روايات

رواية منقذي الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم نانسي محمد

رواية منقذي الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم نانسي محمد

رواية منقذي الجزء الحادي والعشرون

رواية منقذي البارت الحادي والعشرون

رواية منقذي الحلقة الحادية والعشرون

نور من كتر صدمتها فقدت الوعى سليم جرى عليها والبنات عمالة تعيط ومنه فضلت بصاله بخذلان اما ميرنا بصالهم بفرحة شماته لتقول بخبث :ايه يا حبيبي هيا مالها مش دة إلى كانت عايزاه
ملك بشراسة :انتى يا سحليه انتى اطلعى برة ولا اقولك تطلعى ليه تعالى هنا امسكيها يا لينا انتى وحور وانتى يا كارما تعالى معايا
ميرنا بخوف :يا مامي الحقنى يا زين دول بيئة اوى
لينا بعصبية : بقا احنا بيقا يا حرباية
حور:احنا بقا هنوريكى البيئة دول هيعمله فيكى ايه
يوسف :قوموا ب الواجب يابنات مش عايز تقصير مع الضيفة
زين بصوت عالى : بس كل واحد يرجع مكانه
مصطفى بعصبية :ارجع انت مكانك عشان متبقاش مع ست الحسن متبقاش غلطان وبتتكلم
سليم بزعيق :اسكته بقا نور مش بتفوق يانور ردى عليا يا حبيبتى
زين بص على نور بخوف بس حاول يتمالك نفسه :انا هروح اشوف دكتور
يوسف :لا متشكرين عن خدماتك امشى انت والبتاعة دى قبل ما افقد اعصابى
منه بزعيق:كفاية بقا بنتى بموووت شوفه دكتور بسرعة
كارما ببكاء :بابا جاي خلاص
عبدالرحمن :ايه إلى حصل فى ايه
حور ببكاء :اغم عليها ومش بتفوق
عبدالرحمن :طب وسع كدة ممكن تتخنق
بعد فترة من الكشف: انا مش نبهت ان ميبقاش عليها ضغط نفسى اهى دخلت فى صدمة عصبية ومش هتقدر تتكلم لفترة
مصطفى بعصبية :انت جنس ملتك ايه دة رد الجميل ليها انت متستاهلهاش طلقها واحنا معاها هنسيها انك كنت فى يوم موجود فى حياتها
زين بصلهم ومشى من غير كلام تحت نظرات ميرنا إلى مليانه شماتة وخبث وانهيار صحاب وأهل نور
زين ركب عربيته وقلبه وعقله مع نور
ميرنا بدلع :ايه يا حبيبي هنخرج فين دلوقتي
زين :المكان إلى انتى عايزاه
ميرنا :فى مطعم هايل قريب من هنا تعالى نروحه
بعد فترة كان زين وميرنا فى المطعم
زين:انتى تعرفى المطعم دة منين
ميرنا:جيت فى مرة انا وصحابي وعجبني انت بتيجى هنا
زين كان سرحان لما قابل نور فى نفس المطعم
Flash Bake
داليدة :شوفتى انك ظالمتي
نور بدموع:انا شوفته بعينى لما شوفته بالمنظر دة مكنتش عارفه اعمل اي
للتفجأء بزين يجلس بجانبها :تعملى انك تسمعينى
نور بكسوف:زين انا
زين:انتى اي بس دوختينى وراكى
داليدة :استاذن انا بقا اي خدمه يا زيزو
زين:حبيبتى تسلملي
نور بإحراج:داليدة انتى رايحه فين
زين:عايزة تقعد تعمل اي بقا
نور بتوتر :يعنى ماما عارفه ان خارجه معاها هى
زين بخبث :والله ومن امتى ماما بتمنعك منى بقا
نور:هااا
زين :هااا اي بس يا نور انا مكنتش عايش اليومين إلى مشوفتكيش فيهم دول
نور :…
زين وهو يمسك يد نور:نور عايز اقولك على حاجة
نور بتوتر واضح:عايز اي
زين يركع امامها :نور انا بحبك وعايز اكمل حياتى كلها معاكى تقبلى تكونى حبيبتى ومراتى وبنتى وكل حياتى
نور بدموع فرحه:زين انت
زين بأبتسامه جذابه:انا بحبك يا نور من يوم ما شوفتك حبيتك وبقيتى مش بتفارقى خيالى لحظه واحدة وافقى يانور وانا هخليكى اسعد واحدة فى الدنيا دى كلها
نور بفرحه وهى تحتضنه :موافقه
زين وهو يدور بها :بحبك يا نورى بحبك
نور :وانا كمان
زين بمشاكسه:انتى كمان اي
نور بكسوف:يا زين بقا
زين بضحك :خلاص خلاص بقيتى فراوله خالص تعالى ناكل انا عرفت من طنط انك مكنتيش بتاكلى اليومين إلى فاتو
نور :مكنش ليا نفس
زين بغباء مصطنع:ملكيش نفس ليه
نور:واحد اسمه زين كدة افتكرته بيخونى
زين بشهقه :يالهوى وبعدين احكى يابنتى
نور بضحك:والله يا خالتى الموضوع كبير
زين بتمثيل:لا لا احكى يابنتى اتفضلى هو مزعلك للدرجادى
نور بتمثيل:اه والله يا خالتى كان مزعلني اوى
زين بتقليد سيدة شعبيه:منه لله البعيد حسبنا الله فى عشان زعل القمر ده
نور:لا لا متقوليش عليه كدة دة حبيبي هو إلى كان بيلحقنى من كل نصيبه كنت بقع فيها
زين:وهفضل طول ما انا عايش وقلبى دة بينبض هفضل عايش عشان احميكى من اي حاجة
نور بحب :ربنا يخليك ليا يا زينى
زين: قولتى اي
نور:قولت ربنا يخليك ليا
زين :لا إلى بعدها
نور بكسوف :زينى
زين بغمزة :ايوة بقا
نور :اي بقا بلاش رخامه
زين:حاضر يا نورى إلى اميرتي تؤمر بيه
نور بحماس :طب يلا ناكل بسرعه عشان نقول لماما وسليم
زين بحب :عيونى اطلبى إلى تحبيه
فاق زين من ذكرياته على صوت ميرنا :يازييين
زين :بتقولى حاجة
ميرنا بعصبية :لاانت مش معايا خالص ايه لسة بتفكر فيها برضو
زين ببرود:ميرنا انا قولتلك ان انا ونور خلاص انتهينا يلا عشان اروحك
ميرنا بسرعة:خلاص انا بس غيرت عليك شوية
زين:مافيش حاجة انا بس تعبان ومحتاج ارتاح
ميرنا بخبث:طب انت هتطلق نور امتى
زين:يوم خطوبتنا هخليها تيجى واطلقها قدام كل الناس ليكمل بإبتسامة :واحتمال كمان المأذون إلى يطلقنا انا ونور يجوزنا انا وانتى
ميرنا بفرحة وجشع :بجد يا حبيبي
زين :بجد ياروح حبيبك يلا بقا عشان نروح،
ميرنا: يلا بينا يا حبيبي
بعد فتره ميرنا في مكان مهجور دخلت بكل فرحه اخيرا هنتجوز الخطه نجحت
اسر :معقول الخط نجحت بسرعه
عمر بضحكه خبيثه :امال ايه انت فاكر كلامي معاها مش هيخوفها
اسر بابتسامه شيطانيه :ما كنتش افتكر انك شاطر كده يا عمر برافو عليك
ميرنا :لا وكمان قال لي في نفس اليوم اللي هنتخطب فيه هيطلقها فيه واحتمال نكتب كتابنا
اسر بتفكير: بس انت وصلتي له ازاي يا ميرنا
ميرنا :ابدا هو اتصل بيا وقال لي انه محتاجني ضروري لما رحتله قالي ان هو في مشاكل ما بينه وما بين نور وهي طالبه الطلاق وهو بصراحه زهق ومحتاج فعلا ان هو يطلقها وان نور الشخص الغلط في اختياراته وانه كان غلطان لما سابني وراح لنور ساب واحده بتحبه وراح لواحده انانيه
عمر بخبث،: كده احنا ماشيين تمام فاضل بس يطلق نور ويتجوزك وانتى الباقي عليكى تمضيه على كل حاجه وتحولي الملكيه ليكي وساعتها هيبقى زين من غير ولا مليم نبقى احنا اللي كسبنا في الاخر
، ياسر بضحكه شيطانيه: لسه ما اتخلقش إلى يقف قدام اسر جمال الدين ويا انا يا انت يا زين وفي الاخر انا اللي هكسب الايام هي اللي هتثبت بكده

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية منقذي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى