رواية مليكة الاسد الفصل التاسع عشر 19 بقلم ايمي الطيب
رواية مليكة الاسد الجزء التاسع عشر
رواية مليكة الاسد البارت التاسع عشر
رواية مليكة الاسد الحلقة التاسعة عشر
” ومَا الجُمُعَة إلَّا عِيدٌ لِقلْبِك ”
– رتِّل آيَات الكَهْف.
– أكْثِر منَ الصَّلاة و السّلامِ علَى رَسُولِكَ مُحمَّد.
– ارسل دَعَواتِك إلَى ربِّك.💛🍂
********************
اسد: هنسافر تركيا 🇹🇷
مليكه بتبريقه: تركيا لااااااا
اسد ببتسامه مستفزه: مالك يامليكتي بتصرخي ليه
مليكه بتوتر: انا مش عايزه اسافر تركيا انا عايزة اسافر باريس
اسد بإستهبال: للأسف موكا مش هينفع لان خلاص الطيار اتحرك وطريقه لتركيا وبعدين باريس عكس تركيا
مليكه سكتت لانها عارفه مش هتعرف تخلي اسد يغيّر السفريه
وبعد ٣ساعات وصلت طيارة لتركيا
ونزل اسد ومعاه مليكه من الطياره
اسد: هنروح نقعد في اوتيل لحد بكره
مليكه: احم تمام
وركب عربيه الخاصه بيه
وطلع علي اوتيل””
********************
في الاوتيل
وصل اسد ودخل عشان يحجز جناح ليه هو
ومليكه
اسد: Günaydın (صباح الخير)
موظف الاستقبال: Günaydın nasıl yardımcı olursun (صباح النور اساعدك ازاي)
اسد: Esad Yassin Al-Gharbawi adına gözaltına alındı(كان في حجز بإسم اسد ياسين الغرباوي)
الموظف: Bir dakika efendim (دقيقه واحده يا سيدي)
اسد: TAMAM (تمام)
الموظف: Evet, adınıza bir rezervasyon var ama sizin için pasaportu görebiliyorum.
(نعم هناك حجز بإسم حضرتك بس ممكن اشوف الباسبور تبع حضرتك)
اسد: tabii ki severim (اكيد اتفضل)
الموظف: 465 numaralı süiti istiyorum efendim ve anahtarı çevirin.(اتفضل سيدي جناح ٤٦٥ واداله المفتاح)
اسد:Teşekkür ederim (شكرا لك)
******************* بقلم ايمي الطيب
في الرسيبشن
مليكة كانت قاعدة في الرسيبشن
مستنيه اسد الي اتأخر عليها
وكل شويه تبص في الساعة
وفجأة
جه اسد وقال: يلا بينا
مليكه وهي حطه ايديها في وسطها: ما لسه بدري يا استاذ كل ده لطعني هنا ولا علي بالك
اسد ببتسامه علي مجنونته: طب يلا يا لمضه هانم عشان نطلع عشان نرتاح
وفعلا طلعو الجناح
**************** بقلم ايمي الطيب
في جناح مليكه واسد
دخلت مليكه واسد
راح قال اسد
اسد: خشي خدي دش 🚿عقبال ما اغير هدومي ونام
مليكة: ومين قال ان احنا هنام
اسد بإستغراب: يعني ايه يا مليكة
مليكة وهي بتبرش بعيونها: يعني بما إن جينا تركيا يبقي لازم تفرجني عليها
اسد: مليكة خشي خدي دش 🚿ربنا يهديكي خلينا ننام
مليكة بعند: لا لا لا انا هخش اخد دش 🚿وهطلع تخدني تفرجني علي المدينه دا انا في اسطنبول وعايزني انام
ودخلت قبل ما تسمع رده
اسد ببتسامه: مجنونه بس بموت فيكي
بس هانت يا موكا
**************** بقلم ايمي الطيب
في مصر
عند مازن
كلم ساندي وقالها تجهز هي ومامتها
عشان يروحوا يجيبو الشبكه
وبعد نص ساعه مازن كان واقف تحت البيت
وساندي ومامتها وركبو وسلمو على مازن ومامة مازن
وراحو علي الجوهرجي عشان يشترو الشبكه
وفعلا وصلو بعد شويه
ومازن خلي ساندي تختار الشبكه
وساندي اختارت الشبكه
ومازن أعجب بأختيرها جدا
واطلقت والدة مازن وساندي
وبعد كده الكل روح
وهما سعداء
****************** بقلم ايمي الطيب
عند رائد
كلم سوزي
رائد: الو
سوزي بخبث: ايه يا حبيبي
رائد بخبث: انا عايز اشوفك
سوزي: اوك هجيلك
رائد: ماشي سلام
وبعد شويه وصلت سوزي عند رائد
سوزي وهي دخله المكان اللي في رائد: كنت عايزني في ايه يا رائد
رائد بخبث مصطنع: اصل عرفت انك عايزه تخلصي من مليكه وبصراحه انا كمان عشان احرق قلب ابن الغرباوي
سوزي بخبث: ويتري بقا عرفت ازاي
رائد بخبث وعصبيه مصطنعه:جرا ايه يابت متتعدلي متنسيش نفسك وافتكري انا مين
سوزي بخوف من عصبية رائد: احم سوري يا حبيبي
بس انا عندي خطه هايله نقدر نخلص بيها من مليكه
رائد بخبث مصطنع: ايه هي
سوزي: الخطه هي””””””” وبس كده
رائد: ايه يابت الدماغ دي دماغك سم
سوزي: من بعض ماعندكم يا حبيبي
رائد: يبقي تنفذي اول مايرجعو
سوزي بخبث: من عنيا
******************بقلم ايمي الطيب
في تركيا
عند اسد
خرجت مليكه وهي لبسه بنطلون اسود وتشرت زهري وطرحه اوف وايت غامق وكوتشي اسود
وقالت: يلا انا جاهزه
اسد بخبث: يعني متأكده انك عايزه تخرجي
مليكه بإندفاع: اكيييد يلا بقا
اسد بخبث: بس بشرط
مليكه: امممم وايه هو
اسد بخبث: انك تسمعي الكلام
مليكه بإندفاع: موافقه
وفعلا خرجو
**************** يقلم ايمي الطيب
خارج الاوتيل
كانت مليكه بتجري
في شوارع تركيا
واسد كان بيتابعها وهو مبتسم
وفجأة مليكة لقت شركة
الي عملت مسلسل حب ابيض واسود
فقالت بصريخ فرح: اسد اسد اسد
اسد: ايه يا بنتي والله حفظه
مليكة بإستغراب: هو ايه
اسد: اسمي مش عماله تقولي اسد اسد اسد
مليكة: مش مهم صورني قدام شركة دي بلييييز
دي الشركه اللي انتجت مسلسل حب لا يفهم الكلام
بلبز يا اسد
اسد: خلاص هصورك وفعلا مليكه وقفت واسد صورها
وبعدها كلو ايس كريم وقعدو يضحكو
وفجأة وقفو علي البحر
مليكه وهي بصه للبحر: ليه
اسد بأستغراب: ليه ايه
مليكه وهي بتبصله: ليه كدبت وقلت انك فاقد الذاكره
اسد: مليكه انا هقولك كل حاجه في وقتها مسك ايديها
وقالها تعالي معايا دلوقتي
مليكه: هنروح فين
اسد: احنا مش اتفقنا اننا هنسمع الكلام تعالي متخفيش
مليكه بتلقائيه: انا عمري ما خاف منك يا اسد
ابتسم اسد علي صغيرته
وركبو العربيه واتحركوا
وصل اسد بعد شويه للمكان
اسد: وصلنا
مليكه بتبص علي المكان اللي وقف قدامه اسد
لقتها مستشفى
مليكه بصت لأسد: احنا ايه اللي جبنا هنا
اسد: مش اتفقنا نسمع الكلام
مليكة: لا اسد لو سمحت مشيني من هنا
اسد: يلا ننزل يا مليكه
مليكه وهي بتبلع ريقها: انت عرفت اني عندي كانسر
اسد: مليكه قولت يلا ننزل
مليكه وهي بتهز راسها بنفي: لا مش هنزل يا اسد
اسد بهدوء مريب: لأخر مره هقولك انزلي يا مليكه
مليكه: وانا بقولك مش هنزل يا اسد
اسد: يبقي انتي اللي اخترتي
ونزل اسد وراح ناحية مليكة وفتح العربيه ونزلها بالعافيه
مليكه: سيبني يا اسد أنا مش عايزه اتعالج
اسد: مش بمزاجك لو متعلجتيش بمزاجك هيبقي بالغصب
مليكه بعند: مش هتعالج مش هتعالج وههرب منك
اسد ببتسامه: دا لو لحقتي
مليكة: قصد ولكن ملحقتش تكمل كلامها بسبب ان اسد خدرها وشالها ودخل المستشفى
***********************بقلم ايمي الطيب
داخل المستشفى
دخل اسد المستشفى
ووداها لأوضه عشان يجهزوها للعمليه
وفعلا جهزوها عشان تدخل اوضة العمليات
ودخلت مليكه العملياات
واسد وقف قدام العمليات
وفجأة تلفونه رن
وكان رائد
اسد بصوت حزين: الو
رائد: الو يا اسد ايه دا مال صوتك
اسد: مليكه في العملياات يا رائد
رائد: برضو عملت اللي في دماغك يا اسد قولتلك استني فتره
اسد: مكنش ينفع يا رائد كان لازم انجز كل مبنتأخر كانت هتروح مني المهم ايه الجديد
رائد: عايزه تخلص من مليكه والخطه بتاعتها””””’
اسد: تمام سلام
يتري مليكه هتتطلع من العمليات عايشه ولا ميته
يتري ااسد ناوي علي ايه مع سوزي
ويتري ايه اللي هيحصل هنعرف البارت الجاي
واستعدو البارت الجاي يبقي الاخيييييير
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية مليكة الاسد)