روايات

رواية منزل تجمع به الأحبة الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم دينا النجاشي

رواية منزل تجمع به الأحبة الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم دينا النجاشي

رواية منزل تجمع به الأحبة الجزء الثاني والعشرون

رواية منزل تجمع به الأحبة البارت الثاني والعشرون

رواية منزل تجمع به الأحبة الحلقة الثانية والعشرون

بتحبيه
نظرت له رهف بصدمه وبعدها قامت بمسح دموعها وبتماسك ايوه بحبه يادهم
ادهم بحزن حاول اخفائه وليه مقلتليش
رهف بدموع لانه شيئ ميخصكش وبعدها غادرت
اما ادهم ظل واقف مكانه بصدمه لايصدق ماقالته اهيا حقا تكرهه وتحب ذالك الشاب اغمض عينيه بحزن عندما تذكر كلمات والده……هتخسرها بغبائك وبكره تندم
فاق من شروده وغادر المكان وانطلق بسيارته بسرعه كبيره وذهب لجيم الخاص بيه وظل يلعب عدة ساعات يحاول اخراج شحنات الفضب التي بداخله وبعد فتره كبيره من اللعب توقف
وهو ينهج وبنبره خالية من اي مشاعر ماشي يارهف
ـــــــــــــــــــــــــ
وفي اليوم التالي ذهب ادهم لمكتب والده
ادهم بحترام بابا عاوز اتكلم معاك
اسر بهدوء اتفضل
ادهم: انا اسف اني زعلتك مني المره اللي فاتت
اسر بتفهم انا عارف انك بتخاف علي رهف والكلام اللي قلته كنت بقوله عشان افوقك
ادهم بحب شكرا
اسر بهدوء عاوز تقول ايه
ادهم بتنهيده انا مسافر اليومين دوال
اسر بستغراب ليه
ادهم بنبره طبيعيه عندي شغل وعوزك تظبط الدنيا مع ماما لاني عارف انت اللي هتقدر تهديها وتقنعها
اسر بهدوء السفريه قد ايه
ادهم 3شهور
اسر وهو يغمض عينيه ربنا يسترها دا اسبوع ومش بتبطل عييط امال لو عرفت انهم 3شهور
ادهم بهدوء انا معتمد عليك
اسر بغضب مبيجليش من وراك غير الهم
ادهم بضحك معلش ياكبير وغادر المكان وبعدها انقلب وجهه للغموض مره اخري
في منزل اسر
كان يجلس مع تالين
اسر بهدوء حببتي عاوز اتكلم معاك
تالين بحب في حاجه
اسر وهو يسحبها علي قدمه لا مفيش
تالين ببتسامه حاوطة رقبته لاسر وبحب ايه بقي الحاجه اللي عوزني فيها
اسر بتنهيده انا بقول نأجلها واقترب منها وقام بتقبيلها وبعدها قام بحملها ووضعها علي الفراش
تلين بنبره خفيفه
اسر
امممم
كنت عاوز تقول ايه
فلتقط اسر شفتيها وتاهو في بحر العشق
وفي اليوم التالي استيقظت تالين وعلي وجهها ابتسامه وقامت بتقبيل اسر وقبل ان تبتعد قام بسحبها راحه فين تالين بحب هاخد شور وجيلك فتركها وبعد مده خرجت وذهب بتجاهها وقام بضمها تالين وهيا تنشف شعرها انت كنت عاوز تقول ايه ليلة امبارح
اسر بتنهيده ادهم مسافر
ابتعدت عنه تالين بصدمه ايه
اسر بغضب اه ياادهم الكلب طول عمرك مقطع عليا
وبهدوء حببتي هو مسافر لشغله اكيد يعني مش هنقعده في حضننا
تالين بدموع انت مقلتليش علي طول ليه
فقام اسر بحك مؤخرة رأسه اصل يعني
تالين بدموع طيب هيسافر امته
اسر بهدوء بكره
فبكت تلين بحزن فقام اسر بسحبها الي صدره ششششش اهدي ياروحي خلاص بقي ادهم مش صغير
تالين بدموع بس انا مش عوزاه يسافر يااسر انا عوزاه جمبي
اسر بهدوء جمبك ايه هو انا كنت مخلف بنت ومش واخد بالي
فقامت تلين بضربه علي صدره دا راجل وسيد الرجاله كمان
اسر ببتسامه طيب اهدي بقي ياحبيبي الوله جالي امبارح ومش عارف يتصرف ازاي عشان عارف رد فعلك يلاه البسي علي مااخد شور وننزل مع بعض
وبعد دقائق نزل كلا منهم فرأهم ادهم فنظر بتجاه والده
فغمز له اسر فتنهد ادهم براحه
فذهب بتجاه والدته وبحب صباح الخير ياقلبي
تالين بدموع صباح النور ياحبيبي
ادهم وهو يضمها بس ياروحي انتي ليه محسساني طالع حرب
تالين بدموع بعدك عني اصعب ياادهم
ادهم ببتسامه وانت يقمر اليوم اللي مش بشوفك فيه بيبقي كئيب
تالين بابتسامه يعني اما تتجوز مش هتحب مراتك اكتر مني
ادهم بضحك انتي الحب الاول ياروحي
أسر بهدوء احم مش كفايه والا هتفضلو تحضنو في بعض كتير
ابتسم ادهم علي غيرت والده وذهب هو ووالدته لطعام الافطار
وبعد الافطار اسر لادهم انت روحت لعمتك
ادهم بهدوء هكلمها فون
اسر بهدوء انت هتروحلها البيت وتقعد معاها شويه قبل السفر
انت عارف في كل سفريه ليك بتبقي حالتها عامله ازاي
اسر بتنهيده والله انا متأكد انهم بيخافو عليا اكتر من رهف ايه الحظ دا
أسر بسخريه عشان عرفين انك متهور وغضبك سبقك
ادهم وهو يرفع احد حاجبيه والحته دي وخدها من مين
اسر بهدوء انا عارف ان سفرك وراه حاجه بس اتمني ابني ميكونش من النوع اللي بهرب مش بيواجه
ادهم بتنهيده انا محتاج ابعد شويه
اسر باهتمام انا عوزك تفكر بعقلك وقلبك ولو بعدك هيأثر بلاش منه عشان هتندم
ادهم بجمود بس انا اخدت قراري ومتأكد انه مش هيأثر
أسر بسخريه تبقا غلطان وغبي وفكر في كلامي كتير
وغادر أسر المكان فتنهد ادهم وذهب الي العمل
ـــــــــــــــــــــــــــــ
في منزل رهف كانت تجلس في غرفتها تبكي بشده
رهف بدموع انا زهقت والله زهقت وانا بعيط علي ايه اه بعيط علي ايه وبدموع الغبي مش ناوي يفهم انه بحبه ومش شايفه غيره امال لو مكنتش متعلقه بيه من صغرنا كان قال ايه
بس انا والله مامكلماه غير لما يصحلني الاول فمسحت دموعها ونزلت لتساعد والدتها
اما في غرفة سليم كان يقبل حور في وجنتها وهيا نائمه
فتحت حور عيونها وبتسامة بحب صباح الخير
سليم بحب صباح النور ياروحي وبغمزه كنتي بطل ياقلبي ليلة امبارح حور بخجل قامت بلكمه في صدره فضحك سليم بحب وقام بسحبها الي صدره انتي لسه بتتحرجي ياحور
حور بخجل انا راحه اخد شور وذهبت مسرعه
سليم بضحك امال لو مكناش مخلفين
اخرجت حور راسها من عند الباب وبخجل سليم بس بقا
سليم بضحك حاضر ياحببتي
وبعد مده نزل كلا منهم
سليم بحب قطتي صاحيه بدري ليه
رهف ببتسامه مفيش قمت اشوفك قبل ماتمشي فقام سليم بتقبيلها وبحب تعالي يلاه نفطر مع بعض
وبعد الفطار قام بتقبيل حور ورهف سلام وغادر
حور بحب وجهت حديثها لرهف بعد ان ودعت سليم حببتي راحه الكليه النهارده
رهف بابتسامه ايوه ياحببتي ورايا محاضره واحده هخلصها واجي علي طول
حور طيب ياحببتي وبعدها ذهبت رهف للجامعه
في ذلك الوقت كان هناك من يرقبها من بعيد فتنهد بحزن وغادر وبعد الدوام انتهت رهف من محاضراتها وذهبت المنزل فكان ادهم يجلس مع والدتها
رهف بجمود السلام عليكم قامت والدتها بالرد اما الثاني يجلس دون اي رد فعل فتنهدت وعندما كادت ان تذهب
حور بهدوء تعالي ياحببتي اعدي معانا فتنهدت رهف وذهبت جلست معهم
حور بهدوء كنت عاوز تقولي ايه ياحبيبي
ادهم بجمود انا جيت اسلم عليكي قبل مسافر
رهف بصدمه ايييي
نظر ادهم بتجاه رهف واستغرب هجومها لكنه تغضي عن الامر
ادهم بهدوء هسافر 3شهور شغل وهنزل بعد ما اخلص ان شاء الله
رهف بدموع حاولت امساكها يعني ممكن ال3شهور يبقو سنه
ادهم بجمود حسب الشغل
حور بحزن وممتك تعرف
ادهم بتنهيده لا متعرفش
حور بدموع يعني مينفعش الشغل يبقي هنا
ادهم وهو يمسك بيدها لايحببتي مينفعش وبهدوء بس هتلقيني كل يوم بكلمك
حور بحب ربنا يعينك ياحبيبي
ادهم ببتسامه يارب
انا هروح عشان الحق اجهز شنطتي
وقفت رهف بصدمه وبدموع انت مسافر النهارده
فنظر ادهم لدموعها فأوجعه الامر فهو يعلم انها متعلقه به من الصغر
ادهم بهدوء رهف انتي عارفه فقطع كلامه هروبها من امامه وهيا تبكي فتنهد ونظر الي عمته
عمتو حولي تهديها وقام بتقبيل جبينها وغادر فستمعت رهف لصوت سيارته وذهبت مسرعه بتجاه الشرفه ورأته وهو يغادر
فوقعت مغشيا عليها

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية منزل تجمع به الأحبة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى