روايات

رواية منقذي الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم نانسي محمد

رواية منقذي الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم نانسي محمد

رواية منقذي الجزء الثالث والعشرون

رواية منقذي البارت الثالث والعشرون

رواية منقذي الحلقة الثالثة والعشرون

سليم بضحك :والله العظيم هو الى قالى
نور بعدم استيعاب :ازاى
زين :هقولك بعد ما خرجت من عندك حسيت انك بتقولى كدة وانتى مغصوبة رجعت المستشفى تانى وراجعت الكاميرات ولحسن الحظ انها بصوت سمعت كلام عمر ليكى وانا اصلا من قبل كدة كنت براقب أسر اتفاجأت انه بيقابل ميرنا على طول لما دخلت ناس تبعى وسطهم عرفت انهم عايزين يدمره علاقتنا عشان ميرنا تدخل حياتى واتجوزها اكتبلها كل املاكى وبعدين تهرب لما بدأت افتش وراهم اكتر عرفت انهم بيتاجره فى كل حاجة ممنوعة هما استغله انك ممكن تعملى اي حاجة فى مقابل ان ابقا كويس وعمله كدة فعلا وبعتولك عمر يهددك وانتى عشان بتحبينى سمعتى كلامهم بس إلى متعرفوش ان قلبى بيحس بكل كلمة بتقوليها مقدرش اشوف الضعف فى عيونك واسكت انا مستحيل اسيبك حتى لو فيها موتى عندى اموت فى حضنك ولا اعيش بعيد عنك لحظة واحدة انتى بنتى حبيبتى وامى واختى واختيار ربنا ليا عايزانى اسيبك بكل سهوله مستحيل
نور بدنوع:كنت خايفة عليك وفى نفس الوقت خوفت تبعد عنى وتبقا لغيري
زين بأبتسامة:ازاى بقا وانا لما بتضيق بيا بلاقى حضنك هو الدنيا وكل مافيها حضن واحد بس منك بحس بيه انى فى الجنة ببقا مش مصدق انك معايا وبقيتى على أسمى
سليم بتصفير :ياعم روميو الناس
زين:ملكش دعوة خليك فى حالك واحد ومراته انت ايش حشرك انت
ليذهب اليه يوسف بخجل:متزعلش مني يا زين بس انت عارف نور عندنا غلاوتها عاملة ازاى
زين بأبتسامة :مش زعلان من حد فيكم انتم عملته الصح وانا احترمتكم اكتر وبعدين احنا اخوات
مصطفى :دة العشم يا ابو نسب برضو
زين وهو يضربه بمرح :بقا عمال تقولى سبها واحنا ننسيها انك كنت فى حياتها هااااا انا هوريك يا جزمة
مصطفى بضحك:الله اختى ياجدع وزعلان عليها من حقى
زين :حقك مين ياض ياجحش انت دى مراتى
ملك:يا شباب والله كبرته الموضوع حصل خييير
لينا :شوفى جوزك إلى هيموت دة وهيموتنا كلنا بسبب لسانه
ملك :لا اسم الله على جوزك ياختى
نور :شرشحو كمان يا حبيبي شرشحو
زين :فرح لينا ويوسف خلاص الأسبوع إلى جاي عايزين نلحق نعمل التمارين بتاعتنا عشان نرجع زى الأول
نور بكسوف وحزن:مش لازم اروح انا هبقا اكلمها فيديو
لينا بزعل:اخص عليكى يا نونو عايزة تسبينى فى يوم زى دة مستحيل استغنى عنك ولا ملك احسن منى يعنى
نور بدموع:بس مش هعرف اتحرك براحتى زى زمان هبقا على الكرسى
ملك :وايه يعنى كفاية علينا انك وسطنا ياروح قلبى
سليم:وبعدين زينو مش هسيبك الاسبوع دة ربنا يكون فى عونك
زين:قصدك ايه يا حيوان
سليم:عم الناس انا بقولها دة نعمة لا تقدر
زين بتنهيدة:اسمعى ياروح زين انا ميهنتيش انتى على كرسى او على رجلك انا بحبك بكل عيب فيكى قبل مميزاتك وبعدين الكرسى دة مش هيبقا معانا تانى انا رجع ومش هسيبك غير وانتى زى الفل
نور بتردد:هتعبك معايا
زين بعشق :ياريت تعب الدنيا يكون زى تعبك وبعدين فى بنت تقول لباباها هتعبك دة انت بنتى الأولى
لتمر الايام وزين مش بيسير نور لحظة واحدة وهى بدأت تتحسن كتير وطبعا بسبب حالتها النفسيه إلى بتتحسن وجه يوم فرح لينا ويوسف
نور بدموع فرحة :زى القمر يانور عينى اللهم بارك
لينا :بجد يا نونو شكلى حلو
ملك :هو فى ايه يابنتى دى عاشر مرة تسالينا
نور بضحك :سبيها ما انتى دوختينا يوم فرحك لحد ما سبتلك الاوضة ومشيت
ليضحكه جميعنا على ذكره ذلك اليوم ف جميع لحاظتهم كانت مليئة ب الضحك والسعادة
حور :انا جيييت يا بشر اخوكم ابو جبل هناااا
لينا :حورى وصلت قلب فواز تعالى
حور :يوسف تحت على نار سايبة الشباب تحت عاملين عليه حفلة انما ايه
ملك :بكرة نشوف لهفة زين على نور وهيبقا مكان يوسف لتكمل بغمزة وعلي عليكى ياحوري
حور بكسوف:ياملك بقا انتى عايزة منى ايه
لينا بضحك:هنعوز ايه عايزين نلبس فستان
نور:وانتى منيلة ايه دلوقتي
لينا بفخر :لا اعذرونى فساتين العيلة دى تختلف انا كان هيجرالى حاجة يوم خطوبة نور من كتر الفرحة
نور بضحك :مجانين يلا عشان ننزل ل إلى بيخلل تحت دة ملك انزلى نادى جيمى ياخد بنته العبيطة يسلمها لجوزها
بعد فترة فى القاعة كان زين ماسك ايد نور مسندها ونور ماسكة فيه جامد خايفة تقع
نور:زين انا مساندة عليك جامد خلينا نقعد شوية
زين بخوف:تعبتى ياحبيبتي
نور:لا يا حبيبي انت الى تعبت انا العجاز مساعدنى اقف
زين :عجاز وانا موجود سبيى وتعالى نرقص سلو معاهم
نور ب استغراب :ازاى بس
زين وهو يحملها :كدة
لتشهق نور بكسوف :زين لا الناس
زين :تولع الناس محدش يهمنى غيرك
ينزلها برفق على قدمة ويحيط خصرها ويبدأ ب الرقص معاها بدون تعب او مشاكل فى حياتهم

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية منقذي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى