روايات

رواية ملاك الصقر الفصل الثاني 2 بقلم شهد أحمد

رواية ملاك الصقر الفصل الثاني 2 بقلم شهد أحمد

رواية ملاك الصقر الجزء الثاني

رواية ملاك الصقر البارت الثاني

رواية ملاك الصقر الحلقة الثانية

ملاك الصقر
ملاك. بعصبية انت لي عايز تخلف مني انا ما انت عندك مراتك هو انت مش متجوز برضوا ولا اي ولي لازم تثبت انك بتخلف ولمين
صقر. بعصبية وانتي مالك انتي تعملي اللي انا عايزه بس انتي فاهمه
ملاك. لا مش فاهمه وطالما مش عايز تقولي يمكن نلاقي حل بدل ما تدمرلي حياتي ف انا مش هسمح ليك انك تدمر حياتي ولو علي مو،،تي ويبقا وريني هتثبت ازاي بقا وهتكون متهم بجريمه ق،تل وبدل ما تثبت اللي انت عايزه هتدخل السجن بجريمه قت،ل ومتفكرش علشان المكان مهجور محدش هيعرف بمو،تي ولا بقت،لي لا أعتقد أن الناس اللي انت عايز تثبت ليهم انك بتخلف هيفضلوا وراء وهيعرفوا وممكن كمان هما اللي يدخلوك الس،جن و وقتها ي شاطر هتكون دمرت حياتك انت كمان وذنبي في رقبتك هااا قولت اي
صقر. انتي معاكي حق في كلامك انا كده هضيع نفسي اكتر بس اعمل اي اعصابي هيا اللي متحكمه فيا كل همي اثبت اني بخلف
ملاك. بأرتياح الحمد لله أنه قدرت اقنعه انا كنت خايفه اووي ل يعمل اللي في دماغه ويدمرني وانا اصلا خايفه منه معرفش انا جبت الكلام ده منين ولا الشجاعه دي منين انا اصلا خوافه لو جاء جنبي مش هعرف اعمل حاجه وقال اقت،ل نفسي قال ده انا بخاف من النمله ل تعضني اقوم اقت،ل نفس،ي وفجاه لقيته اتكلم وقال
فلاش باك…
صقر. مراتي خلتني قاعد بشتغل وجات عندي وبكل عصبيه مسكت الاب توب ورمته علي الارض ولما سالتها انتي عملتي كده ليه قالت أنا اكتشفت حقيقتك ي صقر انت ليه مخبي حاجه عني زي دي ولما قولت لها اكتشفتي اي ولا حاجه اي دي قالت بعصبيه انك مش بتخلف لي مش قولتلي انك مش هتقدر انك تجيب ولاد لييي وبصدمه 😳 قولت لها اي اللي انتي بتقوليه ده وجبتي الكلام ده منين الكلام ده مش صح أنا بخلف عادي ردت وقالت اه ما هو واضح تقدر تقولي انت بقالك فتره كبيره مش بتقر،،ب مني ليه ولما اجبلك سيره الخلفه والولاد تقول مش وقته ليه هااا ما تجاوب رديت وقولت أنه مشغول وعندي شغل ل فوق راسي وبسببه برجع تعبان وأنه احنا لسه في أول جوازنا وعادي لما نتأخر شويه ردت بعصبيه وقالت صقر متحورش عليه انا سمعت امك واخوك بالصدفة وهما بيقولوا انك مش بتخلف ومش هتخلف بسبب حادثه حصلت معاك تقريبا وانت صغير وبسببها مش هتقدر انك تجيب ولاد
صقر. بصدمه 😳 اي الكلام ده مستحيل امي ولا اخوي يقولوا كده الكلام ده مش صح أنا سل،،،يم واقدر اني اثبت ليكي اني بخلف عادي وممكن نروح ونعمل تحاليل ونعرف الحقيقة.
ملاك. وهو لي امك واخوك يقولوا حاجه زي كده طالما انت بتقول انك سل،،،يم وأنه محصلش معاك حادثه ولا حاجه اي السبب
صقر. صدقيني معرفش ليه انا نفسي مش عارف ليه انا مصدوم فيهم وعلشان اثبت ل مراتي روحنا وعملنا التحاليل ولما طلعت للاسف النتيجه أكدت ليها اللي هما قالوه واني مش بخلف اتصدمت 😳 وبقيت مش عارف اجاوب واقول اي ونظراتها ليا كانت بتقت،،لني وسبتني وطلبه الطلاق
ملاك. وانت عملت اي طلقتها
صقر. لا طبعا لازم أثبت لل الكل اني بخلف
ملاك. طيب مش يمكن التحاليل دي تكون صح
صقر. لا مش صح علشان بعدها ب اسبوع روحت انا ل دكتور تاني لوحدي وعملت التحاليل وطلع اني بخلف بقيت مش عارف اصدق مين وأكذب مين قررت اروح ل الدكتور الاول وضغط عليه وعرفت أنه فيه واحد جاء ودفع ليه فلوس علشان يقول كده ويزور التحاليل واطلع قدام مراتي مش بخلف
ملاك. طيب انت مروحتش ل مراتك وقولت لها علي التحاليل الجديده وانك بتخلف
صقر. بحزن روحت ومصدقتنيش ورافضه أنها تقر،،ب مني قولت لها أنه لما اق،،،،رب منها كده هنتاكد رفضت ورافضه أنها تبص ليه وقرفانه مني مفكره اني ضحكت عليها وخبيت عليها اني مش بخلف علشان اتجوزها ولما تعرف بعد ما نتجوز تتقبل الموضوع وخلاص وبعدها بالصدفه اكتشفت أنه اخوي هو اللي راح لل الدكتور وطلب منه أنه يزور التحاليل ويقول كده قدام مراتي وأنه مش بخلف انا مش عارف هو ليه بيعمل كده واي السبب
ملاك. طيب مش واجهت ليه اخوك وامك بالكلام ده واللي حصل بينك وبين مراتك بسبب كلامهم ده
صقر. انتي متخيله أنهم هيقولوا أنهما قالوا كده بكل بساطه انتي بتحلمي لازم يكون معايا دليلل علشان اعرف أواجهه واتكلم وانا راسي مرفوع وانا باخد حقي إنما أنا مش معايا دليل اتكلم ازاي ولا اثبت برأتي ازاي علشان كده فكرت اني اجيب بنت واخليها حا،مل مني واثبت اني بخلف وانتي اللي طلعتي قدامي
ملاك. ده من حظي الاسود
صقر. بتقولي حاجه
ملاك. انا ممكن اساعدك في انك تثبت انك بتخلف وبكده برضوا احافظ على حياتي ومتدمرش
صقر. طيب وهتساعديني ازاي طيب
ملاك. اسمع ي سيدي ،،،،،،،،،،،،،،،،،،.
ي ترا ملاك هتساعد صقر ازاي 🤔 واي حكايه أمه وأخوه ولي بيعملوا كده 🤔

يتبع……

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ملاك الصقر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى