حاسه بدوخه اثر الارهاق والتفكير الزايد.. وقعت وانا فاقدة الوعي واخر حاجه شوفتها الشاب اللي مسك ايد اسر قبل شوية وهو بيلحقني قبل ما اقع على الارض..
صحيت لقيت نفسي على السرير في اوضة لوحدي بصيت حوليا بتعب ملقتش حد غير شخص واحد بس.. ايوة هو نفس الشاب.. لقيتوا بيبصلي بصه انا مفهمتهاش بصراحه..
غموض.. حب.. عتاب.. اشتياق.. كلام كتير كانت عينو بتقولهولي..
مليكه: انت مين..
: مش فكراني يا مليكه..
مليكه: ادمت بسألك انت مين يبقا اكيد مش فكراك..
: هاها.. نفس اللماضة متغيرتش صحيح هي عادتك ولا هتشتريها..
مليكه: هشتريها..
: نعم
مليكه: المهم انت مين برضو معرفتش
: انا.. وسيم..
مليكه بنظرة اعجاب: اه ماهو باين الصراحه.. بس انا سألتك عن اسمك..
: مانا بقولك انا وسيم.. اسمي وسيم..
مليكه: احم بجد.. لا اسم على مسمى بصراحه.. اهلا وسهلا.. بس برضو مفهمتش مين.. يعني تقربلي ايه..
وسيم: انا….
مليكه بمقاطعه وخوف: لا استنى اوعى تكون جوزي..
وسيم بضحكه رجوليه دوبت قلب مليكه: هههه لا يا ستى انا مش جوزك انا ابن عمك..
مليكه: والله لو كنت جوزي مكنتش هزعل اوي يعني..
ابتسم وسيم على تلك المجنونة اللي كان مفتقدها..
مليكه: هاااي يا عم روحت فين..
وسيم: معاكي..
مليكه: عملتوا ايه مع اسر..
وسيم: وديتوا الحجز لحد ما نشوف هنعمل معاه ايه..
مليكه بصدمه ايه الحجز.. ليه كده
وسيم برفعه حاحب: ايه زعلانه عليه ولا ايه؟!
مليكه: لا مش كده بس العشره برضو..
وسيم: والله هما الشهرين اللي قعدتيهم معاه بقوا عشره خلاص..
لسه هرد عليه اتفجات ب……
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية من اكون)