روايات

رواية منقذتي البريئه الفصل الأول 1 بقلم ندى مصطفى

رواية منقذتي البريئه الفصل الأول 1 بقلم ندى مصطفى

رواية منقذتي البريئه البارت الأول

رواية منقذتي البريئه الجزء الأول

رواية منقذتي البريئه
رواية منقذتي البريئه

رواية منقذتي البريئه الحلقة الأولى

فى الصعيد فى مكان ملئ بلئ بلزرع ولنخل الطويل ولأراضى الزراعيه وكان ظلام الليل ينتشر فى كل مكان فى هذا الوقت المتأخر ولمكان ڤارغ من اى شخص كان يوجد شاب يمشى مابين الأراضى الزراعيه بتعب وهوا بيضوح يمين ويسار ووجهو وجسده غرقانين دم وواضع يده علا صدره وهوا يكح بتعب وارهاك فسقض علأرض بين الزرع بتعب شديد وهوا يقاوم الاغماء وهوا يجاهد يلتقت انفاسه وصدره يعلو وينزل من شدت تعبه ففزع عندما سمع نباح كلا*ب فقام سريعن لأجل لا يئتو عليه من رائحت دمه ففضل يمشى بخطوات متعبه يخطيها بلعفيه وبعد وقت من المشى فتوقف بتعب وهوا يجلس على صخره وهوا يلتقت انفاسه بلعفيه ويجاهد يفتح عيونه ليلمح بيت مهلك من بين الأراضى ولا يوجد أى بيوت من حوله فذهب له بتعب ولكنو خاف فأن يطلب المساعده يضرتوه من مظهره و ملابسه االغارقه بدمه فطلع إلى السطح بحزر و ارهاك شديد وهوا يتمنا ان لا احد يراه او يسمعه وأخيرن وصل إلى الصتح ليلاحظ عش ڤارغ من اى شئ ومحتوت على بابه قطعت شرشف قضيم وممزق فدخل إلى العش بتعب وجلس أرضآ ومن كتر التعب راح فى نوم عميق ذالك الغريب وهوا لا يعرف هوا فى بيت من ومن الذى حاول قتله والاهم من هوا………؟
*ثانى يوم فى الصباح الباكر فى نفس البيت*
شرقت الشمس الذهبيه بنرها الذى يملأ المكان فى نفس البيت فتحت بنت جميله زو عيون بنيه جميله وبشره قمحيه وجسد أنثوى رقيق وشعر أسود طويل مثل الحرير وملامح طفوليه جميله فتحت شباك غرفتها وهيا بدندن برقه وتنظر للمنظر الطبيعى بهيام فدخلت فتاه زو بشره بيضاء وعيون عسليه وجسد نحيف وشعر بنتقى طويل
فقالت بغضب = ملك ملك
ملك بستغراب = ايه يا دنيا مالك يا حببتى
دنيا بزهئ = انا تعبت من الراجل ده حرام بجا إلقرف ال احنا فيه ده عاد
ملك بتنهيده = يعنى هنعمل ايه نصبنا
دنيا بزفر = بس يا ملك انا بجيت أخاف انام بليل وهوا صاحى ليعمل فينه حاچه
ملك بتضمنها = بس يا عبيضه انا جنبك عاد وطول منا عيشه اوعى تخافى من اى حد واصل غير ربنا ماشى
دنيا بغيظ = ماشى بس اساسآ يا ملك المفروضمن يوم ما امنا ماتت حد من رجالة البلد يتحدتو معاه ليسبنا ويمشى بجا ده مجرت كان جوز امنا مهوش واصى علينه عاد
ملك بسخريه = مش ايه طبعن واصى علينه لانه كان جوز امنا الله يرحمها ويعطبر فى حكم ابونه ونتى عرفه اهل البلد اهنه وعادتهم زين وان ميصحش اتنين بنات زيينه يعيشه لوحديهم من غير راجل
دنيا بغيظ = لع نعيش معاه لحدمياخد منينه مراده
ملك بحده وشراسه = بس يدسجر يجربلك اكده ونا أقرقشو بسنانى ووريه بنت بركات بحق
دنيا بضحك = ههههه بوى وحشنى كتير جوى يا ملك انا مش عرفه كيف ماما اتجوزت ده بعده
ملك بحكمه = متظلميهاش يا دنيا اما كانت مفكره ان لما تتجوز هتجبلنا راجل يحمينا ويصنا من غدر الدنيا ولاكن الحظ بجا لعب لعبته وطلع راجل واطى نصب عليها وبيعها كل ال جتمها ولوراها بضرب ولأيهانه ولمرمضه لحد مماتت بحصرتها
دنيا بحزن = الله يرحمها ويسامحها
ملك ببتسامه = طب يله بجا نشوف الشغل الورانه ابل ما سى وليد ييجى من الغيت ويخدها حجه و يضور فينه الضرب عاد
دنيا بمرح =ماشى يا جمييل رايح
ضحكت ملك وكل وحده ذهبت فى مكان لتئتى عمل المنزل الهامه عليهم
* اما فى قصر عزيز المنشاوى كبير البلد *
عزيز بغضب جحيمى = كيييييف الحديد ده يا ولدى
اسد بقلق = والله يا بوى لجيت العربيه مجلوبه ولدم مغرء المكان وعامر ملوش اصر
حسنيه مرات عزيز بخوف = ياجلبى ياولدى يضرا ايه صابك يأبن بطنى
عزيز بتعب = اجلب الدنيا على اخوك يا اسد
اسد وهوا بيساعد عزيز ليقعد على الاريكه بخوف = حاضر حاضر يابوى
وسبهم ورحل بخوف على اخوه الصغير المختفى اما فى الاعله كانت من تسمع الحوال ووووووو

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية منقذتي البريئه)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى