روايات

رواية من اكون الفصل الأول 1 بقلم ملك ناصر

رواية من اكون الفصل الأول 1 بقلم ملك ناصر

رواية من اكون الجزء الأول

رواية من اكون البارت الأول

رواية من اكون الحلقة الأولي

للاسف المريضه فقدت زاكرتها بالكامل واحتمال ضعيف ترجعلها تاني..

دي كانت اول جمله اسمعها من ساعه ما صحيت.. صحيت لقيت نفسي في المستشفى راسى ملفوفه بحاجه بيضه دراعي متجبس مكنتش قادرة احركو جسمي كلو جروح كتير تقريبا كده حصلتلي حاد.ثه كبيره..

: انا فين وانتو مين.. كانت اول جمله انطقها..

: انتي في المستشفى يا سارة

سارة: مستشفى.. ليه.. انا ليه مش فاكره اي حاجه ومين سارة دي انا سارة؟!

: للاسف الدكتور بيقول ان انتي فقدتي الزاكرة..

سارة: انت.. انت مين.. كنت بقولها بكل تعب وانا حرفيا مش قادره اتكلم حتى من الوجع..

: اسر جوزك..

سارة بصدمه: جوزي انا متجوزه..

اسر: ومخلفه كمان يا حبيبتي.. لما نطلع من هنا هتروحي تشوفي بنتنا هي كانت قلقانه عليكي اوي..

سارة: انا عندي كام سنه وانت وبنتي عندها كام سنه..

اسر: انتي عندك تمانيه وعشرين سنه وانا خمسه وتلاتين اما كنزي بنتنا عندها ست سنين..

سارة: بجد انت خمسه وتلاتين مش باين عليك خالص..

اسر: اه مانا عارف.. قالها وهو بيضحك بخفه كانت ضحكتو جميله اوي..

سارة: انا هروح امتى..

اسر: الدكتور قال كام يوم كده لحد ما الجروح اللي في جسمك دي تخف شوية..

سارو بتعب وهي بتنام: تمام..

عدا اسبوع وانا في المستشفى كانت طنط زينب اللي هي مامت اسر جوزي بتبات معايا في المستشفى كانت حنينه وكويسة اوي معايا مسبتنيش خالص واسر كان بيروح الشغل وبعد ما يخلص يعدي يقعد معايا لحد ما يروح اخر اليوم علشان ميسبش كنزي كتير عند جارتنا..

دخلت شقتي اللي اول مره اشوفها اول ما دخلت لقيت طفله بتجري عليه وهي بتنادى عليا ب ماما وبتحضني..

بصيت لاسر جوزي بمعنى مين دي..

اسر لكنزي: سيبي ماما تقعد ترتاح يا حبيبتي عشان تعبانه..

نزلت لمستواها شوبة ومسكت وشها الصغير بأيدي الكويسه.. عامله ايه يا قمر..

كنزي: انا كنزي يا ماما مش قمر

ضحكت بخفه على الطفله الشقيه دي: عارفة يا كنوزة قمر دي يا حلوه..

وانا بتكلم مع اللي المفروض بنتي لقيت بنت باين عليها انها في سني تقريبا بتكلمني..

: حمدلله على السلامه يا سارة

بصتلها باتسغراب وابتسمت وقولتها: الله يسلمك.. معليش بس هو انتي مين..

اسر: دي فتون يا سارة جاتنا اللي ساكنه في الدرس اللي تحتينا وكانت صحبتك اوي قبل الحاد.ثه

بصتلها بابتسامه اسف: اسفه بس مش فكراكي.. بس اكيد هفتكرك في يوم

فتون: ولا يهمك يا حبيبتي.. انا هستأذن بقا دلوقتي علشان لما انزل شقتي.. اه انا عملتلكوا اكل قولت اكيد راجعين تعبانين مش هتقدروا تجهزوا اكل..

اسر بابتسامه: شكرا جدا ليكي يا فتون انا مش عارف اقولك ايه بجد..

فتون: متقولش حاجه ده واجبي.. ومشيت بعدها..

اكلنا وطنط زينب طلعت شقتها وانا دخلت انام واخدت كنزي بنتي تنام معايا..

عدا يومين على نفس الوضع حاسه اني تايهه ومش فاهمه حاجه بس في اليومين دول حسيت باستغراب في عيون جيراني والناس اللي في الشارع ليا كانوا كلهم بيبصولي باستغراب وفي منهم اللي كان بيخاف مني.. معرفش بس حسيت بحاجه غريبه كلمت اسر كذا مرة في الموضوع ده

 بس كان ردو: عادي يا حبيبتي انتي بس عشان مش فاكراهم بس انتي مكنتش بتتكلمي كتير مع الجيران غير مع فتون بس فتلاقيهم مش واخدين عليكي..

كنت بسكت وبكبر دماغي اصلا الموضوع كلو على بعضو مش فارقلي..

عدا شهر كنت الحمدلله فكيت الجبس وبقيت كويسه نزلت اشتري طلبات من السوبر ماركت وكنت لوحدي..

قاطع طريقي بنت وكانت بتبصلي باستغراب ممزوج ببعض من الخوف: س. سارة

سارة: حضرتك تعرفيني

: سارة انتي ازاي عايشه…………

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية من اكون

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى