روايات

رواية احببتها رغم صغر سنها الفصل السادس عشر 16 بقلم أميرة محمد

رواية احببتها رغم صغر سنها الفصل السادس عشر 16 بقلم أميرة محمد

رواية احببتها رغم صغر سنها الجزء السادس عشر

رواية احببتها رغم صغر سنها البارت السادس عشر

رواية احببتها رغم صغر سنها الحلقة السادسة عشر

زين لقي حد ضربه علي دماغو دنيا بتبص لقته عبد الكريم
عبد الكريم: انتي كويسه
دنيا: اه اه انا كويسه انا عاوزه محمد
و خرجت جري راحت علي محمد و فكته وفضلت حضناه
دنيا بعياط و فضلت تحسس علي وشه: انتا كويس صح مفيش فيك حاجه
محمد بص قدامه لقي زين واقف و في ايده مسدس
زين بغضب: والله ل احرقك قلبك ي محمد زي ما حرقت قلبي
محمد بعد دنيا و وقف قدامها: زين اعقل ي زين انا مكنش قصدي اتجوز ساميه هيا ال جاتلي
زين بعصبيه و مسك المسدس و وداه ناحيه دنيا محمد وقف قدام دنيا ودنيا بتمنعه زين ضرب النار دنيا بصويت: محماااااااااااااااااد
زين جري برا
دنيا بصويت: عبد الكريم تعااااله بسرررررعه
عبد الكريم جري علي صوت دنيا لقي محمد مرمي علي الارض و غرقان دم
عبد الكريم شاله و محمد ماسك في ايد دنيا و مش راضي يسبها و بيبصلها دنيا ركبت العربيه و محمد نام علي رجلها وعبد الكريم ساق العربيه و مشي دنيا طول الطريق بتعيط محمد بصوت ضعيف: ااب. عد. ي و. ش. ك عل. ش. ا. ن انت. ي و فضل يكح و يقول ااه من كتر الوجع
دنيا بعياط و هيا بتمشي ايدها في شعره: عمري ما هبص بعيد اهم حاجه عندي انتا مش مهم انا انا مش عاوزه حد غيرك في حياتي والله و حضنته و فضلت تعيط
محمد بتعب و صوته مش مسموع: خل. ي ب. ا. لك من ن. ف. سك ي. ح. بيب. تي
دنيا بتحاول تتطمنه: بس بس ي حبيبي هتبقا كويس استعجل ي عبد الكريم
بعد ربع ساعه و صلو المستشفي و محمد دخل اوضه العمليات دنيا قعدت علي الارض و فضلت تعيط عبد الكريم رن علي اميره و دعاء علشان يجو يهدوهااا
بعد 3 ساعات
الدكتور خرج
كلهم جريو عليه
دنيا بعياط: جوزي كويس صح ي دكتور
الدكتور بصلها: للاسف هو في غيبوبه……
دنيا اول ماسمعت كدا اغمي عليها ونقلوها اوضه
ام محمد جت و ابوه
و اول ما عرفو ال حصل راحو ل دنيا
بعد ساعتين
دنيا فاقت: محمد فين انا عاوزه محمد محمد كويس صح
اميره بتحاول تتطمنها: كويس ي حبيبتي ممكن تهدي بقا
دنيا بصت ل ام محمد ال قاعده بتعيط: هيا ماما يتعيط لي مش محمد كويس
ابو محمد: متقلقيش يبنتي محمد كويس ارتاحي انتي بس
دنيا بتحاول تقوم: لا لا انا هروح اشوفه علشان خاطري
اميره و دعاء خدوها و ودوها اوضه محمد دنيا دخلت لقت محمد علي اجهزه كتير دنيا قعدت جنبه و مسكت ايده
دنيا وهيا بتبوس ايده: وحشتيني اوووي ي حبيبي قوم قوم واتعصب عليا و اضربني و اشتمني واعمل كل حاجه بس متفضلش كدا انا بموت بل البطئ من غير ي نور عيني قوم بقا طب قوم علشان خاطر العيال علشان ندي و مريم و مالك طب اقولهم اي قوم بقا
و فضلت تعيط دعاء دخلت و خدتها
******
بعد مرور 6شهور محمد لسه مفقش دنيا حملت و نفسيتها باظت اميره هيا كمان بقت حامل خطوبه ادهم و دعاء اتأجلت و برضو فرح ياسمينه و مهاب اتأجل بعد ما عرفو ال حصل دنيا بتنام في المستشفي و بتدعي ربنا ان محمد يفوق ويبقا احسن من الاول دنيا بقت ماسكه الشركه وهيا وعبد الكريم و فهمت في الشغل جداااا عيال محمد كانو بيسألو عليه علي طول ودنيا تقولهم ان هو مسافر دنيا أجلت السنه دي بسبب الظروف وان هيا مش هينفع تسافر
**********
في الشركه
دنيا بعصبيه: انا مش قولت تشوفو شغلكم حلو ولا مفيش سمع كلام
موظف: والله ما كان قصدي
دنيا بعصبيه اكتر: دي شركه ادويه كبيره مفيهاش الكلام ده اي غلطه هنا بحساب كبيررر
موظف: والله ي استاذه ما كان قصدي معلش سمحيني
دنيا: طيب
موظف بفرح: ربنا يقوملك الاستاذ محمد بل السلامه
دنيا ببتسامه: يارب
دنيا دخلت المكتب
عبد الكريم:بس انتي مسيطره جاامد اهو
دنيا: لازمن اسيطر
عبد الكريم: محمد عامل اي
دنيا بحزن: لسه زي ما هو خايفه اولد و هو مش معايا
عبد الكريم: ان شاءلله يفوق ويبقا كويس
دنيا: بس ال حصله مش قليل اضرب علي دماغه ضربه وحشه و اضرب بل النار خايفه اووي
عبد الكريم: متقلقيش يستي تفألي خير
*********
بعد شهر محمد لسه زي ما هو و دنيا معاد الولاده قرب والكل حزين بسبب محمد وتعبه
*****
في المستشفي
دنيا دخلت ل محمد ملقتهوش سألت الممرضين قالولها انو فاق و راحه اوضه عاديه
دنيا جريت علي الاوضه بعد ما عرفت اول ما دخلت لقت محمد نايم والدكتور معاه اول ما دنيا دخلت جريت عليه و حضنته
دنيا بعياط: وحشتني اوووي وحشتني
محمد بعدها عنه: انتي مين
دنيا اتصدمت: انتا انتا مش فاكرني
محمد بستغراب: انا مش فاكر اي حاجه خاالص
دنيا اتصدمت اكتر: دكتور هو اي الحصل
الدكتور: بعد ازنك تعالي معايا كدا
دنيا خرجت مع الدكتور
دنيا: في اي ي دكتور
الدكتور: الاستاذ محمد عنده فقد زاكره مؤقت
دنيا وعنيها فيها الدموع: يعني اي
الدكتور: يعني هو مش فاكر حاجه خاالص
دنيا: بس ي دكتور هو اضرب لما اتخطف و فاق و شافني وعرفني
الدكتور: هو اكيد وقع علي راسه بعد ما خد الطلقه صح
دنيا: صح
الدكتور: يبقا هو ده ال خلاه يفقد الزاكره انا كتبتله علي شويه ادويه يمشي عليها
دنيا بحزن: حاضر
دنيا دخلت ل محمد
محمد: ممكن اعرف انتي مين
دنيا مسكت ايديه محمد بصلها: انا دنيا
محمد بستغراب: دنيا مين معلش
دنيا قامت: هتعرف بعدين
دنيا مشيت و قابلت عبد الكريم
عبد الكريم: محمد عامل اي
دنيا: محمد فاق بس فاقد الزاكره
عبد الكريم: ازاي ده مش فاهمه
دنيا: انا مش قادره تعبانه ابقا اسال الدكتور بس لو محمد سألك عليا قوله اي حاجه بس متقولهوش مراتك
عبد الكريم استغرب: لي
دنيا: هبقا اقولك بعدين
دنيا مشيت روحت البيت و قعدت تعيط
ندي: مامي
دنيا مسحت دموعها: اي ي قلب مامي
ندي: مالك ي مامي
دنيا: مفيش ي قلب مامي
ندي: لا ي مامي فيه حاجه
دنيا: مش عارفه انتي هتفهمي كلامي ولا لا بس هحكيلك لان مفيش غيرك احكيلو
ندي جابت كرسي و قعدت: احكي
دنيا: دلوقتي بابي مش فاكرنا خااالص فا علشان كدا زعلانه
ندي: طب ما نقوله وخلاص
دنيا: لا ي حبيبتي احنا كلها كام شهر و هنسافر علشان الكليه بتاعتي
ندي: طب و بابي
دنيا: مش عارفه والله روحي بقا نامي علشان نروح بليل عند تيته
*******”*
بليل دنيا لبستهم و نزلت خدت العربيه وراحت عند ام محمد
دنيا: ازيك ي ماما و حضنتها
ام محمد: انتي اكتر ي حبيبتي
دنيا: محمد جه صح
ام محمد: اه ي حبيبتي وعبد الكريم قالي متقوليش حاجه ممكن افهم لي بقا
دنيا: معلش ي ماما محمد اتحمل كتير نسيبه لحد ما الذاكره ترجعله انا مسافر الشهر الجاي
ام محمد: والعيال
دنيا: هدخهم معايا
ام محمد: هتمشي تاني يبنتي
دنيا: ي ماما انا كليتي هناك و محمد معرفش ينقلها هنا
ام محمد: ربنا معاكي ي بنتي خلي بالك من نفسك و من العيال
دنيا: حاضر متقلقيش
محمد: ماما
دنيا بصلت لقت محمد نازل
دنيا: طب اقوم امشي انا بقا ي ماما قصدي ي طنط
محمد: استندي لحظه كدا هو انتي مين انا حاسس اني اعرفك
دنيا: انا قريبت طنط بس ممكن تكون شوفتني صدفه يلا ي ندي
ندي جايت اخواتها و جت مريم اول ما شافت محمد جريت عليه وحضنته
مريم: وحشتيني ي بابي اوووي
دنيا راحت جبت مريم: معلش اصل انتا شبه بابها اووي
محمد: عادي ولا يهمك
دنيا مشيت و هيا بتعيط
*****””
بعد مرور سنه علي ابطالنا دنيا ولدت ولد سمته مازن ياسمينه و مهاب اتجوز و دنيا خلصت الكليه فضلها سنه و تخلصها خالص العيال كبرت و دخلو المدارس
******
دعاء: هو احنا كل مره هنتحايل عليكي انك تنزلي
ادهم: يعني مش هتنزلي تحضري الفرح
دنيا: خلاص ي حبيبي هنزل والله بكرا هتلقيني عندك
*************
تاني يوم دنيا نزلت مصر و ادهم استقبلها و راحت عند محمد
دنيا اول ما هيا وصلت نزلت والعيال جريت علي ستهم و حضنوها
دنيا اول ما شافت محمد جريت عليه و حضنته لقت حد شدها
: انتي مين علشان تحضنيه كدا
دنيا بستغرب: انتي ال مين
مهااا: انا مراته ي حبيبتي
دنيا بصدمه:………

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احببتها رغم صغر سنها)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى