رواية منزل تجمع به الأحبة الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم دينا النجاشي
رواية منزل تجمع به الأحبة الجزء الخامس والعشرون
رواية منزل تجمع به الأحبة البارت الخامس والعشرون
رواية منزل تجمع به الأحبة الحلقة الخامسة والعشرون
وبعد مرور اسبوع اقام ادهم حفله كبير لخطوبته هو ورهف وقام بكتب الكتاب
وبعدها قام الجميع بالتهنئه
فرأت رهف فتاه فائقة الجمال وتأتي بتجاه ادهم فوقف ادهم بابتسامه عن رؤيتها
الفتاه ببتسامه الف مبروك ادهم انا سعيده من اجلك
ادهم بهدوء شكرا لكي بيلا وانا سعيد لقدومك
بيلا ببتسامه حزينه إن زوجتك جميله للغاية فهيا تستحق حديثك عنها طوال الوقت
ادهم ببتسامه معكي حق
في ذلك الوقت كانت رهف ستنفجر من شدة الغيره وتريد ان تعرف لما ادهم يعرف تلك الفتاه وكيف تعرف عنها ولما الحزن الظاهر في عينيها
بيلا بهدوء مبارك عليكي رهف
رهف ببتسامه متصنعه انتي تعلمين ايضا بإسمي
بيلا ببتسامه انا وادهم نعرف بعض من مده
رهف بغيره نظرة لي ادهم.. اها تشرفت بمعرفتك بيلا وبعدها غادرت بيلا.. اما ادهم فلم يكن غافلا عن غيرة رهف
رهف بغيظ بس البت صروخ ولا ايه
ادهم ببتسامه اه جميله
رهف بغيظ اكبر شكلها بيقول انها بتحبك
ادهم بهدوء احنا نعرف بعض من زمان اكيد بتحبني زي اخوها
رهف بحزن وانت
ادهم بحب نظر في عيونها انتي اللي في قلبي من يوم ماجيتي علي الدنيا ومحدش اخد مكانك ولاهيخده العمر كله
رهف بحب بجد ياادهم
ادهم ببتسامه بجد ياروح ادهم
في ذالك الوقت كانت بيلا تتابعهم وعلامات الحزن ظاهره عليها فنظرت اليها رهف وعلمت انها لم تحب ادهم كأخ نظرات عيونها تحمل عشق فتنهدة رهف بحزن فرغم غيرتها الا انها تعلم ان وجع الحب متعب فدعة الله ان يهون عليها وان يرزقها ماينسيها ذلك الوجع
……..
وبعد مرور يومين من حفلة الخطوبة ذهبت بيلا لمنزل ادهم لتوديعه قبل ان تغادر فصادفة رهف هناك
بيلا ببتسامه اهلا بيكي رهف انا مسروره لمقابلتك قبل ان اغادر
ذرهف ببتسامه الي اين انتي ذاهبه
بيلا بهدوء عليا ان اذهب الي بلدي فقد جئت لتهنئة ادهم لخطوبته وحان الوقت للمغادره
فقامت رهف بحتضانها مما جعل بيلا تتفاجئ بحتضان رهف لها
رهف بحزن بيلا يمكنك ان تحكي لي مايحزنك سـ استمع اليكي
ادمعت عين بيلاوقامت بضمها اليها اكتر وبحزن شكرا لكي رهف كنت احتاج لهذا الحضن بشده
فبتسمت رهف بمشاغبه في اي وقت تريدين ان يحتضنك احد تعالي الي فأنا احب الإحتضان
ضحكت بيلا علي كلمات رهف
رهف بابتسامه قامت بأخذ بيلا الي الداخل وجلسوا
رهف بفضول بيلا كيف تعرفتي علي ادهم
بيلا وهي تتذكر الماضي
تنهدة في يوم كنت ذاهبه للبيت بعد مغادرت العمل فأوقفني بعض الشباب وكانوا يحاولون اخذي بالقوه في ذلك الوقت كان ادهم يمشي من نفس الطريق وعندما رأي المشهد اتي بتجاهي بسرعه لقد كنت متفجأه من شجاعته احدا غيره قد تركني وغادر بعد رؤيت كل هؤلاء الشباب لكن ادهم لم يتركني وذهب بتجاه الشباب
فلاش باك
ادهم بغضب قام بسحبها منهم وبغل فـ ليجرئ احدا منكم من الاقتراب منها وسأقوم بد*فنه مكانه
احد الشباب بقلق وهل ستقدر علي كل ذلك العدد
ادهم بشر عليك بالمحاوله وبعدها ستعلم بالنتيجه
فقترب احد الشباب.. فقام ادهم بلكمه عدة لكمات فوقع علي الارض ودما*ئه سائله
فقترب منها الآخر بغضب ومعه سلا*ح فسحبه ادهم بمهاره وقام بإطلا*ق النا*ر عليهم جميعا
رهف بصدمه وما*توا
بيلا ببتسامه لا فـ أدهم كان يقصد اقدامهم وايدهم ققرصه لهم
بيلا بتنهيده وبعدها صرنا اصدقاء فهو جعلني اغير وجهة نظري عن العرب جميعا
رهف بهدوء وبعدها وقعتي في حبه
بيلا بدموع لم يكن بيدي
رهف وهي تمسك بيدها اتمني ان تقابلي شخص ينسيكي هذا الوجع فأنا اعلم بشعورك
بيلا ببتسامة اتمني لكي حياه سعيده رهف فأنا سعيده لختيار ادهم لك فأنتي ستكوني نعمه الزوجه المحبه
رهف ببتسامه شكرا لكي بيلا
في ذلك الوقت اتي ادهم واستغرب جلوس رهف مع بيلا والضحك معها وبعدها ابتسم فهو يعلم بطيبة قلبها
ادهم بابتسامه اهلا بيك بيلا
بيلا ببتسامه شكرا ادهم
وبهدوء لقد جئت لتوديعك قبل ان اغادر
ادهم باستغراب انتي ذاهبه الان
بيلا بهدوء نعم فأنت تعلم ان والدتي هناك وحدها ونظرة لرهف بابتسامه اتمني ان تأتي انت ورهف لزيارتنا
ادهم ببتسامه يوما ما
وبعدها ودعتهم بيلا وغادرت وقام السائق الخاص بأدهم بتوصيلها
رهف بهدوء بنت طيبه جدا
ادهم بحب مش في جمال قلبك ياروحي
رهف بابتسامه انا بحبك اوي يا ادهم
ادهم وهو يرفع احد حاجبيه كده من غير سبب
رهف بضحك اه
ادهم بمكر طيب ايه رأيك نحدد الفرح
رهف ببتسامه تؤ
ادهم بهدوء اسمعي مني
رهف وهيا تغادر مستحيل
ادهم وهو يلحقها يابت دانا بحبك
رهف بسخريه مش هتضحك عليا ياحبيبي لما ابقي اخلص السنه
ادهم: طب خدي بس ذهبت رهف مسرعه وضحك ادهم عليها
وبعد مده انتهت رهف من امتحاناتها
ادهم بهدوء خالي انا عاوز احدد الفرح
سليم بهدوء لسه بدري
ادهم بنبره خفيفه بدري علي عمرك ياسليم بيه
سليم بغيظ ادهم
ادهم بجديه سليم بيه انت قلتيلي لما رهف تخلص سنتها الاخيره في الجامعه وانا رضيت واستنيت وهيا خلصت ليه بقا مأزم الموضوع
سليم بستفزاز بنتي وانا حر ياابن أسر
ادهم بخبث يعني كده
سليم بسخريه هتخطط لأيه
ادهم بهدوء هروح لاختك وهمثل اني مكسور وهفضل في اوضتي اليوم كله وطبعا اختك مش هتستحمل حالتي وهتسألني مالك ياحبيبي بكل كسره هقولها انك رافض تحدد الفرح ومصعب الأمور عليا وانا مش عارف ارضيك ازاي
وبخبث وانت بقا عارف الباقي
سليم بغضب اه يا وا*طي انا تعمل فيا كده ماشي ياادهم
ادهم ببتسامة مستفزه قلت ايه ياخالو
سليم بغضب هقول ايه ياخويا خلاص شوف اليوم اللي عاوز تحدد فيه وتعلالي
ادهم ببتسامه تعجبني وغادر المكان
سليم بغيظ طالع لابوك وا*طي
وبعد تحديد الفرح اقام ادهم اكبر وافخم حفل زفاف
وكان يعج بكبار رجال الأعمال والاشخاص المهمة فرغم اسم والده وخاله الي ان ادهم رغم صغر سنه نجح نجاحا باهرا ووضع نفسه في مكانه مرموقه وصار من اكبر رجال الاعمل
وبعد الانتهاء من الحفل
سليم لادهم الف مبروك ياادهم
ادهم ببتسامه الله يبارك فيك ياخالو
سليم ببتسامه الف مبروك ياقلبي
رهف ببتسامه الله يبارك فيك يبابا وقامت بضمه
سليم بصوت خفيف وهو يضمها عوزك تخدي بالك من جوزك وتحترميه ومشكلك متخرجش بره بيتك ادهم بيحبك وهيحطك في عينه دا ابن اغلي اتنين في حياتي وزي ماانتي بنتي هو ابني
رهف بابتسامه حاضر
…………
وبعدها غادر كل منهم وذهب ادهم ورهف الي الڤلا الخاصه بهم
ادهم بحب نورتي بيتك ياقلبي
رهف ببتسامه الديكور تحفه ياأدهم عجبني جدا
ادهم بحب كنت عارف انه هيعجبك لاني عملت كل الالون اللي بتحبيها
رهف بحب ربنا يخليك ليا
ادهم بحب ويبركلي فيكي ياحببتي تعالي افرجك علي الغرف وذهبوا فكانت رهف منبهره بكل شئ فـ ادهم يعلم بزوقها جيدا وبعد ان رأت رهف الغرف دخلت الغرفه الخاصه بهم
رهف بحب الله جميله اوي
ادهم وهو يضمها من الخلف عجبتك
رهف بحب تحفه
ادهم بابتسامه ادخلي ياقلبي غيري فستانك وتعالي نصلي ركعتين
رهف بهدوء حاضر
ذهبت الي الحمام وقامت بأخذ شاور وارتدت اسدالها وكان ادهم بنتظارها لصلاه وبعد الصلاه وضع ادهم يده علي رأسها وقال الدعاء
ادهم بحب امسك يدها مستعده تعيش معايا حياتي الباقيه
رهف بحب أومأت له
ادهم بحب قام بخلع حجابها وبعدها اسندل شعرها وقام بحملها ووضعها علي السرير
ادهم وهو يقترب منها مش عوزك تخافي من اي حاجه
رهف بتوتر انا مستحيل اخاف منك
فبتسم ادهم وقام بطبع قبله علي جبينها وبعدها طبع قبله علي عينيها والتقط شفتيها بحب وصارت زوجته امام الله
ــــــــــــــــــ
وفي اليوم التالي استيقظ ادهم وقام بطبع قبله علي جبين رهف فستيقظت رهف من اثر القبله
ادهم بحب صباح الخير
رهف ببتسامه صباح النور
وقامت وذهبت لتجلب بعض الملابس وتذهب للاستحمام فكانت ترتدي قميص ادهم فجعلها مغريه للغايه
ادهم وهو يقترب منها معلش عاوز قميصي
رهف ببتسامه هدخل اخد شاور وجبهولك
ادهم وهو ينظر لشفتيها بس انا عوزه دلوقتي
رهف ببتسامه تؤ تؤ
فقام ادهم بحملها وبخبث هخدو بنفسي
رهف بخجل ادهم
ادهم بحب ياعيون ادهم
واقترب منها
وعاشو اياما جميله
………..
ومع مرور الايام
ادهم بحب رهف انا جيت
رهف بابتسامه ذهبت وقامت بضمه
ادهم بحب وحشتيني
رهف بابتسامه وانت كمان وحشتنا اوي
ادهم بستغراب وحشتكم هو في حد هنا
رهف بحب قامت بمسك يده ووضعها بطنها وبنبره خفيفه ابننا
ادهم بصدمه انتي حامل
فـ أومأت له ببتسامه
فقام ادهم بحملها وضمها اليه انا مش مصدق نفسي بجد يارهف انا هبقا اب
رهف بحب ايوه ياحبيبي هتبقي اجمل واحسن اب
ادهم بفرحه انا عاوز اطفال كتير البيت كله يبقي مليان يبقو اولاد ادهم اسر
رهف بضحك عوزني ارنبه ياادهم
ادهم بحب اجمل ارنبه ياروحي
تمت
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية منزل تجمع به الأحبة)