روايات

رواية ملاك مرهق الفصل الثاني 2 بقلم ملك رضا

موقع كتابك في سطور

رواية ملاك مرهق الفصل الثاني 2 بقلم ملك رضا

رواية ملاك مرهق الجزء الثاني

رواية ملاك مرهق البارت الثاني

رواية ملاك مرهق
رواية ملاك مرهق

رواية ملاك مرهق الحلقة الثانية

تسمر جسده وهو يراها تسقط ارضا مغشي عليها حملها بسرعه وخوف وذهب الي غرفتهم … تتبعتهم سيلا بنظرات حقد كبيره
بعد دقيقه اتت اخته رحمه لكي تطمأن عل ملاك اخرجتهم من الغرفه وتفحصتها وخرجت بعد القليل من الوقت
رحمه باستغراب … ابيه هو اي الي حصل ملاك جلها انهـ..يار عصبي وضغطها عالي جدا
تجاهل عاصي سؤالها … ملاك كويسه؟
نظرت لسيلا الواقفه بجانب عاصي ترتدي قميصه ويبدو انها عـ…اريه وهو عـ…اري الصدر اتسعت عيناها عل مصرعيها قـ..ألاه بزهول
رحمه بزهول .. هي ملاك عرفت ان انت وسيلا متجوزين
تجاهل عاصي سؤالها مره اخري … قولي ملاك كويسه؟
رحمه بحرج … ااه انا عطيتها حقنه مهدئه وشويه وهتفوق ولم تفوق قولي
عاصي ببرود … طيب روحي يلا
ذهبت رحمه ونظر عاصي الي سيلا بنظرات حـ..ارقه وحـ..اده
عاصي بغضب … ااي الي خلاكي تقوليلها احنا اتفقنا اصلا تفضلي مسافره اي الي رجعك
سيلا بعدم اكتراث …. عادي رجعت وخلاص وبعدين ماهي كده كده كانت هتعرف
لم يتفوه عاصي بشيء وهو يمنع نفسه من شـنـ..قها
دخل الي الغرفه
رائها وهي مستلاقاه عل الفراش في حاله لا يرثي لها مجدادا بسببه اقترب منها وطبع قبـ..له عل يديها الناعمه بحنان وقال بغصه .. انا اسف يا حبيبتي كنت هقلك صدقيني
كانت تنظر اليهم بحقد قـ..األاه .. عاصي ليا انا وبس هبعدك عنو وهيرجع ملكي انا
في مكان اخر
كان يقف وهو يمسك الكـ..رباج وهي واقـ..عه اسفله عل الارض تبكي وجـ..سدها بأكمله يرتـ..جف حتا شفتيها تنزف
همس بدموع …. ي ينفع ت تسبني م ممكن ااانا و والله ماعملت حاجه المره دي
اقترب منها بخطوات ثابته وبشكل مـ..رعب قـ..ألا … انتي كنتي فين امبارح؟
نطقت بحروف متلعثمه وخوف .. م مع مع اااد اادهم
ياسر بغضب وهو يضـ..ربها بل كـ..رباج … كذاااابه هتكوني مع ادهم ازااااي وهو مسافر يا•••
همس برعـ..ب وصـ…راخ من الم الكـ..رباج عل جـ..سدها … والله العظيم كنت مع ادههههههم يا ياسر
ضربـ..ها بقسـ..وه وبلا ذره انسانيه قـ..ألا… كذاابه و•••
اغمضت عينيها وهي تشعر بألم في جميع أنحاء جسدها كاد ان يـ.. ضربـ..ها مره اخري اوقفته يد قويه جدا .. التفت ياسر ليتصدم
ياسر بصدمه … ادهــ…م
كان ينظر اليه نظرات قـ..اتله وحـ…اده قـ..ألا بنبره مرعبه … ااه ادهــ…م الي انت ماسـ..ك كـ…رباج وبتضرب مراته بيه وفي غيـ..ابه
نطق ياسر بخوف … هي اختي برضو
ادهم بابتسامة شريره … اختـ..ك طيب قال كده ولكمو في وشو وقعو عل الارض
هبط ادهم الي مستوي همس ثم حملها …
ادهم بابتسامة شريره .. راجـ…علك يا ابو الرجوله
وقفل باب الغرفه الموجود فيها ياسر برجلو
دخل الي غرفتهم وضعها برفق عل الفراش كان سيذهب لكي يحضر علبه الاسعافات الاوليه لكنها امسكت به واحتضـ..نته بشده وهي تبكي بقـ..وه وتشـ…هق احتوي جسدها الضئيل بين زراعيه القويه وهو يلـ..عن ويـ…سب اخاها ياسر
همس بدموع .. متسبنيش يا ابيه ونبي ماتسبني ياسر كان هـ..يموتني
دفـ..ن رأسه في تجويف عنقها وهو يتمتم ببعض الكلمات لكي يطمأنها اسقط عنـ..ها فسـ…تنها وكل ملابـ…سها حتي اصبحت عـ…اريه حملها ودخل الي الحمام وضعها في البانيو وملأه بل ماء الدافئ والشاور لكي تهداء اقترب منها وهو يضع يده عل كتفيها خجلت وكانت ستبتعد اوقفها صوته الحـ..اد..
ادهم بحده … خليكي متخافيش
استمعت لما قاله ونامت في البانيو مجدادا ابتسم وهو يضع القليل من العلبه التي عل الرف محتواها شور منعش وضع القليل عل يده ومرر يده بأحـ…ترافيه عل كتفيها يدلكها بـ…مهاره احست براحه وبدائت تغفو انزل يده عن كتفها يمررها عل صـ…درها بجـ..رئه وحب فتحت عينيها بخجل وصدمه ابتسم عندما رأي وجنتيها الحمراوين اقترب منها وهو يقـ…بل رقـ…بتها بنهم ليأخذها الي عالمهم الأخر
عند ملاك
ذهب عاصي ليحضر الطعام وعاد بعد دقائق وجدها مستلاقاه عل ظهرها تنظر الي السقف بشرود ودموع نظر اليها بحزن قـ…األا
عاصي بخوف … ملاك انتي كويسه؟
نظرت له بدموع وابتسامه مؤلمه وهمست بتوهان … اممم
شعر بغصه بداخل قلبه بسبب حالتها قـ..ألا … ملاك اسمعيني انا اسف كنت هقلك صدقيني
نظرت اليه بعيون حمراء من شده البكاء قـ…األاه … متجوزنـ..ي علشان مراتك مجبتش اطـ..فال قلت تجيب وحده هبله زاي ما سيلا قالت علشان تحمل منك يعني انا لو كنت سبتك تقرب مني وكنت حـ..امل انت كنت هتاخد ابني لمراتك تربيه عل انو ابنها مفكرتش في احسـ..اس امه هتبعد حته من لحمها ودمها عنها في وحده تقبل بكده انا مسبتكش تقرب مني علشان كنت خايفه منك وبعدين بداءت اتعود عليك وبعدين بقيت سندي والحضن الي بيحتويني الحضن الي بجري عليه من اسي الدنيا وغمضت عنيها بألم وهبتط دمعه مداويه بعد ماما وبابا مبقاش ليا غيرك يا عاصي انت جوزي وحبيبي وابني واخويا وكل حاجه ليا لكن وقالت اخر جملتها المؤلمه بوجع وعتاب … لكن انت كسرتنييي عارف يعني ايه كسرتني
نظر اليها برجاء … ملاك انا بحبك والله مقدرش استغني عنك ابدا مكنتش عايذ اقلك عل الحقيقه دي دلوقتي عشان مجرحكيش انا فعلا كنت متجـ..وزك علشان كده بس حـ..بيتك والله كنت هَطـ..لق سيلا في اقرب وقت علشانك علشان بحبك وعشقتك
نظرت اليه ملاك نظره عتاب قـ..ألاه .. عاصي
عاصي بخوف … نعم
ملاك بنبره تائهه … طـ…لقني
وقعت عليه جملتها المؤلمه وفتت قلبه مثل الأشـ..لاء
قال ببرود منافيا لنـ…ار قلبه المشـ…تعله … لا مافيش طـ…لاق
ملاك بنبره تائهه ودموع … اطلع بره
استمع لرغبتها وتركها وحدها قليلا لكي ترتاح
عل الباب كانت تستمع لحديثه مع ملاكه وهي تختط بشر ان تبعده عنها الي الابد
سيلا بشر …. لزم اشوف حل هبعدك عنو ابتسمت بعد ان خطرت لها فكره شيطـ…انيه
في فيلا ادهم
كان يجلس بهيأته الوسيمه وهي عل قدمه يمسك بخـ..صرها ويداوي جروحها التي سببها لها ياسر
انتهي من وضع المرهم عل كتفها العـ..اري وقبـ…لها بحنان وهو يـ..لتهم شفـ..تاها بنـ..هم
ادهم بابتسامة … كده احسن
اكتفت همس بهز رأسها برفق
احتـ…ضنها وهو يـ…قبل كل انش بجـ…سدها برغـ..به وحب دفنت رأسها بداخل صدره رفع وجهها اليه برفق وقـ…بلها مره اخري وهو يتعمـ…ق اكثر فأكثر ابتعد لحاجتهما للهواء
ادهم بابتسامة .. يلا يا حبيبتي فوقي كده قومي البسي وحصليني عل تحت
همس بخجل … حاضر
ارتدت همس فستان موف مع حزام ابيض وهمت الي الأسفل ليتسمر جـ..سدها من ما رائت …
عند ملاك
عاد وهو يبحث عنها بعينيه مثل الصـ…قر بحث في انحاء الغرفه لم يجدها تردد في فتح باب الحمام ولكن فتحه ولم يجدها هناك جحظت عيناه بغضب مفرط وخوف وهو يبحث عنها نظر الي الغرفه الموجودة التي تبعد عن غرفته بكثير
تلك هي غرفه والديها ذهب متجها اليها وجد الباب مغلق من الداخل تنهد براحه عندما علم انها في داخل الغرفه جلس عل ركبتيه يستند عل الباب بظهره وفي الداخل كانت هي ايضا مستلاقاه عل الارض تبكي وتشهق
عاصي بصوت متحشرج …. ملاك لي عملتي كده عيذه تبعدي عن حـ..ضني
اجابت ببكاء …. اناا تعبت سبني بقا يمكن ربنا يخدني ورتـ اح انا اتكسرت انت كسرتني اانا بـكــ..رهك يا عاصي لو عايذني ارتاح ابعد سبني لوحدي سبني وامشي ي عاصي
عاصي بصوت متعب … انا مسـ..تحيل اسيبك يا حبيبتي تعرفي انا عشقتك عشقت الطفله الي حبت واحد اكبر منها انتي 17 ونا 30 مهتمتش برأي الناس في اي حاجه علشان كده حـ..بيتك وعشقتك انا مستعد اطلق سيلا علشانك بس ارجعيلي ونا هعمل اي حاجه علشان خطرك
ملاك بتوهان وأنهيـ…ار … امشي بقااا سبنيييي حراااام عليك عايز مني اييييي عيذ تموتني
عاصي خاف من نبره صوتها قال … افتحي الباب يا ملاكي انا بحبك عمري ما هأذيكي
اغمضت عينيها بضعف … عاصي س لم تكمل الجمله واطلقت صرخه مداويه فجأه

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ملاك مرهق)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى