رواية ملاك الغيث الفصل الثاني 2 بقلم شروق أحمد
رواية ملاك الغيث الجزء الثاني
رواية ملاك الغيث البارت الثاني
رواية ملاك الغيث الحلقة الثانية
غيث بعصبيه.. مالك مخبيه وشك لي هاا لتكوني مشو*هه
ملاك.. انا مش مشو*ه ولا حاجه واهو وشي
وقلعت الطرحه بثقه.. مش مشو*هه ولا حاجه كل الحكايه اني حلوه وضحكت
غيث بصدمه وبيحط ايده عل وشها.. انتي حقيقيه بجد
ملاك تكسف وبعدت عنه.. لامؤاخذه يابيه مينفعش كدا
غيث بتوهان في جمالها.. انتي لسه شوفتي حاجه انتي بتاعتي يابت وَمراتي
ملاك بعدت جريت عل الحمام
غيث بتوهان.. جمالها مش طبيعي لا
ملاك دخلت الحمام مكسوفه وبتبص عل نفسها ف المرايا
وبتحط ايدها هل وشها مكان ماحط ايدو
اما عند غيث
غيث ف نفسه.. افتكر ان ف حد غيرك لمسها
ورجع ببرودو وكبرياؤه
خرجت من الحمام وكانت لبسه بجامه زيتي ستان
وكانت بتسرح شعرها قدام المرايه
غيث وجه الكلام ليها.. اوعي تنسى ان مغت*صبه وان كد لمس*ك قبلي وعمري مهلم*س حاجه مستعمله ومن انهارده انتي هتبقي خدا*متي وتحت رجلي ولو مش عجبك كلامي عادي انتي اصلا واحده مغت*صبه هتعملي اي يعني يا عيله
ملاك غمضت عيونها بوجع وقالت.. كل دا مش زنبي الزنب عل اخويا هو السبب ف اللي حصلو لو مكنش خرجني عشان اعملو الشاي مكنش حصل كدا بجد انتو رجاله نقصه بتفكرو ان احنا اللي بنجري وراكو بس العكس انتو اللي بتجرو علينا وبتجرو عل شهو، اتكم.
غيث اتعصب من كلامها… انتي اصلا مش متربيه لو متر*بيه متقوليش كدا عل الأقل احنا رجاله العيب عليك و نتو ياحريم بتجرو علينا
ملاك.. تعرف انت المفروض يسموك عقر*ب عشان كلام بيقر*ص اللي حواليك وف ناس بتمو؛ ت بسبب قر*صتك ليهم
غيث.. انتي واحده ر*خيصه وعمري مهبصلك عارفه لي عشان هتفضلي ف عيني ر*خيصه ومغت*صبه
ملاك.. محدش قالك حبني ولا اتجوزني ياعقر، ب
غيث.. اسمي غيث
ملاك بسخريه.. من انهارده اسمك عقر، ب وبس
ودخلت الاوضه التانيه
وفضلت تعيط عل حظها
عند غيث كان قاعد متعصب منها
عند اخوها
يوسف فضل يشرب ويسك، ر مع صحابه وفضل يضحكو ومشغلين مهرجانات وبيرقصو واخر روقان
عند ناس تاني
فيروز.. اي نعم ياعنيه اتجوز مين اتجوز ابو كرش دا لا مش هيحصل طبعا
الام.. يبنتي دا أكبر واحد ف البلد
فيروز.. امي دا متجوز تلاته ونا هبقا الرابعه عارفه انتي بتقولي اي
الام بتعب. نا مش هفضالك كتير انا عندي الكا*نسر يبنتي
فيروز.. انتي هتخفي وهتبقي تمام متخفيش ياأمي
الام. يديمك ليا يبنتي ياحبيبتي
فيروز.. ويديمك ليا ياأمي انا هقوم ادور عل شغل
الام.. ماشي يبنتي
لبست فيروز تشيرت احمر بنص كوم وجاكت كاروهات ربطا عل وسطها وبنطلون بوي فريد وشعرها الأصفر المفرود وكوتشي ابيض ومكنتش حطا اي ميك اب
كانت بتتمشي عشان تلاقي شغل ف مكان كويس
ف عربيه كانت هتخبطها
فيروز.. مش تحاسب يغبي
فهد ببرود .. والله انتي اللي طلعتي قدامي فجاهه
فيروز بغيظ.. هما كدا ولاد الاكابر يمشو بعربيتهم يخبطو ف الناس
فهد.. بت نتي مش نقصك
فيروز بردح.. بقولك اي ياعنيا مش عشان عيوني خضرا تعمل كدا لا ياحبيبي دا انا أعجبك ف الردح
فهد بقرف.. مقر*فه بجد
فيروز َ. محدش خد رايك غو*ر ياض من وشي
فهد نزل من عربيته ووصل ناحيتها.. في اي يبت عماله تشتمي فيا ولا كأنك تعرفيني
فيروز عرفت ان دا فهد البحيري اكبر راجل اعمال ف البلد بتشوف الاخبار بتجيب عنو وكانت معجبه بشهامتو ورجولتو
فيروز.. ها أنا اسفه يافهد بيه مش نت فهد البحيري بردو
فهد بستغرب.. اها انا تعرفيني
فيروز بكسوف..لا بس بشوف اخبارك عل النت وكدا
فهد ببرود وتكبر. اها اهلا بيكي
فيروز.. وبيك
وبعديها مشيت وهو ركب عربيته وانطلق اللي الشركه
فيروز.. يووهه هو يوم باين من أوله
فضلت تتدور عل شغل لحد ملقت شركه عايزا سكرتيره
فيروز بفرحه.. اخيرااا
عند غيث
غيث بعصبيه.. نتي يابت
ملاك.. نعم
غيث.. اعملي كوبايه شاي
ملاك.. حاضر
غابت ٥ دقايق وجات
ملاك.. اتفضل
غيث شرب بوق منه.. مم طعمو يقر*ف ورما عل الأرض
ملاك اتخضت وزعقت فيه.. في اي انت لي بتفتري عليا عملتلك اي مش زنبي ان مغت*صبه انت واحد زبا*له ومعندكش صنف الدم ولسه بتكمل قر*ب منهاا وقر*ب من شفا*يفها ووو
عيزا البارت دا يجيب تفاعل لو ملقتش تفاعل هضر اوقفها بجد
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ملاك الغيث)