روايات

رواية ملكتني طبيبه الصعيد الفصل الثامن 8 بقلم ريتال أحمد

رواية ملكتني طبيبه الصعيد الفصل الثامن 8 بقلم ريتال أحمد

رواية ملكتني طبيبه الصعيد الجزء الثامن

رواية ملكتني طبيبه الصعيد البارت الثامن

رواية ملكتني طبيبه الصعيد الحلقة الثامنة

تحبوا الروايه تطول ولا تخلص ؟؟
صقر اتعصب و حاول ي داري العصبيه دي و فضل السكوت و وصلوا البيت و دخلوا و قالت سماح .
سماح : الله جيتم بت ي سما اتاخرتي ليه يى بت
سما : معلش ي مرات عمي .
صقر : انا طالع تصبحوا على خير .
ادهم : و انا كمان طابع تصبحوا على خير ي رب .
الجميع رد : و انتم من أهل الخير .
الجده بسرعه : اه صحيح قبل م انسي بكره في فرح هنيه لبنت عبدو فغالي.
يارا : مين عبدوا فلافل ده ي تيته.
الكل ضحك و قالت سما بسرعه : بس بس ي حببتي اسكتي خالص .
الجده : المهم بكره في فرح لي عبدوا معرفه يا يارا فيه ايه عاد .
يارا : احم لا ي جدتي مفيش حاجه.
الجده : طب يلا أصبحوا على خير .
و دخل الكل ينام
و تاني يوم الصبح فطروا عادي و مكنش فيه اي جديد و نيجي بقي في الفرح .
دخلوا وسط الزحمه الكتير جدا و قالت الجده : يلا يلا تعالوا باركوا.
و راحوا بركوا للعاريس بس فجاه حد بدأ يضرب نار .
يارا بخوف : الحقوا الحقوا نار .
صقر بستغراب: ايه ده ازاي محدش خايف .
ادهم : اه فعلا العكس بجد كلوا مبسوط و سعيد و برقص و بيهني.
سما : عادي عادي دول يحتفلوا قومي ي بت ي يارا نرقص مع العروسه و البنات قومي .
ادهم بندفاع : لا يارا لا .
بص عليه يارا و سما بستغراب أما صقر ف فاهم كويس كل حاجه و خبطوا في كتفوا
ادهم : اح اقصد يعني معندناش بنات محطرملت يرقصوا في الشارع ايه مفيش بيت يلم ولا ايه .
انا على الطربيظه التانيه الي كان قاعد عليها هند و حامد و سماح و وليد و الجده اصل الشباب قعدوا على طرابيزا و الكبار على طرابيزا قالت سماح : ياههه من زمان والله م حضرنا فرح شعبي .
هند بضحك : اهون بتحضري الوقت اهو ي ستي فرح شعبي على أصول .
الجده : عقبال البنات و الشباب عيالكم .
حامد : انين .
وليد : أن شاء الله.
سماح : ف عمرك ي رب .
هند : تعيشي ي حماتي و تجوزيهم ي رب .
أما عند الشباب ف بعد م قال ادهم أن مفيش رقص قالت سما : لا لا متشلش هم بعدين ازاي يعني ده فرح بنت عم عبدو لازم نقوم نوجبك .
صقر : لا بقول لك ايه اتهدي لحسن تبقي ترتد السوشيال ميديا انت و يارا بفساتين باربي دي كمان .
يارا : انا مش بعرف ارقص .
و فجاه صرخت سما بفرحه شديده لما شغلوا اغنيه لي تامر حسني بتقول :
* ي حبيبي اهو بقولها بكل اللهجات و بعلو الصوت و لو عاوزين اخترع لك لهجه حبيبي انا جاهز موتتتتتتتتت.
سما : الله شغلوا تيمو الله ي سلام بقي لو شغلوا اغنيه الي بحبها .
يارا : الله انت بتحبي تامر حسني
سما : طبعا طبعا .
صقر بفضول : ايه الاغنيه الي بتخبيها ؟؟
سما : ارجعلي .
يارا بصريخ : و لنا كمان .
صقر : يخرب بيتككم صوتكم عالي .
وليد : اي نعم محدش سامع بس وطوا صوتكم غنوا الاغنيه كده .
ادهم و صقر فكروا الاغنيه رومانسيه و حب و كده بقي بس اتصدموا لما لقوا يارا و سما بيقولوا في نفس واحد و تقريبا كده هما مش بيغنوا هما بيصوتوا : خلاصصص فهمت و هقفل بس قبل م اقفل سلمي لي عليه و قولي له ياخد بالوا منك زي م كنت انا بخاف عليك و يحاول على قد م يقدر يحميكي و يحافظ عليك .
ادهم : بس بس بس ايه التلوث السمعي ده .
صقر : ايه ده هوا ده فرح ولا طلاق انام كمان .
يارا : لعلكم دي اغنيه روعه روعه روعه.
سما بهيام : اي حاجه من تمورتي روعه .
صقر بغيظ : م تتلمي انت و هيا .
ادهم لي صقر : يلا يىصقر بيشاوروا لينا علشان هنمشي يلا يسطا .
و بيروحوا البيت بتقول يارا : بصي ابدا جهزي الشنطه خدي الحجات المهمه و البس تجيبوا من هناك علشان الجامعه و كده .
سما : لسه بدري ي بنتي بس على العموم اشطا .
يارا بضحك : بدري من عمرك ده مفيش اقرب من الايام ي بنتي والله.
سما : ههههه اه فعلا عندك حق صدقوا الوقت زي السيف أن لن تقطعوا قطعك.
يارا : بعيدا عن اني مش عارفه ايه دخل بس اشطا .
و بيجي تاني يوم من دون إحداث جديده و بتعدي الايام و بيجي يوم الجمعه يوم سفر سما مع وليد و يارا و سماح و صقر و ادهم .

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ملكتني طبيبه الصعيد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى