روايات

رواية احببت دكتور جامعي الفصل التاسع 9 بقلم دنيا محمد

رواية احببت دكتور جامعي الفصل التاسع 9 بقلم دنيا محمد

رواية احببت دكتور جامعي الجزء التاسع

رواية احببت دكتور جامعي البارت التاسع

رواية احببت دكتور جامعي الحلقة التاسعة

يزن بحب: اي رايك في المكان
نور بفرحة: لالا بتهزرر ده بجد
يزن بحب: ايوة
المكان كان كافية علي البحر نور كانت بتحلم يبقي ليها كافية باسمها علي بحر
نور بدموع حضنته وقالتله: بحبك اوي شكراا
يزن ضمها بقوة: متقوليش شكرا انتي حياتي ولو عوزتي القمر اجبهولك
نور كانت فرحانة اوي ودخلت تشوف الكافية كان كافية كبير وفيه ويتر كتير لان المكان كبير
ويزن عمل يفطة علي الكافية لنور سماه
Kofi Nour .
يزن بحب: افتتاح الكافية هيبقي بكره
نور بتفكير: امم ماشي بس لازم ابدا اذاكر الامتحنات الاسبوع الجاي
يزن بعشق: انا جنبك وهذاكرلك انا
نور ابتسمت ليه بحب وروحو اتعشو ونامو
جه الصباح ونور صحيت بنشاط وبصت علي يزن بحب

 

وباسته من خده وقامت تاخد دش وطلعت صحت يزن
نور بحنان: يزن حبيبي قوم
يزن بنعاس: شوية شوية
نور بضحك: لاء يلا قوم ي كسلان
ويزن قام بكسل وقالها: صباح الفل
نور بحب: صباح النور ي حبيبي هروح احضر فطار وانت البس وانزل بقا
نور نزلت تحضر الفطار نور وهي واقفة في المطبخ وبتحضر الفطار بحب احتضنها يزن من الخلف وقالها بحبك
نور لفت ليه وقالت بعشق: وانا كمان بحبك اوي
يزن قبل’ها قبلة رقيقة علي خدها واخد الطبق وطلع بيه واستناها
نور طلعت وحطت الفطار قدامو وفطرو مع بعض وبعدها نور قالت ل يزن: انا عاوزة انزل اتمشي شوية
يزن: طب ما احنا هننزل بليل عشان افتتاح الكافية بتاعك
نور بحب: اسمو بتاعنا ع فكرة
يزن بحنية: لاء يروحي انا كاتبو باسمك وملكك انتي بس
نور باسته من خده وقالتله زهقانة وعايزة انزل دلوقتي
يزن برفعة حاجب: سؤال بس واحدة قعدة مع حبيبها زهقانة ازاي ولي ياعني
(محن اوي الواد ده كلنا بنزهق عادي 😂)
نور بخبث: انت مش حبيبي بس دانت عشقي
وقامو يلبسو يخرجوا شوية
(ملحوظة.. ورقة سوزي اللي مضي عليها يزن المليون جنيه بتاعتها اتقطعت ومبقاش فيه فلوس علي يزن)
خرج نور ويزن يتمشو شوية
يزن بتساؤول: اومال ي حبيبتي انيت ف الشهر الكام دلوقتي

 

نور بتذكر: امم في اخر السابع
يزن بضحك: اها طب خدي بالك ي حبيبتي لتولدي في الامتحان
نور بضحك: لالا متقلقش
وهما ماشيين كان فيه ولدين بيعاكسو نور يزن اتعصب ومسك الاول ونظل فيه ضر’ب يزن بعصبية: عشان تحرم تبص لمراتي ي زبالة
التاني لسه هيضر”ب يزن من ورا نور صرخت جامد وقالت حاسب ي يزن
يزن بص وراه لاقي الولد لسه هيضر’بو علي راسو ب الشومة
يزن مسكها بايديه جامد ومسكو دغدو من الضر”ب
الناس اتلمت كلها ونور عمالة تعيط وتفضل تقولو خلاص
واحد اتصل ب البوليس ان فيه واحد بيضر”ب شباب
(في القسم).
نور قاعدة بتعيط ويزن واقف للظابط وبيقولو
الشابين دوول بصوا لمراتي وقعدو يعاكسو فيها وطبعا انا مش هبقي قاعد ساكت ياعني
الظابط: بس مش تضر”بهم كده ده كان فيها موت

 

نور وهي بتدافع عن يزن: يحضرت الظابط الشاب ده مسك عصاية وكان هيضرب جوزي وانا لولا اني شوفتو وقولتله
الظابط: تمام الشابين دوول هياخدو حبس انهم تعدو علي مراتك وعلي حضرتك .. بس طبعا حضرتك لازم تاخد شوية اجرءات قنوانية لانك ضر”بتهم ضر”ب مبرح
يزن بهدوء: تمام حضرتك
والشابين اتحبسو ويزن اخد اجرءات واخد نور وطلع وهو متعصب ومش شايف قدامو
نور بمحاولة تهدئة: يزن ي حبيبي اهدي خلاص حصل خير
يزن بعصبية مفرطة: شوفتي من الصبح ونتي عايزة تخلينا ننزل وشوفتي اي اللي حصل.
نور دمعت وسابت اديه ومشت قدامو وسابته
يزن بزعيق: تعالي ي نور وبلاش لعب العيال ده
نور مش سمعاه وماشية بتعيط

 

بزن جري مسك”ها من رداعها وقال: لما اكون بكلمك تردي عليا واهدي عشان احنا ف الشارع
نور بدمع وبس.. يزن هدء شوية واخدها وروحو
يزن دخل البيت طلع اخد شاور وغير هدومة ونور اخدت دش في الحمام اللي تحت.وطلعت
يزن نظل لقي نور قاعدة ساكته بتتفرج ع التلفزيون
يزن بفتح كلام معاها: حضري نفسك ع الساعة ٨ عشان افتتاح الكافية
نزر قعدة ببرود ومش بترد عليه.. يزن اتعصب من كده وقفل التلفزيون وقالها مش بكلمك انا
نور عيونها دمعت: عايز اي ي يزن عاوز تضربني اتفضل عايز تزعقلي وتبهدلني اتفضل برضو
يزن زعل من نفسه: انا آسف ي نوري كنت متعصب من اللي حصل والله سامحيني وحضنها
نور عيطت وبها قالتله تقوم تزعق فيا ف الشارع محسسني اني انا اللي قولتله عاكسني
يزن بغيرة: متقوليش عاكسني تاني بس
نور بضحك: خلاص ي يزن اسفة
يزن بحب: انا اللي اسف ي عمري يلا نتغدا عشان ننزل للافتتاح
نور قامت وحضرت الغداء واكلو وقعدو شوية مع بعض وبعدها قامو يلبسو ونزلو ركبو العربية عشان يروحو الكافية
وصلو كان الافتتاح كبير وفيه ناس كتير وكان الكافية كبير والاغاني مشتعلة بصوت عالي

 

نور كانت فرحانة اوي والناس عرفو انها صاحبة الكافية وقلولها انو جميل وزوقها حلو بس هي قالت ان يزن هو اللي عامل كل ده والليلة خلصت ع الساعة ٢ بليل وكانت نور نايمة في العربية ويزن بيسوق وصل البيت واشتالها وطلع بيها غير لها هدومها وغير واخدها في حضنو ونام بتعبت
بس كان. فيه مكالمة جت بعد ساعتين من نوم يزن
يزن قام بتعب وفتح الفون: آلو
شخص: الحق ي يزن بيه المخزن بتاع حضرتك اتحرق بلبضاعة
(شباب يزن مش بيشتغل في الجامعة بس لاء عندو شركة كمان ماشاء الله ياعني وليها مخازن 😂)
يزن قام وقال: انت بتقول اي وانتو كنتو فين ي بهايم اقسم بالله لو ما عرفتو مين اللي عمل كده هتشوفو ايام سودا مني
قفل يزن وقا يلبس ونور قامت بتململ وقالت ليزن رايح فين
يزن بسرعة عشان ينزل: ررايح مشوار ولما اجي هحكيلك
نور كانت عايزة تفهم بس ملحقتش
يزن وصل باقصي سرعة

 

يزن: ها عرفت مين اللي عمل كده
محمد (الحارس): اه ي باشا طلع اسلام العميري
يزن بغضب: مينن؟
جماعة الاحداث الي بتبدا دي انا حابة اخليها تبدا في نص الرواية عشان تبقي مشوقة اكتر

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احببت دكتور جامعي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى