روايات

رواية ملاكي الحزين الفصل السادس والعشرون 26 بقلم شروق خالد

رواية ملاكي الحزين الفصل السادس والعشرون 26 بقلم شروق خالد

رواية ملاكي الحزين الجزء السادس والعشرون

رواية ملاكي الحزين البارت السادس والعشرون

رواية ملاكي الحزين
رواية ملاكي الحزين

رواية ملاكي الحزين الحلقة السادسة والعشرون

سعد… لينا لينا
الدكتور.. اهدي يا استاذ مش كده
سعد.. عايز بتي نفسي اشوفها قبل ما اموت
الدكتور.. انتا كويس وهما في الطريق
بكر.. وهو يمسك منذر من التشرت يعني انتا مش هتبعد عن لينا
منذر. لالا مين اللي قالك اني هبعد
منذر.. بزعل انا بصراحه زعلان 😒من بابا ازاي هانت عليها بته يرميها بلطريق دي لا وكمان سعد
بكر.. لا سعد كان اب تاني ليها بس هي العقرببه سنيه هي وبنتها اللي كانو بيعملو كده
منذر.. برضو مش مبرر
بكر.. بعدين نتكلم في الموضوع ده تعالي نطمن علي عمك
منذر.. لا انا مش هروح
بكر.. حتي لو علي شان لينا
منذر… يعني انتا بتلوي دراعي صح
الدكتور.. يعني ايه ف
سنيه .. يعني انتا كداب بتي مش حامل انتا عايز تلبسها تهمه صح عرفت ان هي بت باشا وعايز تشوشر عليها قول من الاخر انك عايز فلوس
الدكتور.. بغضب انتي أكيد وحده مجنونه وانا هتصل بلشرطه هي اللي تحقق في الموضوع ده دي حاله قتل
سنيه اعمل اللي معاك انا مش بتهدد انتا سامع مش سنيه حسين اللي واحد زيك يهديها
الدكتور.. ايه القرف ده بدل ما تشوف بتك ويترك الاوضه
سنيه… وهي تجري علي سما
سنيه.. اه يا بت الكلب ده اخر تربيتي يعني انا اعمل ده كله علي شان اامن مستقبلك انتي واخوكي وانتي تخطي راسي في الارض وتمسك سما من شعرها وتشد تقومي دلوقتي وانتي خطه ميت جزمه في بوقك وتتطلع من المشفي قبل الحكومه ما تاجي
سما.. مش قادره اقوم
سنيه.. وهي تضربها علي وشها ومفكرتش ليه في الموقف ده
سما. اهي اهي اهي اهي
سنيه مش وقت بكاء 😢دلوقتي وترمي سما علي السرير وتخرج من الاوضه وتنظر يمين وشمال وتدخل الاوضه عند التمريض ممكن بعد اذنك تديني برشام اصل دايخه اوي
الممرضه.. خاضر يا مدام
سنيه… وهي تنظر علي الممرضه وتري الممرضه تدخل في الاوضه تدخل خلفها
سعاد.. وهي تخضن شهد ايه رايك نقوم نلعب مع بعض شويه
شهد.. بفرحه بجد يا سعاد
سعاد… اه يلا انا هستخباه وانتي تدوري عليا ايه رايك
شهد.. موافق يلا
سعاد.. يلا غمضي عنيكي واوعي تفتحي دلوقتي غير لمه انا اقولك ماشي
شهد.. ماشي
لينا.. وهي تلبس النقاب
شهد.. افتح
لينا… لسه وتلبس النقاب وتفتح الباب وتخرج وتمشي ببط في المشفي وتنظر خلفها
حسبي انتي عاميه
لينا.. وهي تمسح دموعها انا اسفه مش قصدي حقك عليا
شهناز.. وهي ترا لينا بتبكي انا آسفه مش قصدي والله في حاجه انتي ليه بتبكي
لينا.. وهي تبكي وتمسح دموعها بطرف يدها يا ريتني اقدر اقولك او اترمي في حضنك بس مش هقدر
شهناز.. انتي يا اختي مالك
لينا.. لا ما فيش حاجه بعد اذنك
وتترك شهناز وتمشي من المشفي
لينا.. اعمل ايه يا تار انتي فين يا بابا وتمسك التلفون وتتصل علي سعد
… الو يا استاذ انتا اتأخر ليه
لينا… انتا في اي مشفي
… انا في مشفي…. ويا ريت تاجي علي شان في اجراءات وانا مش عارفه اعمل حاجه
لينا.. ببكاء انا جايه وتعلق التلفون وتتجه الي المشغي
لينا.. وهي تبكي لا يا سعد اوعه تسبني انا مستعد استحمل اي حاجه بس انتا تكون جمبي وتمسح دموعها بطرف يدها يعني اول لمه الافي خضن اخسر حد ليه يا ربي هو انا وخشه اوي كده
سنيه.. وهي تدخل الاوضه خلف الممرضه وتنظر وتلاقي بت تانيه في الاوضه
الممرضه.. ممكن يا ميرا تجيبي لي برشام صداع
ميرا.. خاضر
سنيه.. وهي تتسحب وتجلس علي الكرسي اوف دي في وحده تاني معاها بس
الممرضه.. اتفضلي يا مدام
سنيه.. شكرا يا بتي تعبتك معايا وتمسك البرشام وتطلع
سنيه… وبعدين انا لازم اخرج الزفته دي قبل ما دكتور البهايم ده ياحي واروح فيها وتنظر خلفها وتلاقي بت تجلس وتلعب في التلفون
سنيه.. وهي تجري عليها
سنيه.. ممكن بعد اذنك حضرتك تسعديني
البت.. تخت امرك يا مدام في ايه
سنيه.. بت تعبانه وعايزه اغير ليها هدومها ومش قادره لوحدي والممرضه مش فضيه دلوقتي
البت.. بحب تحت امرك فين الاوضه
سنيه.. بفرحه تعالي معايا تدخل البت الاوضه وتلاقي سما علي السرير
سنيه سعديني وتمسك سما وتخليها تجلس علي السرير
البت.. وهي تنظر الي الكرسي ده لبسها
سنيه.. اه هو يا بتي ممكن بس تاجي نغير ليه
البت. وهي تمسك الهدوم وتتجه الي سما وتجلس بجوار سما
بعد 15دقيقه
البت.. عايز حاجه تاني يا مدام
سنيه.. وهي تمسك العصير اتفضل
البت… شكرا بجد مش هقدر
سنيه… لا برضو كده انتي مش معتبراني اني قد امك حتي عيب تكسفي ايدي
البت.. بكسوف شكر وتمسك العصير بعد اذنك
سنيه .. بسرعه لا برضو كده اشربيه هنا وتقعد علي الكرسي وتفضلي اقعدي معايا شويه
البت.. وهي تجلس بجوار سنيه وتمسك العصير وتشرب
سنيه .. وهي تنظر اليها وتبتسم ليها
البت.. اه
سنيه.. وهي تمسك البت من يدها مالك يا حبيبتي
البت. راسي حاسس ان ويغمي عليها
سنيه.. وهي تطرب البت علي وشها انتي يا بتي فوقي
البت..
سنيه… يلا بسرعه اخلصي مافيش وقت
سما… بس يا ماما
سنيه… بقولللللك اخلصي مافيش وقت

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية كاملة اضغط على : (رواية ملاكي الحزين)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى