روايات

رواية ملاك حائر الفصل الخامس 5 بقلم سهيلة عبدالله

رواية ملاك حائر الفصل الخامس 5 بقلم سهيلة عبدالله

رواية ملاك حائر الجزء الخامس

رواية ملاك حائر البارت الخامس

رواية ملاك حائر
رواية ملاك حائر

رواية ملاك حائر الحلقة الخامسة

قمر:خبطت بيدها علي الطاولة والله يا رأفت ما انت مكمل كفايه بالله عليك
رأفت:حسبي الله قاطعة اللحظات الرومانسيه 🙄
مريم :بس ياخويا الله يهديك احنا في مكان عام ومكان دراسة
محمود:ايوه بقا خلاص
قمر:مش هطلبوا حاجه تشربها
رأفت انا هروح اجيب تحبوا تشرابوا ايه
محمود: قهوه ساده
مريم: عصير فراوله
محمود: بغمزه يابخت الفراوله
رأفت:اتلم يا ولد عيب
محمود:احمم حاضر يا صاحبي
قمر:انا هاجي معاك يا رأفت
رأفت وقمر يتوجهوا لكي يجلبو المشروبات
محمود:احم انا اسف يا مريم انتي عارفه اني ماليش علاقه بعلياء وهي بتحاول توقع بينا
مريم: عارفه يا محمود من غير ما تقول وانا محترمه صراحتك من اول يوم لما حكاتلي كل حاجه عن علياء وإن سبب تعملك معاها إن باباك وبابها صحاب وشركاء في الشغل
وأنا عارفه انوا باباك مش بيحبني وعايزك تتجوز علياء علشان الشغل بس وانا مش هممني كل ده المهم انت بتحبيني وعايزني
وبعدين طنط ريم ولدتك ديه سكر ودايما واقفه ضدد مواقف عمو 😊متحتش في بالك حاجه ومتبرليش حاجه بعد كده لان انا واثقه فيك
محمود :بحب ربنا يخليكي ليا يا مريم علطول فهماني انتي عوض ربنا ليا بحبك يا احسن حاجه في حياتي
مريم :كانت لسه هترد سمعت صوت رأفت اخوها بيتخانق
مريم:بخضه هو في ايه

 

 

 

محمود:الحقي ده رأفت ماسك ولد نازل فيه ضرب
مريم ومحمود يتوجهوا بسرعه لمكان صوت العالي يجدوا رأفت ممسك شاب ويضربه بقوه والطلاب يشهدوا
احد الطلاب يستاهل والله
وبدأ الطلاب يقولوا بصوت عالي رأفت رأفت
محمود يتوجه ناحية رأفت ويبعده عن الولد
محمود اهدي بس في ايه
رأفت بغضب الزبالة قاعد يتحرش ببنت
محمود ينظر يجد فتاه تبكي وقمر تحتضنها وتحاول تهدائتها
محمود يخرج هاتفه ويتصل بالشرطه
محمود ايوه يا فندم انا في جامعة كذا عايز ابلغ عن جريمه تحرش والمتحرش موجود وياريت تبعتوا حد
الظابط: تمام
بعدها:يمسك محمود رأفت اهدي بس ده هيعفن في السجن دلوقتي
الولد المتحرش يمسكه الشباب ويتوجهوا بيه لعميد الكليه
يتوجه رأفت ومحمود للفتاة
رأفت اهدي يا آنسه حقك هيجيلك
الفتاه :ببكاء شكرا ليك
رأفت: العفو ده وجبي
قمر :تعطي الفتاه مناديل امسحي دموعك
ويخذوا الفتاه ويجلسوا علي الطاولة
مريم تلحق بيهم وتعطي للفتاه مياه
مريم اتفضلي اشربي

 

 

 

الفتاه شكرا ليكوا كلكوا تعبتكم معايا
محمود:طب ياجماعة انا هروح دلوقتي مكتب العميد اشوف الي حصل رأفت وانا جاي معاك
ويذهب رأفت مع محمود لمكتب العميد
تحاول مريم التخفيف عن الفتاه اوماااااال اسمك ايه
الفتاه :اسمي ليلي
مريم:وانا مريم وديه قمر صاحبتي ومرات اخويا
ليلي بستغراب:اومال مين الشباب دول
مريم الي كان بيضرب الحقير ده رأفت اخويا والي جيه كلم البوليس ده محمود خاطيبي
ليلي:انتوا محترمين جدا
قمر:علي فكره بقا انتي بقاتي صحابتنا من النهارده
ليلي:بحب ياريت بجد
مريم:نورتي شلتي انا ومريم وانتي الله خلاص هنبقي ثلاثي مرح💅🏻
ليلي: 😂شكلكوا اشقيه زي
مريم وقمر بصوت واحد اهلا بيكي يا ليلي
ليلي :شكرا
قمر علي فكره بقا انتي من ساعه مقعدتي قاعده تقولي شكرا احنا مافيش بنا شكر احنا اخوات خالص اشطا
ليلي:اشطا
مريم بمناسبة انوا بقينا أصحاب انا عزماكوا علي عصير ليمون علشان متوليش ياليلي الناس ديه بخيله لا احنا لازم يبقي بنا عيش وملح وليمون و كده
ليلي: مافيش داعي والله
قمر:بس يابت خلاص لازم مريم طلع شويه من فلوسها ديه بخيله اصلا
مريم ماشي يا ست قمر كده مطمرش فيكي عم تلوث الي بناكل من عنده

 

 

 

قمر:يخرابي لو بابا يعرف إني باكل من عند محروس تلوث وزيزو عفانه هيعلقني ويقولي يبقا عندنا اشيك وانجح سلسلة مطاعم في مصر وإيطاليا وتكلي كده ده انا اقول علي نافسي يا رحمن يا رحيم لو عرف
مريم:هههه ده خالص مسكتك من ايدك الي بتوجعك ولو عاملتي حاجه هقول لعمو مالك علي محروس تلوث
ليلي:تقاطعهم بحماس الله لقيت حد زي بياكل من الاماكن ديه ده لازم ابقي اعزمكوا عند عواطف تقلصات 😂😂😂
مريم وقمر :بصوت حماس الله بكرة نطلع علي عواطف تقلصات
مريم: هقوم انا بقا علشان اجيب العصير

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ملاك حائر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى