روايات

رواية منزل تجمع به الأحبة الفصل التاسع عشر 19 بقلم دينا النجاشي

رواية منزل تجمع به الأحبة الفصل التاسع عشر 19 بقلم دينا النجاشي

رواية منزل تجمع به الأحبة الجزء التاسع عشر

رواية منزل تجمع به الأحبة البارت التاسع عشر

رواية منزل تجمع به الأحبة الحلقة التاسعة عشر

ادهم بغضب انتي ازي تروحي تكلميه انا حذرتك كام مره
رهف بحزن والله ياادهم هو اللي كلمني
ادهم بضيق اسمعي يرهف دي اول واخر مره اشوفك بتكلميه وإلا مش هيحصل طيب فاهمه وغادر المكان
رهف ببكاء افضل زعقلي وإتهمني وبعدين تسبني وتمشي من غير حتي ما تسمعني انا بجد مبقتش قادره
دخل ادهم البيت
تالين باستغراب من حالته مالك ياحبيبي فيك حاجه
ادهم بحب مفيش ياست الكل شوية مشاكل بس في الشغل
تالين بتنهيده علي امك يا أدهم
ادهم وهو يضع رأسه على قدميها مش عارف ااقولك ايه ياماما بس اللي اعرفه اني مدايق اوي
تالين بحب ولا يهمك ياحبيبي كله هيعدي بس المهم ميعديش غير وأنت واثق انك صح في اللي بتعمله
ادهم بابتسامه ان شاء الله ياحببتي
تالين بحب تعاله يلاه الغدا محطوط ووالدك الوقتي جاي في الطريق
ـــــــــــــــــــــــــــ
في الفلا الخاصة بسليم دخلت رهف للمنزل وصعدت الي غرفتها
فاستغربت حور ابنتها وصعدت وراها طرقت الباب ودخلت
حور لابنتها: مالك ياحببتي في حاجه مزعلاكي
رهف بدموع ادهم ياماما
حور باستغراب مالو ادهم
رهف ببكاء جالي النهارده يخدني من الجامعة لقاني واقفه مع اللي اسمه احمد زعقلي وزعل مني من غير حتي ما يسمعني
حور وهي تمسح دموع ابنتها طيب اهدي يا حببتي وقليلي بظبط اللي حصل
رهف بدموع بعد ما خلصنا المحاضرة وانا مشيه لقيت الزفت دا جه وقف قدامي بيقولي انا عاوز ااقولك حاجه ولما جيت امشي وسيبو وقف في وشي وقالي مش هتمشي غير لما اقولك انا عاوز ايه يرهف انا بحبك
وفي الوقت دا كان ادهم جاي وشدني من ايدي وخدني ومشي وزعل مني وزعقلي مفكر ان انا اللي وقفت معاه كل مره بيتهمني مش بيسمعمني انا اللي غلط كل مره..
وببكاء انا زهقت ياماما بخاف اعمل اي حركه عشان خايفه من ردت فعله
فقامت حور بضمها وبحب متزعليش منه ياحببتي هو خايف عليكي
رهف بدموع ماما انتي عارفة اني بحبه من صغري والله ياماما بفضل افكر هو انا غلط. حبي ليه كان غلط
حور وهيا تمسح علي شعر ابنتها يا حببتي متنسيش اللي حصلكو زمان واهم من ساعة اللي حصل واتقلب حالو
هو كان شايف انك مسؤوله منه وهو مقدرش يحميكي اعذريه ياقلبي
رهف بحزن حاضر يماما ونزل كل منهم لطابق الاول
سليم وهو يرفع احد حاجبيه كنتوا بتخططو لايه مش مطمنلكو
رهف بابتسامه كنت بحكي لماما يوم ما جيت معايه الكليه والبنات فكرو انك حبيبي وفضلوا يعكسوا فيك
اه نسيت اقولك يمام في كام بنت ادو لبابا ارقمهم
سليم بصدمه رهف اسكتي
حور بغيره احم والارقام دي راحت فين ياسليم
سليم: والله اترمت حتي اسألي بنتك
رهف وهيا تضم والدها ايوه يماما بابا رماهم.. طلع بيحبك بصحيح
سليم وهو يطبع قلبه علي جبينها يعني بتخربيها وتقلبي مصلحه اجتماعيه
رهف بضحك يباشا بشعلل الغيره شويه مش بفرجك بتحبك قد ايه
فأبعدها سليم وقام بسحب حور علي قدمه وانا بعشقها
رهف بضحك انا جعانه بعدين ابقوا اعترفوا لبعض
ـــــــــــــــــــــــــ
في المساء جاء كل من أسر وتالين الي منزل حور وسليم قام أدهم بتوصيلهم وصعد سيارته ليغادر فأوقفته رهف ادهم استنا
اهدهم بهدوء خير ي رهف
رهف بحزن انت ماشي
أدهم ببرود ايوه
رهف انت زعلان مني
أدهم بجمود مفيش حاجه تهم عشان ازعل منك
رهف بدموع يعني انا مهمكش
فنظر اليها ادهم ثم غادر
حور بدموع ماشي يا أدهم

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية منزل تجمع به الأحبة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى