روايات

رواية منتقبة خطفت قلبي بعيونها الفصل السادس 6 بقلم جاسمين محمد

رواية منتقبة خطفت قلبي بعيونها الفصل السادس 6 بقلم جاسمين محمد

رواية منتقبة خطفت قلبي بعيونها الجزء السادس

رواية منتقبة خطفت قلبي بعيونها البارت السادس

رواية منتقبة خطفت قلبي بعيونها
رواية منتقبة خطفت قلبي بعيونها

رواية منتقبة خطفت قلبي بعيونها الحلقة السادسة

بعد اسبوع

مصطفي: ياعم يلا بقا هتن”فخ لم اوصل 😂😂

عمر: هههههههه اموت والله واشوف اللي نف*خاك انت وابوي دي ومعلماكم الادب 😂😂

مصطفي: تعال وتعلمك الادب معانا وربنا هي دي اللي تنفع معاك فعلا

عمر: هههههه مين دي اللي تعلم عمر احمد المصري الادب دي محصلتش ولا هتحصل 🙄🙄🙄

مصطفي: ياسمين 😂😂😂

عمر: وربنا متحصل ده متخلش اللي يعمل كدا

مصطفي: هههه هنشوف بس ييييلا 😂😂😂😂

عمر: هههههه يلا ياخواف 😂😂😂

ياسمين: يالهووووي ياماما انتي سبتيني نايمه ده كله ليه اخرت علي الشغل

امل: صحيتك كذا مره وانتي مش راضي تقومي قولت اكيد معندهاش شغل النهارده بدري

ياسمين: كيف ده بقا 🙄🙄🙄

امل: طيب قومي جهزي نفسك عقبال مجهزلك الفطار وكدا كدا المدير مش بيعملك حاجه دانتي اللي بتعملي 😂😂😂😂

ياسمين: وقت هزار ده علي الصبح وعارفه ياماما بجد استاذ احمد بحس ساعات انه فيه شبها من بابا وحنين زيو بالظبط وبيحبني وبيخاف علي جامد

امل: هم الناس الطيبه والحلوه لازم تلاقي اللي يحبها في الدنيا وربنا يخلي لعيالو ويطول في عمرو ياروحي يلا بقا

ياسمين: حاضر روحي جهزي الفطار عقبال مصلي ولبس لاني مصلتش الفجر النهارده

امل: تمام ياروحي قومي

ياسمين قامت اتوضت وصلت ولبست وطلعت

ياسمين: اي النضافه دي ياحجه منه

منه: ده اقل حاجه عندي يابنتي

ياسمين: فعلا اقل حاجه مش محتشمه عندك

منه: ياسمين قولتلك مالكيش دعوه ب لبسي قبل كدا صح

ياسمين: صح بس المفروض اعرف اختي الصح من الغلط ولبسك ده غلط وحرام وكمان شعرك ده

منه: يووووه بقا مش قولتلك مالكيش دعوه بي ولا بي اي حاجه تخصني انتي اي مش بتفهمي

ياسمين: توطي صوتك وانتي بتكلميني انتي سامعه

منه: مش هوطي صوتي وياريت بقا تتكلمي عادي انتي مش عشان بتصرفي علينا يبقا تتحكمي فينا وتعرفيني البس اي وملبسش اي انتي اصلا متعرفيش توصلي للكليه اللي انا فيه نفسي افهم هم شغلوكي معاهم في الشركه دي بمناسبه اي اصلا انتي واحدها مش مكمله تعليمك وفاشله

ياسمين: انا فاشله الله يسامحك بس فتره وعرفك الفاشله دي عملت اي علي الاقل انا لحد النهارده الفاشله دي محرمتكيش من حاجه ولا انتي ولا اختك دايما بطلع القمه اللي في بوقها وتدهالكم واي حاجه بتطلبوها بتكون موجوده في ثانيه علي الاقل الفاشله دي طلعت من المدرسه ومكملتش عشان تقدر تعيشك وتلبسك البس اللي انتي لبسه ده وكل ده مش عاجبك وبقيتي تقولي علي اني انا اللي بضيع فلوس ابونا الله يرحمه واني مصرفه وفاشله قدام زمايلك وبقيتي تتريقي علي بس الزمن قريب هيثبتلك الفاشله دي هتكون اي وهتخليكي تحترميها ياختي وراحت باست علي راس امها ومشت

امل: طيب افطري يابنتي قبل متنزلي بس ياسمين طالعت ومتكلمتش

امل: ضربت منه بالكف علي وشها بقا كل اللي بتعملهولك ده وفاشله انتي اي قلبك ده ليه حجر علي اختك مع انها بتحبك وعمرها مرفضت ليكي طلب وبتعمل اي حاجه عشان تشوفك فرحانه وعوضتك عن ابوكي من ساعه مامت محسستكيش في يوم انك عايز حاجه وملقتهاش عشان بس ابوكي مات انتي عارفه اللي بتقولي عليها فاشله دي اتحملت مسواليتنا كلنا من وهي في سن اصغر منك اتحملت مسؤليه راجل بجد عارفه في حاجه انا وهي مخبينها عليكم احنا لينا اهل والفلوس اللي هي بتصرفها دي من تعبها هي مش من ورث ولا ابوكي سايبلنا حاجه جدك بعد مابوكي مات رماني انا وانتو في الشارع عشان مش جيبه ولد وكلكم بنات وهي اللي حاربت عشان توصلنا للعيشه اللي احنا فيها دي هي اه مش عيشت ملوك بس عمرنا معوزنا حاجه ملقنهاش ولا عمرنا جوعنا حبي اختك وخليكي جمبها مش تكسريها وتيجي عليها اكتر مل الدنيا جي عليها يابنتي وسابتها ودخلت الاوضه

منه دخلت الاوضه وقعدت علي السرير وفضلت تعيط وتفتكر اوقاتها هي وياسمين وهم بيهزرو وكل اوقاتهم الحلوه وتعيط زياده

مصطفي: انا هروح ارتاح شوي واخد دش وبعدين ابقا اروح الشركه يلا سلام

عمر: لا انا اروح الجامعه الاول عندي محاضر اديها واجي ابقا ارتاح

مصطفي: تمام ربنا معاك

عمر: يارب ومعاك سلام ياصحبي

مصطفي: سلام ياصحبي

عمر راح الجامعه وقابل محمد الاول قبل مايروح المحاضر

محمد: عمر حمد علي السلامه

عمر: الله يسلمك

محمد: بقولك عرفت كل حاجه عن البنت اللي كنت قايل عليها

عمر: تمام قول

محمد: هي ليها اخت هنا زي مقولتلك واسمها البنت اللي اسمها منه اللي في سنه تانيه

عمر: اه عرفتها تمام شكرا علي تعبك معايه

محمد: عادي ولا يهمك يلا اسيبك وراي شغل

عمر: تمام

عمر: راح المحاضره وفضلت يدور علي منه ملقهاش بعد المحاضر

عمر: ايه ممكن دقيقه

ايه: اتفضل يادكتور

عمر: منه فين النهارده

ايه: هاا منه اه مجتش النهارده مش عارفه ليه

عمر: تمام شكرا سلام

ايه ويارا فضلو يبصو لبعض ومستغربين هو بيسال علي منه ليه

ياسمين وصلت الشركه وكانت متنرفزه بسبب اللي حصل ووهي ماشي خبطت في ساره من غيره متاخد بالها

ساره: مش تفتحي ياعميه انتي

ياسمين: معلش مخدتش باللي

ساره: اه مانتي هتاخدي بالك كيف وانتي لبسه الزفت ده وماشي زي البقره

ياسمين: االزقت ده انضف منك وتتلمي ومحدش بقره غيرك انتي سامعه

ساره: انتي كيف تتكلمي معايه كدا ولسه كانت هتضربها بالكف علي وشها بس ياسمين مسكت ايدها

ياسمين: ايدك دي لو اترفعت تاني هقط*عهالك انا محدش رفع ايدو عليها قبل كدا انتي سامعه تتلمي نفسك بدل ما بجد اوريكي وش زباله انتي سامعه

ساره: انتي كيف تكلميني كدا ياحيوانه انتي تعرفي ان انا ممكن اطردك من الشركه هنا

ياسمين: مش هتعرفي ابدا احمد جه علي صوتهم عالي

احمد: في اي

ساره: الاستاذ بتعلي وصرتها علي وبهدلتني وقال اقولها اطردها من هنا تقولي مش هتعرفي هتلي حقي بقا ياعمووو

احمد: استني ياساره ياسمين عمرها متبهدل حد ولا تتكلم معا بطريقه وحشه غير لو عملو حاجه انتي عملتيلها اي

ساره: اعملها اي ياعني انت مش هتتكلم معاها ولا هتجيب حق بنت اخوك

احمد: استني الاول اسمع الموضوع كله

ياسمين: انا مش هتكلم اللي موجودين هم اللي يحكو الموضوع حتي ميحكوش عندك الكاميرات هنا ممكن تشوف كل اللي حصل ياستاذ احمد

احمد: تمام ساره علي البيت وانتي ياسمين علي مكتبك

ياسمين: حاضر

ياسمين خلصت شغل وروحت البيت وقاعدها في الاوضه ومامتها دخلت عليها

امل: عامله اي ياروحي

ياسمين: الحمدلله ياماما

امل: مالك لسه زعلانه من كلام اختك

ياسمين: لا عادي كدا كدا انا عارفه انها طايشه ومش باخدلها علي كلام بس حصل معايه فيها الشركه……….

امل: يالهوووي هي ليه تعمل كدا معاكي

ياسمين: معرفش والله بس استاذ احمد ربنا يحفظو وقف جمبي

امل: بجد استاذ احمد ده الف شكر ليه علي وقفته معانا معاكيش صوره ليه اشوفه

ياسمين: استني اهي

امل: شافت الصوره وسكتتتتت….

ياسمين: ماما مالك مصدومه ليه كدا

امل: هاااا لع مافيش حاجه انا اروح ارتاح شوي في الاوضه

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية منتقبة خطفت قلبي بعيونها) ‏

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى